Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s_casper

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:35

Oja, dat heb ik rechts ook, bij het grote wondje. Ik heb mepitel daarvoor.
Wel goed dat je even voor de zekerheid langs bent gegaan. Anders ga je over alles twijfelen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:35

ik heb idd ook mepitel gekrege van de pc en moet volgende week weer terug op controle.
werkt bij jou de mepitel goed? en hoe lang duurt je genezing vh wondje nu al

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:28

Vanaf week drie tot nu bijna zeven weken na bvk. Dus zo'n vier weken, maar het was dan ook wel een hele grote wond waar een soort van nieuwe laag huid op moest komen. De mepitel werkte goed, zorgt ervoor dat het niet steeds open getrokken wordt. Maar zodra het niet meer nodig is, kan je er beter mee stoppen werd mij geadviseerd, omdat t ook een beetje week maakt, en dan overgaan op vaseline op een gewoon gaasje, zoals ik links heb gedaan. En dat is nu dicht.
Bij rechts zie ik nu ineens veel vooruitgang sinds vorige week. Daarvoor zag ik niet veel verschil, maar nu lijkt het met sprongen vooruit te gaan. Hoop dat het over een week of twee helemaal dicht is. Morgenmiddag moet ik weer op controle.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:36

ik heb juist mepitel gekregen omdat het wondje door de cutisorb steeds open getrokken werd en de mepitel zou dit moeten voorkomen zodat de wond niet meer kan vastplakken.
hoe groot is jouw wond? mijne zal zo n 2 cm bij 1,5 cm zijn denk ik

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:38

Mijn p.c. vertelde dat er 2 manieren zijn om te opereren. ze kunnen horizontaal maar ook verticaal snijden.

wat hebben jullie?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:41

Ik heb sinds vandaag siliconenpleisters, Scar Ban.
Ben eens benieuwd.

Joyce_eddy, ik zou het eerlijk gzegd niet eens weten. :o

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:59

@roosch; o ja jij had ook wat open wondjes he? ik weet soms niet meer wie wat heeft en wanneer :o

mepitel is ook een siliconenpleister ;)

@joyce_eddy;enige manier van opereren is het anker; dus verticale, diagonale en ronde(rond de tepel) snijden

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:29

Scarban mag je niet gebruiken op open wonden..?

Wel rustig opbouwen he.. Anders krijg je echt pijn.. := ik kan t weten!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:35

Nee, ik ben dan ook geopereerd op 6 december. :)
Begin vandaag met 3 uur.

Had inderdaad behoorlijk wat wonden die maar niet dicht wilden gaan. Gelukkig is het nu allemaal dicht.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:38

mijn P.C. wil horizontaal gaan snijden.. als het ware een T op de kop

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 22:21

joyce_eddy schreef:
mijn P.C. wil horizontaal gaan snijden.. als het ware een T op de kop

een anker dus :D
standaard procedure ;)

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 00:06

tamaramt schreef:
ik heb juist mepitel gekregen omdat het wondje door de cutisorb steeds open getrokken werd en de mepitel zou dit moeten voorkomen zodat de wond niet meer kan vastplakken.
hoe groot is jouw wond? mijne zal zo n 2 cm bij 1,5 cm zijn denk ik

Klopt, daarvoor gebruik ik de mepitel ook.
Mijn wond was zo n vier bij drie, zoiets ,waarbij de onderkant echt een gaatje was bij de aanhechting en dat daarboven gewoon open en dan zag je soort van levend vlees zegmaar. Haha moeilijk uit te leggen. Nu is het denk nog maar 1,5/2 bij 1 ofzo en lijkt de aanhechting ook beter, gelukkig.

@ joyce, Bij mij hebben ze ook de ankermethode gedaan. Klinkt als sleutelgat of anker,zoals je beschrijft.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:22

ik denk dat jouw wondje dan hetzelfde is als bij mij ong. ik hoop dat het snel geneest, ben er nogal gestresst over en ben bang v lelijke wondgenezing; gisteravond zag ik dat er een stukje boven de wond; op de verticale lijn ook eem klein plekje lijkt te komen.
het wondje zelf op het 3 ankerpunt is wat rood eromheen en dan wondje zelf wit; levend vlees idd; het is op mij linkerborst en die borst is ook nog erg dik en strak gespannen en bont en blauw; volgens de pc kwamen daardoor de wondjes
omdat links nog zo beurs en gespannen is en er veel druk nog op staat
rechts ziet het er keurig uit en is het ook niet meer blauw of iets en zien de hechtingen/littekens er perfect uit.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 07:34

hadden jullie trouwens na de operatie ook zo n moeite met rechtop lopen? ik heb nu meer moeite met rechtop lopen borst naar voren als vd operatie; misschien dat ik nog erg moet wennen omdat het ook gelift is. tevens heb ik nog wel veel pijnsteken dus misschien dat het daarom komt en ik onbewust met mijn schouders naar voren en dus krom loop.
ik moest vd pc wel echt rechter gaan lopen want anders zou ik last v mijn nek en schouders kriijgen en dat klopt dat heb ik nu beetje. maar als ik mijn schouders naar achter doe en mijn borst naar voren dan doet dat pijn.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:13

misschien kan je er even mee naar de fysio? ik heb een paar weken terug een tijdje te kleine bh's gedragen en veel achter de computer gezeten ivm leren, ik heb toen het kraakbeen van de aanhechting van de laatste rib naar het borstbeen ontstoken gehad daardoor, dat doet echt ongelofelijk pijn, het was echt vreselijk! in m'n rug zat ook wat scheef bovenin, dat is weer rechtgezet, ik een grotere bh gekocht en god zij dank nergens meer last van gehad!

