Bikinilijn ontharen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe onthaar jij je bikinlijn?

Harsen
47 (6%)
Scheren
528 (76%)
Laseren
14 (2%)
Epileren
80 (11%)
Ontharen met ontharingscreme
23 (3%)

Totaal aantal stemmen: 692

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:04

Janine1990 schreef:
Ik ga gewoon met oriëntaalse hars proberen, mijn suikerhars is gruwelijk mislukt (ook toen ik het opnieuw ging koken :') toen werd het té hard)... Maar met de mooie dagen in het vooruitzicht, maar even de benen doen :P

Daarom haal ik t dus liever gewoon :P
Kost haast niks, en als je t zelf gaat maken heb je weer kans dat t mislukt e.d.
Geen zin in :Y)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:05

MontyRulezz schreef:
Ik spreek elke keer een nieuwe behandeling af, ze heeft die IPL maar 1x in de 6 weken. Als het net zo snel gaat als met mijn oksels zit het wel goed. Leuk om eens van iemand anders te horen hoe het gewerkt heeft. Heb je alleen maar de bikinilijn laten doen?

De eerste 2 keer kom je om de 6 weken om in het ritme te komen. Daarna tussen de 9 en 12 weken. Vaker heeft geen zin, je krijgt er geen sneller resultaat van dit heeft te maken met de groeifases van het haar.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:15

Laatste keer dat ik geharst heb waren alle haren binnen twee weken weer terug |(. Maar heb nog geen geld om te komen voor een IPL behandeling. Eerst werk..........

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:17

Ik heb eerst mijn oksels laten doen en heb nu 1 x overgeslagen omdat de haartjes al bijna weg zijn, ik kan maar 1x in de 6 weken gaan omdat ze dat apparaat maar 1x in de 6 weken heeft. Als ik zie dat er nog te weinig haren zijn sla ik gewoon over. Ik ga daar oorspronkelijk heen voor wat haren op mijn kin die gewoon weigeren weg te gaan. Daar heb ik nu de 7e behandeling voor gehad en het is al wat minder maar nog lang niet weg.

Ik betaal trouwens per zone. Kin is 35 euro, oksels 75 euro en bikinilijn ook 75 euro.
Het apparaat wat zij heeft koelt trouwens direkt waardoor het niet heet wordt en ik er nagenoeg niks van voel. Vandaag voelde ik voor het eerst echt wat onderaan de zijkant van mijn bikinilijn. Mijn oksels heb ik niet gevoeld, dat apparaat is echt fijn.

janderegelaa

Re: Bikinilijn ontharen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:48

Kin is bij ons 5 euro ofzo. Oksels 16 en bikini helemaal ongeveer 40

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:50

Als je niets voelt staat hij te laag. Dan lijkt of het goed werkt maar later groeien er spierwitte haren terug. En die kun je niet flitsen.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:58

@janderegelaa: dat is dan niet echt professioneel lijkt mij?
ik laat het bij een huidarts doen en is toch stukken duurder.. dat gel die ze gebruiken bij echo's word eerst op je huid gesmeerd zodat het voldoende koelt :j ( ik doe armen + buik )

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:59

MontyRulezz schreef:
Ik heb eerst mijn oksels laten doen en heb nu 1 x overgeslagen omdat de haartjes al bijna weg zijn, ik kan maar 1x in de 6 weken gaan omdat ze dat apparaat maar 1x in de 6 weken heeft. Als ik zie dat er nog te weinig haren zijn sla ik gewoon over.

Let op dat je wel rekening houdt met de groeifase waarin de haartjes zich bevinden: een haartje kan wel zichtbaar zijn, maar zich bijvoorbeeld in de laatste fase bevinden, dan heeft laseren geen zin...en 't kost wel geld :D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:05

Het apparaat wat bij mij gebruikt wordt heeft direkt koeling bij het flitsen zodat het ook niet heet of rood wordt.
Er zitten bij mij ook absoluut geen witte haartjes, wel nog zo hier en daar een verdwaald haartje. Daarom dat ik nu 1 behandeling heb overgeslagen met mijn oksels en me maar eens aan de bikinilijn heb gegeven :D

@janderegelaa; dat is idd wel heel erg goedkoop. Ik heb het nog nergens zo goedkoop gevonden hier in de buurt, allemaal de prijzen zoals ik die betaal nu.

