Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:49

Even helemaal los van mijn geloof,
Ik heb het woord moord nog niet in mijn mond (vingers ;) ) gehad.
Maar mijn mening is wel: abortus is het beëindigen van een leven. Mensen beslissen niet alleen over hun eigen leven, maar ook over dat van een kind. En dat dat hun eigen kind is, vind ik eigenlijk niet echt ter zake doen, het kind krijgt sowieso geen stem. Daarom vind ik het erg als mensen dit doen.
En tja... mooier kan ik het ook niet maken.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:49

Blue_Eyes schreef:
Yeyo schreef:
Nee als je abortus laat plegen volgens mij...

Nee.

Op het moment dat je je kindje houdt in een situatie die andere mensen niet kunnen of willen zien als geschikt om een kind in op te voeden, wordt je al gauw verweten dat je niet aan het kind denkt, dat je je kind in het ongeluk stort, ik heb zelfs een keer gehoord (niet tegen mij, maar wel van zeer nabij) dat Jeugdzorg ingeschakeld zou moeten worden, al bij voorbaat.

Okee sorry, verkeerd gelezen.

Ik vind dat je 3 keer na moet denken over wat je een kind te bieden hebt.
Om weer een voorbeeld aan te halen, mensen hier in flat hebben 5 kinderen totaal, 1 van hem, 3 van haar (van 2 vaders) en eentje samen.
We wonen in een appartement van 80m2, zijn wonen daar met 2 kinderen, 2 honden en 2 volwassenen. Vind ik tot daar aan toe, maar goed.
De oudste zoon heeft een achterstand, woont bij zijn opa en oma want dat paste hier allemaal niet in huis en dat zou nooit goed gaan.
Oke, prima.
Tot 2 jaar terug, toen kwam de buuv met een zwangerschapstest beneden die dus positief was....
Ik heb toen serieus gevraagd of ik haar moest feliciteren...

Toen dat jongetje geboren was, moesten 3 kinderen 1 slaapkamer delen, het oudere meisje en jongetje liepen met zware wallen onder de ogen omdat de baby continu liep te huilen s'nachts en papa en mama er doodleuk doorheen sliepen.
Inmiddels zijn we 2 jaar verder en is kind nummer 2 uit huis geplaatst, want dat ging ook niet meer....
Torenhoge schulden, kinderen lopen in vodden, nergens geld voor, tenzij er ergens weer een lening losgepeuterd kan worden. Wat moet er van die kinderen komen dan???

Ja sorry, maar verwacht je dan dat ik denk, joh leuk een baby erbij? Vooral houden, zal jullie goed doen!
Nee dan denk ik, hoe haal je het in je botte kop om nog aan een kind te beginnen??!?!????
Ik heb daar serieus bij overwogen om jeugdzorg in te schakelen ja, want ik vind dat absoluut niet kunnen.

Boktlid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:51

Voor mij nooit geen abortus.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:53

Heeft iemand hier overigens eens de film "The cider house rules" gezien waar ik het een paar pagina's geleden over had?

Hierin worden beide kanten, vind ik, wel goed belicht. Was erg onder de indruk van die film.

http://www.imdb.com/title/tt0124315/

Laatst bijgewerkt door Sigrid op 08-09-09 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

hyppolyte

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:55

Ik heb nog niet het hele topic gelezen, maar reageer toch even. In het geval van een door stomme ONS of onveilige seks veroorzaakte zwangerschap, dan vind ik dat je ook de verantwoordelijkheid moet nemen voor je acties, dan had je beter na moeten denken over wat je aan het doen bent.
In het geval van een zwangerschap door verkrachting vind ik het absoluut acceptabel. De reacties hierop vind ik dan ook nogal kort door de bocht en ongevoelig.

Ik ben niet anti abortus, maar ik vind wel dat mensen soms wel erg dom bezig zijn. En die moeten dan maar de verantwoording nemen. Als dapper genoeg bent om het onveilig te doen, dan moet je ook zo dapper zijn om de gevolgen te aanvaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:57

Blue_Eyes schreef:
Het verschil zit hem erin dat prolifers ook dat kindje zien als een medemens waar je respect voor dient te hebben.

