Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:41

Veel plezier Angela...

Fijn dat je weer wat opknapt marjolein :(:)
Heerst van alles .

Heb net bij run2day 2 leuke shirtjes gescoord....overal lekker opruiming.
Scheelde best wat.

Heeft iemand ervaring met de achemea loop van Apeldoorn die is 6 feb.
Hoe werkt zoiets....gewoon opgeven en lopen??

Zo even relaxen heb hoofdpijn.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:47

@Angela: Spannend, ben benieuwd hoe het gegaan is!
@Emma: welkom!
@Scooby09: Wat goed dat je conditie zo vooruit is gegaan, succes met lopen vanmiddag en pas maar op dat je niet wegwaait!
@Jaan: Hopelijk is je strandrit goed bevallen! Wat een storm zeg, ik hoop dat je puber zich een beetje gedragen heeft.
@ThornForest: Werkze dit weekend! Ben inderdaad benieuwd of het Evy of Renate is.
@marjoleintje: Wat fijn dat jullie allebei aan het opknappen zijn! 160 buikspieroefeningen :wow:, ik doe er 160 in een halfjaar ofzo ;-)

Net de postbode aan de deur gehad met de zooltjes voor in mijn hardloopschoenen. Ziet er erg goed uit, lijken veel op mijn zooltjes van de podotherapeut. Maandag even testen tijdens les 2 van STR, hoop dat mijn enkelbanden dan minder klachten gaan geven.

Fijn weekend iedereen en succes met rennen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:54

@ Fanneke: Nee heb nog geen andere schoenen/sokken. Ik ga het gewoon weer proberen en zogauw ik last krijg weer naar een winkel.

Ze willen me niet geloven in 't topic, dat je echt op moet bouwen. Dan moeten ze 't zelf maar weten.

Balen dat 't niet lukt met kalibreren.

@ Angela: Hoe is 't gegaan vandaag? Wel spannend hoor maar wel goed denk ik. Kun je een hoop van leren lijkt me.

@ Scooby: Van 2 naar 5 klinkt heel goed! Hoeveel trappen zijn er in totaal?

@ Jaan: Hoe is je strandrit gegaan?

Dankjulliewel allemaal voor de welkoms :D Zie er wel een beetje tegenop hoor morgen, om weer te beginnen. Maar gewoon doen en dan komt 't vast wel goed :)

Anoniem

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:52

Zo ik ben weer terug, was net bootcamp!

Jeetje zeg, ik hield ze echt niet bij en ik moest super plassen de hele tijd dus ik liep echt verrot. Maar de loopscholing was erg leuk maar wel heftig. Opdrukken en dergelijke kwam ook voorbij. Maar goed, ik heb het volgehouden!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:48

Zo daar ben ik dan ook weer uitgebreid.... oude laptop is lichtelijk overleden en heb vanmiddag een nieuwe gekocht. Tikken op een iPod is niet aan te bevelen, lezen gaat nog wel, maar iets terugkrabbelen is niet echt motiverend. Dus mannetje lief aangekeken en een nieuwe gescoord bij BCC :o

Angela, ik zal aan je denken morgen, denk dat je dan heul veul spierpijntjes hebt :(:)
Tara/Emma, welkom
Scoob, +:)+ goeie score
Fan, hoest met je virus?
Sas, ik zou gaan voor de Iphone, heb dat zelf niet gedaan, heb nu een SE X10, ook goed maar ik vind de appstore van apple handiger en leuker dan de android market. Helemaal de Appie App
Wen, lekker aan het lopen :j
TF, als het een belgische dame is dan is het Start to Run, NLse dame is Dutchrunners
Jaan, hoe was t op het strand met je puber? Lekker genoten?
En de rest die ik vergeten ben.... LOOPZE!!!

Ik ga morgen weer, lesje 3 van de 15 km. Heb er alweer heel veel zin in en ook voor de kilootjes mag het wel, kerstvakantie was heerlijk maar ook calorie-rijk :9

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:07

Wow bom op naar de 15 km super.
Hoelang en ver loop je per keer met die lessen?
Lekker een nieuwe laptop ...als je dat gewend bent kun je ook niet meer zonder he. :D

Goed gedaan Angela ..wel leerzaam dus en vermoeiend :D
Zal je morgen wel voelen denk ik.
@tara er zijn 7 stappen dus het schiet lekker op .

Wilde vandaag even buiten lopen weer voor het eerst sinds tijden,
maar met die wind maar even uit mijn hoofd gelaten.
Als ik op tijd wakker ben morgen ochtend maar even doen.

@fanneke nog gelukt met kalibreren?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:08

@ Angela: Klinkt heftig.