Ik vind het een geweldige uitvinding en het geld dubbel en dwars waard. Voorheen deed ik mijn oksel altijd epileren omdat als ik deed scheren je zo'n grijze waas nog zag en dat vond ik superlelijk. Nu heb ik zaterdag voor het laatst geschoren en je ziet nog maar een paar haartjes.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:28

angelax schreef:
@janderegelaa: dat is dan niet echt professioneel lijkt mij?
ik laat het bij een huidarts doen en is toch stukken duurder.. dat gel die ze gebruiken bij echo's word eerst op je huid gesmeerd zodat het voldoende koelt :j ( ik doe armen + buik )

Wij hebben het nieuwste en duurste apparaat. Werken 6 dagen en 5 avonden per week. Beginnen om 9.00 en stoppen om 22.00. Heel veel mensen van Bokt komen bij ons. De prijzen die gehanteerd worden kunstmatig hoog gehouden, wij kiezen voor een hoge omzet met een lage winstmarge. Op die manier schrijven de apparaten snel af en kunnen we doorlopend vernieuwen.

Cooling gel is ouderwets. De nieuwere apparaten hebben een waterkoeling in de kop.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:29

okee :+

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:33

dorothea schreef:
MontyRulezz schreef:
Ik heb eerst mijn oksels laten doen en heb nu 1 x overgeslagen omdat de haartjes al bijna weg zijn, ik kan maar 1x in de 6 weken gaan omdat ze dat apparaat maar 1x in de 6 weken heeft. Als ik zie dat er nog te weinig haren zijn sla ik gewoon over.

Let op dat je wel rekening houdt met de groeifase waarin de haartjes zich bevinden: een haartje kan wel zichtbaar zijn, maar zich bijvoorbeeld in de laatste fase bevinden, dan heeft laseren geen zin...en 't kost wel geld :D

1 keer in de 6 weken is te snel zoals Dorothea al aangeeft. Hierdoor behandel je een hoop haren die al behandeld zijn. Op de korte termijn lijkt het dan heel goed te werken maar een jaartje later zit je weer vol.

Dus "maar" 1 keer in de 6 weken is eigenlijk al te veel. 3 x keer in 18 weken kan je ook 2 keer 9 weken doen. 4 keer 6 weken zou zelfs 2 keer 12 kunnen. En dan heb je nog steeds nagenoeg hetzelfde resultaat.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:36

Ik schrijf dat ze dat apparaat 1 x in de 6 weken heeft, niet dat ik alles 1 x in de 6 weken laat doen.
Oksels heb ik sind augustus vorig jaar tot 6 weken geleden 4 x laten doen, bikinilijn is nu de eerste keer.

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:37

Mag bikinilijn nu nog wel gedaan worden? aangezien andere lichaamsdelen niet meer mogen met zonlicht>pigmentvlekken

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:40

Zolang je nu niet met je bikini in de zon gaat liggen wel, en dat ben ik sowieso niet van plan nu.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:40

MontyRulezz schreef:
Ik schrijf dat ze dat apparaat 1 x in de 6 weken heeft, niet dat ik alles 1 x in de 6 weken laat doen.
Oksels heb ik sind augustus vorig jaar tot 6 weken geleden 4 x laten doen, bikinilijn is nu de eerste keer.

Als er nou over 8 weken weer haar groeit bij je oksels kom je dan bij ons?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:41

volgens mij zitten jullie te ver weg ;)
Anders was ik zeker gekomen voor dat geld, want zo goedkoop vind je het hier niet (Limburg).

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:01

Sorry janderegelaar, maar ik vind je berichten niet echt leuk verkomen. Je zult het vast niet zo bedoelen, maar het komt nogal 'wij-zijn-de-beste-punt' over..

