Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:34

Ze kijkt echt heel verbaasd, grappig hoor!

Toke

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:48

@JessAndHope: welkom! En de juiste ingesteldheid heb je al, als je wil, kom je dikwijls al heel ver!

Zag hier trouwens enkele mooie BV-foto's voorbij komen, nooit aan gedacht om dat ook vast te leggen op foto... Maar wel een goed idee!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:47

Ik heb zojuist de hele rechterborst zonder tepelhoedje gevoed. :D Whiehoo...
Wie weet komt het echt nog goed. :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:41

ff niet bijgelezen; druk!
heb een probleem. tessa weigert sinds gisteren de fles.... :(
vandaag wilde ze dus niet drinken bij oma terwijl ik op mijn werk was en gisteravond was ik ook weg en toen weigerde ze te drinken bij hans...

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:45

Heb je de Dr. Brown al geprobeerd?
Milan weigert nog steeds alle flessen behalve die :+
Ging in het begin ook moeizaam met 20 cc per keer of zo maar uiteindelijk accepteerde hij die dus wel.

En was de melk ingevroren of vers? Ingevroren kreeg ik er hier ook echt niet in.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:57

Ah mooie foto's! En Ninita, die wimpers *smelt*

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:59

BA jeetje dat is vervelend!
Heb je al verschillende flessen geprobeert?

Dames, zojuist de hele voeding zonder tepelhoedje gegeven!
Wat ben ik trots zeg!! Zowel links als rechts heeft ze gedronken en nu ligt ze lekker in bed. :D
OOOh wie weet kan ik binnenkort die hoedjes mooi weggooien. (al zal ik ze nog wel laten liggen voor de zekerheid denk ik :o )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:54

Wat goed Nathalie!

BA: vervelend zeg. Idd andere fles proberen, welke heb je nu? En mocht het echt niet lukken, er zijn ook andere mogelijkheden zoals een bekertje gebruiken, je kan speciale bekertjes kopen hiervoor. Heeft ze een paar dagen geen fles gehad dat ze hem nu niet meer pakt? Of is het echt van de ene op de andere dag? Rond 13 weken verdwijnt de zuigreflex, en kan het idd zo zijn dat baby's die eerst wel makkelijk uit de fles dronken ineens niet meer willen. Hoop dat het je lukt om haar weer uit de fles te laten drinken. Misschien is het een idee om weer even terug naar af te gaan, en steeds iedere dag even te oefenen (weet niet of je dat alweer doet).

Hier nog steeds druk met kolven, doe nu de ochtendvoeding en de voeding erna nakolven uit de borst die ze gedronken heeft, en uit de andere probeer ik dan nog 50 cc te kolven net alsof ik de tweede borst aanbied. Als het goed is krik ik zo de productie wat op en kan iig een voorraadje blijven aanvullen. Vanavond weer werken, benieuwd hoe het dan gaat met kolven. Als het dan nog niet lukt (met alle hulpmiddelen) ga ik maandag de neusspray bestellen. Merk wel dat links veel moeizamer gaat als rechts. Heb daar ook veel minder sterke tsr.

Kan nu trouwens wel zeggen dat we een nieuw ritme te pakken hebben, vannacht weer 21.00, 4.00 en 7.30. Ben daar erg blij mee, pak zo echt genoeg slaap om uitgerust aan de dag te beginnen omdat ik niet meer uit mijn superdiepe droomslaap gerukt word.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:48

Nathalie schreef:

Wat ben ik trots zeg!! Zowel links als rechts heeft ze gedronken en nu ligt ze lekker in bed. :D
OOOh wie weet kan ik binnenkort die hoedjes mooi weggooien. (al zal ik ze nog wel laten liggen voor de zekerheid denk ik :o )

Gaaf gevoel is dat he :D
Ik herken het al te goed :j toen voelde het bij mij ook pas als 'echt' BV geven...

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:26

@nathalie: fijn dat het gelukt is zonder tepelhoedje!! :D

@BA: balen dat ze nu ineens de fles niet meer drinkt! Heeft ze tot nu toe wel altijd gewoon goed gedronken?

@susan: fijn dat je nu echt een ritme hebt! ;)

@jessandhope: welkom!

