[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:53

Ik denk zelf niet dat 1 dag veel verschil maakt... Als ik 1 dag uit eten ga, 5-gangenmenu alles erop en eraan, weeg ik de dag erna ook niet direct meer. Zelf denk ik dat aankomen/afvallen een meer geleidelijk proces is. Maar ik weet niet of anderen hier een andere ervaring mee hebben.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:55

Ik kwam drie weken lang in een stroomversnelling en ik ben toen 13 kilo van de 15 kwijtgeraakt, over die laatste twee kilo heb ik 3 maanden gedaan.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:56

Dat is vaak.

Ieder jaar is de laatste kilo het hardnekkigst.Maar als ik dan weer perfect in mn vel zit dan voel ik me super goed!Dus het is het allemaal waard!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:05

Ik heb trouwens enorme zin om morgen mn groente lasagna te maken,iemand enig idee hoe slecht lasagna bladen zijn?
Groentevullling bestaat uit aubergene courgette tomaat paprika en ui ,kaas gebruik ik niet.

Ben er verzot op,kan ik echt naar uitkijken!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:06

Lasagne bladen slecht? Ik zou zeggen, niet overdrijven (in het denken wat er allemaal wel niet slecht is bedoel ik dan) :P Beste zou wel zijn om volkoren lasagnebladen te gebruiken maar die hebben ze nooit. Ik zou er gewoon lasagnebladen tussen doen. Zeker als je er al geen gehakt of kaas doorheen doet. Je moet wel iets binnen krijgen :P

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:13

Vroeg het me gewoon af...overdrijf niet hoor ;)

Avond eten is gewoon normaal,vanavond lekker broccoli met lekkerbekje uit de oven.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:18

Ok dan heb ik 't verkeerd opgevat, sorry.

Broccoli en vis, lekker!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:19

Ochtend en middag eten minder ik in..en savonds eet ik iets gezonds wat ik lekker vind.

Zo kijk ik de hele dag lekker uit naar wat ik savonds ga eten!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:25

Oh lasagne, lekker!!
Ik geloof dat wij vanavond pasta eten.. Wat eten betreft heb ik het wel getroffen nu ik voorlopig weer tot januari thuis woon. Zowel mijn vader als mijn broer hebben last van overgewicht (verkeerde levensstijl, maar willen dat zelf niet inzien) en mijn moeder is altijd heel erg bezig met lekker en gezond eten. Alles wat wij thuis eten is dus zowiezo al volkoren, zelfs als we een xtje pannekoeken eten :P
Vriendinnen van mij vinden dat altijd raar, maar ach, ik ben het zo gewend en ik vind het (zeker met brood!) ook gewoon lekkerder. Dan heb je tenminste nog het idee dat het eten ook nog zin heeft gehad.
(bijv 2 volkoren boterhammen ipv 2 witte.. bij wit heb ik altijd het idee dat mn lichaam er niks aan heeft :P)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:26

Vera, dat is wel superfijn dat je ouders daar zo mee bezig zijn! Wij hebben thuis ook altijd alles volkoren hoor, ook de pannekoeken inderdaad :j
Hooguit op zondagochtend wat witte bolletjes.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:31

Wij hadden ook altijd bruin brood,mijn vader denkt ook altijd aan de lijn en sport 5x per week 2u in de sportschool.Echt super figuur voor zijn leeftijd!Echt een super doorzettingsvermogen!

Mijn moeder daarintegen voelt dr eigen echt niet lekker als ze afvalt,terwijl ze dit wel kan gebruiken.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 03:39

Hooww zo bedoelde ik het niet hoor!, 12 uur niks eten haha, ben niet gek!
Nee bedoelde eigenlijk dat je minder snel wat lekkers tussendoor eet, zoveel lekkere dingen thuis :)

Net 14,45uur achter elkaar gewerkt, pff net een stukje taart op me werk op, voel me gelijk weer schuldig.. Ik kan het ook nooit he!

