Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar ik ga 9 september trouwen
Die van mij vind het maar vaag gedoe. Ik mediteer 1 keer per week bij yoga en dat vond hij al niks voor mij. Dus toen ik daarmee aan kwam moest hij toch wel even lachen
) Ik ga lekker vroeg naar huis vandaag want ik heb van de week met al die sollicitaties wat overuren gemaakt waardoor ik vandaag lekker vroeg naar huis kan. Ik denk dat ik dat om 13.30 ga doen
Heerlijk zo´n baan

Vandaag bericht gehad. Yes eindelijk.
, wat een takke herrie geven die dingen) Van de sollicitatie heb ik niks meer gehoord, ben denk afgewezen. Na ja, bij nader inzien heb ik niet erg veel zin om met en telefoon aan mijn oor en computer voor mij neus (al is het parttime) te werken. Niks voor mij eigenlijk, ben een buiten mens, geen kantoor muis. 

Vond ik wel een hele lakse reactie eigenlijk. Nu is ze weg en valt me op dat de honden een stuk rustiger zijn. Als ze blaffen, blaffen ze bij mijn vriendin altijd een tijdje door. Ik heb 1x een brul gegeven (want ik wil gewoon niet dat ze om ieder geluidje tekeer gaan) en heb ze niet meer gehoord. Blijkbaar kan het dus wel. Heb al eens eerder gedacht dat ze te lief voor ze is en die honden daardoor niet weten waar ze aan toe zijn. Blijkbaar heb ik gelijk. Heerlijk die rust. Ze liggen nu lekker met z'n allen buiten in de tuin. Zo hoort het ook
Merk dat Dink het nu ook veel fijner vindt dan gisteren al die drukte. Ik zelf trouwens ook. Kan er echt niet tegen. Vind het wel grappig om te merken dat ze bij mij beter luisteren dan bij haar. Ik keek wat honden betreft altijd een beetje tegen haar op, omdat zij stages gelopen heeft bij een hondenschool, maar ook dat zegt blijkbaar niet alles

We hebben een berg medicatie mee gekregen, nu gaat het beter met haar. Nadeel met deze hond is dat ze alles eet wat zij eetbaar vind, bij stal scharrelt ze altijd rond en joost mag weten wat ze daar naar binnen werkt. (volgens da geen scherp in) Al is daar wel een persoon daar die al meer malen gedreigd heeft om vlees met rattengif aan de honden daar te voeren. Dus dat blijft wel nu in mijn achterhoofd hangen. (paranoia ben ik zeker) Deze persoon kan beter hier geen opmerking meer over maken.
) Hij blijft door gaan.
. Die van mij mogen dat ook niet. Zonde van je tafel, heeft ze aan gebonden om die (van mijn part) opnieuw te laten schuren en lakken? Dat zou wel zo netjes zijn. (vind ik, maarja wie is ik?) Ik zit nu te genieten van mud, de jongste hond, die is druk met haar speelgoed (stukken hout) haar huisje in te slepen. De maf ketel.

..
! Wat niet betekent dat het niet goed gaat. Het gaat wel redelijk goed. Ga 3 dagen per week naar m'n werk, 2 uur per dag. Gaat prima. Vanaf komende week 3 uur per keer. Vind het weer fijn om op m'n werk te zijn, heb de gezelligheid en de mensen toch wel erg gemist. Bij de psych liep ik even vast, durfde het (ondanks aanmoedigen van PW) toch niet aan te geven. Bij een controle afspraak bij de huisarts durfde ik het wel bij hem aan te geven. Hij heeft binnenkort toch een doorspreekuurtje met de psych, dus gaat dan ook namens mij het een en ander vragen. Samen met de ha gekeken waar ik nog aan wil en moet werken. In het algemeen gaat het beter, voel me niet meer non-stop rot, kan genieten van kleine dingen, slaap beter.. dingen die maanden terug niet gingen. Alleen de onderliggende oorzaken (zelfbeeld en angst om te falen) die waarschijnlijk dit veroorzaken, zijn nog niet aagepakt. Hij gaat dat bij de psych neerleggen.. ik hoef pas over 3 weken naar de psych en als ik daar kom heeft de ha het besproken met de psych. Ben benieuwd.
!
Hoe herkenbaar.. Vind het knap dat jij je bewust die vragen aan jezelf kunt stellen op het moment dat je voelt dat de spanning bij je toeneemt. Ik kan dat nog niet. Ik merk vaak dat ik te ver ben gegaan aan het eind van de dag.. als ik bekijk wat ik gedaan heb en voor wie en hoe kapot ik dan ben. Ik doe graag dingen voor anderen, maar er is een verschil wie je blij maakt, de ander of jezelf (en de ander dus ook). Nee zeggen is moeilijk en ik vind het ook moeilijk om dat te doen. Toch merk ik dat ik het nu een paar keer heb gedaan en dat een ander het echt niet erg vindt.Citaat:Wat jij hebt dat heb ik trouwens ook wel hoor..... op een minder goede dag ben ik geneigd om in mijn oude patroon terug te vallen. Dat komt namelijk omdat ik dan spanning voel in mijn lichaam en zolang ik dan bezig ben is die spanning weg. Je kunt wel bezig zijn maar dan op een rustige manier en met genoeg pauzes. Wat ik probeer te doen om niet in mijn oude ritme terug te vallen is bij alles wat ik doe mezelf afvragen of het echt nodig is. Als het niet echt nodig is vraag ik me af voor wie ik het doe; Voor mezelf of voor een ander? Als het voor mezelf is en ik vind het leuk doe ik het. Als het voor een ander is dan laat ik het. Dat betekent niet dat ik nooit iets voor een ander doe maar ik doe het alleen als het mij uitkomt en als ik het leuk vindt.
! 

Honden houden van duidelijkheid. Mijn vriendin zei er verder niks van. Verder valt me op dat ze maar korte rondjes met ze loopt. Dan heeft Dink het zo slecht nog niet denk ik. Ik heb met Dinky lekker mijn eigen plan getrokken
Bij ieder rondje in de bak schoot hij zeker 5 keer weg. Het waaide behoorlijk en het begon ook nog te regenen grrrrr........ Ik was er niet eens meer bang van als hij weg schoot, ik baalde er alleen van. Ik heb er een half uur opgezeten en bedacht me dat dit zo geen zin had. Ik heb m vadaag dan ook me slof gereden en iedere keer als hij schrok toch mijn spoortjes tussen z'n ribben gezet zodat hij wel voorwaarts zou blijven. Vaak helpt dit namelijk, maar vandaag dus echt niet.
Goed dat je het toch naar je zin hebt op je werk! Ergens is het toch wel een vertrouwde omgeving waarin je jezelf prettig voelt. Vind het vervelend om vast te lopen bij je psych of heb je ook zoiets van, we zijn een stapje vooruit gegaan, een pas op de plaats mag ook wel even?
Andersom overigens ook zo hoor. Heb op aanraden van een buurvrouw een homeopatisch goedje bij de natuurwinkel gehaald. Dit kan helpen wat rust in je hoofd en lijf te brengen waardoor je je beter kan focussen op wat er ECHT moet gebeuren, maar ook je hoofd niet continue in sneltreinvaart gaat en ook een betere nachtrust krijgt. Ik ga het proberen en hou jullie op de hoogte over het effect.