Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:24

JessAndHope schreef:
Ze zal 95 zo niet 98% van de tijd bij mij zijn, dus wil ik haar mijn achternaam geven...

Zou je dat eerst niet eens met haar vader bespreken?
Dat lijkt me echt iets wat jullie samen moeten beslissen en mag je niet zomaar in je eentje doen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:42

Eens, omdat hij en jij problemen hebben wil dat nog niet automatisch zeggen dat hij geen zeggenschap heeft/wil over zijn dochter. En je moet oppassen dat je jullie problemen niet uitspeelt over de rug van JULLIE dochter. Zij heeft net zoveel recht op haar vader als op haar moeder ;)
Dat moet je dus los zien van elkaar. Is moeilijk, maar wel noodzakelijk in het belang van jullie dochter.

MamboBeach

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:50

Sorry, maar zoals je nu praat TS geloof je zelf toch niet in een goede samenwerking? Dit kan toch nooit goed gaan? Denk in het belang van je kind en ga het noet uitspelen over haar rug.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:03

Wie zegt dat ze daar nog geen afspraken over hebben gemaakt? Misschien wil de ex niet zo betrokken zijn? De woorden: ' jij wilde dat kind' zeggen imo wel een hoop. Uitspelen over de rug van het kind is natuurlijk niet ok, maar ik zie nergens dat TS dat van plan is. TS probeert het beste te doen voor haar kind, en NU, nu ze nog hoogzwanger is, is het misschien niet de beste periode voor om over dit soort dingen na te denken, dat komt wel als ze er klaar voor is.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:05

Girley_ schreef:
Wie zegt dat ze daar nog geen afspraken over hebben gemaakt? Misschien wil de ex niet zo betrokken zijn? De woorden: ' jij wilde dat kind' zeggen imo wel een hoop. Uitspelen over de rug van het kind is natuurlijk niet ok, maar ik zie nergens dat TS dat van plan is. TS probeert het beste te doen voor haar kind, en NU, nu ze nog hoogzwanger is, is het misschien niet de beste periode voor om over dit soort dingen na te denken, dat komt wel als ze er klaar voor is.

Je weet niet in welke context die opmerking is gemaakt "jij wilde dat kind".
Het zal niet voor niets zijn dat hij zijn kind erkend heeft.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:56

Als TS haar dochter niet naar haar vader laat gaan vanwege het roken dan is dat imo uitspelen over de rug van het kind. Ze hebben een meningsverschil over het roken en dat wordt uitgevochten met het kind als inzet.

Denk je trouwens dat een rechter een vader het zien van zijn kind zal ontzeggen omdat hij en zijn familie roken? Kom op zeg! Bij mij op school rookten de meesters en juffen vroeger gewoon in de klas. Dat is nog niet eens zo heel lang geleden.

Om voor die paar dagen rook per maand een kind het contact met haar vader te ontzeggen gaat imo veel te ver. Als dat gebeurt dan weet ik over 14 jaar een meisje dat hele andere ideeën heeft over wie er nou eigenlijk iets te verwijten valt. Als ze een beetje lekker pubert dan rookt ze tzt als een ketter en wil ze bij haar vader wonen, want die zeurt niet zo. ;)

TS, bereid je er maar op voor dat je bar weinig te zeggen hebt over waar je dochter al dan niet naartoe gaat.

*Even voor de duidelijkheid: Ik rook zelf niet en zou ook proberen kleine kinderen zo veel mogelijk uit de rook te houden. Ik weet dat het slecht is. Maar wie is er nou fouter bezig? Een vader die rookt of een moeder die het contact tussen vader en dochter saboteert?

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:48

Helemaal mee eens lindy ;)

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:01

LindyH schreef:
Als TS haar dochter niet naar haar vader laat gaan vanwege het roken dan is dat imo uitspelen over de rug van het kind. Ze hebben een meningsverschil over het roken en dat wordt uitgevochten met het kind als inzet.

Denk je trouwens dat een rechter een vader het zien van zijn kind zal ontzeggen omdat hij en zijn familie roken? Kom op zeg! Bij mij op school rookten de meesters en juffen vroeger gewoon in de klas. Dat is nog niet eens zo heel lang geleden.