Truste of alvast goedemorgen iedereen!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:04

Ik kon dat eerst ook nooit taart afslaan.Maar deze week al 2x gedaan op mn werk!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:20

Daarom vind ik het makkelijker om suiker helemaal uit m'n dieet te laten, dan kun je gewoon geen taart nemen :D
Als ik alles, maar met mate, zou mogen, zou ik ook elke keer weer een stuk taart aannemen, maar dat heb ik nu al jaaaaren niet gedaan :n

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:47

Ik kan dat gewoon niet he, ik heb echt het doorzettingsvermogen van een grassprietje :+ .
Slechte dingen minderen lukt wel redelijk maar echt helemaal gezond eten lukt me max. een week en dan heb ik zooo'n zin in iets ongezonds en dan kan ik mezelf niet bedwingen.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:07

Helemaal geen suiker zou ik echt niet kunnen,ik ben verzot op snoep!Maar fruitsuikers die je die wel want dan zou je zelfs geen vruchtesapje meer kunnen nemen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:15

Ik neem idd ook geen vruchtensappen, ik krijg toch migraine van fruit dus dat mis ik ook niet :')

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:34

Dat zou ik echt jammer vinden.Verse geperste sap met of zonder schep brinta...heerlijk!Of lekker grapefruit mmmmmm!

Net de calorieen van mn lasagna berekend en die komt rond de 550 calorieen uit zou ik hem de volgende keer met kaas willen dan 700 per portie!!Niet slecht vind ik zelf!En had een flinke bord vol!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 21:57

hallo mensjes van bokt. ik meld me ook even in dit topic. ik ben sinds een week op dieet. krijg ook vanaf dinsdag begeleiding van een dieetiste. ik woog op mijn 18e slechts 54 kilo. nu heb ik 10 jaar geleden last gekregen van een borderline stoornis en moest daarvoor medicijnen gaan slikken. inmiddels is het dus zo dat ik nu 96 kilo weeg. ik ben er in de afgelopen paar maanden al 10 afgevallen. ik woon bijna 110 kilo. nu ben ik sinds een week echt aan t lijnen en moet zeggen, ik woog een week geleden nog 98,5. dus ik ben op de goede weg. maar ik ben dus benieuwd wat jullie allemaal doen om af te vallen. ook ben ik best bang om erin door te slaan. je hoort zo vaak van mensen die af willen vallen en een eetstoornis krijgen. ik hoop dat ik hier in t topic een beetje steun kan vinden om mijn poging om totaal 25 kilos af te vallen te ondersteunen en tips kan krijgen hoe ik dit samen met mijn dieetist het beste aan kan pakken. ik weet dat zij me die tips ook kan geven, maar ik hoor het ook graag van jullie, omdat jullie er zelf ook mee bezig zijn. alvast bedankt voor het lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:48

Ik sla taart niet af, zo lang het maar afentoe is. De moeder van een vriendin van mij is dokter en die zegt dat je alles kan eten, als het maar in mate is. Als ik zin heb in een magnum bijvoorbeeld, neem ik die, maar dan wel een kleintje. Ook een klein zakje chips en een kleine snicker bijvoorbeeld. Overigens werkt dit niet als je dit door blijft eten :+ maar als je gewoon afentoe.. Bij mij gaat het er gewoon om dat het op gaat, hoe vol ik ook zit. En zo'n mini variant werkt dan voor mij gewoon heel goed!

Overigens is een eetstoornis psychisch dus draait dat meer om controle dan om het afvallen zelf eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-11 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:49

Das prima dan voor jou toch. Ik wil die troep gewoon niet in m'n lijf hebben, dat werkt voor mij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:51

Ja zo heeft ieder weer wat anders, als het maar bij je past en je je er goed bij voelt!
Mag ik dan vragen waar jouw eten uit bestaat? :) Eieren sowieso toch? Maar omdat je helemaal geen suikers binnen krijgt en dat volgens mij in heel veel zit, zelfs in brood?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:55

Mini werkt voor mij niet dan moet ik toch meer hebben.Ik snoep puur om iets te knabbelen te hebben voor de tv..

Voor mij werkt alleen totaal niet snoepen of 1 dag per week alles eten wat ik lekker vind.Alle dingen waar ik doordeweeks zin in heb koop ik dan en die liggen te wachten tot DE dag hihi...

Nu al de hele week nog nergens trek in gehad (alleen mn lasagna hihi)dus gaat perfect!Buik word al platter dus ben wel super blij nu!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:56

ik eet groenten, peulvruchten, eieren, vlees/vis, kaas/melk, noten, afentoe een aardappeltje, afentoe tofuproducten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:58

Nee ik snoep echt omdat ik het lekker vind soms. Maar als ik dan snoep, moet het wel op. Maakt me dan ook niet uit hoeveel het is, dus mini variant werkt geweldig :).

Ik vind het heel knap dat je het vol kan houden zo'n dieet! Hoewel eigenlijk eet je nog best veel :j. Ik eet vooral veel brood en aardappels/pasta. Vind dat echt lekker. Vlees eet ik ook regelmatig, maar ook steeds minder eigenlijk.. Vind het niet meer zo lekker :o