Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:37

Vjestagirl schreef:
@Mindim: een hekel aan kinderen let me. Maar jullie willen ze blijkbaar toch al... Waarom dan niet eentje die het slecht heeft redden ipv er eentje bij te zetten op de wereld?

Wat heeft dat in vredesnaam met abortus te maken? Omdat ik een kind wil, moet ik maar adopteren uit het buitenland?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:37

diana schreef:
oh my god!! anders vat je alles letterlijk op.
ook omdat wij mijn vriend en ik graag een kind willen van ons zelf,waar wij onzelf in kunnen terug herkennen enz.
dat is een gevoel...hebben wel meer mensen

En het kindje in Afrika of China dood laten gaan omdat jij er liever eentje van jezelf hebt is minder egoistisch en harteloos dan een feutus aborteren?

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:38

Adil18 schreef:
_Ella_ schreef:
Ik wil even duidelijk stellen, dat ik niemand voor moordenaar uitmaak, want daar gaat het helemaal niet om.

Vraagje: Een baby die met 22 weken geboren wordt, leeft vaak nog een paar uur, voordat het sterft. Tenminste, ik noem dat leven. Hoe noem jij dat dan?

Nee, ik weet dat jij dat niet zei....

Hoe ik dat noem...Net als de wet: Niet levensvatbaar

Ik noem dat hartstikke levensvatbaar, alleen met behulp van mama's buik.
Maar goed, hier blijven we vrees ik in een cirkeltje lopen.
Kindje was nog enkele uren niet levensvatbaar voordat het stierf.

Tallie1979

Mindim schreef:
Vjestagirl schreef:
@Mindim: een hekel aan kinderen let me. Maar jullie willen ze blijkbaar toch al... Waarom dan niet eentje die het slecht heeft redden ipv er eentje bij te zetten op de wereld?

Wat heeft dat in vredesnaam met abortus te maken? Omdat ik een kind wil, moet ik maar adopteren uit het buitenland?

Omdat jij abortus niet leuk vind, moet ik met een ongewenst kind blijven zitten? Je kunt het van 2 kanten bekijken natuurlijk! :D

corina21

haha wat een discusie hier bah bah.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:39

Mindim schreef:
Vjestagirl schreef:

Nee, omdat je zo begaan bent met kinderleed. Het kindje wat jij niet maakt heeft nog geen gevoel. Het kindje wat dood ligt te vriezen en een vuilcontainer wel.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:39

sammy1 schreef:
haha wat een discusie hier bah bah.

Rechts bovenin je beeldscherm zit een rood hokje met een kruisje, je kunt er altijd voor kiezen om die in te drukken als het topic je tegen staat :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:40

oa daarom hebben mijn man en ik besloten om pleegzorg te gaan doen.
Tallie1979 schreef:
Omdat jij abortus niet leuk vind, moet ik met een ongewenst kind blijven zitten? Je kunt het van 2 kanten bekijken natuurlijk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:40

Tallie1979 schreef:

Ik snap deze opmerking niet. Ten eerste staat nergens dat ik tegen abortus ben en ten tweede snap ik niet, waarom ik ineens moet adopteren uit afrika of china en wat dat met jouw opmerking te maken heeft?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:41

_Ella_ schreef:

Tja, ik vind het niet levensvatbaar....

Citaat:
In Nederland is abortus provocatus onder bepaalde voorwaarden toegestaan tot de foetus levensvatbaar is buiten het moederlichaam. Dit wordt door de Nederlandse overheid op basis van de huidige stand van de wetenschap geïnterpreteerd als een zwangerschapsduur van 24 weken gerekend vanaf de bevruchting.

Tallie1979

Mindim schreef:
Tallie1979 schreef:

Ik snap deze opmerking niet. Ten eerste staat nergens dat ik tegen abortus ben en ten tweede snap ik niet, waarom ik ineens moet adopteren uit afrika of china en wat dat met jouw opmerking te maken heeft?

Ohh, dan heb ik je even verkeerd begrepen, mijn excuus! :o

Anoniem

Vjestagirl schreef:
Nee, omdat je zo begaan bent met kinderleed. Het kindje wat jij niet maakt heeft nog geen gevoel. Het kindje wat dood ligt te vriezen en een vuilcontainer wel.

Waar ben ik begaan met kinderleed?
En iets wat ik niet maak, is er niet nee.
Kindjes in de buik hebben wel degelijk gevoel, misschien nog niet tussen de oren, maar fysiek wel hoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-10 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:42

Ik ben zeker geen voorstander van abortus, tenzij de zwangerschap is ontstaan door onvrijwillige gemeenschap (verkrachting). Anders vind ik het toch het verhaal van de kont branden en het zitten op de blaren.

