Bewust Kinderloos: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:47

Mooi nummer laetitia! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:53

Wendy schreef:
@MB: ik kan me heel goed voorstellen dat als je vrij jong onverwacht zwanger raakt, het allemaal ineens in een ander perspectief komt :j
Maar met al je ervaringen zoals je het nu beschrijft, kan ik alleen maar meegaan in de opmerking van Ayasha dat je hier zeer zeker overkomt als een zeker en sterk persoon. En daar heb ik respect voor.

Wij hadden het zeker niet arm thuis, ook niet toen mijn moeder alleen kwam te staan. Papa had goed voor ons gezorgd (en de regering ook, want mijn vader overleed in een tijd dat een weduwen uitkering nog echt iets voorstelde). Bij mijn moeder zat het hem dus niet in het geld, maar vooral in de totale toewijding die ze had. Alles draaide er om om mij en mijn zus een goede toekomst te geven. Ze probeerde vaak vader en moeder tegelijk te zijn, moest alle beslissingen ineens alleen nemen... en dat terwijl mijn zus en ik het haar niet makkelijk hebben gemaakt.
Ik heb daar gewoon heel veel respect voor. En zeker wanneer het geld nog een extra belemmering wordt, zoals ik hier ook lees.

De uien zijn wel erg pittig vanavond! _O-

Ja, ik dacht op dat moment, ik kan een abortus laten doen maar dat was voor mij geen optie. Dus was het, dit kindje krijg je, moet je nooit meer over zeuren en alles nemen zoals het is.

Weduwe worden lijkt me zo erg, daar vraag je niet om, je partner wordt zo uit het leven geplukt... :j
Knappe en sterke moeder heb je dan die alle zeilen bijzet om het zo goed mogelijk te maken. Ik ken er ook waar het anders aan toegaat...

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:15

dorothea schreef:
Maar ik denk dat het meestal andersom is. De vrouwen krijgen moedergevoelens, waar de mannen zeggen: 'voor mij hoeft het allemaal zo nodig niet'. En dan komen de kinderen er uiteindelijk wel, maar alleen maar omdat de vrouw het graag wilde. Dit zie ik toch met enige regelmaat in onze vriendenkring gebeuren (of dat mannen achteraf zeggen: 'jullie hebben het best goed bekeken, zo zonder 'kids' *jeuk*)

Klopt, is bij vrienden van ons ook zo.
En dan vooral het aantal kinders wat er is.
Hij had het het liefst bij 1 gelaten, zij wilde er 3 en er zijn er 3 :+

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:18

Lante schreef:
Hangt er vanaf waarom ze haar lichaam hier niet voor wil gebruiken, als ze een aandoening heeft die kan verergeren door een zwangerschap, dan begrijp ik het volkomen (geldt eigenlijk ook wel wat voor mezelf). Als het om het mooie gaat, dan heb je imo ook een aandoening, maar dan tussen de oren...
Adoptie is ook erg zwaar en geadopteerde kinderen hebben ook niet zelden hechtingsproblematiek e.d. Het is niet zo dat je kiest voor 'de makkelijkste weg' als je adopteert; het traject ernaar toe is lang en emotioneel heel zwaar, je hele leven wordt binnenstebuiten gekeerd om te kijken of je geschikt bent en ook na de tijd is het niet niks om zo'n kindje op te voeden vanwege hechtingsproblemen die in meer of mindere mate aanwezig kunnen zijn, het 'missen' van de eigen identiteit in de puberteit, zoektocht naar de biologische ouders kan emotioneel heel zwaar zijn, etc etc. :)

En je moet toch minimaal 20.000 euri in je spaarvarken hebben, dat hebben in deze tijd niet veel mensen meer en zo zie je dat adopteren weer meer iets voor de meer welgestelde onder ons word, dat vind ik wel heel triest!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:23

laetitia schreef:
Bevallen...je helemaal echt vrouw voelen?

als je daar met je doos helemaal wijd open ligt, uitgescheurd en onder je eigen poep omdat je door het persen ook de inhoud van je darmen eruit perst?

Ja lijkt me echt op en top een vrouwelijk gevoel :D

Lijkt me ook echt heerlijk voor je vent om dat te zien en je daarna nog als een sexueel aantrekkelijk iemand te kunnen zien...

Wat heb je dat heerlijk opgeschreven :):) _O-

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:27

Onassa schreef:
En je moet toch minimaal 20.000 euri in je spaarvarken hebben, dat hebben in deze tijd niet veel mensen meer en zo zie je dat adopteren weer meer iets voor de meer welgestelde onder ons word, dat vind ik wel heel triest!

