Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlie_P

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:09

En ik weet onderhand eigenlijk wel dat het niet klopt wat ik denk. En toch help ik mezelf iedere keer weer over de zeik. Meestal heeft het ermee te maken dat ik denk dat ik benauwd wordt of ga stikken. Maar ik heb ook hele tijden gehad dat ik dacht dat ik blind zou worden. Heel raar. Gelukkig gaat het wel steeds iets beter. En ik weet ook wel dat het niet klopt wat ik denk, maar dan zit je er 'in' en dan is het wel heel echt allemaal. Nouja, ik ga er maar vanuit dat dat ook weer voor bij gaat!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:13

je inderdaad hopen van wel ..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:17

Ik heb net een heleboel opgeschreven. Heb wel ongeveer helder nu wat ik het ergste vind. Ik voel me zo onbegrepen door mijn familie en er zit nog veel opgekropte boosheid bij me.
Het schrijven heeft me alleen niet echt opgelucht. Het maakt me erg verdrietig als ik er aan denk. Ik moet het maar even proberen te laten rusten denk ik, al weet ik even niet zo goed hoe...

Sifra: Had jij wel eens met g-schema's gewerkt?
Dat past namelijk heel goed bij niet-kloppende gedachten.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:22

Je hebt het iig helder nu PW. Ik vind het zelf ook altijd heel moeilijk om dingen los te laten, probeer dan maar wat afleiding te zoeken in bijvoorbeeld een niet te ingewikkelde film oid. Anders blijf je malen.

Het g schema heb ik nou afgelopen maandag voor het eerst besproken met de psych en ik ben er nu druk mee bezig idd. En ik heb een boel gedachten pfff....

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:24

Oja, dat had je ook wel gezegd, stom was het even vergeten.
Goed dat je er mee bezig bent. Het uitdagen van gedachten kwam nog he?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:27

Vanavond naar mn paardje geweest, mn vriendin zou haar wel even longeren maar dit bleek toch makkelijker gezegd dan gedaan dus ik heb haar maar overgenomen. Ze gaf flinke sprongen en trapte wat gericht richting mij, toen ben ik even goed kwaad geworden en deed ze het weer braaf, daarna gelijk gestopt. Ze wordt dan zo heet, dan is ze niet meer te houden, kan ze onder het zadel ook hebben. Daarna het geruilde hoofdstel nog gepast, deze is weer te klein :\ ,kan ik weer terug. Balen dus, zeker nu mn vriend net zn laatste paar dagen thuis is, we hebben er weinig zin in om steeds naar de paardenwinkel te rijden. Wil mn geld terug vragen en dichterbij huis een andere kopen, zul je ook nog net zien dat we nu verder van huis waren. Al met al zit dat even niet mee, was er dus ook langer dan gepland waardoor ik toch wat over mn grenzen ben gegaan, doe nu echt rustig aan want anders zie ik het fout lopen.

PW vervelend dat het net rustig was toen je het nodig had maar het is nu gelukkig weer drukker, ik ken dat gevoel. Ben je al iets rustiger?

Lukt me even niet om op anderen te reageren, misschien later nog. Sterkte voor degene die het nodig hebben. Edit, tellen jullie dan je hartslag of meten jullie dat met iets?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:30

Het uitdagen komt idd nog PW.

Doe maar even rustig aan CIV. Soms heb je van die dagen dat het allemaal even niet mee zit en dat komt nu natuurlijk helemaal niet uit. Sterkte!

Ik ga m'n bed opzoeken, welterusten allemaal en tot morgen!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:32

Slaap lekker Sifra, hopelijk wil dat lukken. Voel je je wel goed?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:33

Hey CIV wat vervelend dat je toch over je eigen grenzen bent gegaan. Zo zie je maar weer hoe snel dat gebeurd he? Wat een heethoofdje kan je paardje zijn als ik het goed begrijp. Maar het komt vast helemaal goed, ze is nog jong.
Ik kan me voorstellen dat je ook extra van dat hoofdstel baalt. Kun je het niet terugbrengen als je vriend straks weg is? Ik kan me voorstellen dat je liever dichterbij wat koopt.

Pas goed op jezelf en neem nu inderdaad even de rust die je nodig hebt :j

Ik heb weer heel erg last van druk op de borst. En voel me verdrietig door alles. Heb net met een goede vriendin even zitten msnen waardoor ik wel iets rustiger geworden ben. Maar het gaat nog verre van lekker helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:39

Hee dames,

Ik heb een beetje een klote-avond. Ik blijf het maar benauwd hebben, en weer die rot druk. Ik heb net Wit licht gekeken met mijn vriendje. Was wel leuk, maar kon me niet echt concentreren. Ben dan met 100 andere dingen bezig, en word door alles afgeleid. Mijn kat was vandaag jarig en ik wilde hem een tuigje kopen met een riempje zodat hij ook naar buiten kan. Ik heb het niet gedaan want ik ben bang dat mensen me voor gek verklaren met mijn kat... Ik heb geloof ik wel een half uur in die winkel gestaan, en uiteindelijk neem ik weer een beslissing gebaseerd op meningen van anderen. Kan mezelf wel voor mijn kop slaan!
Vanmiddag ben ik bij Garuna geweest en ik heb op bokt iemand gevonden die me misschien les kan geven in klasieke dressuur. Ze begint helemaal bij het begin de grondwerken, bewust worden van je houding, en omgaan met je eigen onzekerheid en angst. Lijkt me echt iets voor mij, maar ik durf niet te vragen of ik haar eens mag laten komen...