@ Hetbommeke: Voor in de trein enzo is 't wel fijn, op je gsm bokt een beetje bijhouden. Maar zo thuis zit ik ook veel liever achter m'n pc :P

@ Scooby: Dat schiet dan inderdaad op!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:59

@Marjoleintje fijn dat het weer beter gaat, als het met vriendlief goed gaat, dan met jou ook! :j
@Scooby, altijd leuk nieuwe kleding! :j Hoever loop je nu, of bij de hoeveelste les? Het was echt sh*tweer vandaag! :(
@Angela wat goed van je! :j Lijkt mij heel leerzaam, zo'n dag!
@Bom, fijn dat alles weer werkt, lekkre bokken! *\o/* Virusje houdt zich koest ;)

Vandaag ook naar Run2day geweest in R'dam centrum, voor mijn Nike+, goede tips gekregen, we gaan het vanavond maar eens proberen. Die Coen oud Feijenoorder die is overleden was blijkbaar een herdenking op de Coolsingel. Vraag mij af of die man daar blij mee zou zijn, wat een uitschot die mensen! Is bijna zielig. :n
Maar goed, lekker geshopt met mijn vriend. Bij Esprit een leuk truitje en een vesje met ingenaaide blouse gekocht, echt superleuk!
Mijn vriend heeft zijn eerste hardloopset gekocht bij de Perry *\o/*, was uitverkoop en we hadden nog waardecheques. Ik heb zelf handschoenen van Asics gekocht, die van de kruidvat bevallen niet zo.
Daarna pastamachine opgehaald bij de Bijenkorf, we gaan zo onze zelfgemaakte pasta eten :9 Ik had 150 euro in de staatsloterij en ik wilde iets kopen, waar wij samen iets aan hadden O:)
Nog wat Nespresso cupjes gekocht, dus weer genoeg uitgegeven! :D

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:34

Fanneke ik loop geen lessen op dit moment...door het vast stellen van mijn fitheid op de sportschool.
En mijn harslagwaardes te bepalen is er een programma opgesteld.
Die staat op mijn kaartje die ik in de loopband kan steken en die doet dan de rest.
Maar ik loop ongeveer 5 km en als ik een wat langere loop maak ongveer een km of 7.
Nog geen hele afstanden dus...
Ik weet wel wat mijn trainings hartslagen moeten zijn en ik heb zelf een harslag meter.
Dus kan buiten gewoon ook lekker lopen.

Leuk he al die opruimingen nu scheelt echt.

Zo verveel me...mannetje kijkt tv maar kan mij niet boeien

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:42

Ha Scoob, let's shake hands, die van mij zit ook voor de tv, pootjes ophoog, afstandbediening in de hand, zucht... en maar zappen want er is niks leuks op de tv.

Zag dat ze bij Perry weer de knal gele reflecterende jassen in de aanbieding hadden.... maar 58 euri vind ik toch wel veel.

Fan, nu stelt die 15 km nog niet zoveel voor. Had woensdag 2x8 jog 3 wandelen, vrijdag 3x5 matig tempo en morgen 20 jog. Renate is lief voor me :=

Ik ga van de week nog even mijn ouwe lappie wegbrengen, hopen dat diegene de foto's en muziek er nog vanaf kan plukken. Staan zo'n 3000 foto's op voornamelijk van de kids. Moest iedere keer een back up maken maar dat heb ik uitgesteld, nie handig nie :n

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:56

Wat voor kleren dragen jullie nu eigenlijk? Lange broek, truitje en vest erover, zou dat genoeg zijn? Kan er eventueel nog een dun jasje overheen doen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:25

Lange strakke broek, zo'n hardloop ding, hardloopshirt met lange mouwen en daarover een hardloopjack. Allemaal bij aldi of lidl vandaan, die hebben soms leuke aanbiedingen voor weinig ;)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:31

Die set heeft mijn vriend gekocht Bom, heb nog even staan twijfelen. Of 15 euro uitgeven voor een nieuw reflectie hesje of 35 euro bijleggen en dan een mooi jasje. vrouwenlogica, hihi.

Wow die pastamachine bevalt goed, we hebben 3 verschillende ravioli's gemaakt :9 Morgen ga ik die kolidraten goed goed verbranden :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:39

Pcies fan, dat had ik dus ook :j

Mmmmmm lekker pasta :9

Ben helemaal blij, net de appie app op mijn foon gezet. Erg makkelijk om snel een lekker recept te zoeken.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:38

Heb je die app van smulweb? :9 wat hebben ze daar lekkere recepten! :j

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:00

hetbommeke schreef:
TF, als het een belgische dame is dan is het Start to Run, NLse dame is Dutchrunners

Het is inderdaad een Belgische vrouw

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar tijdens het hardlopen draag ik: een trainingsbroek, thermoshirt met lange mouwen, een vest en een bodywarmer.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:11

Goedenmorgen
Zo de zon schijnt hier lekker zeg.ga zo maar even mijn verkennings rondje buiten lopen.
Zelfde rondje wat ik eerder ook liep eens zien hoe dat nu gaat.

Pasta jammie :9

Iedereen een fijne zondag

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:57

Nee die van Smulweb heb ik nog niet, ga ik zo ff opzoeken, is die ook voor android of alleen voor ipod/iphone?

