Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Talisa

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:05

Leuk, een prik tegen baarmoederhalskanker en dan stel je voor dat je daardoor later op 3 andere plekken kanker krijgt.
Nee, ik geloof er nog (niet) in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:06

WhiteRose schreef:
Faye & Phara, de tijd waarin dat gebeurde - toen waren de regels over toelating zó anders dat het uberhaupt al geen vergelijk meer is. Verder gaat dat voor Softenon om toepassing bij zwangere vrouwen, en mocht dat toen zonder verder onderzoek - de wetgeving is op beide punten erg verandert. Voor toelating wordt uitgebreid wetenschappelijk onderzoek gedaan, zonder goedkeuring van onderzoek en resultaten is er geen inschrijving in NL mogelijk. Tot slot is een medicijn en vaccinatie niet te vergelijken...
Als je dat niet wílt zien, prima - maar het vergelijk tussen beide situaties bestaat niet. Mensen er bang mee maken, vind ik een hele flauwe zaak.

Het is opnieuw toegelaten, nogmaals. Dus de overheid deinst er nog steeds niet voor terug ;)

Talisa het is eigenlijk helemaal niet grappig maar je brengt het zoooo droog dat ik niet anders kan dan in de lach schieten :') (en ik heb echt geen goede dag dus dat wil wat zeggen :') )

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:14

@WhiteRose:
En door wie wordt dat wetenschappelijk onderzoek betaalt?

Juist...door de farmaceutische industrie. Je denkt toch niet dat ze ergens miljoenen in pompen en dan er niks meer terug willen zien!

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:17

ik ga het niet doen.. heb er van gehoord goeie dingen maar ook minder goeie dingen.. al die meisjes die dat doen zijn eigenlijk proefkonijnen want ze weten niet wat er met je gebeurt over 10 of 20 jaar enz.. stel je krijgt er juist kanker van behalve in je baarmoeder...

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:19

Mijn moeder stond er gisteren nog op dat ik die prikken gewoon ging halen. Even alles uit het topic laten zien, en even de positieve berichten over de prikken opgezocht. En ze is tot de conclusie gekomen dat als ik niet wil ik niet hoef en dat ze dat ook niet erg meer vind. Dat uitstrijkje blijft gewoon nodig en over 5/8 jaar moet je toch weer een aantal herhalingsprikken omdat het dan is uitgewerkt.

Trouwens, het enige positieve wat ik hierover kon vinden, was de openingsslogan van het allereerste nieuwsbericht. "Een vaccin tegen baarmoederhalskanker." Voor de rest vind je alleen maar sites met artikelen waarom niet ..

Ik ga in iedergeval dus NIET.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:21

Phara, kom op - denk na :) Is het voorgeschreven als slaapmiddel? Het is opnieuw toegelaten, als medicatie bij kanker en níet bij zwangere vrouwen... Dat geeft dus ook niet de bijverschijnselen die toen gebeurd zijn. En brazilië - give me a case-report, I'll believe :)
Overigens is thalidomide zelf, de werkzame stof in Softenon, niet schadelijk. Het is de niet-werkzame stereo-isomeer die schadelijk is. Als je die uit het middel haalt, kun je het zonder bijwerkingen bij zwangere vrouwen toepassen. Dat mag niet en gebeurd dus ook niet.

Maar, tegen de tijd dat je ziek wordt, denk dan eens na bij ieder medicijn dat krijgt. Van véél medicatie is door onderzoek bekend dat het bij zwangere proefdieren afwijkingen op de ongeboren vrucht gaf. Voor jou een niet te gebruiken middel dus. Verder heeft vrijwel ieder middel bijwerkingen die afschuwelijk kunnen zijn, mits ze optreden. En laat dat nou zelden gebeuren :)
De taak van een arts is het om baten en lasten af te wegen - en dat doet ie voor het voorschrijven dan ook...
Wat wist je vriend over vaccinaties versus medicatie?

Talissa, het idee is niet dat je er kanker van krijgt. Het HPV bestaat uit heel veel varianten, en er wordt nu gevaccineerd tegen de varianten die het meest voorkomen en kanker kúnnen veroorzaken. Deze varianten zijn samen verantwoordelijk voor een groot deel van de Baarmoederhalskanker gevallen in Nederland. Het idee van sceptici is dat je er eventueel vatbaarder voor kunt worden voor andere, minder kankerverwekkende en minder voorkomende soorten van het HPV en daardoor alsnog BMHK kunt krijgen. Dat is niet bewezen.

Sigrid: Daar sla je de spijker op zijn kop, ze betalen wetenschappelijk onderzoek. Daar zijn wat eisen aan, zoals reproduceerbaarheid - het moet, in nieuwe labsituatie, precies dezelfde resultaten opleveren. En daar is echt weleens een steekproefje op genomen :)
Verder mag nog niet geregistreerde medicatie pas een volgende fase van toepassingstesten in, wanneer de vorige fase beoordeelt en goedgekeurd is. Dat gaat niet om simpele fraude die je noemt....

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:01

Maar de "zeldzame" bijwerkingen van vaccinaties komen toch echt wel voor. Mijn bezwaar is dat je geen bijsluiter te zien krijgt voor een vaccinatie, tenzij je er nadrukkelijk om vraagt. Ik wil zelf de kans krijgen om de baten en lasten af te wegen.

