Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:26

Die tip kreeg ik van mn spych. ik heb er een cd bij en dan zegt die vrouw wat je moet doen. Je verzet dan je gedachten en ik voel dan ook echt het verschil. Je moet je spieren aanspannen, hou vast, ademen en weer los. Als je wilt ben je er wel even mee bezig.

Had je vandaag geen behandelingen omdat je over je dag moet vertellen? Voor het zenuwachtig worden kun je het Gschema doen, want waarom wordt je zenuwachtig en wat is het ergste wat er kan gebeuren? Snap je wel want het is toch niet makkelijk om alles in de groep te gooien, denk wel dat je er veel van leert.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:29

PW ik ga ongezellig doen en naar mn bedje toe. Die ontspanningsoefening deed ik een hele tijd voor het slapen gaan, op den duur slaap je al voordat je bij je tenen bent. Ik spreek je morgen weer, succes morgen en hou je taai, je bent een toppertje!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:29

Ik leer er zeker veel van. Maar die onzekerheid om het te moeten vertellen zit zo diep, dat een g-schema niet helpt. Ik ben bang dat ze me een zeur vinden, omdat ik mezelf een zeur vind.

Vandaag was ik idd vrij, maar we beginnen altijd met een rondje hoe je erbij zit en hoe je vorige dag is geweest. Vandaar ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:30

CIV schreef:
PW ik ga ongezellig doen en naar mn bedje toe. Die ontspanningsoefening deed ik een hele tijd voor het slapen gaan, op den duur slaap je al voordat je bij je tenen bent. Ik spreek je morgen weer, succes morgen en hou je taai, je bent een toppertje!

Dank je. Je bent een lieverd.
Ik ga zo ook naar m'n bed, anders kom ik er morgen niet uit.

Amaryllis

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:48

Weltruste!

Net met 2 liefste vriendinnetjes flink zitten janken. Ze voelden aan dat het weer even minder met me ging, en dat ik me weer anders voordoe dan ik ben. Zo confronterend, maar aan de andere kant ook zo eerlijk en lief van hun dat ze dit mij willen laten zien en me hiermee willen helpen! :+: Daár heb je vrienden voor denk ik dan altijd maar :)

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:51

Meiden wat zijn jullie ontzettend hard gegaan!

Hier gaat het even k.ut. Weet het allemaal even niet meer.
Vandaag begrafenis gehad, maakt het er ook niet beter op.
Sorry voor de egopost btw...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:18

Ik heb vanochtend over mjn off-day van gisteren gepraat en over de woede-aanval van gisteravond. Het was eigenlijk wel fijn om dat te bespreken. Ik zie nu in dat het al heel wat is dat ik (ook al is het pas achteraf) in zie wat me zo boos maakt. En dat is het begin, leren herkennen en bewust worden.

Verder hebben we op donderdag altijd thema. Het had te maken met autonomie en verschillende rollen die je daarbij hebt, maar gaat te ver om hier helemaal uit te leggen. Het was voor mij in ieder geval echt heel nuttig en verhelderend.

Kortom: Een leerzaam ochtendje.
Ook hebben we een datum gepland dat we een keer met de groep weggaan. Waarschijnlijk gaan we naar een pretpark. :)

Ben nu lekker begonnen in Wreck this journal en dat doet mijn stemming ook goed. Straks nog even boodschappen doen want ik ga maar weer eens een keer koken vandaag. (Was mijn werkpunt voor deze week)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 13:55

Wreck this journal verbeterd je humeur inderdaad aanzienlijk!
Wat goed dat je weer gaat koken, wat ga je maken?

Ik ben net bij Garuna geweest en het sloeg helemaal nergens meer op. Ze denderde over me heen, ze was alleen maar bezig met ontsnappen. Echt niet leuk.. Dus ik ben een beetje overstuur nu.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:40

Allereerst :(:)

Wat naar dat ze zo op je reageerde. Jammer, zo is het niet echt de ontspanning die je eigenlijk wel even kan gebruiken.
Wel goed dat je geweest bent.

