wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:59

ahum, ik keek net in je profiel :-) Het zijn vast bouviers? Ach het heeft van elkaar weg, toch??

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 07:29

Nou, ik neem nu mijn thyrax net voor het slapen gaan in en ik moet zeggen, ben in de ochtend nu minder moe. Was een goede tip van de endo.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:04

Ik gaat zo weer lekker bloedprikken :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:34

Succes PSM, mocht ik maandag doen heb er nog een bloeduitstorting van.... grrrr

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:27

Mando schreef:
Nou, ik neem nu mijn thyrax net voor het slapen gaan in en ik moet zeggen, ben in de ochtend nu minder moe. Was een goede tip van de endo.

Wat apart. Is het dan zo dat je een tijd voor het slapen gaan niet mag eten? Want die hormonen werken toch beter met ee lege maag, daarom moet je ze toch eigenlijk een half uur voor je ontbijt slikken?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:29

Nou bloedprikken was een hele onderneming :P ik was blijkbaar vandaag niet zo goed doorbloed :P Maargoed :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:33

Dat is volgens mijn endo achterhaald.

Je moet het niet direct op een volle maag slikken maar voor het slapen gaan is prima.
Er moet ongeveer een uurtje tussen zitten.

Ik nam op mijn lege maag na een kwartier al een sloot koffie en ik kwam dan nog het eerste uur niet op gang en ik heb er dus nu niet zoveel last van, ben eigenlijk veel fitter in de ochtend.
Heel vaag, maarja als het helpt... dan blijf ik dat lekker doen kan ie in rust in de nacht inwerken ...

PSM.. bont en blauw dus... hahaha arme jij.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:41

Zooo ben weer bij de Osteopaat geweest.... die man doe ik in een gouden kooitje hoor.

Hij pakt echt ook mijn vermoeidheid aan en daar ben ik zoooooooooooo blij mee.
Voel me weer helemaal super...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:51

Toppie, ik ben blij voor je Mando.
Tja, helemaal blauw geprikt komt mij ook net onbekend voor :-(.
Ik voel me op het moment ook goed, maar ik houd in mijn achterhoofd dat ik bij vermoeidheid eventueel ook 's avonds kan gaan slikken. 's Morgens is op zich geen probleem, maar als ik haast heb komt het ontbijt wel eens in het gedrang en smokkel ik toch wel eens een minuut of tien. Dit is natuurlijk niet goed.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:52

Je bent niet "verplicht" om na een half uur te eten zei mijn endo.
Ik ben ook geen goede eter in de ochtend en dat hoeft dus niet

Ik heb even opgezocht wat mijn osteo met mij doet.
Het heet Biofotonen Coherentie Therapie en Energetische Geneeskunde.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:27

Mijn schildklier is een tijdje op hol geweest en toen kreeg ik strumazol met als gevolg dat hij veel te langzaam ging en ik me moe en lamlendig voelde en niet naar de wc kon!
Ik kreeg toen thyrax erbij om alles in balans te krijgen. Heb een jaar de pillen geslikt en toen was de schildklier weer tot rust gekomen en werkt nu goed.
Toen ik geen thyrax en strumazol meer kreeg voelde ik me steeds beter! Best troep dus.
Ik voelde me beter toen mijn schildklier te snel ging dan toen hij te langzaam ging. Ik werd alleen veel te mager, viel op het laatst elke dag bijna een halve kilo af terwijl ik me klem vrat! Ging ook veel naar de wc.
Als hij te langzaam gaat voel je jezelf echt klote, moe en last van obstipatie. Ook word je dikker/zwaarder.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:54

Mando schreef:
Je bent niet "verplicht" om na een half uur te eten zei mijn endo.
Ik ben ook geen goede eter in de ochtend en dat hoeft dus niet
.

Nee, het gaat nl gewoon dat je beslist geen voedsel in je maag mag hebben als je het neemt omdat de stof dan minder goed opgenomen wordt. Dus langer nuchter blijven is niet nadelig.

