Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:27

MB, ik ken veel meer mensen die veel hun haar wassen en die hebben ook geen problemen. :)
Maar om nou allerlei mensen hier te gaan bespreken, daar zag ik zelf het nut niet zo van in.......
Maar bij deze dan. ;)

MamboBeach

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 18:47

Ik ken ze ook hoor over het algemeen is het niet goed en verstandig. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:03

Nou, jij het laatste woord dan, ok? :D ;)

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:29

Vienna2007 schreef:
Ik ben blij dat ik vies ben van alles wat mijn lichaam uitstoot. En me zo snel mogelijk wil douchen..

wat heb jij dan een douche naast de stal van je paard ?
of ren je na 5 minuten dat je van je paard afkomt direct naar huis om te douche ?

ja weet niet maar ik vind dat je tegen een beetje zweet wel moet kunnen ?
ieder zijn eigen menig natuurlijk.

tuurlijk als ik flink gezweet heb dan ga ik ook lekker douche als ik thuis kom.

maar dat neemt niet weg als ik nog iets moet doen op stal of waar dan ook dat ik eerst snel moet douche wat ow wat ben ik vies wand ik heb gezweet...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:39

Twiggy2008 schreef:
Nou, jij het laatste woord dan, ok? :D ;)

Of jij? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:40

Twiggy2008 schreef:
MB, ik ken veel meer mensen die veel hun haar wassen en die hebben ook geen problemen. :)
Maar om nou allerlei mensen hier te gaan bespreken, daar zag ik zelf het nut niet zo van in.......
Maar bij deze dan. ;)

Hier zo eentje, mijn haar groeit goed, is gezond en heel sterk, stevig en dik en ik was het elke dag.
Wel heb ik last van sneller vet haar, maar tja, ik was het toch elke dag dus het wordt nooit vet. :+

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:08

Ik heb dus juist het omgekeerde :Y)
Als ik mn haar 1 dag niet was dan voelt mn hoofdhuid heel erg droog en trekkerig aan en krijg ik jeuk maar als ik het elke dag was dan heb ik er geen last van.

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:15

ook mijn kapster raad mij aan niet elke dag mijn haar te wassen.
wel om het als ik het was 2 maal te doen met een goede shampoo ( van de salon)

als het regent, of het naar de paarden ruikt :P dan MOET ik het echt wassen hoor!!
getsie
ik doe altijd wel mijn best het niet elke dag te wassen, soms lukt het soms niet , maar vaak komt het er op neer dat ik het om de dag was. als het langer mooi en fris eruit blijft zien , heel fijn , zoniet dan lekker wassen :D liefst elke dag :D ( is alleen zo veel werk ( drogen stijlen e.d.)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:18

ik heb zelf gladmaakspray van guhl erg goed en ook om het lekker in model tre laten vallen ik was het niet iedere dag maar gewoon als ik zin heb . als ik het natmaak was ik het wel.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 00:19

Hmm dit is de zoveelste keer dat ik een topic tegenkom over dit onderwerp..

Kappers kunnen zeggen wat ze willen maar als ik mijn haar niet elke dag was dan heb ik een sla-olie hoofd. Mijn haar wordt super snel vet, is altijd al zo geweest. Vroeger (als kind) waste m'n ouders m'n haar 2-3 keer per week en zelfs toen werd het altijd al zo snel vet.

Sommige mensen hebben nou eenmaal snel vet haar en en om nou met vies vet haar rond te lopen omdat het blijkbaar 'slecht' is vind ik nogal onzinnig :+..

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 00:22

daar heb je helemaal gelijk in!
Ga ook echt niet met een vette/ naar cap meurende kop lopen... ( gelukkig kan mijn binnenvoering ook gewassen worden ;) )

Als het niet anders kan was ik het ook elke dag. Kan het nog een dagje dan een keer niet :)
heb net lekker mn haar gewassen :D hihi

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 07:24

Twee keer per week ga ik echt nevernooit niet redden.. :=
Ja, ik was mijn haar elke dag en ja, mijn haar is snel vet..

Maar na een lange schooldag of na een rondje rijden op mijn paard, vind ik het toch wel zo fris om even onder de douche te springen + mijn haren te wassen (zweet in cap etc)...

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:20

Ik was mn haar soms wel 2 x per dag :=

Sóchtends voordat ik naar mn werk ga.
Ik zet smorgens eerst de paarden buiten en geef ze eten
Dan spring ik onder de douche.