En van dit nieuwe vaccin is, zeker voor de lange termijn, nog niet bekend wat de lasten zijn.

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:04

jaa...

ikke moet ook.. :(

en de pest is...
ik heb een paar x in me leven een prik gehad en ben 3 keer faluwgevallen ervan :(

nie zo best dus.. :(

maargoed.. die prik moet natuurlijk wel hè :(:)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:06

Sharani, dat vind ik een terechte vraag om informatie. Dis de bijsluiter: http://www.fk.cvz.nl/ en dan bij zoeken even invullen "Gardasil".

Edit: Zie voor het voorkomen van zeldzame bijwerkingen de percentages...

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:09

Delfa: Je MOET niet. Lees alsjeblieft een beetje dit topic door en kijk dan nog een keer of je wilt gaan :)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 09:00

voor iedereen: maak je eigen keus en laat je niet afschrikken door dit topic maar ga in je directe omgeving wat opzoek naar mensen die de prik al wel of niet gehad hebben.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:20

liiisette schreef:
voor iedereen: maak je eigen keus en laat je niet afschrikken door dit topic maar ga in je directe omgeving wat opzoek naar mensen die de prik al wel of niet gehad hebben.

Waarom? Ik twijfel niet perse vanwege de gevolgen op korte termijn hoor.. maar meer over de gevolgen op lange termijn en daar kunnen zij mij ook nog niks over vertellen. :)

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:28

We gaan toch ook niet alle mannen inentent tegen prostaatkanker? Ik vind dit een ronduit enge campagne. Mijn dochter niet hoor!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:16

Ik ga ook maar niet, na dit hele topic gelezen te hebben twijfelde ik nog een beetje.
maar toen ik dit stuk las
http://columns.skynetblogs.be/post/5424 ... gevaarlijk
was ik helemaal om.
Ik ga niet.
Van mijn zusje weet ik het nog niet, maar ik ga niet.
Ik wil niet de kans lopen om verlamt te raken of zelfs dood te gaan.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:48

M_ariskaa schreef:
En over dat heeeeele grote deel heb ik het...
Ok ik wil jullie topic niet verzieken maar niet iedereen kent de gevolgen...

Van meisjes van een jaar of 12 kun je dat idd niet verwachten, maar van de ouders zeker wel!!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:55

liiisette schreef:

En dan nog? Die groep is toch veel te klein voor een objectieve mening? Net als bokt, als een paar mensen zeggen dat ze nergens last van hebben gehad dan wil dat niet zeggen dat niemand er last van heeft.

Edit: iedereen moet zelf de keuze maken idd, maar dénk erover na.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:58

Misser schreef:
liiisette schreef:

En dan nog? Die groep is toch veel te klein voor een objectieve mening? Net als bokt, als een paar mensen zeggen dat ze nergens last van hebben gehad dan wil dat niet zeggen dat niemand er last van heeft.

Edit: iedereen moet zelf de keuze maken idd, maar dénk erover na.
ja daar moet ik je wel ge lijk in geven

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:24

Nou heb meegelezen :=
Heb tegen mijn vriendinnen gezegt dat ze het beter niet kunnen doen ;)
Ik heb trouwens niet eens een brief gehad :+
Ik ga absoluut níet :n

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:45

http://www.uitdaging.net/gezond/baarmoe ... accin.html

Vele duizenden internationale meldingen van 'bijwerkingen' hebben laten zien dat de genetisch gemanipuleerde HPV-vaccins zeer ernstige en vaak permanente schade kunnen toebrengen. De auteur geeft opzienbarende informatie en onthult de verzwegen kanten.
Weet wát je spuit! Lees, vóór je spuit.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:55

Ik moet dus ook, 'k had beter dit topic NIET kunnen lezen want nu vind ik het alleen maar enger :O
toch maar me moeder dit eens laten lezen

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:58

omdat ik er dus net buiten val, heeft me moeder maar meteen die prikken besteld..
gewoon denken dat er niks aan de hand is..
zegt ze van je ze zijn gewoon veilig..
nou oke dat zullen we zien als ik dood neer val na de prik was die dus niet veilig..
ze wou nog wel naar de dokter bellen, maar ik kan t antwoord daar zelf ook wel op geven wat hij gaat zeggen..
''ja hoor is gewoon veilig...''

durf echt niet na die verhalen hier..
heb wel dat flmpje laten zien..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:00

Dood neervallen na die prik zal je nu ook weer niet :=

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:01

Ik moet inderdaad ook die prikken halen :D

Maar hoe gek het ook klinkt ik vind prikken leuk xD dus ben absoluut niet bang voor deze prik :)

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:02

Oh dear. Ik wil niet maar ik moet van mijn ouders.Ik word daar gewoon heengekickt.

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:04

Lavien schreef:
Oh dear. Ik wil niet maar ik moet van mijn ouders.Ik word daar gewoon heengekickt.

Als ik die prik niet zou willen halen en mn vader verplicht me die prikken te halen , heeftie mooi pech want wat dat betreft ben ik echt zijn spiegelbeeld want als ik iets niet wil krijgt niemand het voor elkaar :+ :Y)
Me vader heeft dan echt pech is mijn lijf, en ik beslis of ik m haal ofniet 8-)