Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:27

Ik ga zo beginnen aan mijn 3 crackers met light kaas:P

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:39

Meld mij ook...

Ook ik heb al verschillende pogingen gedaan. Eind 2006 ben ik 19 kilo afgevallen. Inmiddels is daar alweer 10 kilo bij. Ik heb dit toen zelf gedaan door anders te eten en niet meer te snoepen. Sonja Bakker heb ik daarna ook al eens gebruikt om de kilo's die eraan zaten eraf te krijgen. Dat ging toen om 2 of 3 kilo.

Nu ben ik die 10 kilo aangekomen in het laatste jaar. Nu ben ik al 2 weken bezig met lijnen alleen de weegschaal zegt wat anders. Ben zelfs extra gaan sporten maar niets helpt. Hoop dat ik met dit topic wat meer steun heb om toch door te gaan.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:34

Dat had ik ook hoor tinkiebel. Van meer sporten krijg je meer spieren en die zijn zwaarder dan vet. Je gaat wel vanzelf het gevoel krijgen dat alles steviger wordt. Gewoon volhouden!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:38

Ik meld me ook :) Ben in januari op kamers gegaan voor mijn studie, en woog toen nog 68 kg, januari 2009 woog ik 80 kg.. Dit doordat een deel van mijn dagelijkse structuur wegviel en ik vaak alleen zat, en dan pak je toch sneller iets te snoepen! Ik ben op dit moment niet met een dieet bezig maar probeer zo min mogelijk te snoepen en gezond te eten. Daarbij drink ik veel thee en water :) Sporten heeft geen zin meer op dit moment omdat ik over een week op stage ga. Dit is op een paardenbedrijf dus ik ga ervanuit dat ik daar wel aan mijn lichaamsbeweging kom :D Ik ben inmiddels al bijna 3 kg kwijt (vanaf 1 januari) waarvan natuurlijk ook een deel vocht is geweest :) ik zou graag weer terug gaan naar die 68 kg die ik al woog :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:50

Precies elke maand een kilo liesje!

Ik ga zo naar de sportschool en vanuit daar door naar mijn paard!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:55

:= ja dat heb ik wel knap gedaan dan :P Nu graag weer elke maand een kilo eraf ;)

Jij komt wel aan je beweging vandaag zo te horen Denice :)

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:57

Bonechi_ schreef:
Dat had ik ook hoor tinkiebel. Van meer sporten krijg je meer spieren en die zijn zwaarder dan vet. Je gaat wel vanzelf het gevoel krijgen dat alles steviger wordt. Gewoon volhouden!

Dat weet ik maar dacht dat ik aardig wat spieren had :\ Heb 2 paarden en zit op (wedstrijd)volleybal.
Ga nu met mijn zusje 1 x per week spinnen extra erbij. Qua conditie valt het niet tegen.

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:03

Pfffff net economie schoolexamen gehad.. moeilijk!!!!
Normaal zou ik eten omdat ik baal en omdat ik stress nu in de examenweek maar niet meer. Ik ga lekker naar mn paardje nu en als ik terugkom verder leren :) Jullie ook heel veel succes vandaag! Ik zit weer bijna op de 58.. (komma 2 nu nog :P ) Als ik onder de 57 kom vier ik echt een groot feest. Dan moet ik nog wel door maar is iig een enorme mijlpaal!

Welkom trouwens de nieuwkomers, gezellig dan wordt het wat drukker hier :)
Heel veel succes allemaal, dat de kilo's er maar af mogen vliegen!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:09

Heel hard vliegen graag :P Op welk gewicht ben jij begonnen als ik vragen mag? :)

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:15

whaaaaaaaaa net na het douchen op de weegschala gaan staan en ik weeg een kilo lichter haha :P *viert feestje zonder taart*

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:18

Toch veel mensen die gaan afvallen!

Kunnen elkaar goed helpen!
Het eten gaat me tot nu toe goed af *even afkloppen* en kan al wat meer sporten. Alleen de weegschaal zegt dat ik zwaarder wordt.. Grr ! Haha

Morgen weer even joggen en proberen te paardrijden, alhoewel ik vandaag wel erge spierpijn in mn benen heb!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:41

SuperLiesje schreef:
Ik meld me ook :) Ben in januari op kamers gegaan voor mijn studie, en woog toen nog 68 kg, januari 2009 woog ik 80 kg.. Dit doordat een deel van mijn dagelijkse structuur wegviel en ik vaak alleen zat, en dan pak je toch sneller iets te snoepen! Ik ben op dit moment niet met een dieet bezig maar probeer zo min mogelijk te snoepen en gezond te eten. Daarbij drink ik veel thee en water :) Sporten heeft geen zin meer op dit moment omdat ik over een week op stage ga. Dit is op een paardenbedrijf dus ik ga ervanuit dat ik daar wel aan mijn lichaamsbeweging kom :D Ik ben inmiddels al bijna 3 kg kwijt (vanaf 1 januari) waarvan natuurlijk ook een deel vocht is geweest :) ik zou graag weer terug gaan naar die 68 kg die ik al woog :)

Ooh dit ken ik zooo goed!

