[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:46

Twiggy2008 schreef:
De massahysterie is al ontstaan door de mediahype, zoals gebruikelijk.
Maar als jij zo achterdochtig en angstig in het leven wilt staan.....

En verder vind ik dat je jezelf aardig laat kennen, maar dat terzijde.
Als je echt niet goed wilt lezen, dan houdt het op. :+

Vreemd genoeg zie ik helemaal nergens massahysterie, het merendeel van de mensen is er broodnuchter over.

De enige hysterie die ik zie is bij mensen die geloven dat de regering ons bewust ziek wil maken met de vaccinaties.

Vraag me af hoeveel mensen hier hun paarden jaarlijks laten enten tegen influenza.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:47

Charaz schreef:
Nou dan zal ik ook wel mensen over me heen krijgen... ik ben doktersassistente en heb mezelf nog niet laten vaccineren.
Een wel gevaccineerd collega kan de MG net zo goed doorgeven als ik.
Waarom zou ik meer kans hebben dat door te geven? Was mn handen net zoals mijn collega.

_/-\o_
Amen!

ThePast03, het staat ook in de folder uitgegeven door het Ministerie van Gezondheid. ;)
Een vaccinatie betekent niet dat je het niet krijgt en ook niet dat je het niet kan overdragen. Staat er heel duidelijk in. ;)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:48

Astma Fonds eist vaccinatie zorgpersoneel
(Novum) - Het Astma Fonds vindt dat het zorgpersoneel zich massaal moet laten vaccineren tegen de Mexicaanse griep. Personeel dat aan het bed van zieke mensen staat en zich niet laat inenten vormt volgens de organisatie een onacceptabel risico, meldt Nova vrijdagavond.

Directeur van het Astma Fonds Michael Rutgers zegt dat 'we met zijn allen' voorzichtig moeten zijn. "Ik denk dat we moeten doen wat we kunnen." Mensen met chronische longaandoeningen komen regelmatig in aanraking met zorgpersoneel, zoals in het ziekenhuis.

Van de mensen die tot nu toe in Nederland zijn overleden als gevolg van de Mexicaanse griep, had een groot deel al medische klachten. Negen van deze 28 sterfgevallen hadden een longaandoening, vertelt Rutgers.

Zorgverleners die contact hebben met patiënten mogen een Mexicaanse griepprik halen, omdat zij omgaan met mensen die bij blootstelling aan het virus sneller complicaties krijgen. De vaccinatie is echter niet verplicht en niet al het zorgpersoneel lijkt zich te laten inenten.

Bron: Trouw.nl

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:49

Twiggy2008 schreef:
Amen!

[*olduser*], het staat ook in de folder uitgegeven door het Ministerie van Gezondheid. ;)
Een vaccinatie betekent niet dat je het niet krijgt en ook niet dat je het niet kan overdragen. Staat er heel duidelijk in. ;)

Zeg ik ergens dat je het niet kan krijgen dan? Of niet kan overdragen?
Ik zeg dat de kans kleiner is.

Verder dacht ik dat we mensen in hun waarde zouden laten voor wat hun beslissing om wel of niet te enten. Om mensen die niet enten nu te gaan toejuichen vind ik persoonlijk een beetje overdreven.

Laat jij je paard jaarlijks enten tegen influenza?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:50

Eh ja maar nu begrijp ik nog steeds niet WAAROM ik de MG makkelijker over kan dragen dan iemand die wel gevaccineerd is. Mocht ik ziek worden of gaan hoesten vind ik het een ander verhaal (daar hebben we overigens prachtige mondkapjes voor).

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:51

Charaz schreef:
Eh ja maar nu begrijp ik nog steeds niet WAAROM ik de MG makkelijker over kan dragen dan iemand die wel gevaccineerd is. Mocht ik ziek worden of gaan hoesten vind ik het een ander verhaal (daar hebben we overigens prachtige mondkapjes voor).

Je draagt het niet makkelijker over. Alleen wordt degene die gevaccineerd is waarschijnlijk niet ziek. Doorgeven kan wel, dat wordt ook nadrukkelijk vermeldt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:51

Charaz, dat kan omdat iemand die geent is, antistoffen aan boord heeft om het virus te lijf te gaan. Dit zijn er niet genoeg om helemaal geen virus aan boord te hebben, maar iemand die geent is, zal veel minder virus deeltjes in het lichaam hebben dan iemand die niet geent is en daarom is dus de kans het over te dragen ook veel lager, maar nog steeds niet nul.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:52

Charaz schreef:
Nou dan zal ik ook wel mensen over me heen krijgen... ik ben doktersassistente en heb mezelf nog niet laten vaccineren.
Waarom zou ik meer kans hebben dat door te geven? Was mn handen net zoals mijn collega.