YankeeBoy

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:43

Punt is alleen Quellian, dat je niet alleen zelf op de blaren zit, maar ook dat kindje, als dat dus niet welkom is..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:43

Quellian schreef:
Ik ben zeker geen voorstander van abortus, tenzij de zwangerschap is ontstaan door onvrijwillige gemeenschap (verkrachting). Anders vind ik het toch het verhaal van de kont branden en het zitten op de blaren.

Het is uiteindelijk het kind wat op de dikste blaren zit...

Jammer dat mensen daar niet over nadenken...

Oh, en als je zwanger wordt ondanks dat je consequent de pil hebt genomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:45

Citaat:

Dit wordt wel een stokpaardje zeg.
Of het grote gros in de kliniek om deze reden laat aborteren.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:46

Mindim schreef:
Citaat:

Dit wordt wel een stokpaardje zeg.
Of het grote gros in de kliniek om deze reden laat aborteren.

Ik vraag gewoon omdat het bestaat... :?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:46

Zo heb ik dus wel een voorbeeld uit mijn omgeving.
Meisje van 16 jaar oud, zit nog op de middelbare school, woont thuis. Heeft een vriendje, heeft seks, maar met condoom. Meisje kan niet aan de pil ivm gezondheid. Krijgt een spiraaltje, maar enkele weken daarvoor komt ze erachter dat ze zwanger is.
Moet je dan zeggen, nee hoor, eigen schuld, dikke bult. Weg opleiding, weg leven van haar ouders(die al helemaal nergens om hebben gevraagd)

Brainless

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:48

Mijn zusje (van nu net 19) heeft een leuk zoontje van 2 jaar.
Hoezo weg opleiding?
Ze heeft gewoon haar studie afgemaakt, (leert nog steeds bij) en heeft een leuk appartementje.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:49

Door de pil heen komen, stokpaardje of niet, het gebeurd nou eenmaal.

Dat was bij mij ook de oorzaak, al 10 jaar aan de zelfde pil, altijd stipt met innemen, 10 jaar lang gaat het goed, tot het moment dat het 1x fout is. Het gebeurd.. En je doet er geen zak aan..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:49

_Ella_ schreef:

Zo kan je alles doortrekken toch? Kindje van een paar dagen is ook levensvatbaar hoor, met behulp van 9 maanden in mama's buik.

Nog even reageren op de link die een paar pagina's terug werd gezet: Met veel vrees aangeklikt maar ik vond het ook niet echt heel schokkend. Mss beroepsafwijking maar ik heb al veel meer leed gezien in de wereld dan dit. Vind ik.

Trouwens, vraagje aan de mensen die tegen zijn. Stel je haalt de leeftijd naar beneden, dan gaan nog steeds late abortussen worden uitgevoerd, alleen illigaal dan. Dus niet steriel en zonder gesprek en bedenktijd. Is dat dan zo wenselijk?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:50

Dat is niet in elk gezin een mogelijkheid. Wie zou er dan voor haar kindje gaan zorgen als zij wel een opleiding af zou maken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:50

Brainless schreef:
Mijn zusje (van nu net 19) heeft een leuk zoontje van 2 jaar.
Hoezo weg opleiding?
Ze heeft gewoon haar studie afgemaakt, (leert nog steeds bij) en heeft een leuk appartementje.

Knap, maar wel uitzondering...

en het zal zeker niet makkelijk zijn geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:51

Vjestagirl schreef:
diana schreef:
ook omdat wij mijn vriend en ik graag een kind willen van ons zelf,waar wij onzelf in kunnen terug herkennen enz.

En het kindje in Afrika of China dood laten gaan omdat jij er liever eentje van jezelf hebt is minder egoistisch en harteloos dan een feutus aborteren?

Een kindje uit Afrika of China is niet mijn verantwoording. Het komt niet uit mijn lijf namelijk. Het is ook totaal off topic, dus misschien kan het adopteren uit china of afrika, omdat de kinderen daar zielig zijn uit de discussie? Misschien kun je hen ipv sexuele voorlichting te geven, beter een abortuskliniek laten opzetten? Dan zijn zij daar ook baas over eigen lijf? Hoe lijkt je dat.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:52

Vjestagirl schreef:
diana schreef:

Ik vind dat hierin veel te ver wordt gegaan. Zelfde als andere paardendiscussies: 24 u/dag opsluiten is erg maar dat mag wánt...in arme landen moeten ezeltjes 24uur per dag stenen sjouwen. Ofzoiets. Aborteren mag want het is erger om kinderen in china dood te laten gaan? :n