Het is inderdaad goed dat ik weer eens ga koken. Zo moet ik langzaam weer wat actiever gaan worden.
Ik ga trouwens een bloemkool-room ovenschoten maken. Nog nooit gedaan dus ben benieuwd. Is wel gewoon met een pakje hoor ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:24

Wreck this journal is zelfs goed voor mijn hartslag. Mijn hartslag in rust daalt gewoon een heel stuk en dat zonder mijn ademoefening. Zit nu op 88 per minuut. (Ben zo ontspannen dat ik goed adem denk ik)
Een goede aankoop in ieder geval! :+

Heb ook de boodschappen al gedaan en wat voorbereidingen voor het eten. Ga zo verder koken. Ondanks dat ik me er echt toe moest zetten voelt het ook wel weer goed om wat te doen. Al met al maakt dat ik vandaag best een goede dag heb :)
Vanavond nog een dam-poging doen met mijn vriend ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:48

Wat goed!!! Ik denk dat je vriend ook blij verrast zal zijn als hij ziet dat je gekookt hebt! Ik ben mega trots op je!

Ik ben net bij een vriendin geweest, en het was heerlijk om niets te hoeven uit te leggen. Geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:26

Ik ben net gebeld door de GGZ, mijn activeringstherapie gaat al snel beginnen! Spannend!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:27

Dat is trouwens iedere donderdag en dan ga je weer structuur in je week brengen. En daarbij zit ook een looptherapie, ik ben heel benieuwd.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 17:35

Dat is goed om te horen Angela!
Begin je volgende week donderdag al? En daarbij heb je toch ook nog gewoon psychotherapie? Spannend joh.
Fijn trouwens dat je niks hoefde uit te leggen bij je vriendin. Dat zijn echte vrienden!

Ik heb net weer een potje gedamd met mijn vriend, maar gestopt. Het is niet dat ik niet tegen mijn verlies kan, maar hij wint iedere keer en ik voel me daardoor heel onzeker en vooral dom. Het frustreert me alleen maar en dat is niet de bedoeling. Voorlopig dus geen spelletjes meer voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:12

Geen idee, ik kreeg een schriftelijk uitnodiging.. Vind het maar wat moeilijk, al dat afwachten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:16

Spannend joh!!
Ik ben wel heel benieuwd wat die activeringstherapie precies inhoudt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:18

Ja ik ook. Ik ben vooral benieuwd wat dat lopen inhoud. Ik ben niet sportief aangelegd. :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:20

Maar ze belden dus?
Weet je nog niet precies wanneer het begint dan?

Het lopen zal je vast wel op je eigen tempo kunnen doen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:23

nope, nog niks is echt zeker. Dus tja..

Ik baal er zo van, al die lange wachttijden in de zorg.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:27

Belden ze alleen maar om te zeggen dat het snel begint dan?
Wat raar dat je nu nog niks meer weet. Ik begreep dat je nu een datum had gekregen. Die lange wachttijden zijn inderdaad niet fijn. Maar vooral die onzekerheid is irritant. Had je maar een datum.

Weet je al wel wanneer je volgende week voor de psychotherapie moet?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 18:38

M'n vriend wil even wat samen doen, dus we gaan even voetballen. Eens kijken of dat wel wil :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:58

We hebben even een beetje gevoetbald, maar vooral een gesprek gehad over dat het niet gezellig is en dat we zo weinig leuke dingen doen. Ik vind het zo moeilijk, want ik kan nergens van genieten en heb daardoor ook bijna nergens zin in. Ik heb het ook met hem over gehad dat ik wel eens bang ben dat het altijd zo zal blijven. Ik weet gewoon niet meer hoe het is om echt van dingen te genieten en dat is best moeilijk.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:38

Hoe reageerde hij hier op PW, toen je zei dat je schrik had dat het altijd zo bleef ? Je bent wel tenminste op en top eerlijk geweest ?
En hoe voel je je nu na dit gesprek ?
Als je je verhaal hierover kwijt wil tenminste...

Ik zit hier al 1,5 uur nagels te bijten want mijn vriend mocht bij godsgratie zijn spullen gaan halen bij zijn ouders. Hij had expres een vriend mee genomen maar die belde een uur geleden dat hij al een half uur buiten staat en dat mijn vriend naar binnen is gelokt om te spreken met ouders en zwager die opgetrommeld is. Hij kreeg iig geen spullen terug. Ze hebben ondertussen alles geblokkeerd en gecancelled wat zij nog voor hem betaalde (wilden zij zelf perse, ik roep al langer dat hij financieel onafhankelijk moet worden) en ze willen alles nu betaald zien met terugwerkende kracht. Ik heb een deel van het gesprek kunnen volgen via gsm (hij had opgenomen toen ik belde, maar gsm is nu dood) en ging alleen maar over geld en mij. Leuk was anders om te horen en waarom moeten sommige ouders denken dat liefde te koop is ?
Ben benieuwd hoe hij er straks onder is als hij thuis komt...
Sorry voor ego-bericht maar mijn hartslag is voorbije 1,5 uur niet onder de 100 geweest denk ik en moest het even kwijt.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:57