Volgens mij is adopteren altijd al voor welgestelde echtparen geweest, dacht ik.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:39

Het is idd altijd best prijzig geweest, voor het euro tijdperk was het een stuk minder,maar nu met de euro is het haast niet meer te doen ook niet voor een modaal gezin.

Mijn ex man hoefde ook geen kids en ik kon ze niet krijgen....mooi zou je dus zeggen.
mooi zou je dus zeggen.....tot ik op mijn 34ste een bbz kreeg (buiten baarmoederlijke zwangerschap, ben namelijk DES dochter)
we gingen het IVF gebeuren in totdat hij zei bang te zijn als het niet zou lukken (en die kans was heeeeeel groot vanwege mijn afwijkingen in mijn kippenhok) ik depressief zou worden en dat hij dat er niet voor over had.
Ik ben toen meteen met alles gestopt.....mijn es man was mijn grote liefde en daar bleef ik voor gaan.
Tot drie jaar later....hij werds verliefd op een jinger exemplaar en hij wilde scheiden met mede de woorden dat hij toch wel een gezinnetje miste :x
Jullie zullen begrijpen dat dit als een dolksteek aan kwam.
Inmiddels heeft hij 2 dochters.
In die tijd gebeurede er heel veel tegelijk, en dat verhaal komt over een paar maanden in het weekblad "mijn geheim" te staan.
Ben maandag geintervieuwd.

Nu , zoals de meeste hier al wel weten,ben ik blij dat ik geen kinders heb.
Ben sowieso te oud, (46) en vind heel veel kids niet echt leuk meer.
Ook mijn gezondheid laat me vaak in de steek en dat zou voor een kind niet echt leuk zijn.

Morris

Re: Bewust Kinderloos: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 07:49

Zow jullie aardig lopen praten en kletsen.

Onassa, wat heb jij een hoop meegemaakt zeg, jeetje. Wat goed, dat je je verhaal hebt verteld voor het weekblad 'mijn geheim'.

Tuurlijk kan iemand van gedachten veranderen, maar om nu verliefd te worden op een jonger exemplaar EN kindjes, lijkt me moeilijk om te horen en te zien. (nou ja te zien, dat hoeft natuurlijk niet).

Nee hoor, ik mis kindjes absoluut niet, ook natuurlijk omdat ik niet weet wat het is om ze te hebben.
Wat wij weleens deden, een voorstelling maken over hoe het zou zijn. Dan zegt mij bf, 'jij zeker lekker paardrijden, en ik maar steeds oppassen', met andere woorden ik zou minder tijd of helemaal geen tijd (waarschijnlijk is dit dan ook financieel niet haalbaar meer) meer aan mijn paard besteden.
Fijn te lezen, dat ik geloof iwi (?), ook geen consessies wil doen wbt paarden. Ik dus ook niet, daar is het leven veel te mooi voor.

Btw, ik vraag me altijd af, hoe doen mensen dat toch; huis, auto's, trailer, paard, pensionstalling, één van de twee werkt partime, vakanties EN een kind (of kinderen)??? Ik denk dat wij (toch twee verdieners met een goed salaris) dit echt niet zouden redden.

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:04

ik denk dat ik dat ook niet zou redden met mn vriend. Maar mn vader zei laatst dat je je niet af moet vragen hoe een ander het doet. Je weet nooit of de ouders bv meesponseren of een lening bij een bank etc. En daar had ie wel een puntje vond ik.
Ik wil ook geen consessies doen met betrekking tot mn paardenhobby. Als ik dan naar degene kijk die kindere hebben gekregen en zeiden dat ze dezelfde tijd aanhun paard zouden blijven besteden.. echt niet hoor. Dat is niet haalbaar.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:27

Je weet idd nooit hoe de financiele situatie van een ander er in het echt uit ziet. Maar ook of de realiteit wel echt zo is als het aan de buitenkant allemaal lijkt.

Wat betreft die financiele situatie zul je bij een aantal mensen denk ik echt schrikken: die stapelen lening op lening. Terwijl het er aan de buitenkant allemaal zo goed uitziet. Voorbeelden daarvan zie je soms ook wel op tv voorbij komen in bepaalde programma's.
Het is nu natuurlijk ook nog steeds een tijd waarin mensen belang hechten aan grote auto's, mooie huizen, dure vakanties, mooie kleding...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:33

Morris schreef:
Dan zegt mij bf, 'jij zeker lekker paardrijden, en ik maar steeds oppassen', met andere woorden ik zou minder tijd of helemaal geen tijd (waarschijnlijk is dit dan ook financieel niet haalbaar meer) meer aan mijn paard besteden.

