[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:25

Heel normaal :j ik had het ook de eerste week of weken, vooral 's avonds. Dat ik echt het idee had dat ik dat ding voelde zitten!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:14

Zonnetje81 schreef:
Mowoah schreef:
Haha ja dat wel.... ;)

Bevalt ie nog steeds? Ik mag morgen aan de bak!

Ja redelijk. Ik ben er nog niet helemaal aan gewend en soms issie ook naar beneden gezakt, dan voel ik hem zeg maar zitten en moet ik hem naar boven duwen, maar dat is zo'n ramp niet. Wel is het zo dat ik veel meer afscheiding dan normaal heb, maar dat neem ik maar voor lief want verder issie super; ik voel hem niet, vrijen gaat prima en eindelijk geen pillen meer. :D

@Anseltje; Zondag erin doen, ongeveer dezelfde tijd als je hem de 1e keer in hebt gebracht. :)

@Blackeyed; Dat is omdat de pillen ook echt precies hetzelfde zijn, alleen het merkje is anders. ;) Bij alle 3 zit dezelfde hoeveelheid Ethinylestradiol en Levonorgestrel. De reden dat je elke keer een andere krijgt ligt inderdaad aan je apotheek, al zit er toch echt dezelfde hoeveelheid en soort hormonen in.
Ik heb het zelf precies hetzelfde als jou gehad, alleen dan eerst de Stediril, toen de Ethinylestradiol/Levonorgestrel en daarna de Microgynon. Ik heb het switchen niet als super erg ervaren, maar wel dat ik van de Microgynon enorme hoofdpijn kreeg, er zal toch een bepaalde stof in zitten waar ik hoofdpijn van krijg ofzo.... Was dus weer heel blij toen ik terug mocht naar de Stediril, al ben ik nu dan wel gestopt.
Mijn zusje moest laatst de pil ophalen, en toen kreeg ze bij onze apotheek Microgynon mee, ben dus erg blij dat ik nu naar de NuvaRing ben overgestapt, dag hoofdpijn. :D

En over het aankomen van de pil, je krijgt er schijnbaar een hongergevoel van. Ik ben er dus wel van aangekomen, maar dat komt denk ik ook omdat ik net uitgegroeit was en dus vrouwelijke vormen kreeg. :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:35

Yessy schreef:
Heel normaal :j ik had het ook de eerste week of weken, vooral 's avonds. Dat ik echt het idee had dat ik dat ding voelde zitten!

Oef ben ik gerustgesteld

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:07

*Klopt ook even aan*

Ik lees even mee hier met ervaringen over het spiraaltje.
Ben sinds 2 weken gestopt met de pil en ik voel me al veel fijner. (veel minder donkere wolken als jullie snappen wat ik bedoel)
Had de laatste tijd ook echt heel veel last van buikpijnen en mn stopweek was nou ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Besloten om mn lichaam dus maar ff schoonschip te laten maken door een paar maanden te stoppen en nu weet ik dus niet zo goed of ik wel weer aan de pil wil..
Vandaar de twijfel over spiraaltje. Maar ik ben al ontzettend gevoelig op mn buik, dus ik vraag me af of het wel zo'n goed plan is. En ik hoor ook regelmatig dat vrouwen die nog niet zwanger geweest zijn er meer last / hinder van ondervinden. Is dat zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:40

Jibbel, heb je twijfels over het laten zetten of ben je bang dat je er ook last van zal hebben als 'ie al een tijdje zit?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:43

Beide eigenlijk.
Vind het zetten al niet echt een pretje als ik alles zo lees. Maar dat is van korte duur denk ik dan. Maar ik ben nogal slank/smal van postuur, dus ik ben idd ook bang dat ik het blijf voelen als hij er zit. Bijv. met bukken ofzo.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:51

Ik ben ook vrij dun en heb ook een spiraal gehad. Ik heb er alleen in het begin last van gehad, dat ik pijn mijn buik had. Maar bij mij heeft hij er verder zonder problemen 5 jaar in gezeten...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:52

Of je dik/dun bent? Dat heeft toch niks te maken met of je hem wel/niet voelt? Dat is meer afhankelijk hoe groot je baarmoeder is en hoe hij erin zit lijkt me?

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:53

Ja volgens mij moet dat verder geen probleem zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:55

Als het goed geplaatst is en je geen afwijkende baarmoeder hebt is de kans dat je hem voelt zitten echt nihil. Ik denk dat dat weinig met je postuur te maken heeft.

Edit, wat Zonnetje81 dus al schreef. :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:19

ja, ik heb minder prettige ervaringen met het spiraaltje maar ondanks dat toch weer eentje laten zetten toen die ander er naar 5 jaar uit moest.

Het plaatsen was heel vervelend maar wel te doen.. Daarna langere tijd last gehad van infecties en ontstekingen in mn baarmmoeder en bij mn baarmoedermond. Gewoon pech.

Na het eerste jaar ging het beter, geen tussentijdse bloedingen meer, weinig last na de gemeenschap en geen ontstekingen meer.. Tot een half jaar voordat ti eruit mocht! Ik had opeens een harde bobbel zitten waar je normaal die draadjes voelt, het deed geen pijn maar had wel buikpijn na het vrijen. HA wist het niet, gyneacoloog zei dat het niets was en dat de pijn waarschijnlijk psychische oorzaak had.. Half jaar later, spiraaltje moet eruit. De pijn is niet meer weggeweest maar dat kwam absoluut niet door dat ding. Die zwelling zat er ook nog maar dat was niets.. Na heel veel aandringen voor elkaar gekregen dat ze hem onder verdoving eruit zouden halen alleen heeft die arts zich niet aan de afspraak gehouden.. Ik ben echt niet kleinzerig maar ik heb liggen gillen als een speenvarken en gehuild als een klein kind. Toen raakte mn lichaam in shock toestand, ging ik out en zodra ik bijkwam lag ik weer te gillen.. ze hebben me toen plat gespoten en na een paar uur ging het weer prima! Ik kan er weer een paar jaar tegen aan maar volgende keer brengen ze me serieus maar onder narcose ofzo want dit was echt traumatisch!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:32

Zonnetje81 schreef:
Of je dik/dun bent? Dat heeft toch niks te maken met of je hem wel/niet voelt? Dat is meer afhankelijk hoe groot je baarmoeder is en hoe hij erin zit lijkt me?

