Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_sparta_

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:32

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 22:40

Ik ben niet volledig kinderloos, meer.
Wij hebben altijd heel hard geroepen geen kinderen te willen. Niet omdat ik ze niet leuk vind of zo, maar ik heb er niet zo veel mee. Met het hele je moet je voortplanten en een eigen kind op de wereld zetten. Wel was er plaats in ons huis en in ons hart voor een kind, maar een eigen, hoefde niet.
Nu werk ik in de jeugdzorg en via mijn werk kwamen we in contact met een moeilijker plaatsbaar meiske van 5 jaar oud, inmiddels woont ze ruim een maand bij ons en ik geniet iedere dag van haar aanwezigheid, maar ben wel blij dat ze geen baby is. Zij gaat lekker mee naar de paarden en gaat naar school, waardoor ik ook soms mijn handen vrij heb, en welliswaar anders leef als voorheen maar ook weer niet in de roze babywolk.
Ik geniet ook van dagen dat mijn vriend haar van school haalt en ik de hele dag doorwerk, zo een of 2 keer per week is het lekker om zonder op de klok te kijken door te kunnen werken.

Ik kan me ondanks dat ik geniet van haar aanwezigheid in ons leven heel goed voorstellen dat mensen geen kinderen willen.

Om mij heen zijn veel zwangeren en ik krijg dan de vraag of ik dat nu niet jammer vind dat ik dat moet missen, ik heb eerlijk geantwoord dat ik blij ben dat ik het heb mogen overslaan (kijken ze me toch raar aan). Ik vind kinderen leuk, maar zwanger zijn en bevallen, nee laat maar.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:47

sonjim schreef:
Ik ben niet volledig kinderloos, meer.
Wij hebben altijd heel hard geroepen geen kinderen te willen. Niet omdat ik ze niet leuk vind of zo, maar ik heb er niet zo veel mee. Met het hele je moet je voortplanten en een eigen kind op de wereld zetten. Wel was er plaats in ons huis en in ons hart voor een kind, maar een eigen, hoefde niet.
Nu werk ik in de jeugdzorg en via mijn werk kwamen we in contact met een moeilijker plaatsbaar meiske van 5 jaar oud, inmiddels woont ze ruim een maand bij ons en ik geniet iedere dag van haar aanwezigheid, maar ben wel blij dat ze geen baby is. Zij gaat lekker mee naar de paarden en gaat naar school, waardoor ik ook soms mijn handen vrij heb, en welliswaar anders leef als voorheen maar ook weer niet in de roze babywolk.
Ik geniet ook van dagen dat mijn vriend haar van school haalt en ik de hele dag doorwerk, zo een of 2 keer per week is het lekker om zonder op de klok te kijken door te kunnen werken.

Ik kan me ondanks dat ik geniet van haar aanwezigheid in ons leven heel goed voorstellen dat mensen geen kinderen willen.

Om mij heen zijn veel zwangeren en ik krijg dan de vraag of ik dat nu niet jammer vind dat ik dat moet missen, ik heb eerlijk geantwoord dat ik blij ben dat ik het heb mogen overslaan (kijken ze me toch raar aan). Ik vind kinderen leuk, maar zwanger zijn en bevallen, nee laat maar.

Dat is voor jullie dan een hele mooie oplossing op deze manier en natuurlijk ook voor het kind.
De babyfase doet mij ook het minste, het begint meestal wat leuker te worden als ze echt gericht reactie op iets gaan geven of dingen na gaan doen.

En wat betreft het eens lekker vinden dat je niet op de klok hoeft te kijken om je kind te gaan halen en gewoon even je eigen ding kunnen doen.
Dat zie ik op veel plekken dat moeders altijd met zo'n kind aan het zeulen is en pa gaat dan gewoon lekker zijn eigen gang.
Ik denk dat het voor een moeder ok belangrijk is dat ze 1/2 keer in een week even wat voor zichzelf kan doen zonder kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 09:54

Mijn zoontje wordt 4 jaar op 6 april en gaat dan ook naar de basisschool. Ik moet zeggen dat ik het wel lekker vind mijn handen meer vrij te hebben hoor. Dat hij zelfstandiger wordt en zichzelf wat meer kan redden.
Mijn paard wordt nu beleerd, zodat ik straks, wanneer hij naar school gaat, kan gaan rijden.
Mijn man en ik gaan in het najaar ook altijd een week weg en dan gaat mijn zoontje een week bij opa en oma logeren. Vindt ie harstikke leuk. Maar velen kijken vreemd op en vinden het niet kunnen dat je je kind een week 'weg' doet zeg maar. Ik vind een weekje bijtanken zelf wel lekker.
Ik ben gek op mijn kind, maar op de roze wolk heb ik nooit gezeten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:14

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:18

kennen jullie mensen zonder kinderen en ook zonder dieren?
Ik ken er een aantal en die zijn 'vreemd',star,koel ik weet niet hoe je het noemt....

Mensen met kinderen of dieren of beide zijn wat zorgzamer op de een of andere manier....je kunt je liefde toch kwijt aan een kind en als je ze niet hebt aan een dier(zoals ik).