Respect, laat me niet lachen _O- Prolifers die dr om bekend staan abortusklinieken te bestoken met brandbommen, schieten op dokteren, telefonisch bedreigen , mikpunt van geweld?
Dat noem jij respect voor de medemens?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:58

BE: en dat respect tonen ze door anderen uit te maken voor moordenaars en hetgeen dat Chiqa noemt? Ik geef een andere inhoud aan respect eerlijk gezegd.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 20:59

Daar komt Chiqua weer is de bocht om scheuren :+

Kaka

Chiqa schreef:
Blue_Eyes schreef:
Het verschil zit hem erin dat prolifers ook dat kindje zien als een medemens waar je respect voor dient te hebben.

Respect, laat me niet lachen _O- Prolifers die dr om bekend staan abortusklinieken te bestoken met brandbommen, schieten op dokteren, telefonisch bedreigen , mikpunt van geweld?
Dat noem jij respect voor de medemens?

En visa versa zijn er bijzonder onrespectvolle uitspraken en uitdragingen van pro-abortusstrijders. Dat is niet ter zake doende in dit topic.

Blue_Eyes

Je hebt prolifers en prolifers, Chiqa. Extremiteiten als die jij noemt zijn nooit acceptabel. Ik dacht trouwens dat jij hier degene was die het netste reageerde? Ik zie het....

PG, voor wat betreft het woord 'moord': lees het bericht van Ella even terug, dat zegt alles :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:01

Kaka schreef:
En visa versa zijn er bijzonder onrespectvolle uitspraken en uitdragingen van pro-abortusstrijders. Dat is niet ter zake doende in dit topic.

O vertel eens, kom eens met een quote waar zijn wij niet respecvol?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:01

Hohoho...we moeten hier niet gaan verzanden in een wij/zij discussie. Er zijn inderdaad militante prolifers die abortusklinieken bestoken, maar ik heb niet het idee dat alle prolifers die ambities hebben.

Laten we toch proberen iets meer van elkaars standpunten te begrijpen. Je hoeft elkaar niet te overtuigen, dat zal je toch niet lukken in discussies als deze.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:02

Ik denk ook wel dat je 2 verschillende soorten prolifers hebt....
degene met een afkeer tegen abortus, maar die wel de medemens met tegenzin hun eigen beslissingen willen laten nemen... en degene die erin door zijn geslagen en de medemens die een abortus wil laten doen bestoken met hun ideeen, op het gevaarlijke na....

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:03

Ik zie mezelf trouwens niet als een pro-strijder ofzo hoor. Ik probeer wat te begrijpen van de mensen die een ander standpunt innemen dan ik. En probeer hen mijn gedachten uit te leggen.

Dit is discussie, geen strijd voor mij toch :) .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:04

Blue_Eyes schreef:
Je hebt prolifers en prolifers, Chiqa. Extremiteiten als die jij noemt zijn nooit acceptabel. Ik dacht trouwens dat jij hier degene was die het netste reageerde? Ik zie het....

PG, voor wat betreft het woord 'moord': lees het bericht van Ella even terug, dat zegt alles :)

Ella haar bericht is nog wat anders dan de woorden moordenaar en egoïsten die hier voorbij kwamen. Dat je er tegen bent snap ik. Ik snap de beredenering ook en heb daar niets tegen. Maar zoals hier bij bepaalde mensen in de mond genomen werd, dat heeft niets met respect voor medemens te maken.

Die quotes van onrespectvolle pro's ben ik overigens ook benieuwd naar.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:05

Tja, het is maar hoe je het brengt....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:06

IMO gaat alles om hoe je het brengt in dit soort discussies. En in hoeverre je je kan inleven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:07

Robynn schreef:
Ik denk ook wel dat je 2 verschillende soorten prolifers hebt....

