Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:19

Gewoon proberen! :) moeilijk is het echt niet hoor!!! juist heel effectief. Je moet gewoon een goede techniek aannemen, dus misschien bij de sportschool eerst even hulp vragen!

squatten is met stang en lunges kan met beide :).

dat zitten deed ik vanmiddag tegen de muur.. pfff die is echt dodelijk! niets voor mij..

en ik fiets sowieso al elke dag haast een uur, en cardio bij de fitness doe ik meestal crosstrainer!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:22

Zwelgje schreef:
Hier nog een fanatieke kracht sporter. Na mijn ongeluk met een jong paard helaas 3 maanden uit de running geweest (rug gebroken). Maar ben nu sinds 2 weken weer meer aan het trainen.
Ik train in 3 dagdelen waarbij ik verschillende spiergroepen aanpak:
1. Rug, triceps en buik
2. Borst, Biceps en buik
3. Benen en schouders
Steeds na elke workout minstens 30-45 minuten cardio.
Op zondag doe ik nog aan Kung Fu training wat ook behoorlijk bijdraagt aan een goede fysiek.
Ik train doorgaans met veel gewicht met weinig herhalingen, zgn piramide training.
1e set: 15 herhalingen, 2e set: 12 herhalingen, 3e set: 10 herhalingen en 4e set: 8 herhalingen. Bij elke set probeer ik een gewicht te nemen waarbij de laatste herhaling lastig wordt om zodoende mijn spieren uit te dagen en groei te stimuleren.
Daarnaast doe ik onder begeleiding 1 keer per week Pilates om mijn spieren te verlengen en om mijn rug te versterken.
Mijn doel? Een gespierd en gezond lichaam wat tegen een stootje kan.

Goed bezig zo te lezen! ik ben ook bezig met een piramide training kwa herhalingen en gewicht. zodat ik beetje bij beetje sterker wordt :)
Merk je al dat krachttraining helpt na je ongeluk? :) je doet veel zeg!!! kung fu lijkt me ook erg gaaf, en vooral intensief!!

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:27

Wel leuk om zo nieuwe oefeningen te leren.

Pyramide klinkt ook heel leuk.
Met welke gewichten doen jullie bijvoorbeeld dan de biceps ?
Word het gewicht dan bij elke nieuwe set zwaarder ?

Marije__

Re: Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 22:31

Net wat je zelf prettig vind!

http://cdn.womenshealthmag.com/files/im ... h_down.jpg
Ik doe bijvoorbeeld deze voor de triceps.. gewichten weet ik zo eventjes niet! niet aso veel hoor, niet hoger als 27kg dacht ik

En omgekeerd (dan bevestig je dat onderdeel beneden, dus moet je van beneden naar boven bewegen = biceps..)

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:38

Oke dat is een goede tricep oefening.
Dank voor de foto

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:53

Marije__ schreef:
Leuk Boeder :) welke oefeningen doe je? voor welke spiergroepen, en met hoeveel kg? :)

Heb eergister nog geaquat, vandaag bovenlichaam (deadlift, dumbells schouder/tricep/bicep)
buikspieroefeningen en nog borst gedaan..
+ 30 minuten cardio

Morgen benen, buik & cardio!

Musli wat voor motor heb jij nu? :)

Ik heb nu een BMW F650 Funduro :D Erg leuk..
Vandaag naar de motorbeurs geweest, daarna nog even wat eten..
Wilde 's avonds nog even gaan trainen, maar is er niet van gekomen :o
Morgen dan maar weer!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:56

Zwelgje: is het niet beter om je cardio voor je kracht te doen? Dat is wat ze mij hebben verteld in de sportschool :j

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:46

Corelli schreef:
Zwelgje: is het niet beter om je cardio voor je kracht te doen? Dat is wat ze mij hebben verteld in de sportschool :j

Nee, juist niet. Enkel om wat op te warmen is cardio voor de krachttraining goed. Maar juist na het trainen met gewichten ga je cardio-en, tijdens de gewichten heb je als het goed is een groot deel van je koolhydraten verbruikt en wat blijft er dan nog over om te verbranden met cardio...juist...VET!. Is veel effectiever om eerst je kracht training te doen en daarna je cardio. Vraag maar aan elke bodybuilder ;-)

