'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:25

Jeetje, wat een verhaal Seventje..... Je léést in de bijsluiter wel dat je goedaardige levertumoren kan krijgen, maar zo goedaardig zijn ze dus ook weer niet.... wel dus in de zin dat het gaan kanker is en je geen uitzaaiingen krijgt, maar je kan er dus wel degelijk dood aan gaan. Griezelig hoor. Wat een geluk dat jij het nog na kan vertellen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:05

Ik met de Yaz ook minder klachten. Was de laatste keer alleen wel erg misselijk, maar ik moet nog even zien of dit echt door de pil komt. Wel heb ik veel minder last van buikpijn.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:15

kan jou verhaal idd ook nog herrineren seventje
toen ik met mijn verhaal kwam

heb iets minder goedaardige tumoren gekregen door de pil
en door dat euvel zit ik reeds 8 jr in de overgang
en hoef nooit geen voorbehoedsmiddellen meer te gebruiken
om een evt zwangerschap tegen te gaan

nog 3 jr (even duimen)en dan hopelijk ook geen pillen meer slikken etc , slik nu een hormoon blokkeerder

heb gelukkig 1 kind , maar de pil heeft me wel de kans op
meer ontnomen .. en niet alleen dat helaas

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:18

Lalidan schreef:
Even update-tje van iemand die vorige week is overgestapt van pil naar nuvaring. Moet zeggen dat ik tot nu toe wel tevreden ben. Was een beetje bang voor een doorbraakbloeding, slik de pil namelijk al 3 maanden door, en dan zonder stopweek overstappen naar de ring die toch minder hormonen afgeeft, maar niks ervan. Ook de pukkels zijn toch echt minder. Ik heb nog wel wat puistjes, maar die echte grote, dikke bulten die je van grote afstand ziet en die zo ontzettend zeer doen en lelijke littekens achterlaten, zijn toch echt weg. Nou hopen dat ze weg blijven.
Wel heb ik wat meer last van afscheiding, hebben meer mensen met de nuvaring daar last van? Het ruikt ook wel, dat vind ik wel vervelend. Was me nu wat vaker met lactacyd, dat helpt wel.

Maar verder tot nu toe dus erg tevreden! Voel hem verder niet zitten, ben ook niet bang meer dat hij eruit komt, dus we gaan gewoon door.

Oej, dat verhaal van de pukkels klinkt goed! Ik zit nog te wachten op mijn menstruatie. Door het stoppen met de pil enkele maanden geleden is ie wat van slag en ik kan niet wachten om met die ring te beginnen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 14:13

Na ruim 2 weken, had ik dan gister eindelijk weer 'het' gevoel Haha!

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:47

Ik wil Nickyu heel veel sterkte wensen.. Jij hebt mij toen ook een aantal keer gepbt Knipoog thnx

En ik hoop gewoon ook door dat dit topic door vele word gelezen dat wij vrouwen echt beter na gaan denken over de pil. Het kan zo veel kapot maken voor de toekomst.

Tegenwoordig staat het er bij geschreven in de bijsluiter. Maar inderdaad Lalidan beschrijven ze goedaardige levertumoren die helemaal niet zo goedaardig blijken te zijn. Want je kan er wel degelijk aan overlijden en voor de toekomst kan het een grote ramp zijn. Ik ga in januari overleggen voor mijn toekomst. Ben het zat om als lopende tijdbom te functioneren.. Heb toch iets wat er niet hoort. En dat wil ik kwijt.

Aan Lillytjuh: Het is allemaal onderzocht en mijn leverceladenoom is het gevolg van de pil. En natuurlijk zijn er fouten gemaakt omdat iedereen maar dacht dat de klachten niet aan de pil kon liggen. Mijn huisarts heb ik er over aangesproken en deze vertrouw ik daarom ook totaal niet meer.

Ik hoop gewoon echt dat er beter over nagedacht word.

Groetjes Saskia

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:51

verography schreef:
jep ook ik heb stederil. Alleen heb ik een antal keer gehad dat ik doorbraakbloeding had en ik kon doorslikken wat ik wilde maar werd gewoon ongesteld (en als je op het moment in portugal zit met een zwembad heb je liever geen menstruatie natuurlijk).

Idd de verheldering is erg nuttig zal onthouden dat ik na mij laatste pil van de strip gewoon meteen met de diane moet beginnen.

