Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 13:54

Ligt niet aan baby's/kinderen,.... ligt dus aan de geboortedatum :+

Als het kindje op de 15de is geboren, of dit nu in '07 was, in april of wat dan ook, die moeten van 12.40 tot 13.00 ;)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:55

ow heb ik verder niet goed naar gekeken dus :o ow maar dan kan ik ook wel bellen of ze heel misschien allebij wel om kwart voor 3 kunnen aangezien het net zo'n rottig stuk rijden is.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 14:45

Je zou kunnen informeren maar je mag in verschillende gemeentes enten ;)
Maar als je kind 1 en 2 op tijdstip 13.00 uur hebt laten enten is het het beste de volgende spuit ook op dat tijdstip te halen, althans zo staat het in de folder.

Gister ook weer een briljante opmerking in mijn omgeving.

- Geef je nog steeds BV?
* :j Ja!
- Oh wat knap!
* Denkt: oh ok, weinig knaps aan vind ik, maargoed :=
- Eet ze ook al papjes?
* Nee :n lust ze ECHT niet!
- Oh... das ook onhandig! Drinkt ze dadelijk met 1 jaar nog steeds bij je! :?
* lekker belangrijk :?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 16:50

Ja, het is soms raar als mensen horen dat je nog BV geeft... terwijl dat eigenlijk heel normaal moet zijn. Tot een half jaar vinden ze het nog mooi, tot 8 maanden hebben ze respect. Na de 8 maanden snappen ze het al niet meer. Soms krijg je zelfs een blik van walging, omdat hun er niet aan moeten denken een baby van (bijv.) 10 maanden aan de borst te hebben. Dat wordt dan als raar gezien.

Ik wilde eigenlijk niet enten, maar mijn man heeft me overgehaald. Hij vindt het risico te groot als ze wel wat krijgen. Ik heb ook veel gelezen over BV geven. Daar schijnt ook veel antistoffen in te zitten, maar dat is geen garantie dat ze de griep niet krijgt. Maar ik ga het toch maar doen. Omdat ik twee kindjes heb, heb ik twee tijden (11:30 en 16:30), maar je mag beiden kindjes tegelijk laten enten, dus mag ik kiezen welke tijd.

Mijn man staat ook om 5:30h op, dus ik voel me ook vaak zat schuldig, maar voor ik goed en wel wakker ben, heeft hij Britt al gehaald. Ik ben dan ook heel blij met die vent van mij. :D En hij doet het praktisch altijd zonder mopperen. "Jij kan het gewoon slechter hebben om 's nachts op te staan en ik voel er niets van." Zegt hij dan. :+:
Maar goed... stiekem denk ik dat er een minder nobele reden achter zit: ik word erg chagrijnig als ik mijn nachtrust niet krijg en dat weet hij ook en wil hij eigenlijk ook liever voorkomen. :o

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:43

Xantaatje schreef:
benangelique schreef:
mijn gevoel switched. lijkt me prachtig om BV te kunnen geven, maar zie enorm op tegen de rompslomp als kolven, alleen moeten voeden zonder dat over te kunnen dragen etc.

ja dat kan je inderdaad je man niet laten doen :D :+

Wat je zou kunnen doen, is er gewoon mee starten en kijken hoe het gaat. Ik neem aan dat je pas na een aantal weken gaat werken? dan kan je altijd overstappen of eerder als je het niets vindt. Het kolven valt reuze mee hoor meid, maar onthou altijd jij moet er achter staan wat een ander ook zegt. Want BV geven met een naar gevoel is ook niet de bedoeling

ik ga pas weer werken als de kleine al 5 maanden is zelfs! neem 2 weken ouderschapsverlof op en heb dan ook nog 6 weken zomervakantie (onderwijs), dus dat komt mooi uit allemaal.

wowamigo, borstvoeding.com heb ik idd gelezen. heeft idd al heel veel nut om maar kort te voeden zelfs. dat wist ik niet!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:53

Cyntje schreef:

*en jij denkt: Ja fijn! hopelijk gaat het zo lang lukken :+ *

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 18:58

benangelique schreef:
ik ga pas weer werken als de kleine al 5 maanden is zelfs! neem 2 weken ouderschapsverlof op en heb dan ook nog 6 weken zomervakantie (onderwijs), dus dat komt mooi uit allemaal.

wowamigo, borstvoeding.com heb ik idd gelezen. heeft idd al heel veel nut om maar kort te voeden zelfs. dat wist ik niet!

