Stoppen met roken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:58

Ik ben nu alweer 10 maanden gestopt. Het begin was zoooo moeilijk. Ik rookte met gemak 2 pakjes op een dag. Dat is ruim 200,- in de maand. Dus ik was een stevige roker. Maar ik ben echt zo blij dat ik er nu van af ben. Ik heb er allen nog wel is trek in als ik in de kroeg aan de borrel zit. Verders nooit. Maar ik geef niet toe. Anders ken ik weer van voor af aan beginnen. Ik ben gewoon in 1x gestopt. Na die tijd nooit geen hijsje meer genomen. Dat is de enige manier. Minderen helpt toch niet.

Ik ben alleen wel 15 KG aan gekomen -:(-

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:51

Meldt zich....
Vandaag dag 1 van stoppen.
Heb gisteren nicotinepleisters gekocht en begonnen met stap 2 (en zelfs die nog doormidden geknipt). Vandaag valt me echt ontzettend mee. Gaat echt veel beter dan 2 eerdere cold-turkey pogingen.
Zijn er meer mensen die pleisters hebben gebruikt en hoe snel hebben jullie die afgebouwd? Zit al bijna te denken om morgen maar een kwart pleister te plakken, haha, maar dat is misschien wat overenthousiast...

Heb ook goed nagedacht over waarom het bij 2 eerdere pogingen fout ging en hoop nu meer weerstand te kunnen bieden aan rokende vrienden. Voordeel is wel dat ik nu een niet-rokende vriend heb. Daarbij heb ik besloten wekelijks het bespaarde geld opzij te zetten en mezelf daarvan regelmatig op iets leuks te trakteren en die traktaties steeds wat groter te maken, zodat de tijd ertussen langer duurt. Doel 1: een paar leuke sneakers, daarna gaan we voor een nieuwe fotocamera ;-)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:11

Vandaag ook voor mij dag 1... Heb de stap gezet! *\o/*

Het gaat eigenlijk best goed... denk dat de moeilijke dagen nog moeten komen! _-:(
maar houd stug vol :P

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:49

djuulsie

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:11

Nog steeds gestopt :P lang weekend in brussel geweest, dus had niet zoveel moeite...

hoe is t met de rest?

xx

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:26

mariska32 schreef:
wauw,weer een paar stoppers! :D

bijna iedereen zit in dit topic,is iets drukker. ;)
[HK] Stoppen met roken, deel 2

en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gezellig! :D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 08:36

maar dat komt vast door de malibu. :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 09:07

:D ssttt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:05

Hoe is het nu met de stoppers onder ons?
Hebben jullie nog oppeppraatjes nodig :D ?

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:28

Help me |( |( , ik sta echt op het punt sigaretten te kopen!!!!

Ik probeer mijzelf te overtuigen dat ik goed bezig ben door te stoppen, maar ik kan me niet meer bedenken waarom het nou fijn is om niet te roken.... Hoe erg is dit?

Even voor de duidelijkheid:

In oktober aan een Allen Carr training mee gedaan, welgeteld 4 uur niet gerookt en toen werd ik gillend gek en ben weer gaan roken.
Maarrrr het roken smaakte me niet meer, bij elke sigaret baalde ik dat ik niet gestopt was.
Afgelopen maandag naar de vervolgtraining geweest en sinds maandag ochtend 11 uur niet meer gerookt! Ik was heel enthousiast, maar elke dag werd dat al minder en vandaag heb ik echt een off day! Ik werd ermee wakker en loop nog steeds met het idee dat ik hier geen zin in heb, ik wil roken!!!!

Iemand enig idee hoe lang ik dit gevoel nog hou?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:29

Lees het boek nog eens een keer :D
Zoek afleiding
Drink veeeeeeeeeeeel water (reiniging van je lichaam)
Ga wandelen en/of hardlopen (reiniging van je longen)

Drink geen koffie, geen alcohol

Ik kan geen antwoord geven op je vraag, maar sterk zijn hoor!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:44

Boek heb ik niet, maar ga 'm wel bestellen bij Bol.com denk ik.

Drink geen koffie? Ohjee, dat kan niet hoor!! Ik drink s'ochtends en s'avonds echt wel koffie (andere verslaving :+ )

Water, ga ik aan beginnen :j Ik merk dat ik toch wel meer naar eten neig als vervanger, terwijl ik weet dat ik dat niet moet doen!

Maar ik heb net even dit topic ook terug gelezen en zag dit filmpje:
amazone77 schreef:
mensen hier een filmpje over wat er met je kan gebeuren als je stug door blijft roken........kan als schokkend worden ervaren pas op!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=u_8BerrJg0M

mijn eigen moeder heeft zich zelf ook dood gerookt......dus voor mij is dit filmpje erg herkenbaar en schokkend om te zien......