Dit heb ik dus ook de laatste maanden met mijn pil. Het duurt zeker 5 dagen voordat ik ongesteld word, dan begin ik weer, maar net als vandaag, opeens een doorbraak, en wat voor eentje. Terwijl ik gewoon doorgeslikt heb. Dokter zegt dat ik het goed doe, maar ik begin nu wel te twijfelen. Zal eens kijken welke pil ik heb, die in een roze doosje in ieder geval.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:07

@saskia: gelukkig tref je hier ook een aantal hele slimme apothekersassistentes! Als iemand bij mij komt met vragen/klachten die mij teveel in de richting van "foute boel" komen kan ik door dit soort berichten mensen gerichter doorwijzen! Dus vandaar dat ik dit soort topics ook volg! Ik heb zelf heel veel klachten gehad van de microgynon en bij mij heeft het ook erg lang geduurd voordat er eindelijk ingegrepen werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:01

Nou ik heb vanmiddag de nuvaring opgehaald. Ben pas 1 keer ongesteld geweest sinds ik stopte met de pil en zit nu dus te wachten op de volgende ronde. Wacht nog een weekje en anders begin ik er al mee. Volgens de apotheker is hij dan net zoals de pil de eerste week niet veilig. Ben heel erg benieuwd!!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:12

Ik ga deze week ook naar de dokter, wil denk ik prik pil of iets in die richting. Zal bij hem informeren wat verstandig is voor mij

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:17

Ik ben eindelijk ongesteld, dus vanavond nuvaringen, ben benieuwd Haha!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:18

Ik had al ongesteld moeten zijn, dus dat wacht ik af voordat ik naar de dokter ga Haha!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:19

Mijn dokter was heel enthousiast over die ring omdat je dat zelf kan doen en dus ook veel zelf kan beinvloeden.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:21

het lijkt mij maar raar.. En gaat mijn voorkeur niet naar uit hij had over de prikpil. Dus zal binnenkort even een afspraak maken wat voor opties er allemaal zijn. Wil iets gemakkelijks Haha! las ook over een ding dat in je arm wordt gedaan en dat je dan 5 jaar 'veilig' bent.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:31

Ik vind het idee ook raar, maar het went vast wel Haha!
5 jaar voor vast is geen optie, dan wil ik al kindjes Clown

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:42

Kan er vast wel eerder uit toch, en ik heb nog geen kinder plannen de komende jaren...

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:43

Ik gebruikte eerst ook microgynon en ben ook automatisch overgezet. Maar niet op rigvidon maar op Ethinylestradiol/levonorgestrel.

Heb verder nergens last van en heb in de 3 jaar dat ik aan de pil ben nog nooit ergens last van gehad!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:18

gelukkig maar dat het ook zo kan gaan Lachen

zelf heb ik de prikpil dus(straks weer een nieuwe laten prikken)en die bevalt heel goed.
ik had altijd een hele hevige menstruatie,nu helemaal niet meer.

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:32

Karoliefje_ schreef:
las ook over een ding dat in je arm wordt gedaan en dat je dan 5 jaar 'veilig' bent.

Dat heeft een vriendin van mij gedaan. Zij kreeg er erg vervelende klachten van en wilde hem eruit laten halen. Dat is nog een heel gedoe geweest want ze konden hem niet vinden. Uiteindelijk is ze iets van 5 keer onder het mes geweest voordat ie eruit was. Dat is wel al een aantal jaar terug, weet niet hoe het nu gaat met zo'n ding hoor.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:34

oh de implanon.
er gebeuren daar wel veel vreemde dingen mee,mijn huisarts vertelde ook dat het soms zo ingekapselt in je arm zit dat hij er moeilijk uitwil.
het is zelfs een keer gebeurd dat ze hem niet konden vinden.
daarom heb ik er vanaf gezien