Ben vandaag in Rijswijk op zoek geweest naar zo'n Turkse winkel voor die suikerhars, maar heb het niet kunnen vinden..

Las ergens van iemand die met 3 behandelingen klaar was met de bikinilijn.. Welke methode was dat? Dat is wel heel weinig zeg, fijn hoor! Ik heb donderdag mijn 8ste behandeling en moet er daarna denk ik nog zeker 2, 3... Ik heb een lichte huid en donkere haren.", dus je zou denken dat het snel zou gaan. Blijkbaar is m'n haar hardnekkig :=

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:04

Dat was ik! Laten laseren bij de Velthuiskliniek. Heb net als jij een lichte huid en donker haar. :D

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:18

Yv_ schreef:
Sorry janderegelaar, maar ik vind je berichten niet echt leuk verkomen. Je zult het vast niet zo bedoelen, maar het komt nogal 'wij-zijn-de-beste-punt' over..

Jammer dat je dat zo ervaart. Het is niet zo bedoeld.

Yv_ schreef:
Ben vandaag in Rijswijk op zoek geweest naar zo'n Turkse winkel voor die suikerhars, maar heb het niet kunnen vinden..

De suikerhars heet Alexandria Professional.

Je kunt het ook zelf maken:

Benodigheden:
1. Magnetron-bestendig bakje.
2. Pan.
3. 1 kilo suiker
4. 2 citroenen
5. 2 eetlepels zout.

Bereidings instructie hars:
Pers de citroenen uit en doe het sap in de pan en voeg ook de suiker en het zout toe. Laat het geheel langzaam tot een donkerbruine, dikke massa koken. Laat de hars een beetje afkoelen en giet het dan over in het plastic bakje en laat het volledig afkoelen. (Hars wordt hard in het bakje..) De hars is zeer lang houdbaar. (jaren)

Gebruik hars:

Verwarm de hars in de magnetron tot het een dikke, lobbige structuur heeft.
Roer het geheel om met bijvoorbeeld de achterkant van een lepel of een spateltje.
Smeer de hars dun uit over het te ontharen stuk huid in de richting van de haargroei. Als de hars zeer vloeibaar is, betekent het dat hij heel erg heet is. NOOIT op je huid smeren (gevaar voor verbranding.)
Leg een stukje katoen op de hars. Trek het lapje er in 1 snelle beweging vanaf, met de haargroei mee.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:12

janderegelaa; moet die laatste zin niet zijn: tegen de haargroei in? Dat staat namelijk wel op de gebruiksaanwijzing. Katoen met de haargroei mee, eraf trekken tegen de haargroei in.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:15

Suikerhars heb je van verschillende merken!
Heb zelf ook uit een turkse winkel, zo'n supermarkt hier, potje kost 1,60.. Ik gebruik t voor mn wenkbrauwen dus doe er erg lang mee, benen e.d. heb je natuurlijk wat meer nodig.
Maar dan nog, heeeel goedkoop :D

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:24

Damber schreef:
janderegelaa; moet die laatste zin niet zijn: tegen de haargroei in? Dat staat namelijk wel op de gebruiksaanwijzing. Katoen met de haargroei mee, eraf trekken tegen de haargroei in.

Ik weet het niet, we hebben het spul hier maar ik hou me er verder niet mee bezig. Met de haargroei mee lijkt me trouwens wel logischer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:51

Ik heb gisteravond een kussensloop vernietigd met hars :D
Het werkte echt heel goed, maar zo'n potje Veet Orientaalse hars, is een beetje duur...
Vanavond weer suikerhars maken en de rest er zo af halen...
Bikinilijn ben ik nog niet aan toegekomen...

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:56

HELP.!
Ik wou vandaag jurkje aan, maar zag dat ik klein plekje vergeten was met harsen, dus even snel bijgewerkt met een mesje, maar nu is het knalrood, en ziet er niet iut.
Hoe krijg ik het snel weg? k heb het meteen even gekoeld.