Dat snap ik ook niet zo goed. Als de moeder bij het kind blijft terwijl de vader werkt of zijn hobby bedrijft, dan heet dat 'zorgen'. Blijft de vader bij het kind als de moeder (even) buiten de deur is, dan heet het 'oppassen'. Kweenie hoor, maar voor mij valt het allebei onder 'zorg', of nou de moeder het doet of de vader. Voor 'oppassen' heb je een oppas. :D

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:40

Nou het was ook een beetje kort door de bocht reactie.
Maar het komt er wel op neer, dat ik niet elke avond weg kan zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:50

Was ook niet zozeer richting jou bedoeld, maar meer in het algemeen. Ik hoor het vaker: 'mijn man past op de kinderen als ik een avondje met vriendinnen weg ben' of iets van die strekking.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:00

Onassa, vind jouw verhaal nog steeds heel erg. Het lijkt me vreselijk om de liefde van je leven kwijt te raken omdat diegene toch een gezin wil en omdat jij geen kinderen kan krijgen dan maar met een andere vrouw.

Moet eerlijk bekennen dat die angst er bij mij ook behoorlijk in zit, aangezien ik eindelijk echte liefde gevonden heb...die ik het liefst nooit kwijt zou raken.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:10

Karin schreef:
Was ook niet zozeer richting jou bedoeld, maar meer in het algemeen. Ik hoor het vaker: 'mijn man past op de kinderen als ik een avondje met vriendinnen weg ben' of iets van die strekking.

Ja dat hoor ik ook met regelmaat :D Mooi :D

owi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:13

laetitia schreef:
Onassa, vind jouw verhaal nog steeds heel erg. Het lijkt me vreselijk om de liefde van je leven kwijt te raken omdat diegene toch een gezin wil en omdat jij geen kinderen kan krijgen dan maar met een andere vrouw.

Moet eerlijk bekennen dat die angst er bij mij ook behoorlijk in zit, aangezien ik eindelijk echte liefde gevonden heb...die ik het liefst nooit kwijt zou raken.

Die vraag stelt mijn vriend zich nu dus ook: Stel ik kies nu voor haar (mij) en kom dan later in de situatie 'verliefd worden op een ander en toch kinderen willen'. Dat wil hij me niet aandoen.
Ik ben daar dan weer redelijk nuchter in: Je maakt nu een keuze en neemt daar zoveel mogelijk je toekomst beeld in mee. Dat moet goed zitten. Wat de toekomst dan brengt zien we dan wel weer.

Voor het zelfde geld ben ík hém over 3 jaar kotsbeu.... Zie ik nu nog niet gebeuren maar garanties heb je niet.

Hadden het er inderdaad nog over: ik heb voor de komende 30 jaar een hobby waar ik helemaal mijn ei (hahaha) helemaal in kwijt kan. iets wat me gelukkig maakt. Dat hebben veel mensen niet; iets waar ze zo vól voor gaan.
:)* Gaat hobby zoeken voor vriend ;)

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:30

af en toe zeg ik ook tegen mn vriend van: je denkt toch niet odnertussen van het komt over een paar jaar vanzelf wel dat ze wél kinderen wil. Hij zegt van niet en zegt ook dat hij er akkoord mee gaat als ik ze dan nog steeds niet wil. Ik ga er vanuit dat dat klopt, maar je kan er idd niet vanuit gaan dat alles zo blijft. En stel dát, zou ik het heel erg vinden, maar kan hem moeilijk kinderen ontnemen als dat iets is wat hij heel graag wil. Je leeft tenslotte maar 1x ;)

en idd dat mannen 'oppassen' als de vrowu de hort op gaat vind ik ook belachelijk. Het is toch net zo goed zijn kind...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:45

Als iemand (m/v) een héél sterke kinderwens heeft en zijn/haar partner kan dat om wat voor reden dan ook niet geven... Dan kan ik het me nog voorstellen ook dat je op een gegeven moment allebei je eigen weg weer gaat. Hoe verdrietig dat dan ook kan zijn.

Aan de andere kant: garanties heb je nooit. Dus ook niet dat je met een nieuwe partner wél kinderen kunt krijgen, misschien is die nieuwe partner (m/v) wel onvruchtbaar.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:56

Maar Owi wat wilt jouw vriend nu dan? Toch uit elkaar gaan om ieder zijn eigen leven anders in te gaan richten?

owi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:57

Inderdaad. Die garantie heb je niet. Misschien ben je zelf wel onvruchtbaar.

