Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendyP

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:44

Okee dankjewell!! :D

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:54

babydolll schreef:
voor 30 euro heb je geen goede stijltang. Zoek er een met keramische platen, die zijn wel redelijk. Ik zal even zoeken naar een 'redelijk' merk, de naam is me ontschoten.
edit:
remington stijltangen, de prijs ben ik voor je aan het googlen.
ik adviseer deze voor je:
http://www.redcoon.nl/index.php/a/ProductDetail/pid/B167795/cid/6029/?zanpid=1404610404239492096
is een klasse beter dan die:
http://www.extremediscount.nl/artikel/970034/remington_s1005.html
allebei onder de 50 euro. vergeet geen hittebeschermende producten te gebruiken!

Die 1e kan je beter niet nemen, die platen zijn vrij breed en dat is slechter voor je haar, je kan beter die 2e dan nemen die platen zijn wat smaller en dat schijnt echt beter te zijn voor het stijlen van je haar zonder het zo min mogelijk te beschadigen.
En idd wat Babydoll zegt, dat bescherm spul gebruiken maar daarbij ook je plukken eerst goed doorkammen met een kammetje zodat alle haartjes netjes langs elkaar liggen, anders heb je eerder kans op haarbreuken.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:51

wendyP schreef:
Ik heb een vraagje: Weten jullie een goeie stijltang voor mij?
Ik heb krullend haar maar het kan ook heel erg pluizen. Ik heb er nu een geen merk maar die maakt mijn puntjes niet stijl :(
het lieft niet meer dan 30 euro :o

Remington heeft ook wel goede tangen onder de 30 euro.

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:24

_vivi_ schreef:
babydolll schreef:
voor 30 euro heb je geen goede stijltang. Zoek er een met keramische platen, die zijn wel redelijk. Ik zal even zoeken naar een 'redelijk' merk, de naam is me ontschoten.
edit:
remington stijltangen, de prijs ben ik voor je aan het googlen.
ik adviseer deze voor je:
http://www.redcoon.nl/index.php/a/ProductDetail/pid/B167795/cid/6029/?zanpid=1404610404239492096
is een klasse beter dan die:
http://www.extremediscount.nl/artikel/970034/remington_s1005.html
allebei onder de 50 euro. vergeet geen hittebeschermende producten te gebruiken!

Die 1e kan je beter niet nemen, die platen zijn vrij breed en dat is slechter voor je haar, je kan beter die 2e dan nemen die platen zijn wat smaller en dat schijnt echt beter te zijn voor het stijlen van je haar zonder het zo min mogelijk te beschadigen.
En idd wat Babydoll zegt, dat bescherm spul gebruiken maar daarbij ook je plukken eerst goed doorkammen met een kammetje zodat alle haartjes netjes langs elkaar liggen, anders heb je eerder kans op haarbreuken.

De breedte van de platen heeft niets met je haar te maken hoor, dan kan je gewoon meer en sneller in een keer stijlen. Met een smalle stijltang kan je andere krullen maken als deze afgerond is, grote platen maken grove krullen. Deze worden ook gebruikt bij krullen omdat je een groter gebied pakt en minder lang bezig bent.
Nummer 2 is onder de 30 euro. Je hebt ook nog een remington stijltang die van nat haar naar droog haar stijlt maar daar zou ik nooit aan beginnen!
Een goede stijltechniek is:
haar doorkammen, lagen maken(dan kan je steeds pluktje voor plukje doen en blijft het effect mooier) hittespray spuiten en doorkammen, laten drogen en stijlen maar!

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:21

@ Vivi dankjewel voor de tip! Ik heb me alvast gewapend met producten, ik maak alvast voor- en na foto's! :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:28

Oke ik heb ff julie hulp nodig
Ik word straks 19 jaar, maar heb best een '' kinder '' koppie, en ik wil daar vanaf, aan mn gezicht kan k weinig veranderen, maar aan mn kapsel wel.
Ik heb nu alles op 1 lengte, met een lok, en ben brildragend...
Hebben jullie misschien een leuk volwassen vrouwelijk maar toch stoer kapsel ?
Hoezo veel eisend O:)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:14

Ik ga dees denk ik bestellen, als ik weer geld heb want ik heb net een heel leuke tas gekocht! :o
klik hier!

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:00

wendyP schreef:
Ik ga dees denk ik bestellen, als ik weer geld heb want ik heb net een heel leuke tas gekocht! :o
klik hier!

Ziet er prima uit! met zoiets ben ik ook begonnen.
Waar wil je hem voor gebruiken?

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:02

WinSel schreef:
Ik word straks 19 jaar, maar heb best een '' kinder '' koppie, en ik wil daar vanaf, aan mn gezicht kan k weinig veranderen, maar aan mn kapsel wel.

oei vind ik best lastig, ik zou het iig niet te kort doen. Misschieen een bob iets?
zoiets:
Afbeelding

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:51

Echt Babydolll? ik heb dat toevallig gister nog aan de kapper gevraagd en die rade aan om een stijltang met smalle platen te gebruiken.
Zelf vind ik dat ook fijner werken dan die super breden dingen, daar ben ik alleen maar langer mee bezig.

