Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 17:09

Ik heb al zo'n beetje vakantie :)
We gaan alleen nog leuke dingen doen en de sportdag, maar daar heb ik geen behoefte aan.. Gebruik die tijd liever om dingen in te halen.
Heb nog tot vrijdag 3 uur om alles in te halen, en ik moet zeggen dat het goed gaat :j

Moet nog 2 grote opdrachten doen, en verder allemaal praktijk... wordt nog even flink doorgaan, maar heb het er zeker voor over.

Ik heb net besloten dat ik iig wacht met Dimence tot ik het aan mijn ouders verteld heb :)

hanny_jelke

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:14

zet je beste beentje voor op school.
dit moet niet je toekomst verpeste op school.

met dat anderen denk ik dat je een goede keus hebt gemaakt.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:21

jemig, wat erg allemaal! Ik vind het echt super dat je alsnog zo positief blijft. :j
aan je ouders vertellen lijkt me niet makkelijk, maar ze zullen alles vast begrijpen en je willen helpen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:10

kom op meid!!! nog een paar daagjes doorzetten en je schooljaar is voorbij!!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 02:12

Bedankt alle3, voor jullie berichtjes :)

Ik heb het nu een beetje moeilijk..
Nu iedereen zomers gekleed is, en heel nederland zo'n beetje naar het strand of het zwembad gaat, merk ik pas hoe onzeker ik ben door alles.
Ik ben altijd doodsbang geweest om een T-shirtje aan te hebben, of naar het strand of zwembad te gaan..

In groep 8 had mijn moeder een superleuk T shirt voor me gekocht, maar ik durfde hem gewoon niet aan... omdat als ik mijn armen omhoog deed ze m'n oksels konden zien.
En toen ik met mijn *toen* vriendin naar het zwembad ging, heb ik een dik uur in het kleedhokje zitten huilen omdat een bikini mij veel te bloot is.. er is dan meer te zien dan waar ik me goed bij voel, en of er nou op gelet word of niet dat maakt niet uit, het voeld gewoon niet vertrouwd.
Net als mijn haar in een staart of vlecht, waarom dat me bang maakt weet ik niet, maar ik houd mijn haar áltijd los.

Sinds kort durf ik een T shirt aan, en zelfs een met een open stuk op m'n rug!
Ook had ik normaal alleen maar spijkerbroeken aan met sportschoenen, en nu durf ik ook andere broeken aan.

Al blijft het vreselijk moeilijk... vooral om een T shirt aan te doen, en dan een strakke broek, zonder mijn vest om m'n middel te knopen.
Iedereen kan zonder m'n vest om m'n middel, m'n kont zien en dat vindt ik vreselijk.

En dan weet ik best dat het allemaal dingen zijn waar helemaal niet op gelet word, maar dat het kán vindt ik al eng :o

manna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:19

Ach jeetje toch. Ik weet dat het heel vervelend klinkt, maar door het aan je ouders te vertellen, kan je dit soort dingen uiteindelijk ook oplossen. Zoals hierboven al is gezegd, is er echt wel een psycholoog waarmee jij wel durft te praten. Je ouders kunnen helpen zoeken naar zo'n persoon. Je bent echt al een heel eind op weg door alle dingen die je hebt gedaan, maar, hoe moeilijk het ook is, die volgende stap moet ook genomen worden.
sterkte ermee

Hiske4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:13

Meid wat een vervelende situatie. Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is, maar uiteindelijk zal er voor je ouders ook duidelijkheid komen als je het ze verteld. Ze zullen je 'moeilijke' gedrag snappen en geen ouder zal zijn kind niet helpen in zo'n situatie.
Ik kan me voorstellen dat zomerkleding lastig is voor je, maar ook daarin ga je dus al vooruit, dat is toch hartstikke positief. Misschien kun je een rokje of jurkje met legging aandoen, dan voel je je niet zo bloot en is er niets te zien.
Heel veel sterkte en houd vol!
edit: Heb je eigenlijk nog een beetje steun aan je zus?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:44

heey TS dat is vrij normaal met jou verleden.
dat komt wel weer.
en het is belangrijk dat jij je fijn voelt in je kleding

en was je al ongesteld geworden?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:03

Het is ontzettend logisch dat jij je enorm kwetsbaar en bekeken voelt. En ik vind het heel dapper dat je daar wel stappen in zet, experimenteert met andere kleding. :)

Heb je al nagedacht over hoe en wanneer je het aan je ouders wil gaan vertellen? Wel via een brief, of toch liever niet? En kan je zus je hierin nog helpen, omdat zij al wat weet?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 16:11

Het is wel heel logisch hoe je denkt. Zoiets brengt meer schade aan iemand toe dan de meeste mensen denken. Toch wel fijn dat dat toch steeds beter gaat.

Het verhaal over je school kan ik me ook goed voorstellen! Nog héél veel succes :) Je kan het! +:)+

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:14

Whoow!,
wat heftig allemaal joh!
Echt heeel veel stertke!
En vertel het aan je ouders,
dat is het beste.
Ik snap dat het moeilijk is...
Maar het is voor je eigen veiligheid.

Succes!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 14:16

Lees het topic nu pas...schrik ervan!
Sterkte meis...als ik iets voor je kan doen hoor ik het graag!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:54

Wat dapper van jou zeg... Ik weet zeker dat het je allemaal lukt! Je hebt een super goede instelling!
Lukt het allemaal met school??

En ben je de jongen nog tegengekomen? Kan je trouwens niet de deuren op slot houden als je ouders er niet zijn.. dan kan hij ook niet binnenkomen! Of zelf weg gaan.. naar buiten? :)
Succes ermee!
gelukkig kan je op bokt al lekker je verhaal kwijt, dat scheelt een hele hoop!