Nou ja, ik ga er vanuit dat het bij mij dan dus ook allemaal niet zo groot is, vanwege mijn postuur :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:34

Jibbel schreef:
Zonnetje81 schreef:

Nou ja, ik ga er vanuit dat het bij mij dan dus ook allemaal niet zo groot is, vanwege mijn postuur :)

Nee hoor de gemiddelde baarmoeder is 7 cm maakt niet uit hoeveel je weegt en voelen zitten ding is super mini

ik heb hem nu vrijdag geplaatst dat was de eerste dag van mijn maandstonden, nu heb ik ze nu donderdag nog even hard. Hadden jullie dit ook

Ik heb trouwens geen verdovingspilletjes gekregen, het was onaangenaam en beetje pijnlijk maar zeer doenbaar vond ik. En ik ben een mietje en was mijn eerste keer met eendebek

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:34

ik heb nu die implanon een week of 3 en tot nu toe gaat alles goed.. Heb wel iets meer pukkels als anders...

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:35

Ik heb ook (weer) even een vraagje, ik ben nu sinds een tijdje aan de pil. Zit nu in de eerste week van mijn strip, en zaterdag ga ik naar Pinkpop. Ik heb altijd moeite met slikken maar na wat gedoe krijg ik hem weg met een lepel vla. Ik heb nog geen seks, dus ik slik hem puur om mijn menstruatie minder heftig te krijgen, en wat regelmatiger. Maar kan het kwaad als ik hem een dagje 'vergeet'? :o

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:54

Nee hoor ,aangezien je hem niet als anticonceptie gebruikt :) Als je hem langer dan 1 dag vergeet zou het kunnen zijn dat je alsnog ongesteld wordt wanneer je weer verder slikt.. Dus extra maandverbandje meenemen kan geen kwaad :) en geen seks hebben dan uiteraard.. of met condoom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:59

Lesilla, ik heb nog vrij lang na het plaatsen bloedverlies gehad. In elk geval 2 weken onafgebroken en de 3 maanden daarna nog heel regelmatig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:03

RedPassion schreef:
Lesilla, ik heb nog vrij lang na het plaatsen bloedverlies gehad. In elk geval 2 weken onafgebroken en de 3 maanden daarna nog heel regelmatig.

ooh dat beloofd :+

Vriendlief gaat blij zijn :')

Implanon wou ik eerst, maar daar waren ze niet echt voor in het universitair ziekenhuis waar ik ga. Ben benieuwd hoe ik de spiraal ga vinden :D
Verder super bedankt voor de antwoorden, maak me soms druk omdat ik niet weet hoe en wat :o
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-05-10 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:04

em_papillon schreef:
Nee hoor ,aangezien je hem niet als anticonceptie gebruikt :) Als je hem langer dan 1 dag vergeet zou het kunnen zijn dat je alsnog ongesteld wordt wanneer je weer verder slikt.. Dus extra maandverbandje meenemen kan geen kwaad :) en geen seks hebben dan uiteraard.. of met condoom :)

Oh fijn :) Ik slik hem altijd s'avonds, ik slik hem dan alleen zaterdag niet, denk niet dat ik dan ongesteld word, en dan helemaal niet zaterdags :P Maar bedankt, ik ben weer gerustgesteld :)

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:45

Maar stel als ik vrijdag de nuvaring weer ga gebruiken, dat maakt toch ook niet uit dan? ipv zondag.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:09

madonnaaaa, ik heb ineens echt super erge ongesteldheid. heel veel bloed, steeds doorlekken. := normaal begint het ook op woensdag pas, nu is het zaterdag met n heel klein beetje begonnen (geen tampon nodig) en toen dinsdag ineens wel. was uit bed, deed een tampon in, uur later naar de wc was helemaal doorgelekt en deed de tampon uit. net alsof ik een fles rode wijn ontkurkte. := vet veel bloed ineens. weet iemand hoe het kan komen? heb de pil wel normaal genomen. en ben 2 maand geleden overgestapt op n andere pil, maar de eerste ongesteldheid daarvan was wel normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:46

Loose, heb je geen wondje binnenin?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:56

mijn spiraal was heel vervelend maar dat had te maken met het feit dat hij was gaan wandelen binnenin...

ik ben nog steeds niet ongesteld geweest, moet ik nu toch maar even naar de dokter of wachten? ik wil namelijk wel graag aan de nuvaring maar twijfel of dat verstandig is... mijn spiraal is er nu 2 maanden uit.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:57

Jibbel schreef:
Zonnetje81 schreef:

nee hoor, ik ben namelijk fors en mijn baarmoeder(mond) is iniminiminimini :')

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:17

En ik ben niet fors of heel dun. Ben juist een heel klein vrouwtje van 1.58m :o met gewoon normaal postuur maatje 36/38
En mijn spiraaltje voel ik ook niet zitten. Het hindert niet in mijn dagelijks leven en ook niet met 18+ dingen :+
Ook ben ik nog nooit zwanger geweest ;)