Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:Je kunt driftig uitstrijkjes laten maken van je doos, je borsten laten checken en overmorgen kom je er te laat achter dat je maagkanker of longkanker hebt.
Ayasha schreef:Ik heb he t niet over schaamte, ik dacht dat al duidelijk gemaakt te hebben :+
Kennelijk heb ik meer empathie want kan me een boel bedenken.![]()
denk aan aanrandings-slachtoffers of mensen met vaginisme bv.
Raja schreef:Ik ben nog steeds niet dom, want ik geef toch duidelijk aan dat waar IK op uitkom, alleen dat zou kunnen zijn
Tja, daar noem je een aantal extremen...
En die gevallen zou ik me ergens kunnen voorstellen dat het een ander verhaal wordt.
En dat je je daar dan idd niet zo makkelijk over heen zet.
Maar dat neemt niet weg dat ik jouw reactie op mijn bericht nogal overtrokken vond.
Dat had je ook gewoon op een normale manier duidelijk kunnen maken ipv gelijk in de contramine te gaan!
Mijn bericht was ook zeker niet op een dergelijke manier bedoeld!
Absoluut niet respectloos of iets in die zin!
Ik heb het puur betrokken op (psygisch)gezonde/normaal functionerende personen...
Arabesk schreef:Je kunt driftig uitstrijkjes laten maken van je doos, je borsten laten checken en overmorgen kom je er te laat achter dat je maagkanker of longkanker hebt.
Anc schreef:Dan zou je om die reden je kinderen ook niet meer in moeten enten, dat is per slot van rekening ook preventief, net als elk jaar een uitstrijkje maken.
Citaat:Steek je kop vooral in het zand ipv de vruchten te plukken van de ontwikkelingen en verbeteringen binnen de medische wereld.
Ayasha schreef:Raja schreef:Ik ben nog steeds niet dom, want ik geef toch duidelijk aan dat waar IK op uitkom, alleen dat zou kunnen zijn
En die gevallen zou ik me ergens kunnen voorstellen dat het een ander verhaal wordt.
Maar dat neemt niet weg dat ik jouw reactie op mijn bericht nogal overtrokken vond.
Dat had je ook gewoon op een normale manier duidelijk kunnen maken ipv gelijk in de contramine te gaan!
Ik heb het puur betrokken op (psygisch)gezonde/normaal functionerende personen...
zo extreem zijn die voorbeelden echt niet.
ik vond al cijfers van 35% van de vrouwen, en dat aanranding helaas geen zeldzaamheid meer is behoeft geen uitleg. Dus extreem?
Mensen oordelen zo snel en makkelijk en ik kan daar best boos om worden, niet elke keuze is wat die lijkt of is simpel te verklaren. Zeker met dit soort dingen zit er vaak meer achter dan schaamte.
Mijn reactie op zulke oordelen is idd heftig en ik wil je ook gerust verklaren waaromHeeft niks met het onderwerp te maken echter dus dan best via pb, áls je daar behoefte aan hebt.
gem schreef:Anc schreef:Dan zou je om die reden je kinderen ook niet meer in moeten enten, dat is per slot van rekening ook preventief, net als elk jaar een uitstrijkje maken.
Ben ik niet met je eens. Er is nog altijd een verschil tussen over je eigen leven beschikken, en over het leven van een ander (je kind). Inenten doe je voor hun bestwil omdat ze die keuze zelf nog niet kunnen maken.
Overigens is het uitstrijkje voor mensen zonder verhoogd risico maar 1 x per 5 jaarCitaat:Steek je kop vooral in het zand ipv de vruchten te plukken van de ontwikkelingen en verbeteringen binnen de medische wereld.
Staat iedereen vrij..... ik vraag me ook af of ik wel wil weten wat ik allemaal misschien wel of niet mankeer.
Raja schreef:Maar waarom zou je voor je kindeen wel die keuze maken en voor jezelf niet??
Dat vind ik ergens nog egoistisch ook...
