Puisten deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:18

Elke dag je huid scrubben? da's ook niet gezond! Dan stimuleer je de huid net om extra talg te gaan aanmaken en haal je meer huidcellen weg dan goed is. 1 à 2x/week volstaat, en ook 1 à 2x/week een diep reinigend kleimaskertje.

Ik maak er gewoon een lekker relaxritueel van. Douche aan, lekker warm water, haar wassen en maskertje erop met plastic kapje over. Gezicht scrubben, afspoelen met warm water, reinigen en afspoelen met warm water.
Lichaam scrubben, beginnen bij de benen en zo omhoog werken, richting je hart. Maak vooral goede stevige masseerbewegingen ook. Afspoelen met warm water en dan gewoon met hydraterende douchegel.
Afspoelen met warm water, maskertje uitspoelen en dan wisselen in watertemperatuur: van warm naar lauw, naar iets kouder, weer iets warmer, terug koud, nog kouder, naar lauw, naar koud, flink koud en dan douche uit. De koude momenten toch zo'n 2 minuten aanhouden.

Is prima voor je bloedsomloop! Het masseren van je benen tijdens scrubben zorgt ook voor bloedtoevoer en bloedsomloop, en het koude water zorgt voor strakkere huid. Spoel je haar uit met koud water, dan sluiten de schubben zich en gaat je haar meer glanzen.

Doe daar in combi gezonde voeding bij en dingen zoals natuurlijke vette vis, broccoli, groene thee en dergelijke en je hebt genoeg antioxydanten die tegelijk ook cellullitits aanpakken :)

Ikwashier

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:51

Vis lust ik niet, helaas. Broccoli sowieso wel, groene thee geen idee eigenlijk :))

Iemand die weet wat tegen je voorhoofd helpt? Dat is bij mij het grootste (en rode) probleem..

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:56

Oh, lust je geen vis? Wat zonde! Dat is zo ontzettend lekker :9
Anyway, ooit al eens gekeken naar Omega 3,6 en 9 tabletten, schijnt ook te werken. Pin me er niet op vast hoor! Heb je trouwens havermout al eens overwogen? Ideaal en werkt super goed!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:07

Ik druk ze tegenwoordig uit met zo'n ding voor mee-eters. Maar eerst had ik ze nooit, toen kreeg ik ze gigantisch veel (op mn voorhoofd en bovenrug), ik denk dat ze een jaar geleden eigenlijk helemaal weg waren en dit schooljaar waren ze er weer meer en nu verdwijnen ze op mn voorhoofd maar krijg ik er weer meer op mn bovenrug. := Terwijl ik kwa eten helemaal niet echt iets heb veranderd ..

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:13

Ik ben ruim drie maand aan de roacutane geweest, ook hier werd het niet echt beter van.
Daarom ben ik er mee gestopt aan gezien ik er ook niet mee in de zon mocht.

Nu ben ik al weer 2 maand gestopt, en is mijn acne zo goed als weg op mijn bovenrug.

Ook ik heb niks verander qua eten.. Waarom het nu bijna weg is ik heb geen idee..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:17

Hoe reageert jullie huid op zonnebanken? Ik doe het de laatste 4 weken één keer per week en ik merk dat mijn huid ineens vetter is en ik krijg ook weer puistjes, waar ik er normaal zelden meer een had.. Ik dacht dat dit misschien door het zonnebanken gekomen is, want ik heb verder niets verandert aan mijn gezichtsverzorging oid.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:22

Mijn huid reageert er juist heel goed op :j gebruik je een bronzer Aranel?

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:43

Havermout ook nooit overwogen, moet dat perse in de ochtend? Hou zo van mijn brood in de ochtend haha :))

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:12

dressagelady schreef:

Bronzer? :o? Dat is toch een poeder dacht ik? De zonnebank is gewoon een ordinaire zonnebank :))

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:38

Ikwashier schreef:
Havermout ook nooit overwogen, moet dat perse in de ochtend? Hou zo van mijn brood in de ochtend haha :))

Oh nee, niet zo! Ik gebruik havermout om mijn gezicht mee te reinigen! Werkt als een tierelier, vooral omdat het zo kalmerend is (en goedkoop!)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:46

Aranel schreef:
dressagelady schreef:

Bronzer? :o? Dat is toch een poeder dacht ik? De zonnebank is gewoon een ordinaire zonnebank :))

Nee een bronzer in de zin van een goedje dat je op je huid smeert om intenser bruin te worden en niet zo'n droge huid te krijgen haha :))

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:53

Aranel schreef:
Hoe reageert jullie huid op zonnebanken? Ik doe het de laatste 4 weken één keer per week en ik merk dat mijn huid ineens vetter is en ik krijg ook weer puistjes, waar ik er normaal zelden meer een had.. Ik dacht dat dit misschien door het zonnebanken gekomen is, want ik heb verder niets verandert aan mijn gezichtsverzorging oid.