Wouw, dat is echt een fijne tijd na de geboorte! Goede planning :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 19:04

Angela schreef:
Cyntje schreef:

*en jij denkt: Ja fijn! hopelijk gaat het zo lang lukken :+ *

Ja... ik ben alleen bang dat ik door zulke opmerkingen op den duur ga stoppen en eigenlijk wil ik dat helemaal niet :\

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:09

ach, ik ben nu bijna een jaar verder en ik moet zeggen dat de meeste mensen er toch echt bewondering voor hebben :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 19:27

Ja, ik vind het ook leuk.
Nu begint ze meer dingen te kunnen, lacht ze tussendoor even naar me.
En van de week was het helemaal lachen.

Ik voed altijd liggend op bed, maar tussendoor kijk ik meestal TV en tegenwoordig moet ze én drinken én TV kijken meent ze :')
Dus wat doet ze dan... drinken... los... tv kijken... en dan draait ze haar hoofd en vind ze vanzelf de borst wel weer terug, grappig vind ik het.
Van de week deed ze het weer, pat zat erbij, dus ze koppelde los.
Ik zo: ( wel vriendelijk uiteraard ) trrrrrrrrrug!
Hup draait der hoofd om en drinkt verder :')

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 20:42

Het wordt mij nu weer lekker moeilijk gemaakt. Vandaag kwamen ze op het kdv met de mededeling dat ze geen borstvoeding meer in de koelkast mogen doen ivm bacteriën (door die f*cking mexicaanse griep) dus ze mogen alleen nog maar ingevroren meenemen en dat drinkt Milan dus niet.

Wat nu? Het gaat maar om 2 flesjes per week en ik kreeg zelfs het idee dat ze aan probeerden te sturen op kv.
No way! Dat komt er dus echt niet in bij mijn kind. Mijn bv loopt super en hij groeit er geweldig goed op. Ik hoef die nepzooi niet in mijn kind :n (niet om iemand af te kraken die het wel geeft maar ik wil dat absoluut niet omdat het gewoon niet nodig is!).
Kl*te zooi!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 23:19

Is er geen mogelijkheid om daar zelf te gaan voeden?
En wat is dan het verschil tussen vers en diepvries :?
Dat moet toch ook verwarmd worden en komt dan toch net zo in dezelfde handen... en qua bacteriecultuur lijkt me dat toch aardig overéén komen :?
Of ben ik dan blond ( ben ik ook :+ )

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:28

ik zie de logica er idd ook niet helemaal van in, ze moesten eens weten dat bv juist hygienisch is!! werkt antibacterieel.

maarre..wacht maar tot ze 2 jaar zijn, dan is het pas mooi om te zien hoe vreselijk blij ze zijn als ze weer mogen drinken :D en dan zijn ze haast weer even baby zoals ze zich innestelen :D

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:42

Wat balen Ninita!
Erg onlogisch ook...

Vandaag had ik best aardig gekolfd op het werk, in totaal ruim 200 ml. Dat zat in 2 potjes. Kom ik thuis, maak ik mijn koeltas open, is er een deksel gaan lekken! Ben ik gewoon ruim 100ml kwijt ;( Bah, ik ben er nog ziek van..

Ik vind het ook heerlijk om zelf te voeden. Lekker even ons momentje, en het is gewoon makkelijk. Ik wil het nog lang niet missen :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 23:44

Das balen Marloes :(:)

Dit is het snoetje waar ik tegen aan kijk tijdens het voeden :+:
Afbeelding

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:47

ah wat een poppie zeg +:)+

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:49

aaah kijk nou hoe lekker tevreden en relaxed :D erg mooie baby en foto ervan :j

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:50

Wat een heerlijk meisje Cyntje :+:

Ik vind de grote glimlach van Kyan altijd zo prachtig als hij zijn buikje vol heeft. Die is echt goud waard :+:

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 23:53

Elinaa schreef:
aaah kijk nou hoe lekker tevreden en relaxed :D erg mooie baby en foto ervan :j

Ze was alles behalve tevreden en relaxed op dat moment :')
Dit was gewoon een lucky shot :+
Morgen nogmaals proberen maar dan met paps erbij, die kan dan de clown uithangen en dan kan ik gewoon rustig met de camera klooien :7