Ik heb al langer schilklierprobleem, oa auto-immuun en krijg dan nu eindelijk medicijnen voor de trage werking. Ik wil alleen wel graag dat mijn hypofyse weereens na wordt gekeken, want als je daar problemen met hebt, en dat heb ik ooit gehad, mag je dat medicijn (Eutyrox) niet nemen.
Ik neem trouwens een halve per dag omdat ik supergevoelig ben voor medicijnen en alles meteen op mijn hart werkt. Als ik er wat meer aan gewend ben ga ik wel naar 1 wat de dokter voorschreef.
Ik moet hier heel erg eigen dokter zijn want artsen houden totaal geen rekening met het feit dat ik een auto immuun probleem heb en daarom heel anders kan reageren op medicijnen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:45

Het zijn inderdaad bouviers!
Super dat je je goed voelt Mando!
Ik heb vandaag teveel gedaan en hang nu als een zoutzak op de bank, moet doseren wat ik doe maar ja, als je je goed voelt wil je er tegenaan he dus ga zo lekker mijn mandje in!

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:55

even vraagje;
ik had sinds zaterdag niet meer ontlasting gehad en vandaag toch na de dokter geweest bleken mn darmen wel helemaal vol te zitten was er knap misselijk van... en hijz ei dat dit door de schildklier kon komen hebben hier meer last van ?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:23

Ja dat kan gebeuren. even goed in de gaten houden, genoeg vezels eten.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:26

nou dat is het vreemde
ik eet heel veel vezelf, drink hele veel water...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:26

Raar dan dat het gebeurde. Maar de endo vraagt hier ook naar hoor. Dus het is denk ik een bekend probleem bij schildklierpatienten

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:28

nouja bedankt in iede geval:)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:15

Ik moet het been van mijn paard wassen met betadine-shampoo. Lees ik op de bijsluiter dat je het als schildklierpatient niet mag gebruiken. Nu gebruik ik het natuurlijk ook niet voor mijzelf, maar het komt wel in aanraking met mijn huid. Dus dat wordt met handschoenen aan het been wassen. Als ik de bijsluiter niet had gelezen had ik hier echt nooit bij stil gestaan! Het zal wel door de jodium komen wat erin zit. Nou ja, weer een weetje.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:58

Dat is idd een weetje, ik gebruik ook regelmatig betadine als ik zijn staart was.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:55

Ik heb na de geboorte van mijn zoontje 2 jaar lang thyrax gebruikt maar sinds 3 maanden nu gestopt.

ik ben al 3 kilo aangekomen sinds ik gestopt ben de bloedtest zegt dat de schildklier weer goed werkt. :(

Ze gaan volgende week nog 1 x kijken dmv bloedprikken en anders hebben ze er ook geen verklaring voor.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:04

Laat dan je prolactine niveau ook nakijken. Daar was ik een paar jaar geleden helemaal rond van (10 kilo zwaarder dan normaal). Hyperprolactinomie wordt oa veroorzaakt door zwangerschap, zuigen aan de tepels, oestrogeen gebruik...en primaire hypothiroidie...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:07

Lusitana schreef:
Laat dan je prolactine niveau ook nakijken. Daar was ik een paar jaar geleden helemaal rond van (10 kilo zwaarder dan normaal). Hyperprolactinomie wordt oa veroorzaakt door zwangerschap, zuigen aan de tepels, oestrogeen gebruik...en primaire hypothiroidie...

mijn formulier is al ingevuld. Misschien kan ik dit nog vragen of dit extra getest kan worden. Zou ik hier dan 3 jaar na de bevalling
nog last van kunnen hebben?

ga even via google zoeken. :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:11

Gniffel, lees net op een forum hoe ze de endocrinologen noemen... het vlinderteam hahahahaha

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:15

simongek, het kan allerlei oorzaken hebben en kan in verband staan met schildklierproblemen. Als je een medicijn nam voor je schildklier heeft dat het probleem misschien wel gemaskeerd en komt het nu pas naar voren.
Ik zou het zeker met de arts er over hebben.