Net gelopen, dacht 20 min jog maar het waren 20 min dribbel, heb iets harder gelopen dan dribbel want dat is gewoon niet mijn tempo :n Heb wel heel goed op techniek gelet en dan voornamelijk het neerzetten afrollen van mijn voeten. En mijn armen meebewegen :D

Ik zag dat in juni hier in Lelystad de Zeebodemloop is, 16 km. Mijn mannetje gaat geloof ik meedoen en misschien ik ook wel. Dan heb ik het schema voor de 15 km erop zitten. Ben alleen wel heel druk dan, 21 juni heb ik tentamen en begin juni moet ik nog een opdracht daarvoor inleveren. Eerst maar eens kijken hoe het gaat met het schema.

En wat een heerlijk weer, het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, ik hoop dat het vanmiddag ook zo is als ik naar Zorro ga, die gaan we ook weer eens flink aanpakken, zijn vakantie is nu voorbij }>

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:42

Ik ren ook weer braaf met Evy :+

Dit is les 3

Afbeelding

met de GPS datalogger

10 km/h _O- eccccccccht nie, maar dat komt omdat ie een mismeting heeft van 11 m soms

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:57

De zon die schijnt, de lucht is blauw, de polder roept, Marijk kom gauw! :')
Zit met mijn hardloopschoentjes klaar, ga zo lopen, maar nog even 1km uittellen op afstandmeten.nl
Ik ga hem kalibreren via de website. maar dan moet ik wel de afstanden opslaan op mijn ipod.

Tot straks :wave:

Loveskyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:26

Hoi allemaal!

Deze week aardig aan me goede voornemen gehouden! Ik heb 2 keer hardgelopen, allebei iets meer dan 3 km. Eigenlijk kon ik nog wel meer lopen maar me vriendin had geen zin meer..
A.s dinsdag komt de hardloopband! Ik kan niet wachten! We zetter er een tvtje neer en verder kan ik al hardloopend programma's terug kijken via me laptop haha. Onze hele familie loopt hard, dus we gaan er een wedstrijdje van maken. Wie aan het einde van de maand de meeste calorieën heeft verbrand krijgt een kleinigheidje van de gene die de minste heeft verbrand :P Niet dat we willen afvallen, maar de calorieën zeggen meer dan de tijd. Want de ene loopt 12 km p/u en de andere maar 8.

@ scooby: Volgens mij gewoon inschrijven. Ik zal het me zus en vader nog even navragen. Ze doen namelijk ook mee. Heel misschien ik ook, maar verwacht niet dat ik over een maandje al 8 km kan lopen.. :(

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:30

Zo heb weer buiten gelopen....wat was dat weer fijn zeg na al die tijd binnen te hebben gelopen.
Maar het eerste stuk had ik wind tegen wennen maar echt heerlijk.
Heb zitten genieten van het weer.
Voordeel van beginnen met wind tegen ik krijg hem ook weer in de rug.
wat resulteerde in 4.6 km in 29 min :wow:
Echt goed voor mijn doen....voel me super zeg heb dus echt lekker gelopen.

Nu paard van een vriendin rijden haha sportief zondagje.

leuke uitdaging loveskyra.

iedereen loop ze vandaag het weer is echt heerlijk.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:11

Scooby hoe lang is die run die wil lopen? En wanneer was hij ook alweer?
Leuk zo'n uitdaging Loveskyra, dat motiveert wel om vol te houden! :j Hoe lang loop je al?

Ben net terug van mijn rondje. Een mijlpaal 5.1 km aan één stuk in 35:26! *\o/* Het moest er toch een keer van gaan komen. :D Had eerst wind mee, en ja, zoals bij Scooby, kreeg ik hem ook nog tegen en flink ook. Het eerste stuk wind mee, liep ik redelijk beschut, veel profijt had ik er niet van. Maar ik had zo'n 1.5 wind tegen en ook nog eens de zon recht in mijn gezicht, de tranen biggelden over mijn wangen. ;)
Door mijn Nike+ sensor kon ik de tijd mooi bijhouden. En het rare was, de afstand kwam nu wel redelijk overeen. 5.2 km. snappen jullie dat nou?

Loveskyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:32

Ik loop denk ik bij elkaar wel zo'n 2 jaar fanneke. Alleen er zit geen vast ritme in. Soms loop ik een paar maand 2 keer in de week. En dan weer opeens een hele tijd helemaal niet meer.
Ik heb eigenlijk géén idee hoeveel km ik nou non stop kan lopen. Eigenlijk ga ik nooit tot het uiterste en ik heb ook geen idee hoe groot me rondje is :P Woensdag maar gelijk even testen!

Is zo'n Nike+ sensor trouwens fijn fanneke? Het ziet er wel leuk uit op de reclames.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:37

Loveskyra schreef:
Is zo'n Nike+ sensor trouwens fijn fanneke? Het ziet er wel leuk uit op de reclames.

Ik ben er nog mee aan het stoeien, ik heb hem nog niet zo lang. Het kalibreren was niet gelukt, dacht ik, maar ineens geeft hij wel de juiste afstand aan. Ik kreeg het advies om op de website van Nike te kijken, dat ga ik vanavond doen. Ik wil hem gebruiken om mijn voortgang bij te houden. Maar eerst maar eens uitvogelen :')

Eerst even lekker uitwaaien op het strand! :j