En dan vind je je zoon in coma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 12:59

Bij een Apneu heb je geen pijn,je word opeens heel benauwd wakker en hapt naar lucht.Het is ook niet echt gevaarlijk,het is wel zeer lastig,omdat je steeds benauwd wakker word en dus onregelmatig slaapt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:50

Apneu is wél gevaarlijk hoor, als je maar lang genoeg niet ademt...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 09:54

Je ademt maar heel kort niet,je schrikt in paniek en happend naar lucht wakker.Heel lang niet ademen gebeurt niet,je word op tijd wakker.

Mijn zoon had vanacht weer heel slecht geslapen,en weer erge hoofdpijn.Hij wilde ziek thuis blijven eigenlijk maar dat vond zijn baas niet leuk.Hij is alsnog gaan werken,mét hoofdpijn.
Mocht het echt niet gaan dan komt hij alsnog naar huis.
Het is wel 2 uur reizen [trein] van zijn werk naar huis.
Hopen dat het allemaal goed gaat.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:56

en hoe is hij de dag door gekomen?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:03

Hij is gaan werken ondanks dat hij ziek is, omdat zijn baas dat niet leuk vind!!!!! Kom op zeg. Als je het zo gaat bekijken, er is geen enkele baas die de vlag uit gaat hangen als er iemand zich ziek meld.
Kan je hem wel evt. ophalen als hij nog zieker word?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 10:12

Hij is de dag redelijk door gekomen gister op zijn werk.Hij had een strip Ubiprofen mee genomen en in genomen,zo had hij minder hoofdpijn.Hij werkt er onder contract en dat kan in maart weer verlengd worden,hij is bang dat ze het niet verlengen als hij ziek thuis is.
We hebben een auto en halen hem zeker op als het echt niet gaat.Is wel een eindje rijden,zijn werk is in Amsterdam/Sloterdijk en we wonen zelf in Ermelo.Maar ophalen doen we zeker als het nodig is.
Het ging een poosje goed,alleen slecht slapen maar geen hoofdpijn.Tot afgelopen zondag,hele erge hoofdpijn had hij de hele nacht.En dat kan nooit goed zijn.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:21

Ik lees inmiddels al een tijdje mee, maar had nog niet gereageerd. TS vergeet ook niet dat de gedachte aan een kwaal erger kan zijn dan de kwaal zelf. Hiermee wil ik natuurlijk niets bagatelliseren, want ik vind het juist goed dat je de onderste steen boven wilt hebben. Ik kan me ontzettend goed indenken dat je je helemaal kapot geschrokken bent. Ook kan ik me de angst bij je zoon zelf heel goed voorstellen. De klachten die hij nu heeft zouden heel goed door (onderliggende) stress verergerd kunnen zijn.
Zelf ben ik een zoon kwijt aan een hartstilstand op 17 jarige leeftijd, een erfelijke aandoening zoals na autopsie bleek. Ik had enige jaren later ook hartklachten, en die werden niet minder door het idee misschien deze aandoening ook te hebben. Gelukkig was dat dus niet zo. De ritmestoornis heb ik zo nu en dan nog, maar ben er verder niet meer mee bezig.
Mijn advies dus: laat je niet afschepen door artsen en ziekenhuizen. Sta erop dat ze alle mogelijke onderzoeken en testen doen. Maar mochten ze niets kunnen vinden, zet het dan wel zo snel mogelijk van je af.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 18:27

Nou weet je,die heftige hoofdpijn heeft hij niet dagelijks maar zomaar opeens in de avond of nacht.Het begint bijna altijd s'avonds,overdag begint het nooit.Als het door angst zou komen dan zou hij het toch ook overdag moeten hebben?
Ik vind het gewoon vreemd dat hij komt als hij in rust is,dus of slaapt,of gewoon op zijn p.c. zit.
Ik weet dat angst de klachten alleen maar erger kunnen maken.
Ik denk er ook niet elke dag aan,wel denk ik elke morgen:zou hij wakker worden?Maar echt angst?nee daar ben ik te nuchter voor.Mijn zoon is ook vrij nuchter verder,gelukkig maar.
Als ze nix vinden stelt het ons wel gerust,maar toch wil ik met hem alsnog naar een cardioloog.Als het hart ook goed is,is het klaar.

