hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:32

pmarena schreef:
Dam-nit , moet je voor een 6-je al 1800 meter kunnen hardlopen ??!

Ik vond een km al ernstig vermoeiend vroeger , 3-en-een-half rondje rond het sportveld bij de gym , pffft.

En dat ging dan nog niet zo zenuwelijerig als een Cooper-test :P

1800 Meter is prima te doen in 12 minuten. Dat is 150 meter per minuut dus ongeveer 2.5 KM/u moet je dan lopen, nou dat is echt niks. ;)

Oh wiskunde is niet m'n beste vak dus het kan best zijn dat er niks van klopt, maar in ieder geval, 1800 meter is echt enorm weinig.

pmarena

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:08

Hee , dat van die 12 minuten stond er eerst niet bij :P

Maar we hebben het toch over een Coopertest , dat is toch dat je in de gymzaal aan het ene uiteindevan het veld op de buitenlijn moet gaan staan , en dan steeds bij een piepje naar de andere kant van de zaal moet rennen , waar je dan weer bij de lijn moet zijn voordat je het volgende piepje hoort ?

Dat is volgens mij een Coopertest :)

Ik vond die afstand wel wat raar om erbij te noemen , dat wel :P

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 20:12

nee dat is volgensmij rondjsrennen de coopertest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:14

Niet waar, dat heet Shuttelrun of piepjestest, coopertest is veel leuker, is buiten gewoon rondjes rennen. Ik heb dit jaar beide niet en ik baal er enorm van.. houd ik m'n gemiddelde lekker hoog mee O:).

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:33

Shuttlerun is inderdaad met die piepjes. Coopertest is gewoon rondjes rennen van ongeveer 100 meter. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:37

Okee !

Ik weet niet beter dan dat ze bij ons dat sprinten tussen de lijnen de Coopertest noemden , iets met rondjes van 100 meter zegt me niks :)

Hoe gaat dat dan in zijn werk verder ?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:57

Hoe dat verder werkt, de coopertest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:05

Coopertest moet je gewoon rondjes rennen en dan na 12 minuten moet je zeggen hoeveel je er hebt gerend en dan krijg je een cijfer. Heel chill dus.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:23

Bij ons hield iemand bij hoeveel rondjes en hoeveel secondes. Daar hadden we een schema voor. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:32

Oh ja wij moeten zelf tellen.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:54

Wij moeten beiden doen, maar coopertest gaat bij mij helemaal fout en shuttlerun dus tegenwoordig ook :(. maarjaa xd
wij moeten bij beiden in de gymzaal van muur na muur, alleen bij cooper moet je tellen en bij shuttlerun is het na welke trap je stopt (mijn record is trap 14 *D stiekem beetje trots :=)

Morgen sportdag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:30

Ik heb geen sportdag dit jaar maar ik ga helpen met de sportdag van de eerste klassers haha super vet :D!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:01

We moesten net het schoolplein opruimen. Iedere klas heeft een week zo'n taak, en dan zijn er per dag bijvoorbeeld 4 kinderen aan de beurt. Ik was vandaag aan de beurt, ik had al buikpijn. Maar dat was ondertussen al weg. Maar ik voelde me toch licht in mijn hoofd. :=
Niet normaal!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 20:40

pgffff bij mij begint het ook weer tintels in mn vingers en dizzy

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:21

vervelend appie!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:58

Ik reed met mijn dochter vanmiddag richting tunnel, er stond 70 te knipperen.Das nog niet erg,iets verder staat er 50 das wel erg.Het ging goed,en ik zie ze stil staan voor de tunnel kreeg ik me daar een paniek aanval.Dus ik zeg tegen mijn dochter, sorry ik moet even aan de kant ik kan de tunnel niet in.Waarom dan niet? Ik zeg met shakende handen, ik kan het gewoon niet.Dus zie ik een tril lip en natte ogen.Ik alarm lichten aan gedaan, en even gewacht.Maar het reed heel erg langzaam, dus ik mijn man gebeld en uit gelegd.Ik zei ik ben wat later,ja zegt hij dat kan nog lang duren.Ik zag het even later weer aardig gaan rijden,dus ik reed weer weg.En ja hoor net voor de tunnel weer stil staan,ik weer helemaal de weg kwijt.Maar toch de tunnel in gegaan, daar echt paniek dus ik mijn man gebeld en gezegd blijf tegen me praten.Gelukkig zag ik het einde en ging het weer,dus ik geprobeerd uit leggen aan mijn dochter wat ik voelde en waarom ik de tunnel niet in kon.Ik was erg misselijk daar na en heb nog lang na geshaked.Ik moet iedere dinsdag die kant op,nou daar kan ik me echt op verheugen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:00

He bah, dat is echt een vervelende ervaring Marleen_usar!
Kan me voorstellen dat je nu al op kan zien tegen die dinsdagen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:03

Gewoon adem halen is niet genoeg ben ik bang.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:05

Bij een echte paniekaanval is het idd moeilijk om dat alleen met je ademhaling te doorbreken. Misschien kun je er achter komen wat de paniek veroorzaakte, al is dat soms heel moeilijk te zeggen. Heb verder ook niet echt nuttige tips voor, vind het gewoon heel rot voor je :(:)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:35

Sterkte marleen :(:)
Ik heb met sportdag er vrij veel last van gehad omdat het zo ong 27graden was :(. Die leraren vertrouw ik nog steeds niet, dus zelf proberen op te lossen, wat natuurlijk niet lukt :n.
Met hockey ben ik getackeld en heb ik een gekneusde knie opgelopen (ook niks gezegd :n) nu loopik op krukken en mag ik twee weken neit sporten ;(. Maar ikmoet me wel rustig houden.....

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:31

Ik heb trouwens een astma pompje gekregen van de dokter, en dat werkt zeg! Ongelofelijk! Ik krijg veel beter adem, nog niet helemaal goed. Maar het is zeker een verandering. Echt heel fijn. :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:21

Ventolin toevallig?
dat werkt bij mij echt helemaal niet :(
maar super dat het werkt bij jou!

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:04

Ik heb ook 2x er last van gehad, moest dan van de dokter gaan liggen met zware boeken op mn buik, en dan proberen rustig te gaan ademen. Hoe het kan, geen idee, maar het helpt echt goed! :) Heb toen ook een tijd ventolin gebruikt, en nu niet meer maar heb nergens meer last van.
@CRos95: heb je wel eens seratide gekregen ipv ventolin?

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:53

Nee dat ken ik niet, kan je beschrijven hoe het eruit ziet? :o
Ik heb ventolin thuis liggen, omdat wij allen astma hebben (ik had het, ben eroverheen gegroeid :)..)

maar dan gaat de ademhaling toch juist naar je ribben? of zie ik dat verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:37

Maar dan probeer je diep te ademen omdat je druk hebt op je buik, ik denk dat het heel erg slim is dat met die boeken :).