PW, je bent goed bezig geweest, was het lekker wat je klaar had gemaakt? Goed dat je je vriend wilt plezieren met dammen/voetballen maar vind je dat zelf ook leuk? Weet wel, het is geven en nemen maar je moet dingen doen die je leuk vind (was doktersadvies wat ik kreeg) Hoe reageerde je vriend? Wij doen eigenlijk niet zoveel samen in de avonden, we hebben ieder ons eigen ding. De weekenden daar in tegen zijn weer wel echt voor samen, dat bevalt ons prima.

Flappie, het is misschien een persoonlijke vraag maar waarom hebben je schoonouders zo'n hekel aan jou, is daar reden toe? Nu zijn mijn schoonouders ook niet mn beste vrienden maar we kunnen goed door 1 deur. Vind het goed dat je vriend voor jou kiest, dat is geen makkelijke keuze, kiezen tussen je ouders of je vriendin. Althans dat denk ik dan toch maar in jullie situatie ligt het misschien anders. Heb je hem nog gehoord? Erg vervelend dat het allemaal zo moet lopen, het zijn toch volwassen mensen.

Vandaag weer een hele dag gewerkt maar wel gesprek over mn uren gehad, eindelijk, hij was wel een half uur te laat. Volgende week 1 dag minder werken en dan vanaf die week daarop 20 uurtjes, heerlijk lijkt me dat. Maandag en vrijdag vrij, dat is niet verkeerd, lekker lang weekend. Ben benieuwd hoe dat met de werkzaamheden zal lopen, ik ben iemand die graag bij blijft maar mijn collega's daar in tegen lopen gemiddeld 1 maand achter met hun emails etc...??? Als ik er aan denk dan krijg ik al spanningen. Vandaag wat woorden gehad met een collega, heb me maar op mn werk gestort maar het huilen stond me nader dan het lachen. Heb nu wat last van hartkloppingen in mn hals, ook erg vervelend.

Vanavond is mn ma langsgeweest en zijn we samen naar mn paardje gegaan. Ze zag er goed uit en stond ontspannend te eten, heb haar nog even geborsteld. Alleen kwam de staleigenaar even vragen waarom ik zo weinig kwam, dat vraagt hij steeds en hoe het met mn vriend is etc. maar ik heb toch geen verantwoording af te leggen?? Had trouwens gemeld dat ik er de komende weken bijna niet zou zijn ivm mn werk, daarom vind ik het extra vervelend als hij het dan toch vraagt. Voel me al schuldig genoeg. En nee, hij bedoelt het niet goed, hij is erg bemoeierig en nieuwsgierig.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:12

CIV: moest ik het een s weten, het enige wat ik weet is dat ik ooit 1 mail heb gestuurd naar mijn schoonmoeder om uit te leggen hoe ik ben opgevoed en hoe hij is opgevoed en wat er van ons verwacht en gevraagd wordt van hun en dat ik hier niet aan kon voldoen (zij hadden niet liever dan dat we daar veel over de vloer kwamen, mijn vriend moest voor allerlei klusjes opknappen en paarden verzorgen enz... en daar had hij nu minder tijd voor dus IK hield hem weg van zijn ouders, maar mogen wij ook nog prive-tijd hebben en voor ons eigen plezier dingen doen ?). Die mail heeft zij toen helemaal verkeerd geïnterpreteerd zoals zij hem wou interpreteren. Onze eigen psycholoog heeft ons geadviseerd te breken/afstand te nemen met/van zijn ouders door de verhalen die wij hem verteld hebben... Het zijn ouders die de liefde van hun kinderen hebben proberen te kopen en nu hij niet meer in het gareel loopt is het mijn schuld en mag hij alles terug betalen.
Sommige ouders verdienen het niet om kinderen te mogen hebben, sorry dat ik het zo zeg...
Maar ik kan iig zeggen dat dit zéér zwaar doorweegd op mijn vriend en op onze relatie. Sorry is allemaal moeilijk uitleggen...