PW: fijn dat je het weer duidelijk hebt, en ook mijn PB-box staat open.

CIV: Heftig van je paardje, niet leuk als ze zo doen. Let je wel op jezelf?

Billyboy: fijn dat het wat beter gaat.

Sifra: Lastig he, die stomme gedachtes. Ik kan mezelf ook heel goed over de zeik helpen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:43

Wat vervelend PW :(:), wel prettig dat je het er even met iemand over kon hebben. Ook mn pb-box staat open voor je mocht je je verhaal willen doen. Hoop dat je een oplossing vind voor je probleem want dit werkt ook nogal slopend, heeft je vriend geen tips voor je? Mijn vriend kan er soms zo nuchter tegenaan kijken en dan denk ik van: Ja je hebt wel gelijk ja.

Ben denk ik toch iets over mn grenzen gegaan, was zowiezo weer een drukke dag. Vanmorgen al gesprek gehad met de psycholoog op de basis, deze is toch wel wat anders dan degene die ik normaal heb, goed bedoelt. Dan nog het sollicitatiegesprek, is altijd weer spannend. Vanavond wilde ik ook liever niet naar mn paardje maar ik moest toch dat hoofdstel passen en dacht als mn vriendin ermee bezig is en ik kijk dan zal het wel gaan maar helaas liep dit weer anders. Het lukt me eigenlijk nooit om er zomaar even naartoe te gaan er komt altijd wel iets tussen. Probeer nu dus rustig te doen maar dat wil niet erg lukken, merk dat er nog wat spanning vastzit.

Je moet het binnen 8 dagen ruilen en ik zie het niet zitten om volgende week, als hij net weg is, even daar naartoe te rijden. Volgens mij wordt dat niks, vermoed dat ik hier volgende week 1 hoopje ellende zit. Ben mn vrienden en familie al aan het waarschuwen. We gaan er gewoon morgen even mee terug.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:45

@ Angela_ Wat fijn dat je vanmiddag bij je paardje geweest bent. Leuk dat je iemand gevonden hebt die je les kan geven. Klinkt goed. Ik kan me je twijfel wel voorstellen. Ik heb het ook. De meest simpele dingen vragen durf ik momenteel gewoon niet, terwijl ik er eerder niet over na zou denken. Hetzelfde geldt voor het tuigje voor je kat. Ik zou ook bang zijn voor de reacties van anderen!

Ik heb trouwens ook film geprobeerd te kijken met mijn vriend, maar kon mijn gedachten er ook niet bij houden. Wij hebben de film stop gezet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:48

@ CIV: Wel goed dat je zo vooruit denkt met dat hoofdstel terugbrengen. Dan heb je het maar gehad he, dan ben je daar weer vanaf.

Had je wel een goed gevoel over de psycholoog op de basis? Of vind je je eigen psycholoog fijner? Wel een heftige dag inderdaad. Logisch dat je je nog zo gespannen voelt. Is er niet iets dat je kan doen om je te ontspannen voor je gaat slapen?

Mijn vriend heeft vaak ook wel van die nuchtere tips, maar nu helaas niet. Het is ook een lastige situatie, heel dubbel allemaal. Misschien dat ik het binnenkort nog wel even wat verder toelicht, maar ik zie er nu tegen op om het hele verhaal op bokt neer te zetten.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:51

Angela :(:) gefeliciteerd met je kat, die vind het vast niet erg dat hij geen tuigje aan hoeft. Hier zijn ze er in ieder geval niet dol op. Zou dat vrouwtje van de dressuurles "gewoon" vragen, via email durf ik dat altijd wel want ze zien je toch niet en weten niet wie je bent. Als je het niets vind dat kun je er altijd vanaf zien zonder dat men je raar aankijkt. Nee heb je, Ja kan je krijgen.

Ik probeer op mezelf te letten, het is gewoon een zeer hectische week, zo druk hebben we het niet vaak. Morgen gelukkig even geen plannen maar daarna weer 3 drukke dagen. Moet zeggen dat het me niet slecht afgaat maar merk wel dat het vandaag teveel voor me was. Had het vanavond kunnen weten maar ik wilde toch gaan....

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:52

CIV: Nu lekker proberen tot rust te komen. Goed hoe je je tot nu toe houdt.
Ik vind het dapper van je! :(:)

Ik ga mijn hond uitlaten en ook lekker naar bed.
Weltruste allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:55

Het probleem is dat ik vreemden wel wat durf te vragen, en het vrouwtje van die les heb ik ook gewoon via pb gecontacteerd, geen probleem. Maar de eigenaren van Garuna durf ik niet zo goed te vragen.