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:16

Ik heb 20 jaar de pil geslikt, eerst marvelon, maar die was te licht en toen overgestapt op minulet wat nu in eens Ethinylestradiol/levonorgestrel heet.
Nooit nergens last van gehad gelukkig, maar ook nooit een kinderwens gehad.
Dus vorige week Woensdag heb ik mijn baarmoeder en baarmoederhals laten verwijderen, omdat er bij mijn moeder in de familie baarmoederhalskanker voorkomt en ik een gekantelde baarmoeder had , waardoor uitstrijkjes meer op slachtpartijen leken.
Ik heb ook altijd heel veel last van mijn rug gehad, heb de afgelopen 2,5 jaar van de ene naar de andere kliniek gerend, ik had dus 3 hernia's en bij één daarvan was de tussenwervelschijf helemaal gescheurd, daar is overigens niks aan te doen, maar sinds ik vorige week geopereerd ben, heb ik wel de helft minder last van mijn rug.
Ik ging met flink wat rugpijn de operatie in, en dacht nog : hoe zou ik over 2 uur van die plank af komen, maar ik kwam er zonder rugpijn vanaf.
Dus waarschijnlijk doordat mijn baarmoeder gekanteld is geweest , hebben die banden zo hard aan mijn wervelkolom getrokken dat ik de ene na de andere hernia kreeg.
Het is alleen jammer dat dit door artsen nooit aan elkaar gekoppeld wordt, problemen met baarmoeder/eierstokken en lage rugklachten, want er is wel degelijk een verband.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:49

Zo, ik voel me net een duif. Ben vanaf gisteravond geringd Haha! . Was even friemelen hoe ik hem het beste vast kon pakken, maar uiteindelijk zat ie er zo in en ik voel er helemaal niks van! Ben heel benieuwd hoe het gaat de komende tijd Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:14

darwin schreef:
Ik heb 20 jaar de pil geslikt, eerst marvelon, maar die was te licht en toen overgestapt op minulet wat nu in eens Ethinylestradiol/levonorgestrel heet.
Nooit nergens last van gehad gelukkig, maar ook nooit een kinderwens gehad.
Dus vorige week Woensdag heb ik mijn baarmoeder en baarmoederhals laten verwijderen, omdat er bij mijn moeder in de familie baarmoederhalskanker voorkomt en ik een gekantelde baarmoeder had , waardoor uitstrijkjes meer op slachtpartijen leken.
Ik heb ook altijd heel veel last van mijn rug gehad, heb de afgelopen 2,5 jaar van de ene naar de andere kliniek gerend, ik had dus 3 hernia's en bij één daarvan was de tussenwervelschijf helemaal gescheurd, daar is overigens niks aan te doen, maar sinds ik vorige week geopereerd ben, heb ik wel de helft minder last van mijn rug.
Ik ging met flink wat rugpijn de operatie in, en dacht nog : hoe zou ik over 2 uur van die plank af komen, maar ik kwam er zonder rugpijn vanaf.
Dus waarschijnlijk doordat mijn baarmoeder gekanteld is geweest , hebben die banden zo hard aan mijn wervelkolom getrokken dat ik de ene na de andere hernia kreeg.
Het is alleen jammer dat dit door artsen nooit aan elkaar gekoppeld wordt, problemen met baarmoeder/eierstokken en lage rugklachten, want er is wel degelijk een verband.

hummm toch eens overleggen met mijn artsen , vond het al jammer dat ze alleen mijn eierstokken verwijderde
aan de andere kant als het goed is is mijn baarmoeder al behoorlijk geslonken nu
dat schijnt immers te gebeuren in - na de overgang

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:54

Nou, ik kom ook even binnen vallen. Ik ga nl vanaf maandag beginnen met de Yaz 24+4. Heb er zulke goede verhalen over gehoord/gelezen en ben de mijne nu echt zat. Ik had de Diana, maar sinds die van leverancier (of zoiets) is verandert, is mijn hormoonhuishouding ook helemaal verandert. Baal ervan als een stekker en zit ook weer onder de dikke puisten.

Ik heb tussendoor trouwens ook Implanon gehad. Voor mij werkte het wel aardig. Had alleen veel last van afscheiding (niet echt bloedingen) en kreeg meer acne. Bij mij kon hij trouwens heel gemakkelijk worden verwijdert en deed helemaal geen zeer.

Gebruikt iemand anders nu ook al die 24+4?

Jeetje Darwin en Seventje, dat zijn echt heftige verhalen. Hoe gaat het nu met jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:02

Hoi, ik gebuik de YAZ. Ik vind het een fijne pil. Was de laatste ongesteldheid alleen erg misselijk, ik weet niet of dat door de pil komt. Ik heb veel minder last van bloedingen en ook minder menstruatiepijn.

Ik vind het een aanrader, misschien een tip voor meer meiden/vrouwen die een andere pil willen! het enige nadeel is wel dat deze pil vrij prijzig is!