Dit lijkt me heerlijk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sonjim schreef:Ik ben niet volledig kinderloos, meer.
Wij hebben altijd heel hard geroepen geen kinderen te willen. Niet omdat ik ze niet leuk vind of zo, maar ik heb er niet zo veel mee. Met het hele je moet je voortplanten en een eigen kind op de wereld zetten. Wel was er plaats in ons huis en in ons hart voor een kind, maar een eigen, hoefde niet.
Nu werk ik in de jeugdzorg en via mijn werk kwamen we in contact met een moeilijker plaatsbaar meiske van 5 jaar oud, inmiddels woont ze ruim een maand bij ons en ik geniet iedere dag van haar aanwezigheid, maar ben wel blij dat ze geen baby is. Zij gaat lekker mee naar de paarden en gaat naar school, waardoor ik ook soms mijn handen vrij heb, en welliswaar anders leef als voorheen maar ook weer niet in de roze babywolk.
Ik geniet ook van dagen dat mijn vriend haar van school haalt en ik de hele dag doorwerk, zo een of 2 keer per week is het lekker om zonder op de klok te kijken door te kunnen werken.
Ik kan me ondanks dat ik geniet van haar aanwezigheid in ons leven heel goed voorstellen dat mensen geen kinderen willen.
Om mij heen zijn veel zwangeren en ik krijg dan de vraag of ik dat nu niet jammer vind dat ik dat moet missen, ik heb eerlijk geantwoord dat ik blij ben dat ik het heb mogen overslaan (kijken ze me toch raar aan). Ik vind kinderen leuk, maar zwanger zijn en bevallen, nee laat maar.
Alet74 schreef:Mijn ouders zeiden altijd wel dat mensen die niet van dieren hielden, dat daar 'iets' mee was, dat die niet echt aardig zijn of iets dergelijks. Nu kennen wij eigenlijk ook alleen maar mensen met dieren of die in ieder geval wel van dieren houden.
darwin schreef:Hebben jullie dan ook altijd bij funniest home videos of zo, dat als een dier zich pijn doet is het aaahhh en ooohhhh, en al een kind plat op zijn snuit gaat ,dat je helemaal in een deuk ligt ???
_sparta_ schreef:Mensen die niet van dieren houden kunnen een gevaar zijn voor de maatschappij. En niet van houden dan moet je dus denken aan een weerloos dier kunnen mishandelen. Niet het niet leuk vinden. Zo vind ik reptielen niet leuk, maar ze mishandelen kan ik niet. Dat vind ik laf. Mensen die dat wel kunnen, die wil ik niet in mijn omgeving. Daar is iets mee. En onderzoek heeft bewezen dat kinderen die dat kunnen, later de mishandelaars van mensen kunnen zijn.
Misschien dat jou ouders ook iets van die strekking bedoelde.
_sparta_ schreef:Mensen die niet van dieren houden kunnen een gevaar zijn voor de maatschappij. En niet van houden dan moet je dus denken aan een weerloos dier kunnen mishandelen. Niet het niet leuk vinden. Zo vind ik reptielen niet leuk, maar ze mishandelen kan ik niet. Dat vind ik laf. Mensen die dat wel kunnen, die wil ik niet in mijn omgeving. Daar is iets mee. En onderzoek heeft bewezen dat kinderen die dat kunnen, later de mishandelaars van mensen kunnen zijn.
Misschien dat jou ouders ook iets van die strekking bedoelde.
Tinky12 schreef: