Hooikoorts erger dan andere jaren??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Hooikoorts erger dan andere jaren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:38

Nou ik moet zeggen dat ik ook erg blij ben met mijn Semprex (of zoiets) die werken echt hardstikke goed, maar was dit weekend weer in Belgie bij een vriendin en die heeft een manege midden tussen allemaal bomen enzo, dus dat is gewoon vragen om problemen, nu thuis gaat het alweer wat beter.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:40

Was eigenlijk dit hele topic al vergeten, zo goed ging het ook zonder de Xyzal, maar inderdaad Rockwitch, ik ben vandaag ook weer aan het niezen en heb rode oogjes... Wat raar hè. We zitten wel vlak bij elkaar (ik zit nu in Rotterdam).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 11:41

Hmm, ik zit tegen Rotterdam aan te kijken (letterlijk) en ik heb geen last hoor :D

Nee ik kan gelukkig ook weer probleemloos met de hond erop uit of naar de paarden ofzo, ben ik erg blij mee!

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:44

Haha gelukkig maar, dan ligt het dus niet aan Rotterdam....

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:56

Ik heb ook wel het idee dat xyzal bij mij helpt. Of de pollen waar ik niet tegen kan zijn inmiddels uit de lucht, dat kan ook :+

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:15

Ik heb het idee dat de pollendruk minder wordt :j

Ik gebruik nog wel medicijnen, maar zeg een maand geleden had ik ondanks medicijnen nog veel last, nu gaat het goed.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 09:58

de pollendruk wordt denk ik wel minder, maar ik heb toch van de week nog 2 dagen mijn lenzen niet kunnen dragen door de jeuk en irritatie in mijn ogen.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:53

:o ahum.... kan ook een verkoudheid zijn.... maaruhhhh
hebben jullie ook alweer last van branderige ogen, extreme niesbuien en watervallen uit je neus en ogen |(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:01

Ik heb vandaag wel weer wat jeukende ogen gehad. Ik hoop dat die paar prikken die ik vorig jaar heb gehad toch de boel wat verzachten.
En dan in het najaar als de kuur weer kan beginnen ga ik weer mezelf lek laten prikken. Schijnt dat we het zwaar gaan krijgen dit jaar, door die strenge winter.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:07

bij mij is het ook veel erger inderdaad.
ik slik nu reactine ofzo?
dit helpt wel al word ik vet duizelig van en heel moe beetje jammer dat wel.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:48

Moe wordt ik ook van hooikoorts medicijnen word met de tijd minder. Ben weer druk aan de ceterezin en mijn neus jeukt! :+

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:19

rockwitch schreef:
Ik heb vandaag wel weer wat jeukende ogen gehad. Ik hoop dat die paar prikken die ik vorig jaar heb gehad toch de boel wat verzachten.
En dan in het najaar als de kuur weer kan beginnen ga ik weer mezelf lek laten prikken. Schijnt dat we het zwaar gaan krijgen dit jaar, door die strenge winter.

Is dat zo? Door een strenge winter komen er meer pollen in de lucht? Dat wist ik helemaal niet...
Ondertussen heb ik ook een hele heftige verkoudheid gekregen, maar ik weet bijna zeker dat ik vrijdag ook een hooikoortsaanval had.... nu met die regen is het weer verdwenen...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:20

Ik had zoiets op het nieuws gehoord, dat de mensen met hooikoorts het erg zwaar gaan krijgen vanwege de strenge winter. De reden weet ik niet precies.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 12:23

Telfast 180 doet vooralsnog z'n werk goed bij mij.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 15:25

Hihi, mijn topic is weer opgehaald :D

Ik heb sinds vorig jaar Xyzal van de HA en dat werkt perfect. Heb nog nergens last van, heb vorig jaar uiteindelijk ook geen last meer gehad met deze medicijnen, dus ik ga er vanuit dat ik dit jaar ook goed door ga komen!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:29

Wat fijn!

