squatten is met stang en lunges kan met beide

dat zitten deed ik vanmiddag tegen de muur.. pfff die is echt dodelijk! niets voor mij..
en ik fiets sowieso al elke dag haast een uur, en cardio bij de fitness doe ik meestal crosstrainer!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zwelgje schreef:Hier nog een fanatieke kracht sporter. Na mijn ongeluk met een jong paard helaas 3 maanden uit de running geweest (rug gebroken). Maar ben nu sinds 2 weken weer meer aan het trainen.
Ik train in 3 dagdelen waarbij ik verschillende spiergroepen aanpak:
1. Rug, triceps en buik
2. Borst, Biceps en buik
3. Benen en schouders
Steeds na elke workout minstens 30-45 minuten cardio.
Op zondag doe ik nog aan Kung Fu training wat ook behoorlijk bijdraagt aan een goede fysiek.
Ik train doorgaans met veel gewicht met weinig herhalingen, zgn piramide training.
1e set: 15 herhalingen, 2e set: 12 herhalingen, 3e set: 10 herhalingen en 4e set: 8 herhalingen. Bij elke set probeer ik een gewicht te nemen waarbij de laatste herhaling lastig wordt om zodoende mijn spieren uit te dagen en groei te stimuleren.
Daarnaast doe ik onder begeleiding 1 keer per week Pilates om mijn spieren te verlengen en om mijn rug te versterken.
Mijn doel? Een gespierd en gezond lichaam wat tegen een stootje kan.
Marije__ schreef:Leuk Boederwelke oefeningen doe je? voor welke spiergroepen, en met hoeveel kg?
Heb eergister nog geaquat, vandaag bovenlichaam (deadlift, dumbells schouder/tricep/bicep)
buikspieroefeningen en nog borst gedaan..
+ 30 minuten cardio
Morgen benen, buik & cardio!
Musli wat voor motor heb jij nu?
Corelli schreef:Zwelgje: is het niet beter om je cardio voor je kracht te doen? Dat is wat ze mij hebben verteld in de sportschool
Marije__ schreef:Zwelgje schreef:Hier nog een fanatieke kracht sporter. Na mijn ongeluk met een jong paard helaas 3 maanden uit de running geweest (rug gebroken). Maar ben nu sinds 2 weken weer meer aan het trainen.
Ik train in 3 dagdelen waarbij ik verschillende spiergroepen aanpak:
1. Rug, triceps en buik
2. Borst, Biceps en buik
3. Benen en schouders
Steeds na elke workout minstens 30-45 minuten cardio.
Op zondag doe ik nog aan Kung Fu training wat ook behoorlijk bijdraagt aan een goede fysiek.
Ik train doorgaans met veel gewicht met weinig herhalingen, zgn piramide training.
1e set: 15 herhalingen, 2e set: 12 herhalingen, 3e set: 10 herhalingen en 4e set: 8 herhalingen. Bij elke set probeer ik een gewicht te nemen waarbij de laatste herhaling lastig wordt om zodoende mijn spieren uit te dagen en groei te stimuleren.
Daarnaast doe ik onder begeleiding 1 keer per week Pilates om mijn spieren te verlengen en om mijn rug te versterken.
Mijn doel? Een gespierd en gezond lichaam wat tegen een stootje kan.
Goed bezig zo te lezen! ik ben ook bezig met een piramide training kwa herhalingen en gewicht. zodat ik beetje bij beetje sterker wordt
Merk je al dat krachttraining helpt na je ongeluk?je doet veel zeg!!! kung fu lijkt me ook erg gaaf, en vooral intensief!!
Zwelgje schreef:Corelli schreef:Zwelgje: is het niet beter om je cardio voor je kracht te doen? Dat is wat ze mij hebben verteld in de sportschool
Nee, juist niet. Enkel om wat op te warmen is cardio voor de krachttraining goed. Maar juist na het trainen met gewichten ga je cardio-en, tijdens de gewichten heb je als het goed is een groot deel van je koolhydraten verbruikt en wat blijft er dan nog over om te verbranden met cardio...juist...VET!. Is veel effectiever om eerst je kracht training te doen en daarna je cardio. Vraag maar aan elke bodybuilder
_Arwen_ schreef:Fijn MuSli!
Is er ook een veilige manier om thuis aan krachttraining te doen? Ik lees altijd dat je er erg voor moet oppassen namelijk, daarom doe ik het niet...