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:52

Marije__ schreef:
Zwelgje schreef:
Hier nog een fanatieke kracht sporter. Na mijn ongeluk met een jong paard helaas 3 maanden uit de running geweest (rug gebroken). Maar ben nu sinds 2 weken weer meer aan het trainen.
Ik train in 3 dagdelen waarbij ik verschillende spiergroepen aanpak:
1. Rug, triceps en buik
2. Borst, Biceps en buik
3. Benen en schouders
Steeds na elke workout minstens 30-45 minuten cardio.
Op zondag doe ik nog aan Kung Fu training wat ook behoorlijk bijdraagt aan een goede fysiek.
Ik train doorgaans met veel gewicht met weinig herhalingen, zgn piramide training.
1e set: 15 herhalingen, 2e set: 12 herhalingen, 3e set: 10 herhalingen en 4e set: 8 herhalingen. Bij elke set probeer ik een gewicht te nemen waarbij de laatste herhaling lastig wordt om zodoende mijn spieren uit te dagen en groei te stimuleren.
Daarnaast doe ik onder begeleiding 1 keer per week Pilates om mijn spieren te verlengen en om mijn rug te versterken.
Mijn doel? Een gespierd en gezond lichaam wat tegen een stootje kan.

Goed bezig zo te lezen! ik ben ook bezig met een piramide training kwa herhalingen en gewicht. zodat ik beetje bij beetje sterker wordt :)
Merk je al dat krachttraining helpt na je ongeluk? :) je doet veel zeg!!! kung fu lijkt me ook erg gaaf, en vooral intensief!!

Ik zal je vertellen dat mijn historie van intensief trainen mij gered heeft van een veel ernstiger letsel! Door de weerstandstraining en ook de Kung Fu had ik een behoorlijk stevig spierkorset opgebouwd. Ik ben dubbel geklapt achterover (zoals een limbodanser onder een paal doorgaat). Ik had letterlijk door midden kunnen breken. Maar mijn spieren hebben de hardste klap opgevangen en daardoor heb ik geen ruggemerg letsel opgelopen. Mijn eerste lendenwervel was gebroken (een deukje). Gelukkig een stabiele breuk en na de controle op 10 weken was mijn wervel helemaal weer genezen, zelfs de wervelhoogte was nagenoeg bewaard gebleven. Mijn moto is dan ook om te blijven sporten en bewegen en krachttraining zorgt voor een goede spieropbouw en helpt je bij breuken sneller herstellen omdat het ook de botaanmaak bevordert. Ze zeggen niet voor niets dat vrouwen met gewichten zouden moeten trainen om osteoporose te voorkomen. Ik zweer er bij in ieder geval.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 16:45

Zwelgje schreef:
Corelli schreef:

Nee, juist niet. Enkel om wat op te warmen is cardio voor de krachttraining goed. Maar juist na het trainen met gewichten ga je cardio-en, tijdens de gewichten heb je als het goed is een groot deel van je koolhydraten verbruikt en wat blijft er dan nog over om te verbranden met cardio...juist...VET!. Is veel effectiever om eerst je kracht training te doen en daarna je cardio. Vraag maar aan elke bodybuilder ;-)

Amen. na mijn krachttraining in de sportschool plak ik er altijd nog 20/30 min cardio achter!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 16:47

Hmm, het klinkt inderdaad logisch en ik kom het op internet ook veel tegen :j Gek dan dat de sportschool het anders beweert, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen..Zal het nog eens navragen :)

Is 10 min opwarmen vooraf d.m.v. cardio genoeg? En ik fiets al een minuut of 10 naar de sportschool op aardig tempo, kan ik dit ook als mijn opwarming zien? :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 16:59

Ja ik vind t ook een beetje vreemd Corellil, heb het ook altijd zo te horen gekregen. :D
In het begin deed ik ook vantevoren cardio, en merkte dat ik dan niet meer optimale kracht en energie had voor de training met gewichten! vandaar dat ik het ook heb gewisseld. en ook de KHD/vet verbranding!
10 minuten fietsen zie ik ook als een warming-up, zo doe ik het ook altijd :P

