@tinky12
Welkom, wat mij betreft doet iedereen hier zijn verhaal. Er zijn zoveel mensen zonder offciele diagnose die wel dezelfde klachten hebben, en zo leren we nog een wat van elkaar toch?
Wat je beschrijft herken ik precies. Ik ben op dezelfde manier ziek geworden als jij. Kwakkelwinter gehad, 1x goede griep en toen 2 maanden plat gelegen en maar 3 uur op een dag wakker kunnen zijn. De trap af lopen kon eigenlijk al niet.
Daarna ben ik wel een andere weg gegaan, want mijn huisarts heeft me (gelukkig) niet zo aan het werk gezet. De weg langs alle dokters is iets wat iedereen hier volgensmij heeft gedaan, je wilt toch weten wat je hebt. En het blijft inderdaad lastig uitleggen wat je hebt, mensen zien niks. Chronische Pheiffer is een uitleg die de meeste mensen gelukkig wel snappen.
Dat het nu beter gaat dan eerst maar nog steeds niet goed, dat heb ik precies zo. Ik kan nu een paar uurtjes in de week naar de universiteit, maar zo fit als ik eerst was ben ik nog lang niet.
Als ik jou was zou ik nog wel proberen bij een reguliere arts de diagnose ME te krijgen, alleen al omdat dat op je werk en bij instanties een officieel label nodig is (in de meeste gevallen) voor je extra voorzieningen kan krijgen.
Ik vind het heel knap dat je 3 dagen in de week werkt! Mijn filosofie is dat ik niks doe waar ik me ziek van ga voelen. Als jij ziek/misselijk wordt van je werk dan is dat misschien toch nog teveel? Ik snap dat er brood op de plank moet, aar misschien is het toch beter nog wat te minderen met werk? Ik merk in elk geval dat als ik te lang doorloop met teveel doen, ik dan een terugslag krijg van heb-ik-jou-daar. Dat hoeft bij jou natuurlijk niet ook zo te zijn, maar ik wilde het toch gezegd hebben