Ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:33

Ik vind het jammer dat jullie te ver weg zitten, had het graag uitgeprobeerd. Ik ga nu maar eens Body Sugaring uitproberen, dat is in de buurt. :)

Ben benieuwd, kwam niet veel mensen tegen hier die daar ervaring mee hebben?

Odysseus

Re: Ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:34

Is dat harsen met suikerwax ?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:36

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:38

Ik ben heel benieuwd hoe het bevalt! :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:40

Ik ook :D

Maar gaat nog wel even duren voor ik een afspraak kan maken. Haartjes moeten minstens een halve centimeter lang zijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:41

Dat scheelt nogal GC, ik was hier in Tilburg aan het kijken: € 45,- PER BEEN!
Das gewoon het dubbele. :=

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:41

kent iemand brazilian wax?

( heb topic niet door gelezen sorry)

Mijn kennis heeft dat spul eens gehad voor de schaamstreek.
Groen spul wat je warm moet maken in de magnetron, dan opsmeren met een spatel en als het hard is eraf trekken.
Nou hier geen succes, ik had een beetje mee gekregen voor de schaamstreek, poeh, spul was wat uitgelopen op de lip, toen ik het eraf trok was ik wond....3 weken met wondjes gelopen die erg pijnlijk waren.

Ontharings creme van Veet werkt hier ook niet, na een tijdje gaat dat ontzettend branden en jeuken.

met de strips komt het haar niet mee, dus helaas, iedere 3 dagen maar scheren..............
( en na het scheren jeuk, bultjes, terwijl ik ervoor al met scrub schuur en erna met lotion smeer, toch ingegroeide pijnlijke haartjes )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:44

Het is eigenlijk gewoon 'wax'. De term Brazilian is eraan gegeven zodat je weet dat het om de schaamstreek gaat. :)
Er zijn verschillende soorten wax en dit werkt juist heel erg goed.

Maar het allerfijnste is ook gewoon het door a) door iemand anders te laten doen b) iemand te laten doen die er ervaring in heeft.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:45

Wow da's duur! Ik vind bij deze de prijs wel ok eigenlijk.

Ik laat ook een Brasil Bikinilijn doen hoor, maar het schijnt minder pijn te doen dan laten harsen en ach, ik heb een hoge pijngrens. Hars zelf ook gewoon, maar vind het zo'n gedoe. Bij Sugaring beschadig je de huid niet en krijg je geen irritaties. Wat ingegroeide haartjes/bultjes betreft weet ik het dus nog niet, dat wordt uitproberen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:26

GamblersCup schreef:
Ik vind het jammer dat jullie te ver weg zitten, had het graag uitgeprobeerd. Ik ga nu maar eens Body Sugaring uitproberen, dat is in de buurt. :)

Ben benieuwd, kwam niet veel mensen tegen hier die daar ervaring mee hebben?

Binnenkort ook in Apeldoorn, dat scheelt toch rijden;-)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:28

Wanneer is "binnenkort"? :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:37

GC, ik ben heel benieuwd hoe sugaren je gaat bevallen. Ik heb hier zelf ook naar zitten kijken, maar ik durf niet zo goed :o

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:46

Als pulzzz eerder naar Apeldoorn komt, ga ik daarheen. Maar dat zal wel niet... ;)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:08

GamblersCup schreef:
Als pulzzz eerder naar Apeldoorn komt, ga ik daarheen. Maar dat zal wel niet... ;)

Zoals het er nu uitziet wordt het begin Januari.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 20:13

Voor dat sugeren moet je haar dus 5mm lang zijn? Dat duurt bij mij een paar weken.... Ik (en vriendje) zou daar niet zo heel blij mee zijn :+ ik gruwel echt van haar!
Hoe zit dat met het normale waxen?

Hier helaas ook veel geld betaald aan IPL, maar daar ben ik na 6 behandelingen mee gestopt. Er was alleeen na de eerste twee behandelingen een verschil te zien en daarna niet meer!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 22:07

Maar met sugaren is het wel , net als bij harsen, gelijk langere tijd weg.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 09:13

Mootje schreef:
Hier helaas ook veel geld betaald aan IPL, maar daar ben ik na 6 behandelingen mee gestopt. Er was alleeen na de eerste twee behandelingen een verschil te zien en daarna niet meer!