Zou het?? Heb dr een erg slecht beeld bij. Brullen dat je een moordenaar bent (Bij hoog en bij laag) een kindermishandelaar maar ondertussen uit pure frustratie je aan onschuldige mensen vergrijpt, .....sorry ik ken alleen de eerste groep, de tweede mijn excuses, nooit van gehoord.

Blue_Eyes schreef:
PG, voor wat betreft het woord 'moord': lees het bericht van Ella even terug, dat zegt alles

Euhm..uitspraak is achterhaald, wet is al vastgelegd, wat nu? Ja sorrie ik heb even geen idee waar je naar toe wilt.Zij heeft er moeite mee, een ander niet vrij simpel.

pharagirlke schreef:
Die quotes van onrespectvolle pro's ben ik overigens ook benieuwd naar.

Ben dr ook benieuwd naar dus wacht rustig af :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:08

@PG: Aan dat laatste ontbreekt het geloof ik niet alleen bij de prolifers ;)

Citaat:
Euhm..uitspraak is achterhaald, wet is al vastgelegd, wat nu? Ja sorrie ik heb even geen idee waar je naar toe wilt.Zij heeft er moeite mee, een ander niet vrij simpel.
Wat is er achterhaald aan? Ze heeft met geen woord over een wet gesproken. Ze zegt alleen dat hoe je het ook wendt of keert, abortus het beeindigen van een leven is.

Ennuh... mijn opmerking over kindermishandeling ging dus niet over abortus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:13

BE: op de vraag naar onrespectvolle quotes van "pro's" komt er tot op heden geen antwoord. :+

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:14

Chiqa schreef:

Dat het wettelijk is toegestaan wil nog niet zeggen dat het ook OK is. Worden jouw waarden dan puur bepaald door wat wettelijk is vastgesteld?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:16

Dat hangt er ook maar net vanaf hoe je het bekijkt. Als een leven nog niet echt begonnen is, dan kun je het ook nog niet beëindigen. Dan zou je dus ook al bezig zijn met het beëindigen van een leven op het moment dat je de (morning after)pil slikt, of een condoom gebruikt. Een foetus is pas levensvatbaar met 22 weken, voor die tijd niet. En zeker in de eerste weken is er nog geen sprake van een echt leven.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:18

Ik heb er ook geen negatieve pro's gelezen hoor trouwens.

Ik denk dat we blij moeten zijn dat er een wet voor is opgesteld, anders schieten de illegale "klinieken" als paddenstoelen de grond uit.
Daar word je blij van....en ondertussen maar zeuren dat de zorgverzekering zo duur word....
Dat staat totaal los van het feit of je het ermee eens bent of niet, maar ik vind het een prettig idee dat de mogelijkheid bestaat voor mensen die er écht behoefte aan hebben.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:18

Aladinnetje schreef:
ik heb een abortus gehad, en zag t eigenlijk niet als klompje cellen, ik zou nu ook nooit meer abortus plegen, heb er spijt van. ik was onder narcose. ik wil dit nooit meer meemaken, het was een hel. ik wil er idd niet aan denken hoe een abortus van 22 weken eraan toegaat... en ik vraag me af hoe die artsen dit kunnen uitvoeren.. eigenlijk is abortus wel af te raden vind ik. ik snap dat jullie het zien als moord. ik heb t gedaan om persoonlijke problemen, financiele problemen en ik moest het helemaal in me eentje opvoeden met weinig geld. toch had ik als ik de tijd kon terugdraaien het liever toch gehouden al was mijn omgeving voor abortus en tegen het houden

.

Hoi Aladinnetje,

Wat knap van je om dat hier op bokt neer te zetten, ik krijg er kippenvel van. Ik veroordeel je niet, zeker niet, hoop dat je dat gelooft en ik zou je willen troosten. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:19

_Ella_ schreef:
Chiqa schreef:

Dat het wettelijk is toegestaan wil nog niet zeggen dat het ook OK is. Worden jouw waarden dan puur bepaald door wat wettelijk is vastgesteld?

neen maar wetten zijn wel gebaseerd op semi-universele waarden van een cultuur.