Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:13

Heb het begin gezien van de uitzending. Ze laten idd een stukje van de bus van Sky zien. Steven de Jong is daar in de uitzending.

Lenneke_

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:32

Meteen na de bui ben ik op de fiets gestapt. Het was echt heerlijk om te fietsen, geen lastige bejaarde toeristen op de fietspaden.
Jammer genoeg kreeg ik al na een half uur verschrikkelijk kramp in m'n buik. Ik kon nauwelijks nog vooruit komen en ben dus maar de kortste weg naar huis gegaan. Geen idee waar dat nou opeens weer vandaan kwam.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:14

Ik vind het echt heerlijk om weer te fietsen. :+:
Vandaag weer een rondje van 85 km gedaan

Morgen gaat mijn fiets naar de fietsenmaker voor een beurt en dan volgende week zaterdag op naar FrankrijK :D

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:20

Voor mij voorlopig geen fiets ! Ben gevallen met mn mountainbike en nu een scheur in mn ellepijp... Zwaar kl*te...

Dus nu maar op de bank tour kijken !!!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:23

Oef, da's balen ineke_!
Beterschap! :(:)

Mijn fietsen ligt ook een beetje stil op het moment.. Druk druk druk!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:29

Aaah wat poedersuiker Ineke :(:)
Beterschap

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:30

Beterschap Ineke!
Gelukkig is de Tour nu, kan je dat iig kijken.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:34

Ik meld me hier ook even, doe ook aan wielrennen, het is nu mn tweede seizoen. Ik fiets elke dag bijna een uur, de wat langere ritten (>50km) doe ik op mn racefietsie....heb nu twee keer de amstel gold race gefietst en vindt dat echt supergezellig!
Ik rij op een wat oudere specialized, een van de eerste carbon buizen frames (het wordt nog eens een collectors item :D )
Heerlijk om naar de tour te kijken, vooral de berg-etappes, heb ik diep respect voor, vindt de cauberg al heel wat... :D

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:13

Beterschap Ineke!

Jeetje wat waaide het hier hard vandaag! Heb mijn fiets naar de fietsenmaker gebracht (ook) en dacht er zo effe heen te fietsen. Was toch niet zo effe geworden :P

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 11:12

Mijn hubbie is gisteren vertrokken per fiets naar de Dordogne... Een dikke 1000km, dus dat wordt nog wel even doortrappen. Gisteren hadden ze maar 25km windmee en de rest tegen wind. Viel wel iets tegen geloof ik.

Vanavond stap ik er ook weer even op voor een rondje :D

AngloArabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:12

Gister lekker een rondje van zo een 50 km gedaan, vandaag vondt ik het beetje te warm dus vanmiddag lekker Tour gezien

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:58

Heb mijn MTB opgehaald bij de fietsenmaker.. Vrees dat het geen tochtjes naar Zuid-Limburg worden. Tandwielen zijn zo versleten dat tegen de tijd dat ik daar ben misschien de ketting gebroken is.. :7 Maar vervanging is toch wel prijzig.. We zullen maar kijken hoe ver we komen!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:09

Ik kom overigens weinig shops tegen die vrouwenfietsen hebben,... wat is nu echt voor vrouwen het voordeel aan een vrouwenrace fiets? ff edit: ik zie nu wel een shop met damesfietsen, maar dan heet het gewoon anders pfff. (ik zoek dus gewoon al die tijd verkeerd }:0 )

Zijn jullie nou jaarlijks veel kwijt aan onderhoud? Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je fietst...

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:28

Marjo_Wystan schreef:
Ik kom overigens weinig shops tegen die vrouwenfietsen hebben,... wat is nu echt voor vrouwen het voordeel aan een vrouwenrace fiets? ff edit: ik zie nu wel een shop met damesfietsen, maar dan heet het gewoon anders pfff. (ik zoek dus gewoon al die tijd verkeerd }:0 )

Zijn jullie nou jaarlijks veel kwijt aan onderhoud? Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je fietst...