Thanks *D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 00:03

Ik ga een aapje voeden hier en dan duik ik het nest in,... morgen om 8 uur gaat mijn Ik-ben-wakker-wekkertje weer :P

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 00:03

dat meen je, ik heb nog eens goed gekeken maar ze lijkt echt lekker op dr gemakje zo. zeker een lucky shot dan!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 00:04

ik kijk atwt nog even uit en dan is t ook voeden en op bed.

morgen om 7 / half 8 komen die twee van mij weer. komt op de zaterdag wel goed uit want ik moet werken.

nou slaap lekker alvast :wave:

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 01:05

Angela schreef:
benangelique schreef:

Wouw, dat is echt een fijne tijd na de geboorte! Goede planning :j

ja, beter plannen kon bijna niet haha.

cyn, anderen lekker laten kletsen. zolang het voor jou nog goed voelt en je kleine graag drinkt bij je moet je er van genieten. wel moeilijk met al die vooroordelen, maar gelukkig zijn er steeds meer mensen die weten van de hoed en de rand wbt borstvoeden.

ninita, ik zou de GGD eens even bellen over deze maatregelen. het is namelijk onzin dat je ander voedsel in een koelkast zou kunnen besmetten met ingepakte borstvoeding (niet ingevroren dus). Hetgene wat niet hygienisch is, is de buitenzijde van een verpakking, maar de pakken melk die erin staan ga na opening ook weer terug als ze niet op zijn en worden ook door vele handen aan de buitenkant aangeraakt.

goed, ik ben om; wij gaan voor borstvoeding. wel besloten om er geen halszaak van te maken als het niet lukt, maar proberen kan altijd.
hans staat er vol achter gelukkig.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 01:16

goede keus angelique! Hopelijk gaat het allemaal zoals het zou moeten :)

En wat een onzin over de geen bv in de koelkast zeg... dat slaat echt helemaal nergens op! Misschien vinden ze het wel oke als je het flesje waarin de bv zit weer verpakt in een apart zakje? Zo komt zelfs de buitenkant (die jij natuurlijk hebt vast gehad) niet met de voedingsmiddelen in de koelkast in aanraking. Dat zakje zouden ze er dan zelf omheen kunnen doen als ze net gewassen handen hebben.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 13:45

Cyntje schreef:
Ja, ik vind het ook leuk.
Nu begint ze meer dingen te kunnen, lacht ze tussendoor even naar me.
En van de week was het helemaal lachen.

Ik voed altijd liggend op bed, maar tussendoor kijk ik meestal TV en tegenwoordig moet ze én drinken én TV kijken meent ze :')
Dus wat doet ze dan... drinken... los... tv kijken... en dan draait ze haar hoofd en vind ze vanzelf de borst wel weer terug, grappig vind ik het.
Van de week deed ze het weer, pat zat erbij, dus ze koppelde los.
Ik zo: ( wel vriendelijk uiteraard ) trrrrrrrrrug!
Hup draait der hoofd om en drinkt verder :')

_O- herkenbaar! Ik kijk daarom ook geen tv meer als ik aan het voeden ben op bed. Ook moet de kamerdeur dichtblijven, want zodra ze maar wat hoort (en dan met name haar 3-jarige zusje) dan 'koppelt' ze af (grappig dat jij die term ook gebruikt, hier is die ook ingeburgerd ;) ), en ze is volgens mij ook bang om alle lol met haar zusje te missen (2 handen op 1 buik), dus is ze snel afgeleid. Het enige wat ik doe is soms op de Nintendo DS spelen tijdens het voeden, maar ook dat gaat nu de aandacht trekken. Spelen met het koortje wat eraan hangt. En wat het vervelendste is... als ze is afgeleid, wil ze nog wel eens per ongeluk bijten.
Ik heb ook filmpjes gemaakt van het voeden (en dat ze af en toe loslaat), zodat ik nooit hoef te vergeten hoe leuk en fijn het was. Filmpjes zijn wel enkel voor eigen gebruik. ;)

Ik vind het wel raar dat ze geen verse BV in de koelkast willen op het KDV. Zo wordt het BV geven wel verhinderd en dat vind ik een slechte zaak!

@Marloes: dat doet zeer hè, als je je afgekolfde melk niet wegsijpelen... Ik kolf alleen af en toe op het werk nog eens als ik op knallen sta, maar ik moet het sowieso weggooien omdat Britt het niet uit de fles wil drinken en dat vind ik zo zonde... Maar het is niet anders.