Nee Charaz, met enting kun je de MG ook doorgeven. De reden dat er in de gezondheidszorg wordt geent, is omdat ze geen personeels tekoten willen krijgen.

Kaja, mijn man ligt in het ziekenhuis op dit moment, hier zijn alle posters weggehaald.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:53

Nou ik heb hier dus een ziek kind liggen.
Hij heeft afgelopen donderdag zijn enting gehad.
Hij zit in de risicogroep. Donderdagavond kregen we al koorts. het hele weekend met pieken en dalen en nu dus hee hoge koorts. Maandag naar de huisartenpost geweest. geen griep maar keelonsteking. vandaag weer geweest. Griep met longonsteking, nou heb ik gevraagd of het de mexicaanse griep. Kreeg als antwoord het kan. maar u hoeft zich niet druk te maken. Is nogal opgeblazen door de media. Ja daar kan je wat mee.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:54

Charaz schreef:

Dat zegt dus genoeg...
Je komt dagelijks in aanraking met 'zieke' mensen, en dan komt het niet in je op dat je een risicofactor bent voor zieke mensen?

Ieder zijn ding hoor Charaz, echt dat meen ik oprecht! Dat jij niet wilt vaccineren, is helemaal 100% jou eigen keuze en daar ben je vrij in, maar sta je dan niet in tweestrijd met jezelf?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:56

ThePast03, jij begrijpt me verkeerd. Ik zeg amen, vanwege het feit dat overbrengen helaas altijd mogelijk is. Dus niet vanwege het al dan niet inenten, even voor alle duidelijkheid ;) . Waar haal jij vandaan dat de kansen daarop minder zijn? Drager kun je altijd zijn namelijk.

Ik laat mijn paard jaarlijks enten. En ik heb mijn kind ook altijd laten enten met de standaard vaccinaties. Mijn katten laat ik niet enten trouwens. Mijn konijnen wel. Dus?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:57

Nickeltje schreef:
Charaz, dat kan omdat iemand die geent is, antistoffen aan boord heeft om het virus te lijf te gaan. Dit zijn er niet genoeg om helemaal geen virus aan boord te hebben, maar iemand die geent is, zal veel minder virus deeltjes in het lichaam hebben dan iemand die niet geent is en daarom is dus de kans het over te dragen ook veel lager, maar nog steeds niet nul.

Zelfde geldt voor bijvoorbeeld de gereformeerde gemeenschappen, zij teren op ons RVP.
Ziektes als difterie, bof, polio komen nagenoeg relatief niet tot weinig meer voor in Nederland en zij, die dus niet vaccineren, profiteren daarvan. Wij zijn allemaal gevaccineerd en zijn dus een soort buffer voor hun....

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:58

Dan heb je mijn berichten niet gelezen Kaja, ik twijfel nog over wel of niet vaccineren. Je hoeft me niet gelijk aan te vallen.

Ik kom inderdaad dagelijks in aanmerking met zieke mensen, ik hoest niet, ben niet verkouden niks, ik was mn handen regelmatig of gebruik handalcohol mijn insziens loop je bij de supermarkt meer risico om besmet te worden dan bij mij aan de balie.

En nee sorry eerlijk gezegd sta ik niet in tweestrijd met mezelf.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:00

owens-mama schreef:
Nou ik heb hier dus een ziek kind liggen.
Hij heeft afgelopen donderdag zijn enting gehad.
Hij zit in de risicogroep. Donderdagavond kregen we al koorts. het hele weekend met pieken en dalen en nu dus hee hoge koorts. Maandag naar de huisartenpost geweest. geen griep maar keelonsteking. vandaag weer geweest. Griep met longonsteking, nou heb ik gevraagd of het de mexicaanse griep. Kreeg als antwoord het kan. maar u hoeft zich niet druk te maken. Is nogal opgeblazen door de media. Ja daar kan je wat mee.

Nou niet dus... en daar kan ik me zo boos om maken!

Eerst grote paniek... dan valt het nog wel mee, dan alarmfases, pandemiën weet ik veel wat, dan valt het weer mee en nu zeggen ze "mensen zien eindelijk de ernst in van de MG" :?