misschien dat je huid ook gewoon nog een beetje op spanning staat? zolang geleden ben je nog niet geopreerd toch? maar zou wel echt goed erop letten dat je rechtop gaat lopen!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:19

mijn huid staat nog heel erg op spanning; ik ben 11 maart geopereerd.
ik probeer ook wel echt op te letten als ik loop(doe ik weinig; lig veel te rusten op bed) dat ik recht loop maar is erg moeilijk en onwennig en dus ook wat pijnlijk.
en mssichien stom maar ondanks de verkleining lijken mijn borsten voor mijn gevoel nu veel groter; ik had ene h/i cup maar mijn borsten hingen heel erg en nu heb ik een d/e cup maar heb ook een lift gehad en moet daar nog heel erg aan wennen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:16

dat kan ik me goed voorstellen dan inderdaad! Misschien wijde kleding dragen? dan valt het eerst niet zo op?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:22

tamaramt schreef:
hadden jullie trouwens na de operatie ook zo n moeite met rechtop lopen? ik heb nu meer moeite met rechtop lopen borst naar voren als vd operatie; misschien dat ik nog erg moet wennen omdat het ook gelift is. tevens heb ik nog wel veel pijnsteken dus misschien dat het daarom komt en ik onbewust met mijn schouders naar voren en dus krom loop.
ik moest vd pc wel echt rechter gaan lopen want anders zou ik last v mijn nek en schouders kriijgen en dat klopt dat heb ik nu beetje. maar als ik mijn schouders naar achter doe en mijn borst naar voren dan doet dat pijn.

Geen ervaring verder :+ maar het lijkt me dat je erg uit balans bent als er ineens een hoop gewicht van de voorkant van je lichaam weg is. Een collega van me moest ook een tijdje werken aan haar houding voordat ze weer helemaal recht stond enzo.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:32

Ilsemarie schreef:
dat kan ik me goed voorstellen dan inderdaad! Misschien wijde kleding dragen? dan valt het eerst niet zo op?

ik draag nog helemaal geen kleding tot nu toe; alleen maar pyama ;)
ben de hele dag thuis; lig veel op bed en het doet zeer om me om te kleden dus heb gewoon een pyama met knoopjes dan wel zodat ik het niet ove rmijn hoofd hoef aan te trekken/uit te trekken

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:55

Ik wil ook heel graag een borstverkleining. Echter ben ik nu nog een aantal kilo's te zwaar dus dat moet er eerst af.
Ik heb nu 85 F of G, ligt aan BH. Regelmatig last van rug/schouder, nek en hoofdpijn. Ik heb veel aan jullie ervaringen, ik lees mee!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:12

lesilla schreef:
Ik mocht geen sluiting hebben aan de voorkant want die vorm is dan nooit zo goed als eentje aan de achterkant. Maar volgens mij is dat chirurg afhankelijk.

Waarom klittenband? Ik heb nu drie operaties achter de rug en dus veel bh's gehad :P de beste tot nu toe is de shockabsorber

Lesilla, zit een shockabsorber niet veel te strak vlak na een operatie?
Voor sporten vind ik het een super bh, beter dan de Triumph Triaction, maar die laatste heeft weer een brede band en dat lijkt me prettiger bij al die littekens.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:41

ik heb nu de triumph triaction workout aan en die zit tot nu toe super fijn; heb er alleen nog niet mee paardgereden maar dat is dan dus geen succes volgens jou?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:48

tamaramt schreef:
ik heb nu de triumph triaction workout aan en die zit tot nu toe super fijn; heb er alleen nog niet mee paardgereden maar dat is dan dus geen succes volgens jou?

Het kan wel, maar als ik tijdens stepsles een Shockabsorber draag heb ik de volgende dag (bijna) geen nek/hoofdpijn, bij de Triaction wel helaas.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:03

Ik krijg binnen 2 weken bericht of het goedgekeurd word!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:22

Silvia schreef:
tamaramt schreef:

Het kan wel, maar als ik tijdens stepsles een Shockabsorber draag heb ik de volgende dag (bijna) geen nek/hoofdpijn, bij de Triaction wel helaas.

ok, maar welke cupmaat heb je dan? je was nog niet geopereerd of wel? voor mijn operatie had ik altijd elke dag, ongeacht welke bh, rugpijn en nekpijn