De ziekte van lyme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 11:51

ja pinto natal sterkte ook van mij.

PintoNatal

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:54

Dankjewel, mijn EM is nu bijna niet meer zichtbaar, alleen de plek in het midden (denk waar die heeft gezeten dan).

Ik hoop dat ze morgen zeggen dat 't geen teek is maargoed, we horen 't wel..

Jullie ook sterkte met de lyme

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:54

Pinto, sterkte voor morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 07:48

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:25

thnx allmaal.. mijn EM is nu op een vlekje in het midden nauwelijks zichtbaar.. ben benieuwd wat ze er over zegt. Hopelijk zegt ze ooh maar dit is helemaal niks haha. Maargoed ik breng jullie als ik thuis ben (en nog 100 dingen heb gedaan want moet nog vanalles doen) op de hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 08:46

Laat wel een bloedtest doen..dan weet je het zeker, las ergens dat muggen ook Lyme kunnen overbrengen. .

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:04

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:18

pinto ben benieuwd, alsnog sterkte

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:38

het was duidelijk lyme. Ik heb nu voor 30 dagen doxycycline gekregen en iets erbij waarmee mijn klachten moeten afnemen. Ik moet haar maandag bellen of ik me beter voel of dat de antibiotica wel aanslaat omdat ik dus nog last heb van klachten (vooral heeeeeel moe). Ik moet ook mijn bloed laten testen op allerlei dingen (allemaal vitaminen achtige dingen) als ik terug ben van vakantie moet ik terug komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:39

Wat een ramp, maar je bent er heeeel erg snel bij, beterschap, moet lukken!!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:47

Ik dacht al dat het wel lyme zou zijn. Nou je bent er in ieder geval op tijd bij qua behandeling! Succes met de antibiotica. Het kan zijn dat je de eerste dagen juist een klachten verergering ondervind. Dat is opzich een goed teken, dan weet je dat de AB aanslaat. Succes!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:54

Ja ik baal er wel vn, wan ik merk dus echt dat ik vermoeid ben. Ik mag nu bijvoorbeeld ook morgen avond van mama niet meer om half 10 met Ushi naar de les vanwege dat ik zo vermoeid ben en ik dat volgens haar niet trek.. zelf wil ik veel meer terwijl er eigenlijk een rem op moet.. zoals nu ik zit nu ook weerhelemaal kapot aan de pc... gister te laat gaan slapen en nu al weer helemaal dood moe... normaal heb ik dat echt niet dus wordt er nu al vervelend van en hoop dat die vermoeidheid snel weg is.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:51

Pinto....niet fijn maar meid, wees blij dat het bij jou zo snel ontdekt is en dus fase 1 hebt.
een maand doxy kan dan nog goed werken.
Ik hoop van harte dat de AB snel aan slaat en dan je dan echt gaat merken dat je opknapt en je dingen weer kunt gaan doen zonder die enorme vermoeidheid.

het gekke is dat ik zelf niet zo heel veelproblemen met vermoeidheid heb, wel gehad, maar kan het soms zo zijn dat op den duur bepaalde lyme klachten wat verminderen als andere klachten heftiger gaan worden????

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:58

Pinto, ik had niet anders verwacht.
Kijk je uit met die doxy en de zon!
Ik zat met handschoenen, bloes met lange mouwen en petje op. Het spul trekt echt blaren in de zon, dat is geen gekheid!

Dat spul ken ik niet russel!
Ik heb ook niet zoveel vermoeidheidsproblemen nu. In het begin (toen ik nog niet wist dat het lyme was niet).
Ja bij mij veranderen/verergeren klachten soms.

Ik heb gelukkig geen last van de plaquenil. Geen enkele bijwerking. Merk er eigenlijk helemaal niets van.

Wel zijn wij (mijn vriendin en ik) dit weekend met de paarden naar Holten geweest. Zó geweldig gehad. Het ging steeds maar niet door (vroeger gingen we ieder jaar) maar mijn vriendin is herstellende van borstkanker en mijn lijf hield het allemaal niet zo vol. Maar ik heb opiaten tegen de pijn bij de dokter gehaald. Twee dagen geweldige buitenritten door het bos gemaakt. 1x 2 uur en 1x3 uur. En met de pilletjes op nergens last van.