Ik ken gewoon mensen die 's nachts bij hun kindjes, die de MG hadden, hebben gewaakt omdat de koorts zo ongelofelijk hoog is en de kindjes zo ziek waren... ;(

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:01

Twiggy2008 schreef:
[*olduser*], jij begrijpt me verkeerd. Ik zeg amen, vanwege het feit dat overbrengen helaas altijd mogelijk is. Dus niet vanwege het al dan niet inenten, even voor alle duidelijkheid ;) . Waar haal jij vandaan dat de kansen daarop minder zijn? Drager kun je altijd zijn namelijk.

Ik laat mijn paard jaarlijks enten. En ik heb mijn kind ook altijd laten enten met de standaard vaccinaties. Mijn katten laat ik niet enten trouwens. Mijn konijnen wel. Dus?

De kans dat je ziek wordt als je geënt wordt is een stuk kleiner en dus de kans dat je iemand besmet ook.

Je laat je paard wel tegen griep enten, waarom mag die niet zelf weerstand opbouwen? Is toch gewoon hetzelfde verhaal.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:01

Charaz schreef:
Dan heb je mijn berichten niet gelezen Kaja, ik twijfel nog over wel of niet vaccineren. Je hoeft me niet gelijk aan te vallen.

Ik kom inderdaad dagelijks in aanmerking met zieke mensen, ik hoest niet, ben niet verkouden niks, ik was mn handen regelmatig of gebruik handalcohol mijn insziens loop je bij de supermarkt meer risico om besmet te worden dan bij mij aan de balie.

En nee sorry eerlijk gezegd sta ik niet in tweestrijd met mezelf.

Nou ik val je niet aan hoor :D
Alhoewel ik al wel gevaccineerd ben, maar nee toch maar niet... moet de tweede nog halen voor die 100% dekking hè? ;)

Geen tweestrijd maar wel twijfels..... hmmm.... mis ik iets?

Charaz

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:03

Nope paard mag niet zelf weerstand opbouwen vraag maar aan t KNHS, mag zonder enting niet verschijnen op wedstrijd ;-)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:06

Charaz schreef:
Nope paard mag niet zelf weerstand opbouwen vraag maar aan t KNHS, mag zonder enting niet verschijnen op wedstrijd ;-)

Dat weet ik.
Maar als je wedstrijden wilt rijden dan tellen al die bezwaren dus ineens niet meer, vind ik op zich best wel vreemd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:06

ThePast03, mijn paard wordt 1x per jaar geent, ja (standaardenting die verplicht is op mijn stalling). Weerstand opbouwen doet hij al jaren, hij staat vanaf zijn geboorte buiten in weer en wind. ;)

En als mijn kind ziek is, slaapt ze altijd bij mij. Zeker om haar in de gaten te houden, maar ook omdat ze dan gewoon graag bij mij wil zijn. Dus krijgt ze de MG, dan ligt ze zeker naast me 's nachts. :j
Net als bij de 'gewone' griep (waar je ook heel ziek van kunt zijn). ;)
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 25-11-09 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:07

ThePast03 schreef:
Charaz schreef:

Dat weet ik.
Maar als je wedstrijden wilt rijden dan tellen al die bezwaren dus ineens niet meer, vind ik op zich best wel vreemd.

Inderdaad ThePast03... :j

Nickeltje

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:16

Moderatoropmerking:
oneliners verwijderd

Kaja

Twiggy dat geldt hier ook, lekker bij mama in bed, maar de mensen waar ik eerder over sprak hebben geen oog dicht gedaan, hebben continue om de beurt gewaakt, zo ziek waren die kindjes....

GeeskeP

Pfff wat moet ik nou?? Ik word helemaal dol (met alle respect natuurlijk ;)) van jullie verhalen....
Moet ik nou wel of niet mn kleine vent van 8 maanden laten enten morgen?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:20

GeeskeP schreef:
Pfff wat moet ik nou?? Ik word helemaal dol (met alle respect natuurlijk ;)) van jullie verhalen....

:oo Moet je nog?? Dan moet je dit topic niet lezen joh, dan word je helemaal gek!

Die twijfels en angst kan niemand voor je weghalen... dat is een beslissing die je zelf moet nemen...
Ik weet wel hoe moeilijk het is, sterkte dus!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:20

GeeskeP schreef:

Daar kunnen en mogen we je niet bij helpen, die keuze moet je echt helemaal zelf maken.
Sterkte ermee.