Om voor die paar dagen rook per maand een kind het contact met haar vader te ontzeggen gaat imo veel te ver. Als dat gebeurt dan weet ik over 14 jaar een meisje dat hele andere ideeën heeft over wie er nou eigenlijk iets te verwijten valt. Als ze een beetje lekker pubert dan rookt ze tzt als een ketter en wil ze bij haar vader wonen, want die zeurt niet zo. ;)

TS, bereid je er maar op voor dat je bar weinig te zeggen hebt over waar je dochter al dan niet naartoe gaat.

*Even voor de duidelijkheid: Ik rook zelf niet en zou ook proberen kleine kinderen zo veel mogelijk uit de rook te houden. Ik weet dat het slecht is. Maar wie is er nou fouter bezig? Een vader die rookt of een moeder die het contact tussen vader en dochter saboteert?

Er worden allemaal conclusies getrokken hier, bijvoorbeeld dat TS de vader het contact met het kind gaat ontzeggen etc. Zolang een baby nog borstvoeding krijgt hoor het 100% van de tijd bij de moeder in de buurt te zijn en MAG niemand de baby uit zijn/haar omgeving halen. Ik denk dat TS het over de eerste periode heeft dus, als ze over die 98% praat. Dat heeft niets met sabbotage te maken, maar alles met een veilige hechting van het kindje en de moeder.

Ik vind het totaaaaal niet vreemd dat TS liever heeft dat haar baby/ kind niet in de rook zit. De vader is erg onverantwoordelijk bezig als hij en zijn familie waar de kleine bij is zitten te roken. Dat wil niet zeggen dat TS het kind bij de vader kan weghouden om die reden, maar dat weet ze zelf ook wel ;) Neemt niet weg dat TS niet (dringend) kan vragen van de vader en ouders om dit niet te doen toch? Lijkt me net iets dat een verse moeder voor haar kindje zal doen, vechten voor zijn/haar gezondheid.

Jullie hebben als ik het zo lees deze situatie niet meegemaakt en kunnen jullie blijkbaar niet in TS verplaatsen. Erg makkelijk om vanachter je computer dingen te typen en om te oordelen ;)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:28

Jeetje wat een lastige situatie TS!

Als je zo ver zwanger bent, dan is het inderdaad zaak om het rustiger aan te doen. En dan is het wel heel vervelend als je omgeving daar geen begrip voor heeft, zeker als het de vader van je kindje betreft.

Ik begrijp ook dat je liever je kindje niet in de rook hebt. Dat zou ik zelf ook niet willen. En daarbij komt dat je straks sowieso zelf voor je kindje wilt kunnen zorgen. Het uit handen geven is nog niet zo makkelijk.

Ik hoop dat je je de laatste weken van je zwangerschap wat beter voelt en dat je meer je rust kan pakken. Je lijf geeft zelf aan wanneer je uit moet rusten en wat wel en niet meer kan. Probeer daar zoveel mogelijk naar te luisteren :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 08:30

@Girley: danku danku!!! Er worden hier dingen gezegd die ik nooit en te nimmer heb gezegd.
Dat stukje van 'jij wilde zwanger worden' is meerdere keren in koele bloede gezegd, dus heus niet alleen wanneer de emoties hoog waren opgelopen.
Daarnaast zou ik hem zijn dochter niet onthouden, heus niet. En ik speel al helemaal niks uit over de rug van mn dochter.

Dat ik hoogzwanger ben, wil niet zeggen dat ik deze dingen niet kan regelen. Ik GA ze juist nu regelen, want als ik eenmaal bevallen ben wil ik me niet daar nog eens druk over moeten maken.

Het klopt dat het kindje niet weggehaald mag worden bij de moeder zolang het een baby betreft. Voor het stukje 'baby' is wettelijk geen termijn vastgelegd.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:25

Maar waarom praat je dan over dat jullie dochter 98% van de tijd bij jou zal zijn?

Trouwens, je kunt bij borstvoeding ook kolven. Deed ik ook zodat vader het kind ook kon voeden. Juist omdat ik het belangrijk vond dat de vader zich ook betrokken voelde.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:43

Maikeltje, het kolven lukt niet bij iedereen zo goed. Ze loopt dan ook de kans dat de productie terugloopt. Bovendien, jij gaat er hier maar vanuit dat de vader betrokken wil zijn. Waar precies lezen jullie dat terug? Je kunt een vader niet dwingen om betrokken te raken, bovendien is dat erg zonde van je energie als je alleen een baby te verzorgen hebt.