CIV: als je helemaal doorheen zit, mag je ook altijd hier aan kloppen, al is het midden in de nacht!

PW: Kan ik me goed voorstellen dat je dat niet goed durft, het is wel heel persoonlijk.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:55

PW, ik vind het ook lastig met dingen hier neer zetten, wil niet iemand tegen het zere been schoppen zegmaar, wil gewoon mn verhaal doen. Als je je er niet goed bij voelt kun je het misschien beter niet doen want straks krijg je er spijt van. Ik heb op bokt ook weleens iets geplaatst waarvan ik dacht, dat had ik beter niet kunnen doen maar nu staat het er wel. Of je moet het zo doen dat het niet naar jou te herleiden is.

De psycholoog op de basis was meer zoals ik een psycholoog verwacht. Ze gaat overal op in en dat doet mn huidige niet, denk wel dat dit beter is. Ze was verder erg aardig maar wel een echte psycholoog, alles uitpluizen. Hoop straks wel te slapen, gaat deze week best goed maar mn vriend is nu ook thuis. Voor volgende week heb ik mn slaappillen aan laten vullen, voor het geval dat. Slaap lekker en tot morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:57

Wat het tuigje betreft, hij heeft altijd een tuigje gehad. En we liepen ook vaker samen buiten. Maar nu maak ik me druk om wat anderen wel niet denken, blablabla. Het is een beetje een gekke kat, zo is hij straks meegegaan douchen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:59

Angela, dat ken ik ook wel, zomaar op iemand afstappen doe ik niet heel makkelijk. Heb dat met name ook met ouderen of bij mensen waarvan ik denk dat ze het "raar" vinden. Zit er nu gelukkig niet helemaal doorheen, voel me wel oke maar wat gespannen. Volgende week wordt een zware week vrees ik en daarna zullen er ook nog wel volgen. Wie weet heb ik jou/jullie dan nog wel hard nodig, aankloppen is wel wat ver weg maar lief dat je het zegt, doet me goed. Ik ben er ook voor je!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:01

Mee gaan douchen? Dat is wel vreemd ja, wij hebben 3 katten maar er is er niet 1 die daarvan houdt, ze komen zelfs niet in de badkamer. Zou alsnog een keer een tuigje halen, wat kan jou het schelen. Jij bent er blij mee en mochten mensen lachen dan hebben hun er ook nog plezier van, iedereen blij ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:10

Al heb je eens zin in wat afleiding, ik kan het soms ook wel gebruiken. (jij woonde aan zee toch?, ik ben dol op zeeland)

Ik ga zo maar eens een poging doen om te gaan slapen, eens kijken of dat gaat lukken. Morgenvroeg weer mijn werk bellen..

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:15

goedemorgen dames,

PW wat fijn dat je alles even op hebt kunnen schrijven zeg meestal lucht dat toch wel op.

Angela fijn dat je iemand hebt gevonden die jou les wilt geven zeg! is altijdfijn!

Sorry als ik niet altijd op iedereen reageer. Door dat auto ongeluk heb ik een concentratievermorgen van heel kort waardoor ik als ik jullie berichten lees het niet echt in mijn hoofd komt dus kan ik het niet goed onthouden. Heel erg vervelend en frustrerend.
Ik moet om één uuur bij de arbo arts zijn. Heb wat dingen op papier gezet die ik wil weten en dan maar afwachten

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:26

oei azzaro ! succes bij je arbo-arts zo !
ik heb net 3 uur gym er opzitten en heb nu een keine pzuze en zometeen nog een uur ..
dan moet we piepjes test doen :\
maar ik ben zo moe en duizelig lijkt me niet echt een goed idee mjaa this voor een cijfer .

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:33

jeetje dat is veel sport op één dag zeg. Kijk uit dat je niet oververmoeid raakt he

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 11:02

Azzaro, succes bij de arbo. Gewoon zeggen hoe je je voelt en als het nog niet gaat dan gaat het niet. Die van mij interesseerde het toen niet zoveel. Was een vreemde man met zn voeten op het bureau etc. maar ik hoefde niet te gaan werken en dat was het belangrijkste.

BillyBoy, jij hebt veel gym? Is dat een bepaalde opleiding? Ben blij dat wij dat niet hadden, had er altijd zo'n hekel aan. Succes met de test en kijk uit dat je jezelf niet voorbij loopt, letterlijk en figuurlijk. ;)

Wij gaan zo weer vertrekken, zijn drukke dagen maar vanavond heb ik gelukkig even niets. Ben er wel aantoe om even te zitten en zomaar lekker te hangen, het is een hectische week. Allemaal een beetje geslapen? Ik niet zo maar dat kan gebeuren. Hoop dat jullie een goede dag hebben en ik zie jullie later weer.