Ik vroeg mij af of anderen dat ook opviel,dat mensen zonder dieren of kinderen wat 'anders' zijn....

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:19

Hij blijft leuk!

Commentaar:
"who calls them sweeties? I'd smack him so hard his head would fly straight off his shoulders and onto a shelf if he was my son "

:D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:22

ja geerke,ik ken mensen zonder kinderen en dieren.
en nee,deze mensen zijn niet star maar hebben een leefstijl waar er niet voor een dier gezorgd kan worden [te veel weg]

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:24

Deze blijft ook werelds... _O- :')

Afbeelding

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:51

Hebben jullie dan ook altijd bij funniest home videos of zo, dat als een dier zich pijn doet is het aaahhh en ooohhhh, en al een kind plat op zijn snuit gaat ,dat je helemaal in een deuk ligt ??? :=

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:54

Ik hoef vaak helemaal niet te lachen. Het miljoenste filmpje van een kindje dat slapend met zijn neus in de pap valt is niet grappig meer. Ook het vallen uit de schommel of van de fiets zie je te goed aankomen. En hoort bij het opgroeien denk ik dan maar. Vind het dan niet zielig, maar ook niet grappig.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:56

Nee, dat dan weer niet. Ik krijg bij alle ongelukken plaatsvervangend pijn. Maar ik heb dan ook helemaal geen hekel aan kinderen, die eierstokken rammelen gewoon niet.

Overigens ken ik ook genoeg mensen zonder kinderen en dieren (waaronder ikzelf) waarbinnen hun leefstijl gewoon geen kind past. Dat zegt niets over hun persoonlijkheid.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:14

Hier net zo. Ik houd niet van leedvermaak en kan ook niet lachen om filmpjes van kinderen die op hun snufferd gaan.

Ik heb ook geen hekel aan kinderen, hoewel ik met baby's nog het minste heb. Ik vind ze leuk worden als ze gaan praten en lopen. Laatst bij mijn zusje op een verjaardag zitten observeren hoe een stel kinderen tussen de 0 en 2 met elkaar omgaat, hoe ver ze al zijn in hun ontwikkeling, hoe goed ze zich al kunnen uitdrukken. Dat vind ik leuk om te zien.

Maar ik vind het nog leuker dat het om kinderen van anderen gaat en dat ik ze na die verjaardag niet mee naar huis hoef te nemen. Ik mis het gevoel 'dat wil ik ook!' Mijn moeder heeft een hond, erg leuk beest, ik vind het best gezellig om hem uit te laten als zij een weekend weg is, maar ik voel niet de behoefte om zelf aan een hond te beginnen. Hetzelfde met kinderen.

Maar ieder z'n vak toch - de een wordt moeder, de ander tante, weer een ander juf en nog weer iemand anders wordt het alle drie en voelt zich daar prima bij. :)

Overigens hebben zowel kinderen als dieren zorg nodig. Kun je of wil je die niet geven - om wat voor reden dan ook - begin er dan liever niet aan. Ik ken mensen zonder kinderen of dieren die helemaal niet star en kil zijn. Dat ze ze zelf niet hebben wil niet zeggen dat ze er een hekel aan hebben en dus geen gevoel hebben of niet kunnen zorgen ofzo.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:19

Mijn ouders zeiden altijd wel dat mensen die niet van dieren hielden, dat daar 'iets' mee was, dat die niet echt aardig zijn of iets dergelijks. Nu kennen wij eigenlijk ook alleen maar mensen met dieren of die in ieder geval wel van dieren houden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:20

meld zich ook :+

Ik háát kinderen, baby's gaan nog wel maar vanaf 2 jaar.. := en dan tot een jaar of 12..
Vreselijk vind ik het, jankende kinderen, kinderen die net gaan praten, zeurende kinderen, krijsende kinderen.. AAARGH!! -:(-
Mijn moeder word boos als ik boos word, mijn vader begrijpt het niet.. Iedereen vind het vreemd.
Nou, ik mag dan nog niet volwassen zijn maar ik heb, toen ik klein was al, altijd gezegd dat ik NOOIT kinderen zou willen.
Ik zie er ook gewoon het nut niet van in. De wereld is al bijna overbevolkt.. := Waarom zou ik daaraan mee doen? Nee hoor, mij niet gezien! Mijn moeder roept altijd; Ohh wacht maar, jij krijgt later de meeste van allemaal. En dan denk ik, is het nou zo moeilijk om mijn keuze te accepteren? :\

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:24

Alet74 schreef:
Mijn ouders zeiden altijd wel dat mensen die niet van dieren hielden, dat daar 'iets' mee was, dat die niet echt aardig zijn of iets dergelijks. Nu kennen wij eigenlijk ook alleen maar mensen met dieren of die in ieder geval wel van dieren houden.

Maar IMO is er een verschil tussen niet van dieren houden en ze zelf niet willen hebben (vanwege bijv. een onregelmatig of druk leven). ;)

Hetzelfde zou je kunnen zeggen van mensen die niet van kinderen houden. Dat daar 'iets' mee is, dat die niet echt aardig zijn.