Ik rij op een mannenframe en nergens last van.
Ben weer op mn klassieke koga gestapt, m'n vader is over 2 weken pas terug en zag niks wat me aansprak.
Ik ben verliefd op mn roze tapee <3

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:32

Marjo_Wystan schreef:

Het grootste verschil is de lengte tussen stuur en zadel. Je kan het een beetje controleren door je elleboog tegen de punt van het zadel te houden, je moet dan met je vingers net het stuur raken.
Bij een herenfiets kan het zijn dat die afstand te groot is terwijl de framehoogte wel goed is. Als je dan een kleiner frame neemt wordt hij weer te laag. Bij een damesfiets is de afstand tussen stuur en zadel wat korter. Als het frame ongeveer klopt kan je ook nog iets bij stellen met het stuk waar het stuur aan vast zit (hoe heet dat?)
Maar niet iedereen heeft een damesfiets nodig, het ligt aan je eigen maten.
Er zijn vast wel sites waar je je maten kan invoeren en ze dat dan vertalen naar fietsmaten.

Wat betreft onderhoud op de lange termijn heb ik nog geen ervaring. Met dit stoffige weer was ik hem eens per week grondig, droog ik hem goed af en smeer ik alles weer. Zodat er zo min mogelijk zand tussen blijft zitten.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:34

Ik meld mij ook! Ik ben nog niet heel fanatiek, maar mijn vriend en ik proberen er regelmatig met onze fietsen op uit te trekken.
Voorheen toen ik nog op de veluwe woonde heb ik wel vrij fanatiek gefietst, tegenwoordig schiet het er een beetje bij in. Misschien kan ik door dit topic weer een beetje gemotiveerd worden :P

Ik ben al enige jaren in het bezit van een Gazelle Instinct:
Afbeelding

Mijn vriend reed op een oude Trek, maar sinds kort heeft hij een rode Instinct en is daar heel blij mee :)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:11

Hoi Elise

Mooie fiets

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:13

Hey Lenneke! Hoe is het met jou en je paardjes?
Nog steeds nar je zin in Garderen?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:44

Weten jullie een wat grotere winkel in het midden van het land waar ze fietsdingen verkopen?
Ik zoek een nieuwe helm en overal waar ik kom hebben ze maar een paar (en dan ook nog de allerduurste) op voorraad. Ik wil graag eerst passen voor ik er een koop.

Wat voor helm hebben jullie?

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:54

Ik meld mij ook! Ik ben sinds een paar weken aan het mountainbiken geslagen. En ik vind het echt erg leuk. :j Het enige waar ik nu nog naar op zoek ben zijn leuke routes. Iemand een idee of ik daar wat van op internet kan vinden? Ik ben wel aan het zoeken geweest, maar kon niet veel bijzonders vinden.

@Lenneke_ : ik maak momenteel gebruik van mijn skeelerhelm. Goed, het is denk ik niet helemaal het zelfde als een fietshelm, maar een helm is een helm die mijn hoofd beschermd.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:07

Lenneke_ schreef:
Weten jullie een wat grotere winkel in het midden van het land waar ze fietsdingen verkopen?
Ik zoek een nieuwe helm en overal waar ik kom hebben ze maar een paar (en dan ook nog de allerduurste) op voorraad. Ik wil graag eerst passen voor ik er een koop.

Wat voor helm hebben jullie?

Rein Veenendaal :)

Ik heb een helm van de lidl :P

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:09

Ik zit momenteel in Zuid-Frankrijk tussen de bergen. En wat heb ik afgezien gister... 85 km waarvan de helft klimmen. Op een gegeven moment stond ik trillend op mijn benen en viel bijna om. Ik was zo beroerd. Was blij dat mijn beste vriend bij me was, die heeft me 3x van de fiets getrokken "We gaan nu even bij komen"
Het is wel onwijs gaaf als je boven komt en met 60 km/u weer gaat afdalen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:23

Gaaf joh. Wel jammer dat je je zo beroerd voelde, komt dat nog door je longen of gewoon van de inspanning?

Lijkt me echt super om eens daar ergens te fietsen.
Ik kan al niet wachten om straks lekker in de Eifel te gaan fietsen.

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:49

Ik meld me ook. Ik heb gister voor het eerst een klein rondje gefiets op een racefiets. Wilde het al jaren maar vond het altijd een te dure hobby naast de paarden.

Mijn vriend heeft vorig jaar een racefiets gekocht, die bleek te klein nu heeft hij gister een andere gekocht. Nu is het de bedoeling dat ik met zijn oude fiets aan de slag ga! Ben helemaal enthousiast, hoppelijk krijg ik morgen mijn fiets kleding binnen. En kan ik morgen opnieuw een rondje fietsen.

AngloArabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:14

Ik heb een helm van decathlon , leuk om mee te beginnen