Hier had al iemand het ludieke idee om beide maar te laten testen op vruchtbaarheid. Dan wist je tenminste zeker waar je over sprak. Zit wat in natuurlijk.
Zie me zelf al zitten duimen 'niet niet niet vruchtbaar'. Vrees alleen dat ik dan weer net zo iemand ben die knetter vruchtbaar is.....

*edit* mijn vriend heeft geen idee wat hij wil. Hij weet niet eens óf hij kinderen wil en als dat wel zo is hoe sterk die wens is. En ik mag braaf afwachten tot hij daar uit is O:)
Doe ik ook (nog). Alleen is dat niet makkelijk als je meer een actieve oplosser bent (hup de schouders eronder en gaan voor plan B*

@laulapaula: enige wat je kunt doen is het bespreekbaar houden en elkaar op de hoogte houden van de stand van zaken.

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:15

ja inderdaad, dat is de beste oplossing. We praten er erg makkelijk over. Ik steek mijn mening over kinderen ook niet onder stoelen of banken. m'n vriend vind dat ook niet erg, die roept het nu vaak ook al bij situatie: 'oh, dat is nix voor jou' haha

lijkt me wel moeilijk om af te wachten wat je vriendje beslist... zit er ook nog een tijdlimiet aan vast?? :')

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:18

man en ik hebben dezelfde hobby. Dus dat is bij voorbaat al niet handig.
Vandaag ga ik naar mijn paard mag jij morgen (leest weerbericht morgen regen :Y) )

Hij heeft al een kind bij zijn ex dus dat probleem hebben we ook niet. Nou ja miss
dat ik nog wel een kindje met hem zou willen (over 10 jaar ofzo) en dat hij het dan niet wil.
Ach dat zien we dan wel weer. Voorlopig heb ik het prima naar mijn zin zo kan gaan en staan waar
ik wil. En hij ook werkt nu in ploegendienst.

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:53

zonder kinderen is dezelfde hobby hebben wel leuk :-) maar met kinderen wordt het inderdaad lastiger.
kan me voorstellen dat je het zo prima naar je izn hebt. dat heb ik dus ook. ik hoeof alleen wat rekening te houden met mn vriend en verder kan ik gewoon lekker mn ding doen, heerlijk :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:55

owi schreef:
Die vraag stelt mijn vriend zich nu dus ook: Stel ik kies nu voor haar (mij) en kom dan later in de situatie 'verliefd worden op een ander en toch kinderen willen'. Dat wil hij me niet aandoen.
Ik ben daar dan weer redelijk nuchter in: Je maakt nu een keuze en neemt daar zoveel mogelijk je toekomst beeld in mee. Dat moet goed zitten. Wat de toekomst dan brengt zien we dan wel weer.

Voor het zelfde geld ben ík hém over 3 jaar kotsbeu.... Zie ik nu nog niet gebeuren maar garanties heb je niet.

Das waar maar je vergeet dat mijn ex mij toen de mogelijkheid heeft ontnomen om om welke alternatieve manier dan ook toch misschien nog een kindje te krijgen.
Ik wilde dat toen heel graag na die bbz, maar ik koos voor hem!
En dan word je verlaten op een leeftijd dat er geen mogelijkheden meer zijn voor een kindje.
Hij wilde het toen niet.....ik wel....en wie heeft er nu twee kids.....precies, mijn ex!
Dat is het pijnlijke.
En daarnaast speelde er in die periode een hele hoop andere zaken, want alleen hiervoor komt er geen verhaal in "mijn geheim" uiteraard.

Maar goed...wat ik eigenlijk aan wil geven is dat het ook andersom kan,de meeste zeggen nu geen kids te willen en komen daar later toch op terug.
Ik wilde niets liever dan kids...dat was mijn grootste droom.
Ik bleek ze dus niet te kunnen krijgen en nu ik 46 ben ,ben ik heel blij dat ik ze niet heb.
Dus zo kan het ook lopen ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:16

Onassa, maar je zegt nu blij te zijn geen kinderen te hebben maar mag ik dan vragen wat jouw 'blijheid' is?
Ik bedoel, mensen die een kinderwens hebben draaien niet zomaar om. Komt dat door het hele gebeuren van jouw ex dan? En waarom nu de conclusie blij te zijn om geen kinderen te hebben? :)