En als ik sávonds dan ook nog ga rijden ( cap op mn hoofd).
Dan spring ik daarna weer onder de douche.
Zodat ik schoon mn bed weer in ga.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:47

Maar mensen die hun haar iedere dag wassen en aangeven dat het niet vet wordt. Heb je het dan weleens getest
om het twee of drie dagen niet te wassen. Anders weet je toch nooit of het snel vet word? :)

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 22:13

Ik was mijn haar bijna iedere dag. Het liefst douche is iedere dag en als ik douche was ik mijn haar. Kan wel eens voorkomen dat ik de avond ervoor heb gedouched, die dag zo moe ben en optijd ga slapen. Dan sla ik een dagje over en douche is die volgende dag. Als ik mijn haar niet was wordt het vet, ook als ik het alleen even uitspoel met water.

Ik vindt het allemaal wel prima. Zolang ik er geen last van heb doe ik het zo.

Ik was mijn haar met Andrelon en gebruik conditioner. Niet altijd even fijn spul maar zonder conditioner wordt mijn haar pluizig :+ Ziet er minder mooi uit.

Ieder zijn ding :)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:00

Een aantal mensen hier uit het topic moeten mij wel erg vies vinden... :=

Ik was mijn haar maar 2-3x per week, voornamelijk om de krul er weer mooi in te krijgen. Ik heb dik en behoorlijk droog haar met krullen, ik gebruik conditioner na het wassen, daarna leave-in conditioner en vervolgens smeer ik er hairserum in. Dan ziet het er alsnog vrij droog uit en na een week is het nog altijd niet vet. Hoe vaker ik het was, hoe droger en hoe lelijker mijn krullen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:08

Wie wist ook weer de site waar je de ingredienten van je shampoo kan opzoeken? Hoe schadelijk ze zijn enz?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:13

Iets van: puurnatuur ofzoiets? Heb m hier in het topic wel voorbij zien komen!

Uit mijn hoofd weet ik dat alle siliconen standaard eindigen op -cone, muv van Dimethiconol en nog een aantal.
Verder alles wat "Sulfate" is is slecht, zeker Laureth Sulfate!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:26

xNursiex schreef:
Maar mensen die hun haar iedere dag wassen en aangeven dat het niet vet wordt. Heb je het dan weleens getest
om het twee of drie dagen niet te wassen. Anders weet je toch nooit of het snel vet word? :)

De dag dat ik smorgens mn haar gewassen heb is het goed. Als ik niet rij savonds is het de volgende dag ook nog te doen, maar die avond of de volgende ochtend moet ik het echt weer wassen.
En als ik rij was ik het zoiezo

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:37

patos schreef:

Ik was mijn haar maar 2-3x per week, voornamelijk om de krul er weer mooi in te krijgen. Ik heb dik en behoorlijk droog haar met krullen, ik gebruik conditioner na het wassen, daarna leave-in conditioner en vervolgens smeer ik er hairserum in. Dan ziet het er alsnog vrij droog uit en na een week is het nog altijd niet vet. Hoe vaker ik het was, hoe droger en hoe lelijker mijn krullen.

heb ik ook hoor ;) ik heb dan wel steil haar, maar het is heel droog onderaan. als ik het te vaak was, wordt het alleen maar droger ook al gebruik ik een shampoo met puur natuurlijke ingredienten. ook doe ik 1 of 2 keer per week een masker in mijn haar.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:47

ilse86 schreef:
patos schreef:

heb ik ook hoor ;) ik heb dan wel steil haar, maar het is heel droog onderaan. als ik het te vaak was, wordt het alleen maar droger ook al gebruik ik een shampoo met puur natuurlijke ingredienten. ook doe ik 1 of 2 keer per week een masker in mijn haar.

Ik heb precies hetzelfde en daarbij, als ik mijn haar was is het s´avonds pas droog. Dan zou ik iedere dag met nat haar lopen. :+

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:57

dus ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:09

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:14

MamboBeach schreef:
Ik heb precies hetzelfde en daarbij, als ik mijn haar was is het s´avonds pas droog. Dan zou ik iedere dag met nat haar lopen. :+

daar hebben ze een fohn voor uitgevonden :P

ik moet mn haar ook fohnen als ik het smorgens was, ik moet ook wel zeggen dat het mooier zit als ik het gefohnt heb.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 13:15

__Nathalie__ schreef:
MamboBeach schreef:

daar hebben ze een fohn voor uitgevonden :P

ik moet mn haar ook fohnen als ik het smorgens was, ik moet ook wel zeggen dat het mooier zit als ik het gefohnt heb.

Ja, maar ik wil niet van een fohn gebruik maken, is ook slecht voor je haar. :D