Bij mij begint het weer te komen, zit sowieso op één pil Aerius per dag.
Maar goed, heb mijn verwijsbrief voor allergoloog van vorig jaar ook weer gevonden tussen mijn papierwerk.
Dus dat wordt een afspraak maken binnenkort :')

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:58

Bij mij is het ook erger als andere jaren, kan me van vorig jaar herinneren dat het toen ook was...
Nu is het dus nog erger, medicijnen slaan nauwelijks aan. Zit nu al op andere pillen en dan in combinatie met oogdruppels. Oogdruppels kon niks aan veranderd worden aangezien ik dan alleen minder effectieve druppels kreeg, en aangezien deze al niet optimaal werken schiet ik daar niet veel mee op :+.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:59

Goof schreef:
Hihi, mijn topic is weer opgehaald :D

Ik heb sinds vorig jaar Xyzal van de HA en dat werkt perfect. Heb nog nergens last van, heb vorig jaar uiteindelijk ook geen last meer gehad met deze medicijnen, dus ik ga er vanuit dat ik dit jaar ook goed door ga komen!

Dat werkt bij mij dus niet. Maar dat kon ook zijn omdat ik er 'immuum/immuun' voor was, of in combinatie van mijn oogdruppels zei de dokter. Voorheen werkte het wel altijd, maar nu op aanraden van dokter andere pillen :D !

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:02

de zon begint te schijnen en krijg ineens weer last van hooikoorts/huisstofmijt!

elsyie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:15

hier nog een (ex) hooikoortsklantje. Ik heb er ook jaren heel veel last van gehad, rode jeukende dikke pus ogen, jeukende neus, constant niezen, jeuk in mijn gehemelte. Ik heb ook een hele sloot aan medicijnen geprobeerd: aerius, Telfast, xyzal, en nog een medicijn wat nu uit de handel is genomen. En dan heb ik nu al die neussprays nog achterwege gelaten. Het enige medicijn wat bij mij echt hielp was een medicijn niet specifiek voor hooikoorts maar voor acute alergische aanvallen: tavegyl. Ook ben ik voorzichtig optimistisch over een nieuw medicijn, het heet avemys, je dient het in alszijnde neusspray, maar het is werkzaam voor je ogen, neus en gehemelte. Ik heb daar meer baat bij gehad, als van al die pillen (tavegyl uitgezonderd natuurlijk)
Gelukkig ben ik nu nagenoeg hooikoortsvrij. Ik ben aan mijn vierde jaar bezig aan een desensibilisatiekuur, wat inhoud dat ik elk jaar, 7 tot 9 weken lang ingespoten wordt met datgene waar ik hartstikke alergisch voor ben (in mijn geval graspollen) Ik moet zeggen dat mijn hooikoorts al zeker voor 3kwart is afgenomen en geloof me ik had er echt altijd veel last van. Ik heb goede hoop dat het na het afronden van deze kuur nagenoeg weg is. Het mooie voor deze desensibilisatiekuur is,dat deze ook varianten heeft voor andere alergien zoals huisstofmijt, boompollen en huisdieren. Dus bokkers, er is zeker hoop :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:31

Die injecties ben ik vorig jaar ook mee begonnen, maar door omstandigheden kon ik ze niet afmaken, dus nu moet ik tot september wachten voor ik ze weer kan beginnen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:02

Ik heb zoveel plusjes op gras dat injecties voor mij geen optie zijn... Dus slik ik maar braaf pilletjes en let ik op wat ik eet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:04

Ik had ook heel veel plusjes overal voor, maar ze doen toch die injecties.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:26

Bij mij was het risico op shock te groot...

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:49

Mijn vriend heeft er ook weer veel last van. Jeukende ogen en niezen. Terwijl volgens het KNMI er nu weinig tot geen pollen in de lucht zitten!
Hoe moet dat over een paar weken wel niet worden als er wel pollen in de lucht zitten. Hij gebruikt een neusspray, oogdruppels en Aerius maar het helpt niet echt.