Niet iedere situatie is altijd hetzelfde! Een papa thuis of een papa die niet thuis woont, dat is heeel andere koek ;)

TS legt toch uit waarom ze het over die 98% had? Ze heeft het hier over de babytijd van haar dochter.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:45

Laten we nou eerst maar eens de zwangerschap en de geboorte afwachten. Als de hormonen bij mamma weer wat zijn gaan rusten, en pappa z'n eerste kind in z'n handen heeft gehouden. Dan kan de wereld er allemaal wel weer heel anders uitzien.

Sterkte TS!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:53

Girley Zo lees ik het niet, dat die 98% van de tijd dat de baby bij de moeder zal doorbrengen alleen de eerste tijd betreft . Wat betreft die babytijd waar zij het over heeft, daarmee springt ze in op een ander die gepost heeft. Ze reageert daar niet op de mensen die daarboven gepost hebben zoals op de post van Cayenne, Mambobeach etc. Wat ze overigens niet verplicht is hoor. Maar als ik voor mezelf mag spreken dan ben ik wel heel nieuwsgierig hoe ze daar tegenaan kijkt.

Verder lees ik ook nergens dat de vader niet betrokken wil zijn. Hij erkent z'n kind niet voor niets lijkt me.
Hij wordt hier wel van een gekleurde kant belicht, de waarheid zou dus goed weleens ergens in het midden kunnen liggen. De man heeft waarschijnlijk geen account op bokt dus krijgt geen kans om zijn kant van het verhaal te belichten ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:56

Girley, waarom hebben deze mensen het niet meegemaakt? Misschien juist wel... Maar omdat het niet bevalt wat er geschreven wordt hebben anderen dit niet meegemaakt of kunnen er niet over meepraten...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:22

TS ik bewonder je voor het consequent weg willen houden van je kindje uit de rook. Daardoor isoleer je jezelf ook vaak. Ik ken dat. Rokers zuller echter nooit dat begrip kunnen opbrengen en geloof me ik vond het ook allemaal overdreven toen ik nog rookte.
Door omstandigheden kan ik niet tegen rook en wordt misselijk en krijg hoofdpijn. Iedereen weet dat roken slecht is tijdens de zwangerschap en dat heeft een reden. Ik weet dat dit niet het hoofdprobleem van ts nu op dit moment is maar ik wilde je even een steuntje geven.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:27

Mambo, dan zou ik graag willen weten wie van de mensen hier hetzelfde hebben meegemaakt. Dat mensen een andere mening hebben is logisch, maar ik ben er van overtuigd dat als je in dezelfde situatie hebt gezeten je er toch wat anders tegenaan kijkt.

Dat een man zijn kind erkend heeft, wil dat automatisch zeggen dat hij WEL betrokken wil zijn? Hoeveel gevallen zijn er niet waarin de vader erkend heeft en er vervolgens niets van wil weten?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:29

Ik.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:31

Ik ben zo'n kind met een brede rug omdat de scheiding van mijn ouders werd uitgevochten met mij als inzet. En geloof mij: die ouder die het hardst het welzijn van het kind 'verdedigt', zit later vaak alleen. Want wanneer je oprécht in het belang van het kind handelt, en niet vecht om het vechten zelf of om de ander een hak te zetten, wéét je als ouder dat ook de ander zo hard nodig is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:32

Girley_ schreef:
Dat een man zijn kind erkend heeft, wil dat automatisch zeggen dat hij WEL betrokken wil zijn? Hoeveel gevallen zijn er niet waarin de vader erkend heeft en er vervolgens niets van wil weten?