Maat WendyP die stijltang ziet er ook wel goed uit idd :)

Ik ben zelf van plan om deze aan te schaffen als ik een nieuwe koop, er is ook nog een luxere variant van, dus ik twijfel nog een beetje omdat die wel gelijk weer duurder is.
Is van Babyliss en kost 45 euro ongeveer.

Afbeelding

En winsel heb je een foto van je haar hoe het nu zit?
Dat kapsel van dat plaatje die Babydolll liet zien is ook wel cool!

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 02:17

_vivi_ schreef:
Echt Babydolll? ik heb dat toevallig gister nog aan de kapper gevraagd en die rade aan om een stijltang met smalle platen te gebruiken.
Zelf vind ik dat ook fijner werken dan die super breden dingen, daar ben ik alleen maar langer mee bezig.

Maat WendyP die stijltang ziet er ook wel goed uit idd :)

Ik ben zelf van plan om deze aan te schaffen als ik een nieuwe koop, er is ook nog een luxere variant van, dus ik twijfel nog een beetje omdat die wel gelijk weer duurder is.
Is van Babyliss en kost 45 euro ongeveer.

Afbeelding

En winsel heb je een foto van je haar hoe het nu zit?
Dat kapsel van dat plaatje die Babydolll liet zien is ook wel cool!

mmm babyliss is een redelijk merk, wat dacht je van braun? ik heb hiervoor 2 jaar een braun satin hair colour stijltang gehad, ook smalle platen.
Wat voor haar heb je van jezelf?
Dat van smalle of brede platen is gewoon een kwestie van wat je gewend bent en ook wel een beetje wat je fijn vind hoor.
Het is altijd een beetje gokken met stijltangen, zelfs die van het duurdere segment kunnen nog een vreselijke miskoop zijn. Stijl mijn haar nu bijna 4 jaar, heb erge krullen van mezelf en heb mijn haar er ook helemaal mee verpest. (stijlen zonder goede producten)
Wat zou je daar voor over hebben trouwens? dat is bijna net zo belangrijk als de stijltang zelf..
Edit: ik heb die satin hair colour nog voor je liggen, hij is niet meer nieuw maar doet het nog wel prima en is helemaal gereinigd. Ik ga hem niet meer gebruiken, je mag die evnt wel overnemen tegen verzendkosten?( 5 euro) dan kan je die proberen en nog even doorsparen voor een betere of dat investeren in producten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:06

NiNa_14 schreef:
niet echt ervaring mee maar ik heb het wel een keer perongeluk rood/oranje haar gehad door verf die verkeerd pakte

ben echt een fan van die kleur haar maar moet je wel staan? weet niet welke tint huid je hebt??

Ja ik weet dus ook niet of rood me gaat staan, andere kant, bruin, zwart en blond gingen ook wel, dus waarom rood dan niet :P
Ben vrij licht, met zwart ben ik in de winter best bleek, maar ook niet heel erg, foundation doet wonderen :+

Heb even gezocht, maar heb niet echt een duidelijke foto van hoe het nu is.. deze is van vorige week, baggerkwaliteit helaas en niet zo charmant meer na 3 bands en flink wat bier :D
http://i258.photobucket.com/albums/hh24 ... aroach.jpg

Ga het vanmiddag bij de kapper gewoon vragen, als ze aankomen met het kan nog niet, ja daahaag ik kon ook van pikzwart naar witblond, dan zou rood toch moeten lukken met wat moeite :o

Liefst deze kant op, mits het beetje staat en ze het willen doen :P
Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 11:08

babydolll schreef:
WinSel schreef:

oei vind ik best lastig, ik zou het iig niet te kort doen. Misschieen een bob iets?
zoiets:
[img]http://www.stardusttrailers.com/gallery_film/(210509171800)aeon_flux_1.jpg[/mg]

Thnx voor het mee denken, maar ik ben niet zo van de bob.... :P

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:02

@ babydolll, thnxx voor het aanbod, maar ik kan nog wel even vooruit met de stijltang die ik heb, 't is meer dat ik een nieuwe wil over een tijdje ook als ik wat extra geld overhoud (woon op mezelf dus dan gaan andere dingen voor luxe koop zeg maar :+ ).
Maar mijn haar heeft heel iets slag, dus ik heb het heel snel stijl.
Ik gebruik de stijltang ook meer om het model van mijn kapsel te stijlen.
Mijn zusje heeft die nieuwe braun met die krulrondingen (die van de reclame) ik zou eerder voor die gaan als ik een hele dure zou kopen, omdat ik op den duur als ik langer haar heb ook wil krullen.
Maar mijn voorkeur gaat eerst uit naar die Babyliss.