Balen is dat hè? Dat heb ik dus ook gehad, flitsen was helemaal niet duur maar het werkte op de lange termijn helaas niet... En dan vind ik het toch zonde van de euro's die ik er in heb gestoken met 0 resultaat. Géén IPL meer voor mij dus :n
Wil van de zomer toch eens gaan waxen. De eerste keer schijnt pijnlijk te zijn, maar dat wordt dan steeds minder omdat de haartjes dunner terug groeien.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 09:25

Ik heb mijn bikinilijn jaren geepileerd met een epilady, dus ik denk dat waxen een verademing is :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:25

Dat doe ik af en toe tussendoor, omdat dat ding er nu eenmaal ligt. Ik ben verre van kleinzerig, maar daar moet je echt je tanden voor op elkaar doen! :D
Ik moet denk ik een week of 4 geduld hebben voor ik een afspraak voor het sugaren kan maken, maar ik zie er al tegenop om alles te laten groeien, ik heb daar zo'n hekel aan! :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 08:47

Ik heb gisteren de epilady er weer eens bijgepakt en ben heel trots op mezelf :D maarrr, mijn huid is nu nog steeds rood en een beetje pijnlijk
Ik heb er gisteren niks op gesmeerd, iemand een tip? (voor de duidelijkheid, het gaat om bikinilijn en een groot deel venusheuvel ;) )

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:57

GamblersCup schreef:
Dat doe ik af en toe tussendoor, omdat dat ding er nu eenmaal ligt. Ik ben verre van kleinzerig, maar daar moet je echt je tanden voor op elkaar doen! :D
Ik moet denk ik een week of 4 geduld hebben voor ik een afspraak voor het sugaren kan maken, maar ik zie er al tegenop om alles te laten groeien, ik heb daar zo'n hekel aan! :D

Ik ben heel tevreden over Sugaring....Waar ik werk geven we deze opleiding ;)
En ik was er juist negatief over (voor ik het had geprobeerd) omdat het voor mijn idee hetzelfde was als harsen, en ik kreeg daar weinig resultaat mee.
Ten eerste moet je het voor harsen NOG langer laten groeien, moet het het liefst rond de cm tot anderhalve cm zijn.
Het deed heel zeer, en na een week kwamen bij mij de haartjes alweer flink door.
Ik heb een keer model gezeten tijdens een demonstratie. Het is echt lang weggebleven en er zijn minder haren teruggekomen. Al met al ben ik zeer tevreden (in vergelijking met de rest wat ik heb geprobeerd).
Het is minder pijnlijk en het resultaat was (zeker bij mij) veel beter.
Cosmijn komt hier trouwens ook de lessen geven……dus wel grappig dat ik dat hier in het topic teruglees.

Veel succes, en uiteraard vind ik het leuk hier terug te lezen hoe jij /jullie het ervaren….

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:24

Met harsen is een halve cm ook genoeg hoor ;)

En dat er na een week weer haartjes groeiden, is heel normaal. Gebeurt bij sugaren ook. Want de haren die dan groeien, zijn niet de haren die bij het harsen of sugaren meegetrokken zijn. Haren groeien in cyclussen en dat zijn dan de haren die in de volgende "batch" meekomen. Ik weet niet wat voor werk jij dan precies doet, maar ik hoop niet op de "onthaar-afdeling" want dan zou je dit moeten weten ;) :D
Ik ga voor de sugaring omdat het enigszins in de buurt is en ik weer wat anders wil proberen. Met ontharen ben je sowieso nooit 100% tevreden, het moet eigenlijk gewoon allemaal in 1 keer wég en nooit meer terug komen. Ik geloof dat alleen laseren dat in meerdere malen voor elkaar kan krijgen. Maar da's allemachtig duur. En het duurt me te lang ;)

Corelli, ik smeer er na scheren of epileren zinkzalf op.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:46

Dat er een paar haartjes groeien is inderdaad normaal, maar het verschil was bij mij duidelijk zichtbaar!
Bij harsen groeiden “alle” haren weer terug na een week….en bij sugaren blijft het veel langer weg.
(maar goed, dat is mijn ervaring en zal bij iedereen verschillend zijn).
(ik werk overigens gewoon op kantoor maar krijg hier genoeg theorie en praktijk mee ;) , dus wat je hier boven zegt is voor mij niets nieuws, ik geef alleen mijn eigen ervaring.)

Ps: er zijn ervaringen dat je met sugaren tot 80% definitief weg kunt krijgen (vraag maar na aan Marion)…… dit is dus hetzelfde resultaat als met laseren!
Laseren geeft ook nooit een 100% reductie van de haargroei en zal ook (jaarlijks) herhaald moeten worden.

Maar tot nu toe ben ik gewoon heel tevreden over sugaren, en ik heb geharst, geschoren, ge-epileerd, crèmes etc.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:55

Het is me ook het proberen waard en ik ga ook zéker een afspraak maken. Maar ja, dan moet ik laten groeien en dat gaat helaas niet zo snel. (ha ha, en normaal gesproken ben je blij dat het niet zo snel terugkomt! Tis ook nooit goed he :D )
Ik heb ook al veel geprobeerd, je zou toch zeggen dat we in een tijdperk zitten dat ze ook wel even een makkelijk maniertje uit kunnen vinden dat plaatselijk haargroei stopt ofzo 8-)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:04

ruilen?
jij haargroei a la pokon....en ik langzame haargroei?!