Ik heb overigens een paard en een kat, maar ik heb geen flauw idee wat dat over mij zegt. Misschien dat ik ze 'ter vervanging van een kind' heb, dat is me wel eens verteld. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:29

Ik vind kinderen dus echt zo leuk! Juf zie ik mijzelf wel worden, oppas, begeleider en tante ben ik gelukkig al. (En met veel plezier.)

Maar geen moeder.

Alet74: het is niet mijn ervaring. En Bokt, waar de meeste leden toch wel iets met dieren hebben, is niet iets dat ik zou roemen om z'n vriendelijke uitstraling. Wat dat betreft zijn de zangkoren waar ik bij heb gezeten qua sfeer onveranderlijk beter geweest dan de maneges waar ik heb rondgelopen. (En niet omdat die maneges nou zo vervelend waren, helemaal niet. Maar om een of andere reden is de sfeer daar toch wat harder, ongeduldiger.)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:47

darwin schreef:
Hebben jullie dan ook altijd bij funniest home videos of zo, dat als een dier zich pijn doet is het aaahhh en ooohhhh, en al een kind plat op zijn snuit gaat ,dat je helemaal in een deuk ligt ??? :=

nee...bij mij is het dezelfde reactie :D ....het gaat bij mij door merg en been als ik een kind zie wat pijn heeft of ongelukkig valt.
Ik heb dus niets met kinderen,tenminste ik wil ze zelf niet....maar ook de beelden op t.v van uitgehongerde kinderen raken mij vreselijk.
Dat krijsende secreet van dat condoomfilmpje...dat soort kinderen heb ik niets mee...ja,irritatie..

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:48

Mensen die niet van dieren houden kunnen een gevaar zijn voor de maatschappij. En niet van houden dan moet je dus denken aan een weerloos dier kunnen mishandelen. Niet het niet leuk vinden. Zo vind ik reptielen niet leuk, maar ze mishandelen kan ik niet. Dat vind ik laf. Mensen die dat wel kunnen, die wil ik niet in mijn omgeving. Daar is iets mee. En onderzoek heeft bewezen dat kinderen die dat kunnen, later de mishandelaars van mensen kunnen zijn.
Misschien dat jou ouders ook iets van die strekking bedoelde.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:50

_sparta_ schreef:
Mensen die niet van dieren houden kunnen een gevaar zijn voor de maatschappij. En niet van houden dan moet je dus denken aan een weerloos dier kunnen mishandelen.

En mensen die veel in de paardenwereld lopen hebben zo'n lekker gevoel voor drama :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:51

_sparta_ schreef:
Mensen die niet van dieren houden kunnen een gevaar zijn voor de maatschappij. En niet van houden dan moet je dus denken aan een weerloos dier kunnen mishandelen. Niet het niet leuk vinden. Zo vind ik reptielen niet leuk, maar ze mishandelen kan ik niet. Dat vind ik laf. Mensen die dat wel kunnen, die wil ik niet in mijn omgeving. Daar is iets mee. En onderzoek heeft bewezen dat kinderen die dat kunnen, later de mishandelaars van mensen kunnen zijn.

Vervang dieren door kinderen en reptielen door baby's, en ik kan me ook dán in jouw verhaal vinden.

Mensen die niet van dieren of kinderen houden omdat ze er niets mee hebben, daar heb ik geen problemen mee. Zolang ze hun mening maar niet aan mij opdringen. En zolang ze maar niet 'praktiserend' zijn door daadwerkelijk te mishandelen. Mensen die niet van kinderen houden en er alles aan doen om hen het leven moeilijk te maken (mishandeling/verwaarlozing/misbruik), die mogen ze van mij ook een passende straf geven.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:55

Shadow0 schreef:
_sparta_ schreef:
Mensen die niet van dieren houden kunnen een gevaar zijn voor de maatschappij. En niet van houden dan moet je dus denken aan een weerloos dier kunnen mishandelen.

En mensen die veel in de paardenwereld lopen hebben zo'n lekker gevoel voor drama :)

Zoek het maar na.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:59

_sparta_ schreef:

klopt ,heeft met inlevingsvermogen te maken...mensen die dieren mishandelen of bewust mensen pijn doen kunnen zich niet verplaatsen in de gevoelswereld van een ander....en die mensen zijn erg eng...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:32

Tinky12 schreef:

En deze:
Afbeelding

Hier ook een kindervrije. Totaal geen hekel aan kinderen, ik ben de leukste tante want ik heb een paard, en ze komen met regelmaat bij me logeren en dan mogen ze alles :D

Maar voor mezelf: brrrrrrrrrrrrrrrrr moet er niet aan denken de vrijheid die ik nu heb op te moeten geven. Ondanks dat je met de dieren ook bepaalde verplichtingen hebt, die ik dan WEL met plezier aanga.

In de supermarkt schiet mijn gezicht wel in een geirriteerde stand als ik er een hoor janken of krijsen, daar ben ik redelijk allergisch voor :D
Maar dat doen mijn logeetjes natuurlijk nooit O:)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:33

Citaat:
Maar dat doen mijn logeetjes natuurlijk nooit

Je lijkt toch wel wat moedergevoelens te hebben hoor. :) :+