Oh, die zijn er meer dan genoeg.
Maar daar kun je in dit geval natuurlijk nog helemaal niet over spreken.
Geef die vent eerst eens een kans zou ik zeggen :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:32

Dinopino schreef:
TS ik bewonder je voor het consequent weg willen houden van je kindje uit de rook. Daardoor isoleer je jezelf ook vaak. Ik ken dat. Rokers zuller echter nooit dat begrip kunnen opbrengen en geloof me ik vond het ook allemaal overdreven toen ik nog rookte.
Door omstandigheden kan ik niet tegen rook en wordt misselijk en krijg hoofdpijn. Iedereen weet dat roken slecht is tijdens de zwangerschap en dat heeft een reden. Ik weet dat dit niet het hoofdprobleem van ts nu op dit moment is maar ik wilde je even een steuntje geven.

Roken in de zwangerschap is niet goed nee maar het wordt wel gefilterd, de baby krijgt geen rook binnen maar wel wordt de navelstreng als het ware wat afgeknepen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:34

Cayenne schreef:
Girley_ schreef:

Oh, die zijn er meer dan genoeg.
Maar daar kun je in dit geval natuurlijk nog helemaal niet over spreken.
Geef die vent eerst eens een kans zou ik zeggen :)

Inderdaad!
En dan nog wat, er bestaat ook nog zoiets als de vader er dan zelf maar bij betrekken als ze zelf geen sjoege geven en ze bewust maken van het feit dat het zaadje een kind is geworden en ze ook rechten en plichten hebben naar het kindje toe.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:39

nou, ik heb zo'n vader als de de vriend van TS
kinderen zijn leuk om mee te pronken als ze braaf zijn en verder als ze volwassen zijn
kan niet zeggen dat mijn vader zo geweldig was
helaas gingen mijn ouders pas uit elkaar toen ik 18 jaar was en mijn hele kindertijd was niet gezellig

dat de vriend het kind erkent heeft helemaal aan het begin van de zwangerschap zegt niks over hoe hij tegen het kind zelf aankijkt
verder is de moeder-kind binding in de eerste maanden toch het sterkst en veel meer als slapen -eten -schijten en verschonen gebeurd er toch niet

laat TS nu eens maar tot rust komen
getrouwd is ze niet eens met de vader dus zo verantwoordelijk was hij toch al niet bezig
eerst een vrouw zwanger maken en dan pas eens gaan trouwen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:41

Tja, ik zou dus ook absoluut problemen maken als mijn ex mijn kind in de rook laat zitten. Ik zie niet in waarom ik dan 'moeilijk doe over de rug van mijn kind'. Ik wil het gewoon niet hebben, ongezonde rotrook, punt uit.
Ik vind het ronduit asociaal als je met een (jong) kind in de buurt gewoon door blijft paffen als vader en als schoonfamilie. Wat voor verantwoordelijkheid neem je dan voor je kind? Ga dan buiten roken, maar in huis? Nee, dat vind ik echt niet kunnen. 8)7

Gelukkig is het bij mij totaal niet aan de orde, hoor ;) . En ondanks co-ouderschap is mijn kind toch echt zo'n 75 procent bij mij. Dat komt door werkttijden voornamelijk en ik vind het ook totaal niet erg (is ze tenminste lekker veel bij mij, want ik mis haar altijd verschrikkelijk <3 ). Als ik het verhaal van TS lees, heeft hij het kind erkend in een andere fase van hun relatie/zwangerschap en zie ik het op dit momente ook niet gebeuren dat hij zijn dochter 50% van de tijd wil. Kan het mis hebben, maar het lijkt mij stug, gezien zijn houding/mentaliteit. ;)

TS, ik hoop dat je die achternaam nog kan veranderen, want dat is idd ook niet fijn in jouw geval. Ik zou er met zo'n ex ook echt niet op zitten te wachten. :n

Spatter, ik vind het op zich onzin dat je per se eerst moet trouwen, hoor. ;)
Trouwen vind ik sowieso onzin, maar dat terzijde. :D
Een verbinding samen is meer dan een feestje en een papiertje, want je bent ook zo gescheiden, dus ik zie daar niet zoveel echt nut in. Met een kind blijf je wel altijd verbonden met elkaar, ook al ben je uit elkaar. En dat is soms verrekte moeilijk, vooral als de onderlinge relatie echt verziekt is.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:45

Twiggy ik ben het helemaal met je eens.

Mambobeach, ik heb jouw posts even gelezen in dit topic maar dat waren er niet zoveel, en datgene wat je wel schreef daar kan ik het niet mee oneens zijn. Ik pb je even verder ;)