Zonnebanken weet ik niet, maar mijn huid wordt wel echt veel beter in de zomer. Helemaal in het buitenland en bij zonnig weer. Tijdens de zomer smeer ik alleen mijn gezicht in met zonnebrandcreme en verder niks, ja, maku-up remover. Maar dan gaan echt altijd al mijn pukkeltjes weg en komt er een paar maanden niks meer bij :D.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:13

Ik neem iedere ochtend een vitamine B en een gewone vitamine tablet merk wel dat dit werkt al is het helaas niet veel. Heb nu vooral nog heel veel littekens.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:47

Zonnebanken werkt bij mij erg goed! Pukkels worden minder en mijn huid rustiger.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:04

Ik heb hier alles zeer globaal doorgelezen

Mijn zoon heeft dus ook erg veel last van puistjes, van alles geprobeert, niks hielp, TOT
we met een paardenmelk kuur zijn begonnen. Iedere ochtend een flesje paardenmelk, eerst werd het wat erger, dat betekent dat de melk zijn werking doet en nu, vrijwel puist vrij. ( 12 weken)
Ik moet er wel bijzeggen, dat mijn vz paard op een paardenmelkerij staat, dus de melk is voor mij altijd voorradig.
Ik kan het iedereen aanraden die een onzuivere huid heeft.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:32

Esmeralda schreef:

Mijn zoon heeft dus ook erg veel last van puistjes, van alles geprobeert, niks hielp, TOT
we met een paardenmelk kuur zijn begonnen. Iedere ochtend een flesje paardenmelk, eerst werd het wat erger, dat betekent dat de melk zijn werking doet en nu, vrijwel puist vrij. ( 12 weken)
Ik moet er wel bijzeggen, dat mijn vz paard op een paardenmelkerij staat, dus de melk is voor mij altijd voorradig.

Word je huid daar ook helemaal egaal van?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:09

Is het niet zo dat het door paardenmelk een tijdje beter gaat en het daarna juist erger terug komt?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:11

Ik ben ook aan de paardenmelk geweest voor mijn eczeem en voor mij had het 0% effect helaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:17

Zonnebank heeft bij mij ook een positief effect op puistjes. Wel zorgen dat je je huid goed blijft hydrateren, anders komt inderdaad de talgproductie weer op gang omdat het toch wel beetje uitdrogend effect kan hebben. Natuurlijk moet je er geen uren onder gaan, ook niet dagelijks, maar 2x/week een kwartiertje en relax opbouwen en dan kan het wel zo zijn nut bewijzen.

Smeer dan ook wat vaseline of flink wat lipbalsem op je lippen, anders gaan die ook verbranden of uitdrogen, krijg je ook scheurtjes en da's net zo onaangenaam.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:57

xMelissaa schreef:
Esmeralda schreef:

Word je huid daar ook helemaal egaal van?

bij hem wel, hij heeft nogwel wat plekjes, maar het is voor 80% weg

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:58

MaartPaard schreef:
Is het niet zo dat het door paardenmelk een tijdje beter gaat en het daarna juist erger terug komt?

het was bij mijn zoon net andersom, het werd eerst erger, en daarna zag je het gewoon beter worden

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 10:40

Marijee schreef:
Ikwashier schreef:

Oh nee, niet zo! Ik gebruik havermout om mijn gezicht mee te reinigen! Werkt als een tierelier, vooral omdat het zo kalmerend is (en goedkoop!)

Oh gelukkig _O- Zal eens kijken :D

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 19:07

Aleppo olijfzeep met 32% laurierblad is echt geweldig! Wat een wondermiddel! Nu 2x gebruikt en wondjes genezen als een speer, en verder is ook bijna alles weg! :D Ik hoop zo dat het doorgaat!! Het kost ook echt bijna niks!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:44

MaartPaard schreef:
Aleppo olijfzeep met 32% laurierblad is echt geweldig! Wat een wondermiddel! Nu 2x gebruikt en wondjes genezen als een speer, en verder is ook bijna alles weg! :D Ik hoop zo dat het doorgaat!! Het kost ook echt bijna niks!

Waaaaar haal je die? :))

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:35

Ik heb er even op ge googled en het klinkt wel veelbelovend! Wat voor creme gebruik jij ernaast Maartpaard?