We duimen voor je meisje! Succes!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 22:01

Ik ben nog niet ongesteld geworden :n
Het verschilt nogal, de ene keer na 3 weken, maar soms na 4 weken.

Heeft iemand mischien nog goede ideën om hem te kunnen pakken?
En dan bedoel ik opnemen met een mobiel of mp3/4, oid?

Bedankt voor de berichtjes! :j

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:22

meis... dat is niet nodig...

mocht het zover komen dat hij gearresteerd wordt, zal hij het tegendeel moeten bewijzen. in dit soort zaken werkt het nete even anders!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:26

Maar als ze geen bewijs heeft, is justitie ook erg makkelijk en loopt hij straks vrij en 'onschuldig' rond terwijl dat niet hoort.. Misschien een webcam aan sluiten op een comp in je kamer? Telefoon kan je niet constant aan laten om op te nemen en is misschien goed zichtbaar voor hem. En wat gebeurt en dan..?

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 23:43

Je wilt dus proberen op te nemen wat er met je gebeurd als bewijs? :)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 00:47

Ja, dat wil ik proberen :j

Webcam zal niet gaan, omdat het vrijwel zeker niet thuis zal gebeuren..

Ik leg het morgen wel uit, ben nu een beetje moe :O

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 01:44

Jeetje ;(
Ik heb het topic gelezen en schrik hier echt van!

Hij heeft je gewoon helemaal in zijn macht en psychisch gemanipuleerd ergens ben je ook nog beschermend naar hem toe (door het niet durven zeggen)...
Al die jaren heb je niet eens geweten wat hij met je deed en dat het niet mocht, durf "nee" te zeggen meid, nu heb jij de leeftijd bereikt dat je voor jezelf op kunt komen.

Jij hoeft je helemaal nergens voor te schamen :(:) , ik ben super trots op je dat je het na al die jaren aan iemand verteld hebt en het nu in een forum durft te plaatsen. Daarmee zet je al een hele grote stap! Die grote last moet van je schouders afvallen wanneer dat gebeurt heb je spijt dat je het niet eerder hebt gedaan.

DIT MOET STOPPEN!!!!

Weet de GGD van dit hele verhaal af?
Wat adviseren zij?

Heel veel liefs voor jou!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 02:26

Ja, ik probeer hem te beschermen.. eigenlijk wil ik dat helemaal niet na wat hij gedaan heeft (en doet), maar ik wil niemand pijn doen of kwetsen :\
En als ik aangifte heb gedaan gaat hij zekerweten ontkennen.. wat gaat hij proberen om te laten lijken dat hij onschuldig is?
Ik ga me hoe dan ook schuldig voelen! ;(

Ik ben gewoon totaal in de war... twijfel afentoe of het niet mijn eigen schuld is... maar wat heb ik fout gedaan?

Ja, de vrouw bij de GGD heb ik het verteld.. :j
Ze zei dat het (natuurlijk) beter was als ik het mijn ouders vertelde, en we hebben het toen gehad over hulp, maar hetgene wat zij in gedachten had is niet te doen (te ver weg) daarom is ze verder gaan zoeken voor me :)
Verder kan ik het me niet meer herinderen eigenlijk...

Bedankt! :)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 04:21

Krijg je dit denk je wel uit je mond?:
Ik wil niet meer dat je aan me zit, als dit nog een keer gebeurt vertel ik het aan me ouders en aan de politie...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:57

Jij hebt niets fout gedaan. Echt niet.

En hij doet zichzelf pijn. Hij weet dondersgoed dat dit absoluut niet kan en mag, beseft echt wel wat hij jou hiermee aandoet. En dat interesseert hem niks. Dus als jij na al die jaren eindelijk de moed hebt gevonden om aangifte te doen, dan heeft hij dat over zichzelf afgeroepen. Híj kiest ervoor dit te doen. Jij niet. Dus die aangifte, en een eventuele straf die erop volgt, heeft hij zelf veroorzaakt.

Wat betreft bewijs: je hebt van die kleine recorders die je gemakkelijk in een broekzak kan stoppen. Weet alleen niet of de geluidskwaliteit dan nog goed genoeg is. Je zou dan in ieder geval moeten protesteren, zodat duidelijk is dat er sprake is van dwang. Ik weet niet of je ooit dingen hebt opgeschreven, maar doe dat vanaf nu maar. Op papier zetten wat er is gebeurd, met datum + tijd.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:39

met een mp3 of telefoon kun je (tenzij je filmt) toch niet bewijzen dat hij het was? Als dat wel zo is moet inderdaad duidelijk laten horen dat je protesteert. Protesteer je nu eigenlijk ook altijd, of laat je het gewoon toe?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:41

Wil je dit nu serieus nog eens laten gebeuren zodat je maar bewijs hebt?!
Nee!
Vanaf nu komt hij je huis niet meer in, zorg ervoor dat je uit zijn buurt blijft. Het moet NU stoppen meid, kom op!
Dan maar geen bewijs, maar dat hebben je ouders echt niet nodig hoor!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:10

Ik geloof niet dat het idee is 'ik laat dit opnieuw gebeuren zodat ik bewijs heb' maar 'waarschijnlijk gaat het opnieuw gebeuren en dan wil ik iets doen om het te kunnen bewijzen'.

Als je het kán voorkomen, absoluut doen. Dat bewijs is dan minder belangrijk dan jouw welzijn.

Zijn er trouwens mensen die bijvoorbeeld weten/zien dat hij vaak bij jullie aan de deur staat oid.?