Ik moet zeggen dat dit ook wel even heeft geholpen ;)
Maar kom maar op met de oppeppende woorden hoor!!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:45

Maáár.. koffie linkt in je hersenen aan de sigaret.
Zeg nou zelf: `s ochtends wakker worden met een kop koffie én een sigaret? Het is aan elkaar verbonden. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk door ook nog eens koffie te blijven drinken.
Pak thee! (20 kruidenthee van Zonnatura heeft bij mij hetzelfde effect als koffie ;) )

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:51

Geld dat ook als ik koffie en sigaret niet samen gebruikte?
Tenminste, in de ochtend zeker niet, ik drink mijn eerste bakkie altijd pas op mijn werk, toen ik nog rookte had ik er al 2 weggerookt :P
s'avonds wel, dan dronk ik een bakkie en ik rookte thuis ook gewoon, maar dan rookte ik de hele avond en niet alleen tijdens die 2 bakjes koffie.
Ik vind koffie echt heerlijk!!!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:52

Nou, het activeert wel je hormonen die voor een verslaving zorgen, dus ja... het is wel degelijk gelinkt ;)
Misschien minderen? Het is sowieso goed om niet meer dan 3 bakken koffie per dag te drinken, je krijgt er donkere kringen van onder je ogen :)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:59

Haha jij bent heel gemeen voor mij! Ook mijn koffie ontzeggen!!
niet meer dan 3 bakken op een dag? := :=

Pfff 1 verslaving per keer aanpakken hoor _O-

Maar je doet het goed, mijn drang om te roken word minder (voor nu :P )

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:05

Zoek ook afleiding, ga als je trek in een sigaret hebt iets doen waarbij een sigaret in je handen niet handig is.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:12

Dat heeft de afgelopen dagen ook wel geholpen ja, ik werd er ook helemaal hyper van, mijn collega's werden echt gek van mij. Ik wou niet stil zitten, ik bleef maar bezig. Zodra ik weer ging zitten dan begon ik weer naar een sigaret te hunkeren. Maar door bezig te blijven kwam ik de dag wel door.
Maar vandaag had ik hier de energie ook niet voor, voel me gewoon down door het niet roken.
En het erge is, nu ik dit aan het typen ben, zie ik ook wel dat dit eigenlijk best erg is, eigenlijk gewoon sneu dat ik me zo laat kennen :=

Mijn vriend kwam net thuis en die zag ook al dat het niet makkelijk gaat, ik straal het nu blijkbaar ook al uit dat ik niet lekker in mijn vel zit.
Fijn dat stoppen zeg :(
Ik ben echt blij als deze dag voorbij is. Ik hoop dat het morgen mij weer ietsje beter af gaat.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:17

Ik kan je al wel goed nieuws vertellen:
na 24u is de nicotine al uit je bloed, dus de lichamelijke verslaving is overwonnen!
Nu nog de geestelijke!
Je kunt t!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:37

Thanks... Net gegeten, ook zo'n erg moment nu :=
Aaargh!! Om gek van te worden!!! Ik denk dat ik nu maar even ga douchen of zo, in ieder geval uit de stoel komen!!!

Bedankt voor de steun :j

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:44

Josewoos hoe is het nu...?
josewoos schreef:
Fijn dat stoppen zeg :(

Onthoud goed dat niet rokers dat niet hebben.
Het is de verslaving die je zo doet denken...hoe verder je komt hoe minder sterk dat gevoel.
Laat het je gebeuren het voelt rot maar je gaat er niet dood aan....aan de sigaret wel :o

En ja ik weet waar ik over praat rook al 2 jaar niet meer ben dus ook een niet roker.
Maar ik heb me een afkickverschijnselen gehad niet normaal gillend werd ik wakker s`nachts.
Maar wat voelde ik me trots toen mijn oudste zoon (13) toendertijd tegen mij zei dat hij heel trots op me was
dat ik gestopt was met roken.
Hij was ook diegene die aan me vroeg toen ik nog rookte of ik dood wilde....en toen ik nee zei...zei hij waarom rook je dan?
Ik kon het niet verantwoorden niet voor mijzelf en niet voor mijn kinderen.
Ben door een heel diep dal gegaan ,maar ik ben er zo blij mee dat ik volgehouden hebt.
Ik zal echt nooit meer roken ....ik heb het niet nodig.

Dus hou vol het komt echt goed. geniet van je leven als niet roker.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:57

Thanks, vandaag minder erg dan gisteren, wat voelde ik mij gisteren ellendig zeg! Ik was echt heel dichtbij het punt van opgeven.
Maar ik moet zeggen dat mijn vriend mij goed steunt. Hij als niet roker vond het nooit een probleem dat ik rookte, zei zelfs dat ik juist moest roken omdat ik veels te chagerijnig zou worden zonder mijn sigaretje :+
Nou, chagerijnig is het niet, maar wel echt stemmingswisselingen, van vrolijk, naar bedroefd, van heel actief naar niet vooruit te branden :=
Ik ga dus nog even door met volhouden, ik hou gewoon de goede doelen voor ogen, al klinkt dat wel heel gemakkelijk, in werkelijkheid valt dit bij mij echt tegen, zo moeilijk dat ik het ermee heb ;)

Ik heb gisteravond ook nog het boek van Allen Carr besteld, die wil ik bij de hand hebben als ik weer in een dip zit. Ik ben bang dat die dipjes nog een paar keer voor gaan komen ;)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:09

Nou ik zie ook geen reden om nog te stoppen :') ! Ben nu 9 weken gestopt en vind het heeeeeeeeerlijk ruiken!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 15:12

Ohjaaaa ik snuffel ook de hele dag aan mijn collega's die net terug komen van roken _O-
Of ik loop expres even een rondje buiten terwijl er een groepje staat te roken, dan loop ik echt dwars door het groepje, even snuiven _O-

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:44

onee ik vind hetranzig ruiken.
Op mijn werk aan de bali was het echt van hmm jij rookt ok jij niet hahaha heel erg maar vooral oude rook
vind ik zo gruwlijk stinken.
Ben blij dat ik niet meer zo ruik.

Goedzo het boek vond ik ook heel fijn heb er veel aan gehad.En net wat erin staat
gewoon die ene sigaret niet meer opsteken.
Hou vol hoor het is echt de moeite waard.