Ik ging op kamers van 60 kg naar 75 kg in 2 jaar tijd, yukkie! Nu bijna alles er weer af gelukkig, met veel moeite! Moeilik he als je alles zelf mag bepalen en lekker genieten van alles wat je zelf kunt kopen enzo!

Die 68 ga je echt wel halen! Kilo per maand is netjes, niet te snel gaan, dan ga je jo-jo-en!

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:43

zit nu te rammelen op mijn werk :( word er zelfs misselijk en duizelig van. Hebben jullie dat ook? Terwijl ik een cup a soup op heb en een plak kruidkoek vanmiddag.
Moet nog wachten tot 6 uur voordat we gaan eten.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:49

Ik meld me hier ook als jullie het goed vinden :P ?!

Ik ben in een jaar van 67 kg naar 75 gegaan, en zou graag ook weer terug naar de 67 willen!
Vind het alleen nog steeds lastig om van het snoep af te blijven :=

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:51

En hoe gaat het vandaag dames?

Mijn eten tot nu toe:
- 2 volkoren bammetjes met 20+kaas (+- 350 kcal)
- 2 volkoren bammetjes met kipfilet ( 200 kcal)
- halve eierkoek (45 kcal)
- opkikker + pakje crackers (100 kcal)

en vanavond neem ik:
Pizza light, oei wel slecht, maar lekker! En hij moet op ivm ontdooien diepvries met tomatensalade (+- 700 kcal)!

Dan zit ik rond de 1400 kcal per dag, daarop wil ik zitten om rustig af te vallen. Sneller gaat het met 1200, maar hoeft niet te streng, liever langzaam en langdurig....

Misschien ideetje om voor iedereen eetdagboekje bij te houden, dan heb je er zelf ook zicht op..

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:52

Pas je wel op met teveel op je kalorien letten ;)?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:52

tinkiebel schreef:
zit nu te rammelen op mijn werk :( word er zelfs misselijk en duizelig van. Hebben jullie dat ook? Terwijl ik een cup a soup op heb en een plak kruidkoek vanmiddag.

Ja heb ik ook weleens, vreselijk! Ik neem dan altijd fles water met een pakje droge melba toastjes of een appel! Anders voel ik me ook echt rot1

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:53

_Patriciaa schreef:
Pas je wel op met teveel op je kalorien letten ;)?

Voor mij werkt kcal letten heel erg goed... En ik zit niet op hongerdieetje hoor. Rond de 1400 - 1500 kcal per dag is netjes lijkt me :)!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:54

Ja daar heb je gelijk in :j

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:56

Loesss schreef:
tinkiebel schreef:

Ja heb ik ook weleens, vreselijk! Ik neem dan altijd fles water met een pakje droge melba toastjes of een appel! Anders voel ik me ook echt rot1

Heb ook al 1,5 liter water op :o moet vanavond ook nog :+

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:57

Haha oeps! Appetlje dan :P?

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:02

Ik zit nu thuis, mn tentamens zijn voorbij dus heb een weekje "vakantie" , maar merk wel dat ik nu meer ga eten..
Als "verveelgedrag" ofzo ;s ..
Hebben jullie dat ook ;p?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:07

Tinkiebel doe jij een bepaald dieet? Ik doe Atkins en heb nog geen moment honger gehad.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:08

Nou heb mijn avond eten ook op.. mag vanavond nog wat yogurt en dan op naar de volgende dag! vandaag ging me makkelijker af dan ik had verwacht :) vanavond naar de manege in barchem stalgenootje van mij heeft les dus ik ga weer groomen :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:14

Wel op de suikerspiegel blijven letten he dames..... :P
Ik lees hier en daar ik mag pas zo laat weer wat eten....
Zorg dat het op peil blijft..... dan neem je even iets gezonds en slanks bijvoorbeeld een stukje bleekselderij of radijs eet je toch wat en het is verantwoord....
Tenminste dit is wat mij verteld is :D
Op mijn scheurkalender slank door het jaar ofzo staan ook veel leuke en handige tips