Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dammie1 schreef:@Monia, zou je nog een poging willen doen het eruit halen te verduidelijken. Ik zit er vreselijk mee te worstelen, en het doet pijn om dat randje eruit te halen. Wat is de bovenwand van de cup?
Erin doen is geen probleem: alleen gaat ie veel verder naar binnen dan ik wil, Ik kan net wel het uiteinde te pakken krijgen (bij mij een rondje, ik heb meluna), daar moet ik dan aan trekken, om bij de rest van cup te komen, en vervolgens probeer ik een vinger erbij te frotten, zodat ik het vacuüm kan verbreken.
dammie1 schreef:@Emytje, daar weet ik zo gauw ook geen oplossing voor. Zijn er geen verschillende maten nuvaringen?
@Kiki, helemaal mee eens, echt een super uitvinding.
En algemeen: wat ik jammer vind, is dat menstruatiecups niet zo gepromoot worden in ontwikkelingslanden. Ik dacht eraan toen ik over de Libresse actie las, http://www.libresse.nl/Pages/ContentCat ... esID=57597 . Begrijp mij goed, het is een goed initiatief om meisjes die nu thuis zitten als ze ongesteld zijn maandverband te geven, maar ik denk dat ze meer hebben aan een cup. Er zijn ook acties om uitwasbaar maandverband te geven aan vrouwen in ontwikkelingslanden (google er maar eens op), dan is een cup toch hygiënischer?
Niet dat ik overigens weet hoe je dit moet regelen.