Vanmorgen wel. Toen waren de pilletjes uitgewerkt dus ik kan helemaal niks meer wat lijkt op bewegen. Maar maakt niet uit, die weekend hebben we gehad.
Foto's staan hier:
[RIJ-ITP] Duo Penotti gaan naar de berg

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:01

Ik ben woensdag ook een teek tegen gekomen :\ meteen uit gehaald met de buurvrouw die verpleegster is.
Ik ga nu zelf toch meer opletten,want als mijn moeder die teek niet had zien zitten dan had die er nu nog gezeten denk ik..
Na het rijden toch even teek controle is niet verkeerd :)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:35

Lekker zo'n rit Anya, ik heb de foto's bekeken. Een kaart lezen op paard tijdens een buiterit, dat hoef je niet met de mijne te proberen haha....dan vliegt hij meteen alle kanten op.

Fijn dat je geen last hebt van de plaquenil. En ja even doorhalen op medicatie en de volgende dag niks meer kunnen ik ken het, maar soms is het de moeite en pijntjes waard. Ik ben gisteren naar een concert geweest in paradiso van Melissa Etheridge, Na 4 uur staan, springen, dansen, klappen, ben ik vandaag ook als een dweil. Maar had het niet willen missen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:38

oeh ook gaaf!
Ik heb nog pukkelpop op het programma staan. Zie wel hoever ik kom daar. En thank god (of andere omnipotente wezens) voor pijnstillende pilletjes :j

Tex is een quarter: die zijn van zichzelf cool. Maar Lan (een Amor) wil het ook wel goed mee. Je kunt ze wel dit soort dingen leren, maar dat kost tijd.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:37

Ohhh Anya....ziet er super uit!!!
welke medicijnen heb je gekregen.
Ik gok op tramadol of oxycontin :+

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:39

Ja dokter zei ook van oppassen met de doxy, maar ik had er gister niet aangedacht en toch ff gwn uurtje bij t zwembad in de zon gelegen....
zal wel goedkomen hoop ik...
foto's zien er gaaf uit!!! ik heb komende zondag wedstrijd hopelijk is de temperatuur dan beetj eminder.....

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:41

Afbeelding

mijn binkie afgelopen zondag :+:

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:46

bingo. Nr 1 :j
Heel fijn spul :j

Binkie ziet er super uit!
ach tijdens wedstrijd moet je toch handschoentjes :D

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:52

ik heb ongeveer 2 jaar terug een teek gehad in mijn knieholte, ik had gelezen dat je een cirkel ziet binnen een week van de beet als je geinfecteerd bent, ik helemaal blij na 7 dagen geen cirkel..
maar ineens na 10 dagen had ik een cirkel,, en een hele dikke knieholte (daar zat de teek) ik heb antibiotia gekregen toen..
ze zeggen dat je binnen 5 jaar alsnog ziek kan worden dus het is goed in de gatenhouden, ik vind het maar nare beesten!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:55

Anya schreef:
bingo. Nr 1 :j
Heel fijn spul :j

Binkie ziet er super uit!
ach tijdens wedstrijd moet je toch handschoentjes :D

Ik gebruik dat al ruim een jaar dagelijks.
Of de zetpillen van 100 mg of zoals nu de druppels en dan drie maal daags 15 tot 20 druppels,
Zonder tramadol kan ik echt niet.....dan voel ik me zo naar dat ik niet weet waar ik het zoeken moet.
groot voordeel bij mij is dat het ook een h4el gunstig effect op mijn psyche heeft in combinatie met de anti depressiva, al moet ik wel goed op de doseringen letten, want eigenlijk mqg tramqdol en citalopram niet samen omdat het gevaar voor serotonine-syndroom daarmee groot word.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:56

Knap paard Pinto....jij bent ook de amazone?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:09

Ik probeer zoveel mogelijk zonder pijnstillers. En heb i.i.g. hele dozen stevige dosering ibuprofen en diclofenac liggen. Dat wissel ik af al naar gelang er weer een soort is uitgewerkt. En voor speciale gelegenheden ga ik wat stevigers halen bij de huisarts. Dat krijg ik dan ook altijd zonder problemen mee.