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:06

Hallo,
ik heb een vraag. Ik zoek nu al dagen naar een hittebeschermer voor de stijltang. Maar ik vind er nergens een (ik woon in België, misschien heeft dat er iets mee te maken?) Weet iemand soms waar ik dit kan vinden?

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:17

Ilova schreef:
Hallo,
ik heb een vraag. Ik zoek nu al dagen naar een hittebeschermer voor de stijltang. Maar ik vind er nergens een (ik woon in België, misschien heeft dat er iets mee te maken?) Weet iemand soms waar ik dit kan vinden?

Ik heb hier ook lang gezocht! Ik heb nu één van Syoss..

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:57

Bij Di heb ik een gekocht van Tony&Guy (zo'n 8 à 9 euro denk ik ), lang niet slecht hoor :)
Ook in België trouwens ;)

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 18:41

Nou, mijn haar is -voor de helft :D - gelukt! Het is nog steeds zo geel als de zon maar daar zal ik maar weinig aan kunnen doen vrees ik, mijn echte haarkleur is heel goudbruin... Maar ik vind het wel al heel mooi!
voor: (Nouja, geen échte voor foto maar is een foto van vorige week, was te lui :D )

Afbeelding

na:
Afbeelding

Afbeelding
Hoezo boos? :+
De nafoto lijkt wel a tad bleker dan het is, maar gaat er naartoe! Ik ben er wel blij mee ! :j Om goed te zijn zou ik het nu nog 1 keer moeten kleuren, maar dat ga ik men arme haartjes niet aandoen :=
Dankje nogmaals Vivi! :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:43

Ik vind het mooi :D Goed gelukt :D

Wat vinden jullie van dit kapsel ? LINKS
Afbeelding

Maar ik heb zwart haar en ben brildragend....
Heb wel redelijk zelfde vorm van gezicht

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 20:45

dat blond staat je goed! is die eerste foto van hoe je eigen haarkleur is?
Als je het geld ervoor heb zou ik je een GHD stijltang aanraden, de allerbeste stijltang op de markt( helaas ook de duurste) mn geldspier heeft nog kramp maar ben er zo blij mee! Ik heb wel echt krullen van mezelf dus die zijn wat veeleisender als haar met een slag.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 22:45

Jasminds schreef:
Nou, mijn haar is -voor de helft :D - gelukt! Het is nog steeds zo geel als de zon maar daar zal ik maar weinig aan kunnen doen vrees ik, mijn echte haarkleur is heel goudbruin... Maar ik vind het wel al heel mooi!

Afbeelding
Hoezo boos? :+
De nafoto lijkt wel a tad bleker dan het is, maar gaat er naartoe! Ik ben er wel blij mee ! :j Om goed te zijn zou ik het nu nog 1 keer moeten kleuren, maar dat ga ik men arme haartjes niet aandoen :=
Dankje nogmaals Vivi! :D

Wow dat is wel goed gelukt! :D staat je ook mooi en heel graag gedaan hoor :D
Voor dat gele moet je het echt even met zilvershampoo wassen, meestal zie je pas resultaat na 3x wassen ongeveer.
Wat ik meestal doe is:

Eerst haar wassen met mijn gewone shampoo.
Daarna zilvershampoo en dat 7 tot soms wel 10 min laten intrekken, en uitspoelen.
En als laatste nog even met conditioner omdat die zilvershampoo het haar een beetje stug kan maken.

Na het verven was ik de 1e 3x dus met zilvershampoo, daarna om de 2x ongeveer.
En als het perrongelijk op sommige plekken beetje paars/grijs is van kleur moet je niet bang worden, na 2x wassen met alleen gewone shampoo is dat er ook weer uit.

Als het dan nog geel blijft verf je het over een tijdje toch nog een keer, als je even paar weken wacht kan dat best wel en kan je gelijk de uitgroei mee pakken :D

Deboooraaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 00:04

op youtube heb ik mensen gezien die hun haar of stukken van hun haar in heel felle kleuren verven met niet permanente haarverf.
maar waar kan ik dat vinden? in welke winkel of welke website?

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 01:47

Deboooraaah schreef:
op youtube heb ik mensen gezien die hun haar of stukken van hun haar in heel felle kleuren verven met niet permanente haarverf.
maar waar kan ik dat vinden? in welke winkel of welke website?

Kinky kappers, zijn van die potjes met alle kleuren van de regenboog, de kleur blijft een paar wasbeurten zitten en vervagen dan uit je haar.

Deboooraaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 02:18

dankje ^^

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:53

a.s. dinsdag ga ik weer naar de kapper toe. Ga terug naar lichtblond en nu ben ik dus opzoek naar een stoer kapsel :) . Ik heb nu tot net over mn schouder, slag maar neigend naar krullen en niet heel slap of heel dik.

Iemand leuke voorbeelden :) ?