Zwelgje zo zie je maar weer dat KT goed voor iedereen is!!! Wat fijn dat je voor je ongeluk al zo getraind was dan, dat zal dus wel een flinke motivatie zijn om nu door te trainen :)
Eigenlijk zou iedereen wat aan fitness moeten doen :+

Vandaag 45 minuten crossramp (cardio) gedaan en nog 2 oefeningen voor mijn benen.. maar merk dat ik de laatste dagen minder energie heb, dus ben daarna naar huis gegaan..
Nu aan de kwark,. en vanavond uit eten bij de griek!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:05

Ik ga maar 5 minuten op de fiets als warming-up :')
Vind cardio helemaal niks, ik begin meteen met kracht.

Eerst alleen met mijn benen, legpress, leg roll, leg extension ed, dan 5 minuten op de crosstraining (op 6) om even mijn benen tot 'rust' te laten komen :=
Dan verder met andere been oefeningen, buik en een heel klein beetje boven lichaam.
Dan fiets of loop ik nog 2,5 minuten uit en dan vind ik het wel mooi geweest :)
Tijd voor de sauna *D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:09

Ik sta of zit ook wel eens op de trilplaat om mijn benen weer een beetje bij te laten komen :') Geen idee of het goed is, maar voor mij werkt het! Meer mensen die dat doen?

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:10

Hallo dames!

Zie jullie topic nu pas.
Ik doe sinds en half jaar krachttraining en Cardio, maar in samenwerking met een fysiotherapeute bij hun in de trainingszaal waar genoeg apparaten en gewichten etc. staan. Dit doe ik 2 x per week 1.5 uur. Binnenkort wil ik dit verlegen met 1 x per week sportschool erbij zodat ik 3 x per week intensief aan het trainen ben. Ik moest een spiercorset opbouwen zodat ik met mijn vorm van reuma en hypermobiliteit een en ander op kan vangen en betere coordinatie.
De krachttraining heb ik rustig opgebouwd, omdat ik door mijn ziekte altijd een abnormaal hoge spierspanning heb en mijn spieren bij eerdere trainingssessies in het verleden daardoor in een spasme geraakt zijn.
Nu gaat het eigenlijk heel goed.
Ik train mijn schouders, rug, fijne buikspieren en dwarse buikspieren, biceps, triceps en bovenbenen, kuiten.

Ik voel echt dat ik aan het trainen ben, voel nu eenspiercorsetje om me heen.
Ben ook stuk sterker en voer nu ook meer de intensieviteit op van de training.

Ik wist dat niet van de vetverbranding door eerst krachttraining en dan Cardio. Ik doe nu alles afwisselend door elkaar, maar ik wil zeker vetverbranden, dus ik ga het nu even anders doen.Begin ik met mijn warming-up met grondoefeningen en dan fietsen en daarna krachttrainingen en dan de Cardio.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:21

In principe is 10 minuutjes fietsen naar de sportschool ook meteen genoeg als warming up. Ik doe meestal een 10-15 minuutjes opwarmen op de fiets of crosstrainer en na de krachttraining ga ik meestal op de loopband, afwisselen met intervaltraining.
Vandaag voor de allereerste keer in 4 maanden weer mijn benen getraind. Ik durfde eerder nog niet aan het squatten te beginnen. Voor mijn ongeluk squatte ik met 60 kilo (mijn eigen gewicht zowat). Vandaag heb ik het bij 20 kilo gehouden. Ook weer lunges gedaan en die voel ik al goed...pffff. Zere billen ;-) Samen met de benen doe ik altijd de schouders en die heb ik getraind tot het verzuurpunt. Daarna lekker 30 minuten op de loopband op 11km/uur gerend. Heerlijk! Zonnebankje en douche erna en je voelt je als herboren ;-)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:23

Ik wil ook graag beginnen maar heb helaas geen tijd voor de sportschool... ik zou het willen doen om aan te komen :)

