Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:57

Hier iemand die weer migraine heeft. Ben vandaag weer bij de dokter geweest om andere migraine medicijnen te vragen. Krijg nu imigran neusspray naast mijn topomax voor onderhoud. Heeft iemand anders dit ook? Ik had eerst zo'n imigran injectiespuit maar dat durfde ik niet zo goed.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:56

eroslover schreef:
Hier iemand die weer migraine heeft. Ben vandaag weer bij de dokter geweest om andere migraine medicijnen te vragen. Krijg nu imigran neusspray naast mijn topomax voor onderhoud. Heeft iemand anders dit ook? Ik had eerst zo'n imigran injectiespuit maar dat durfde ik niet zo goed.

ik heb de neussprays...krijg je een hele vieze smaak van in je mond, maar helpt bij mij super...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:58

Ik heb het ook gehad. Inderdaad een hele vieze smaak in je mond. Echt vreselijk, en het hielp bij mij nauwelijks.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:29

Neusspray doet bij mij helemaal niets! :n Zetpillen Imigran werken goed.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:32

Zit mij af te vragen of ik de enige ben hier die er helemaal niets tegen neemt?
Nog iemand?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:48

Ik ook niet hoor, alleen de gebruikelijke paracetamol etc. Niet dat het bijzonder goed werkt, maar toch.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:43

Ik ibuprofen en paracetamol met caffeine. Maar tot nu toe al meer dan 2,5 maand geen aanval meer gehad.
Als ik niks inneem tegen de migraine, dan wordt het zo erg dat ik slecht ga zien en de pijn zo hevig dat ik van mijn stokje ga.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:59

Als ik niets inneem loop ik de hele dag overtegeven. :+

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:25

Ik gebruik helemaal niets ook geen paracetamol. Ik heb in een grijs verleden wel eens paracetamol geprobeerd maar dat doet zowiezo niets dus ook geen reden voor mij om het te nemen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 17:22

Ik gebruik (sinds een week) Metoprolol om aanvallen te voorkomen. Bij een aanval gebruik ik Imigran, dit ''helpt'' in zoverre dat ik snel in slaap val en als ik wakker word ik normaal kan liggen zonder al te veel pijn. Meestal kan ik voor het slapen niet eens meer lopen (val zo op de grond) en ook niet praten (dikke/tintelende/verlamde tong).
Drink voor het slapen ook een cola met suikerklontje om de misselijkheid over te laten gaan.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:14

En helpt dat Mandyy, cola met een suikerklontje want ik heb ook altijd zo'n last van misselijkheid

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:14

Ja, helpt goed! :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:58

Cola helpt bij mij ook goed tegen misselijkheid, net als pepermunt!

K heb ook imigranneusspray, die werkt over het algemeen wel goed, maar niet altijd. Als ie niet werkt, neem ik alsnog een zetpil. De neusspray is smerig, maar je overleeft het we hoor ;)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 20:08

oh ik ga even meelezen hier! Heb al een poosje last van knallende migraine, ga nu een poosje met de pil stoppen om te kijken of dat nog verschil maakt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:04

ranna schreef:
Nog iemand?

In het algemeen kan eigenlijk bijna niemand zonder medicatie als je flinke migraine hebt, dat is niet uit te houden ...
Bovendien kun je met de juiste medicatie nog enigszins functioneren, dus voor de meesten wel een goede reden om wat te slikken om geen dagenlang uit de roulatie te zijn.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:55

idd Simodi :j

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:59

Ranna, waarom slik je eigen geen migraine medicatie, als ik vragen mag?
Paracetamol helpt sowieso niet tegen migraine, daar zijn echt specifieke medicijnen tegen.

De meesten kunnen echt niet zonder medicatie bij migraine, zo'n enorme hoofdpijn (en de bijverschijnselen daar nog bij) levert dat op. Heb jij echt migraine aanvallen (niet aanvallend bedoeld, hoor)?

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:17

ranna schreef:
Nog iemand?

ik neem er ook niks tegen, puur omdat onze huisarts een beetje debiel is en ik dus niet veel zin heb om weer bij die man op bezoek te gaan, eerst eens op zoek naar een nieuwe huisarts die niet achter z'n pc blijft zitten en zegt 'ach, het is een virus'. Dan krijg ik echt zoiets van: Ja jammer beste man dat je pc een virus heeft, maar ik heb m'n arm gebroken :')
wat ik doe tegen mijn migraine is een donkere kamer zoeken en gaan liggen en slapen. Verder kan ik toch niks. Hoewel ik afgelopen vakantie wel zo'n zware migraine had dat ik zelfs met m'n ogen dicht in een compleet donkere kamer nog allemaal flitsen zag.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:20

Ik moet echt wel wat innemen, want anders ga ik echt de hele dag over mijn nek, het schijnt dat mijn reukvermogen vertiendubbeld is als ik migraine heb en alle geurtjes, licht of zelfs maar praten kan ik niet meer tegen.En dan die pijn he, en ik kan me ook niet veroorloven om ontslagen te worden omdat ik niet meer op mijn werk verschijn omdat ik op bed moet. Zo werkt dat helaas niet.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:24

Nee ik snap dat ook best hoor, ik zal dat later ook moeten als ik aan het werk moet, maar voorlopig maakt het weinig uit, school kan ik best een dagje missen (en school is nu toch klaar) en m'n verzorgpaard kan ik gewoon afbellen als ik een aanval heb.
Ik herken me wel in wat je zegt over geur en licht en dergelijke. Ik had van m'n moeder van die geurstokjes gekregen voor op m'n kamer maar die heb ik na 5 minuten weer naar beneden gebracht, mijn kamer is daar veel te klein voor en dan krijg ik alleen maar eerder weer aanvallen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 14:37

Nou, stiekem ben ik wel een beetje jaloers op degenen die met een dagje in bed zonder medicatie een migraine-aanval kunnen overleven .... ;)
En vraag me daarbij ook een beetje af of dat dan 'echte' migraine is, of 'gewoon' heel erge hoofdpijn? :o

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 15:32

Ja ik vraag me dat ook af simodi. Ik zou echt niet kunnen zonder wat in te nemen.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:38

als je slaapt voel je het niet, dus ja, zo overleef je een aanval wel. Het kost wel moeite hoor en ik ga ook liever aan de medicatie maar zoals ik al zei, eerst een andere huisarts want hier word je alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd.
Maar ik snap je twijfels, ik heb dat zelf ook wel eens bij mensen

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:22

simodi schreef:
ranna schreef:
Nog iemand?

In het algemeen kan eigenlijk bijna niemand zonder medicatie als je flinke migraine hebt, dat is niet uit te houden ...
Bovendien kun je met de juiste medicatie nog enigszins functioneren, dus voor de meesten wel een goede reden om wat te slikken om geen dagenlang uit de roulatie te zijn.

Ik loop er nu ruim 25 jaar mee en weet uit ervaring hoe erg het kan zijn.
Inmiddels verlopen de aanvallen, dankzij de vorderende leeftijd, iets milder maar vroegah lag ik 2 tot 3 dagen + nachten op bed zo ongeveer dood te gaan kan ik jullie verzekeren en iedere 20 minuten hing ik met m'n kop boven een emmer.
Ik heb meer dan eens gedacht: 'doe om mij het licht maar uit'.

Wat mij tegenhoudt medicatie te gebruiken zijn de mogelijke bijwerkingen.
Ik verdiep me al jaren in de relatie voeding-lifestyle-gezondheid. Heb er inmiddels veel over gelezen, geluisterd en bekeken en weet wat stoffen met een lichaam doen. Vanuit die kennis ben ik niet van plan het risico met medicijnen te nemen.
Ik geef toe dat het niet altijd makkelijk is geweest maar heb me er altijd zonder weten te redden en ik hoop dat ik nu het ergste en de langste migrainetijd achter de rug heb gezien het feit dat ik met de overgang bezig ben. Dat is ook weer een proces van jaren maar goed, ik zal er dan ook nog niet af zijn maar ben niet van plan er iets voor te nemen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 17:44

Ranna, je hebt natuurlijk gewoon je eigen keuze. En die wordt gerespecteerd hoor!
Alleen zou ik niet kunnen functioneren zonder medicatie, daarvoor heb ik te vaak aanvallen, en ik kan ook niet 60% van de tijd me ziek melden op mijn werk, sociale kontakten missen etc.
Dus ik kies er voor om wel wat te slikken en het risico maar voor lief te nemen. Dan heb ik in elk geval nu een acceptabel en fijn leven. Zonder medicatie zou ik dat absoluut niet hebben ...