"Laika" heel veel sterkte nog,wat afschuwelijk zeg,dat van je zoon.Hoe lang is het geleden?
Zo zie je maar weer,je bent er nooit te jong voor!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:06

Ook al ben je je er niet van bewust, kun je er toch mee "bezig" zijn. Dat bedoelde ik ook met onderliggende stress.
Het is nu 9 jaar geleden dat mijn zoon overleed. Ook ik heb geen angst voor mezelf, en mijn andere zoon, maar het zit toch altijd in je achterhoofd ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 21:49

Dat is waar,het blijft idd. steeds in je achterhoofd zitten.
Als er maar iets is met mijn zoon,zoals de heftige hoofdpijn,blijf je toch wel erg allert nu.En ik ben ook bezorgder dan voorheen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:51

Als ik hem was zou ik toch maar de ziekte wet in gaan, zijn gezondheid gaat wel voor het werk

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 08:17

Is er al gedacht aan klusterhoofdpijn? Dat kan ook zulke symptomen geven.

En op zich is stress nog steeds een mogelijkheid. Hij werd bijna niet wakker na een nacht, dus zijn angst is waarschijnlijk juist voor het slapen gaan, dus in de avond en nacht. Bovendien kan hoofdpijn door stress ook juist komen, als hij ontspant. Dus na het werk.

Maar goed, niettemin blijft het belangrijk dat wel alles wordt uitgesloten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 09:55

Klusterhoofdpijn is pijn rondom het oog en de zijkant,lees ik net.
Hij heeft hoofdpijn bovenop zijn hoofd aan de voorkant.
En volgens mij raak je van hoofdpijn niet in een diepe coma.

MSQuincyTE
Hij kan helaas niet in de ziektenwet gaan,want dan zal zijn contract niet meer verlengt worden.
Een bedrijf kijkt niet naar de gezondheid van een werknemer,die willen gewoon dat je er bent elke dag.
Ik vind het wel belachelijk hoor dat ze dat zo doen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:12

Ik heb ook veel hoofdpijn klachten. Bij mij weten ze ook niet wat het is...
Ik heb het ook boven op mijn hoofd. Vermoedelijk komt het uit mijn nek. Ik heb een wiplash, en dat voelt anders. Als ik weer hoofdpijn krijg wilt mij huisarts migrainepillen proberen...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:13

Maar waarom wachten met de cardioloog en niet nu meteen een afspraak maken. Of ben ik mis want heb toch heel het topic meegelezen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 12:22

Nou omdat ik zelf als eerste denk dat er in de hersenen iets mis is.Als dat uitgesloten is zou er iets met het hart mis kúnnen zijn.
Hij krijgt a.s. zaterdag zijn MRI scan en op maandag 1 maart de uitslagen.Komt hier nix uit dan wil ik zeker een afspraak met een cardioloog.Hij heeft meer klachten w.b.t. zijn hoofd dan zijn hart.
Oke hij heeft een paar keer pijn op de borst gehad [flinke steken],maar ik denk dat ze eerst willen kijken of de hersens goed zijn,geen afwijking dus.Het liefst zou ik beide meteen willen laten nakijken,maar aangezien ze er moeilijk over zullen doen en zullen zeggen: laten we eerst deze testen maar bekijken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-10 08:00

Nou over 1 uur ligt mijn zoon in de MRI scan.
Eindelijk,ben erg benieuwd.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 08:13

Veel sterkte! Ik hoop dat er duidelijkheid komt

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 08:26

Ik heb niet alle pagina's gelezen. (wel de laatste)
Maar wat raar en eng om mee te maken lijkt me. Maar dat het ziekenhuis hem zo naar huis stuurt. Maar ja, zij zullen het wel weten...

Succes vandaag en hopelijk komt er meer duidelijkheid! Want op deze manier heb je ook geen rust meer lijkt me. Ondanks je nuchterheid.
Nou sterkte!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 23:27

En? Iets wijzer geworden vandaag?

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 08:52

maikeltje schreef:
En? Iets wijzer geworden vandaag?

Ze zou vandaag volgens mij pas meer duidelijkheid krijgen :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 09:31

gohya schreef:
Hij krijgt a.s. zaterdag zijn MRI scan en op maandag 1 maart de uitslagen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 09:52

Klopt ik hoor pas op 1 maart de uitslagen van de EEG en van de MRI scan.Het gaat redelijk goed met me zoon,alleen nog vaak wakker s'nachts.
De scan afgelopen zaterdag duurde maar iets van 20min.was dus alleen van zijn hoofd.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:13

Het wakker worden snachts kan dat ermee te maken hebben dat hij nu bang is om te slapen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:16

Dat ging ook door mijn hoofd inderdaad.
Als je weet dat je een keer niet echt wakker bent geworden kan je onbewust bang worden voor slapen.

Ik hoop in elk geval dat jullie er snel achter zijn wat het is en dat ze kunnen beginnen met een behandeling.