Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lalidan schreef:Even update-tje van iemand die vorige week is overgestapt van pil naar nuvaring. Moet zeggen dat ik tot nu toe wel tevreden ben. Was een beetje bang voor een doorbraakbloeding, slik de pil namelijk al 3 maanden door, en dan zonder stopweek overstappen naar de ring die toch minder hormonen afgeeft, maar niks ervan. Ook de pukkels zijn toch echt minder. Ik heb nog wel wat puistjes, maar die echte grote, dikke bulten die je van grote afstand ziet en die zo ontzettend zeer doen en lelijke littekens achterlaten, zijn toch echt weg. Nou hopen dat ze weg blijven.
Wel heb ik wat meer last van afscheiding, hebben meer mensen met de nuvaring daar last van? Het ruikt ook wel, dat vind ik wel vervelend. Was me nu wat vaker met lactacyd, dat helpt wel.
Maar verder tot nu toe dus erg tevreden! Voel hem verder niet zitten, ben ook niet bang meer dat hij eruit komt, dus we gaan gewoon door.
verography schreef:jep ook ik heb stederil. Alleen heb ik een antal keer gehad dat ik doorbraakbloeding had en ik kon doorslikken wat ik wilde maar werd gewoon ongesteld (en als je op het moment in portugal zit met een zwembad heb je liever geen menstruatie natuurlijk).
Idd de verheldering is erg nuttig zal onthouden dat ik na mij laatste pil van de strip gewoon meteen met de diane moet beginnen.
Karoliefje_ schreef:las ook over een ding dat in je arm wordt gedaan en dat je dan 5 jaar 'veilig' bent.
darwin schreef:Ik heb 20 jaar de pil geslikt, eerst marvelon, maar die was te licht en toen overgestapt op minulet wat nu in eens Ethinylestradiol/levonorgestrel heet.
Nooit nergens last van gehad gelukkig, maar ook nooit een kinderwens gehad.
Dus vorige week Woensdag heb ik mijn baarmoeder en baarmoederhals laten verwijderen, omdat er bij mijn moeder in de familie baarmoederhalskanker voorkomt en ik een gekantelde baarmoeder had , waardoor uitstrijkjes meer op slachtpartijen leken.
Ik heb ook altijd heel veel last van mijn rug gehad, heb de afgelopen 2,5 jaar van de ene naar de andere kliniek gerend, ik had dus 3 hernia's en bij één daarvan was de tussenwervelschijf helemaal gescheurd, daar is overigens niks aan te doen, maar sinds ik vorige week geopereerd ben, heb ik wel de helft minder last van mijn rug.
Ik ging met flink wat rugpijn de operatie in, en dacht nog : hoe zou ik over 2 uur van die plank af komen, maar ik kwam er zonder rugpijn vanaf.
Dus waarschijnlijk doordat mijn baarmoeder gekanteld is geweest , hebben die banden zo hard aan mijn wervelkolom getrokken dat ik de ene na de andere hernia kreeg.
Het is alleen jammer dat dit door artsen nooit aan elkaar gekoppeld wordt, problemen met baarmoeder/eierstokken en lage rugklachten, want er is wel degelijk een verband.