Jij wilt niet dat je kinderen ziek worden, dus maak je die keuze voor ze.
Maar je wilt zelf niet weten of je iets mankeerd, waar je kinderen hun moeder aan zouden kunnen verliezen??
Raja schreef:Maar waarom zou je voor je kindeen wel die keuze maken en voor jezelf niet??
Dat vind ik ergens nog egoistisch ook...
Jij wilt niet dat je kinderen ziek worden, dus maak je die keuze voor ze.
Maar je wilt zelf niet weten of je iets mankeerd, waar je kinderen hun moeder aan zouden kunnen verliezen??
Raja schreef:Ayasha schreef:Ik heb he t niet over schaamte, ik dacht dat al duidelijk gemaakt te hebben :+
Kennelijk heb ik meer empathie want kan me een boel bedenken.![]()
denk aan aanrandings-slachtoffers of mensen met vaginisme bv.
Ik ben nog steeds niet dom, want ik geef toch duidelijk aan dat waar IK op uitkom, alleen dat zou kunnen zijn
sparretje schreef:*Komt binnenvallen*
hier nog iemand die het voor zich uit aan het schuiven is. En echt niet door gene! De eerste keer ben ik vol goede tegenzin gewoon gegaan, maar man, wat viel me dat tegen. Ik lees hier over verschillende formaten eendebek, glijmiddel, kunststof...allemaal niet.
De arts deed wel erg z'n best om me op m'n gemak te stelllen, maar evengoed deed het ontzettend zeer.
Ik ben gezegend met beide onderstaande voorbeelden, en kan me momenteel echt niet zetten tot het maken van een afspraak. Wil wel eens met de arts overleggen of het niet op een minder invasieve manier kan, kleinere eendebek of zo.Raja schreef:
Ik ben nog steeds niet dom, want ik geef toch duidelijk aan dat waar IK op uitkom, alleen dat zou kunnen zijn
Aan bovenstaande opmerking stoor ik me toch enigzinds. Zover ik met m'n boerenverstand kan beoordelen ben ik een normaal functionerend persoon, zowel geestelijk als lichamelijk. Dat ik in het verleden dingen heb meegemaakt heeft wel consequenties maar gelukkig niet v.w.b. mijn 'maatschappelijk' functioneren.
Suzanne F. schreef:Ze kunnen ook een kleiner eendenbekje pakken als je daarom vraagt hoor.
En als je op controle moet voor borstcontrole, ga je dan ook niet?
Ik vind het fijn dat de mogelijkheid bestaat en vind het geen angstzaaierij. Het is super dat deze kans er kosteloos is. Stel dat er wat is, dan ben je er 'hopelijk' nog op tijd bij.
Tuurlijk, leuk is anders maar het is voor je eigen gezondheid en leven.
sparretje schreef:Suzanne F. schreef:Ze kunnen ook een kleiner eendenbekje pakken als je daarom vraagt hoor.
En als je op controle moet voor borstcontrole, ga je dan ook niet?
Ik vind het fijn dat de mogelijkheid bestaat en vind het geen angstzaaierij. Het is super dat deze kans er kosteloos is. Stel dat er wat is, dan ben je er 'hopelijk' nog op tijd bij.
Tuurlijk, leuk is anders maar het is voor je eigen gezondheid en leven.
Was deze reactie op mijn post? In onze familie komt veelvuldig borstkanker voor, ik heb al meerdere keren gevraagd of er geen preventief onderzoek gedaan kan worden maar ze vinden me te jong![]()
Ik vind preventief onderzoeken helemaal niet verkeerd, en als het me de eerste keer niet zo ontzettend was tegengevallen was ik zonder nadenken gewoon weer gegaan! Maar ik ga zeker eens overleggen over andere mogelijkheden. De arts weet wat er speelt, dus lijkt me dat hij hier toch in mee zal willen denken.
@Raja: oké, misschien als je het woord psychisch had weggelaten was het me niet eens opgevallen