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:33

@Arwen: jammer dat je geen tijd hebt want fitness is ook super om aan te komen. Spieren wegen immers meer dan vet. Ik zie zelf ook liever een strak en gespierd lichaam dan een dun lichaam zonder bespiering. Heb nooit begrepen (en nog steeds niet) waarom sommige meisjes en vrouwen het anorexiamodel als ideaal beeld zien. Voor mij staat gezondheid gelijk aan een atletisch lichaam met genoeg vet op het lijf om het gezond te houden. Die hele afgetrainde fitness types vind ik persoonlijk ook niet zo mooi, het mag wel droog maar niet TE. Ik zou zelf ook best wel eens willen kijken hoe droog ik mijn spieren zou kunnen krijgen maar zal eerlijk zijn dat ondanks mijn toewijding en goede eetgewoonten, ik net een tikkeltje te lui ben om all the way te gaan. Ik houd nu eenmaal van zo nu en dan een koekje, chipje, glaasje wijn of bier ;-) Ik ontzeg mij weinig en zie er naar mijn weten prima uit. Soms heb ik wel eens perioden dat ik heel streng kan zijn op mezelf en dan zie ik ook wel resultaat maar ik kan dat regime niet volhouden. Voor mij is het hoofdzakelijk fun en mijn lichaam in topvorm houden.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 21:27

Inderdaad, een lichaam waar de spieren zichtbaar zijn, vind ik gewoon mooi :) niks extreems en ook niet te dun ofzo.

Scheepie ik ben benieuwd of je verschil merkt als je veranderd van volgorde KT/cardio :)

Arwen inderdaad jammer dat je (nog) geen tijd hebt!

In het weekeind fitness ik meestal niet, dinsdag als het mee zit met school ,ga ik weer fitnessen :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:38

Zoo, net nog even getraind. Lekker hoor! Gelukkig kon ik nog een half uurtje vrijmaken *D
Even deathlifts, benchpress, dumbell flies en lunges gedaan..
Ben weer helemaal tevreden over mijn trainingsschema van deze week!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:09

Fijn MuSli!

Is er ook een veilige manier om thuis aan krachttraining te doen? Ik lees altijd dat je er erg voor moet oppassen namelijk, daarom doe ik het niet...

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 20:18

Als er iemand is die je kan helpen.. en wat wil je precies doen dan? Zo'n apparaat aanschaffen kan, maar met een stang met een bankje bv kom je ook al wel een heel eind..
Als je eenmaal weet hoe het moet en hoe het niet moet ,kan je dat zelfstandig wel trainen lijkt me.

musli hoeveel doe jij deadlift & bankdrukken? :)

Vandaag even wat cardio + buikspieren gedaan, wil namelijk een soort van cutten dus nu ga ik meer cardio doen.. nog beter op mijn voeding letten, en wel 2 a 3 keer per week kracht blijven trainen..
Morgen kt :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:46

Marije__ schreef:
musli hoeveel doe jij deadlift & bankdrukken? :)

Momenteel, heb een tijdje niks gedaan, doe ik 3 x 8 x 35 Deathlift en 3 x 8 x 30 bankdrukken..
Binnenkort weer eens wat zwaarder gaan trainen, wordt nu wel wat makkelijk weer :o
Wordt tijd dat ik weer eens echt ga zweten *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:49

_Arwen_ schreef:
Fijn MuSli!

Is er ook een veilige manier om thuis aan krachttraining te doen? Ik lees altijd dat je er erg voor moet oppassen namelijk, daarom doe ik het niet...

Mijn vriend traint thuis en ik heb eerst bij hem thuis getraind onder zijn leiding.
Daarna zelf mijn spulletjes aangeschaft en doe het nu lekker bij mij thuis!
Ik heb gewoon twee staanders (voor squats en deathlifts)
En een bankje voor het bankdrukken enzovoorts.. En natuurlijk wat losse dumbells
En bevalt zeer goed :j

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 19:55

Oke dan, netjes toch! het is een begin :)

Dat soort materiaal wil ik ook later thuis joh! Zal er ook wel komen als het aan mijn vriend ligt :)) die traint ook fanatiek.

Vandaag bovenlichaam gedaan.. Dumbells oefeningen met 5 en 6 kg,
biceps triceps aan een apparaat - oefeningen met zo'n 18 tot 27 kilo
bankdrukken, 20x bar - 3x8x30 - 2x8x35
En verder nog een apparaat voor de rug..
En Pulldown 20x22.5 kg - 16x27.5 - 10x37.5 en 6x41!