Hier gisteren een baaldag gehad! 's Nachts kwam hij al 2 keer en gisteren overdag heeft hij ook echt weinig tot niks geslapen. Hij huilde veel en wilde heel veel drinken (het liefst continu, maar dat vond mama niet zo'n goed idee). Toch maar op bed gelegd en dan viel hij af en toe een half uurtje in slaap om daarna weer te gaan huilen |( (hij was heel zielig!) en heb ik hem om de 2 uur ongeveer gevoed! Gisteravond om 10 uur nog gevoed en toen ging hij om half 11 slapen, ik had een hele vervelende nacht verwacht tot ik vanochtend om half 6 :wow: wakker werd van de wekker (en van de pijn in mijn borsten, auw!)!!! Toen heeft hij behoorlijk getankt, is weer in slaap gevallen en kwam toen om 9 uur weer. Nu hoor ik hem wel, maar hij huilt nog niet. :D
Ben dus weer helemaal bijgeslapen! (apart gevoel moet ik zeggen!)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:22

Linda: klinkt als een regeldagje/sprongetje. Fijn dat hij nu weer rustig is.

En wbt ons ritme, we hadden er al eentje (met 2 keer voeden 's nachts, en wakker om 6.00.......) het nieuwe bevalt me aanzienlijk beter. Ben er idd heel blij mee. Is al 5 dagen op rij nu, dus hoop dat het zo blijft. Is wel fijn ivm werken, dat ik weer aan mijn slaap toekom.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:41

LH klinkt als een sprongetje?!
Wij hadden iets vergelijkbaars rond de 5 weken! Ook huilde ze toen erg veel (normaal eigenlijk bijna nooit)
Wat goed trouwens, 6 uur! Wat doet ie t goed die Nick. :)

Cyntje, ik heb eigenlijk niet echt t gevoel dat ik nu pas echt BV geef (iig, ik had eerder niet het gevoel dat ik het niet gaf ;) )
Maar ben wel vreselijk trots!

Susan fijn dat Marinde een ritme lijkt te hebben dat ook jou goed bevalt. :D Super!

Vandaag heb ik nog met geen vinger een tepelhoedje aan geraakt, echt zooo goed! :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:41

Zat trouwens in de la Place te voeden vanochtend, kwam er iemand langs zitten die een flesje ging zitten mengen. Ik kreeg een beetje kriebels. :o :o :o

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 15:41

Nathalie schreef:

Jeuhhhh! :D

Citaat:
Kan nu trouwens wel zeggen dat we een nieuw ritme te pakken hebben, vannacht weer 21.00, 4.00 en 7.30. Ben daar erg blij mee, pak zo echt genoeg slaap om uitgerust aan de dag te beginnen omdat ik niet meer uit mijn superdiepe droomslaap gerukt word.

Hier ook zo'n soort ritme. Tussen 20-21 laatste voeding, tussen 21-22 in slaap, en om 4 uur eruit voor nachtvoeding. Dan rond 7-8 uur eruit. Wel goed he :D

benangelique schreef:
ff niet bijgelezen; druk!
heb een probleem. tessa weigert sinds gisteren de fles.... :(
vandaag wilde ze dus niet drinken bij oma terwijl ik op mijn werk was en gisteravond was ik ook weg en toen weigerde ze te drinken bij hans...

Hej das balen! En nu dan?
Laatst bijgewerkt door Mars op 18-06-10 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aantal berichten samengevoegd

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:17

@Nathalie: je had je oordeel al klaar zeker ;-) Ik ken dat... Vraag me dan ooit af waarom dat die mama's niet kiezen voor het beste dat er is voor hun kind???

Rhune heeft vandaag op het KDV niets geslapen, wakker sinds 9u, en toen ik hem ophaalde om 15u was ie nog steeds wakker. Viel natuurlijk direct in slaap in de auto... Hier gekomen, in bedje gelegd, en niet meer gehoord. Is juist even wakker geweest, wat gedronken, fruitpap gehad, en ligt nu alweer te ronken.
Hij toch maar eens iets gemist moeten hebben daar ;-)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:55

Toke ja precies!!! En ik niet alleen, mijn man zat erbij en fluisterde naar me (ik zat met mijn rug naar haar toe) 'ooooh, ze geeft nepvoeding! zonde!' (haha hij leert nederlands, en noemt het dus altijd nepvoeding :) )
Soms voel ik me echt schuldig dat ik mensen er raar op aan kijk, maar kan er echt niets aan doen. :o

Haha wat grappig dat hij zo wakker blijft op het kinderdagverblijf!
Yasemin had gister zo'n dagje, zowat de hele dag wakker geweest. Dat heeft ze vandaag wel ingehaald geloof ik. :)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:49

Nathalie, wat goed zeg dat je zonder tepelhoedje hebt gevoed! Hopelijk heb je ze nu niet meer nodig.

Ik lees net in een ander topic berichten van een gebruiker waar ik echt van kan walgen. Baby van 6 weken en nu al klagen dat ze d'r leven terug wil, meer tijd tussen de voedingen (FV). Echt.. ik snap niet waarom sommige mensen een kind willen en het daarna alleen maar als een last zien :n

Milan is sinds gisteravond een beetje ziekjes. Ineens 39,4 koorts en vandaag ook de hele dag hangerig en veel gehuild.
Arm ventje.. :(:) We hebben vandaag taartjes gebakken voor vaderdag. Eentje voor Milan zijn papa (mijn ex) en eentje voor mijn vader.

Vanavond is Milan al zo'n beetje ieder uur huilend wakker geworden en net viel hij bij mij op de borst in slaap. Was al een hele tijd geleden dat hij dat voor het laatst deed dus ik heb wel even een half uurtje genoten met mijn ventje :+: . Nu ligt hij lekker in bed.
Laatst bijgewerkt door Flore op 18-06-10 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:50

denk dat ik weet wie je bedoelt, kreeg idd ook de kriebels ;-)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:51

Ja echt he, ik zag inderdaad jouw reactie ook al.
Heb echt medelijden met haar dochtertje.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:56

Nu wordt ik nieuwschierig. :o Even zoeken...

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:10

Hier is het drama sinds haar ziekzijn.
Overdag drinkt ze weinig. Alles is leuk, gezellig en interessant en 's nachts wil ze de schade gaan inhalen, door om de 2 a 3 uur te komen.
Tips?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:54

Ankem: ja, enige tip is om te accepteren dat het nu even niet anders is. Mijn ervaring is dat je er toch weinig/niets aan kunt sturen, en dat het vanzelf weer overgaat hoe vervelend het ook is.

Ninita: dat snap ik idd ook niet. Als je aan kinderen begint weet je dat het niet makkelijk gaat worden de eerste tijd, en dat je leven nooit meer van jou alleen is (zeker de eerste 18 jaar). Als je dan al gelijk gaat zeuren dat je je leven terug wil snap je niet echt wat het inhoud om voor een kind te zorgen. Ben trouwens ook wel nieuwsgierig om wie het gaat...maar zal me inhouden. Goede vriendin van ons wil ook een baby en denkt dat ze dan ook nog 2 keer per week op wedstrijd kan, lekker kan slapen 's nachts e.d. Schrok wel toen we haar vertelden dat ik er 2 keer per nacht uit moest (baby was toen 2 mnd). Geloof dat ze nu iets minder graag een baby wil :Y) .

Hier alles top. Gisteren op werk weer bijna moeiteloos 120 cc gekolfd (jippie) door naar een video opname van Marinde te kijken. Kreeg gelijk tsr. Handig zo'n mobieltje ;) !!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:01

Vanmorgen wilde ze de fles niet pakken en ook bijna niet drinken aan de borst. Veel huilen enzo. Ik denk dat ze een tandje gaat krijgen. Mijn vriend meent een bobbel te voelen. Ook bijt ze al weken op dr vingers, maar sinds een paar dagen op alles. Op van die harde stukjes aan speeldingen. Ik vermoed dat ze daarom van de week ziekjes was en ze nu niet goed wil drinken. Heb van dat spul gehaald bij de drogist, om op haar tandvlees te smeren. Wie weet drinkt ze dan weer beter.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:03

Hihi, dat dacht ik ook altijd, neehoor, de paarden gaf ik niet op! Als je maar wil!

Ehhh, ik zie mijn paard met pijn en moeite 1x per week... Heeft ook andere oorzaken, maar er gaat eigenlijk ongelofelijk veel tijd zitten om op wedstrijdniveau te rijden plus wedstrijden en daarbij wil je (ik tenminste) gewoon je kids niet altijd achterlaten, tenzij je niet werkt ofzo, dan zou ik het miss nog kunnen.

En dan heb ik het nog niet eens over slapen :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:09

Slapen, wasda?
Nee hoor, geintje....ik slaap nu al een ruime week supergoed, gelukkig!

Paard kan ik gelukkig nog doen omdat mijn man en ik samen 1 paard hebben en hij in volpension staat, maar is idd aanmerkelijk minder vaak/lang dan voor de kleine er was. Ga zometeen trouwens lekker het bos in, hoop dat t droog blijft!! Kleine gaat mee met mijn man, in de bakfiets. Maken we er een gezellig familie uitje van.