Stoppen met de pil, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dingetje

Re: Stoppen met de pil, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:44

Dat bedoel ik...maar het was wel zo, heel raar.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:47

Eey, wat een'leuk' topic!
Ik ben van het voorjaar gestopt, met de voornaamste reden dat ik verschrikkelijke stemmingswisselingen had en dat echt niet meer trok.
Nu nergens meer last van en krabbel zo langzamerhand weer helemaal op!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:54

CarinaR nou super!!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:55

Mijn vriend merkt aan mij heel duidelijk dat ik in mijn stopweek zit, dus blijkbaar reageer ik heel gevoelig op de hormonen.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:01

@sonjim: Ik had precies hetzelfde.
Voor mezelf viel het helemaal niet op maar mijn vriend merkte weldegelijk verschil.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:05

Eey San, jij ook hier!
Bij mij was er geen pijl op te trekken.
Ik werd keurig ongesteld dat wel hoor.
Maar nu ik gestopt ben heb ik een lang ciclus. 31 dagen en dan menstruatie! was even wennen!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:10

Dat ook wel, maar zelfs dat wordt steeds minder (zijn voordelen aan, maar ik vind het vooral eng) van een hevige ongesteldheid zonder verdere klachten naar een minimale ongesteldheid met migraine.

Ja Carina ik ben ook hier.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:29

ik denk dat ik niet meer zou kiezen voor de pil, of iets anders hormonaals, tenzij het echt niet anders kan... Man wat kan ik na een poos duidelijk het verschil merken. Ik had nooit zin in seks, en nu wel, bijna elke dag Tong uitsteken nog erger dan mijn vriend

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:32

hahahah Bloos Moest er wel even om lachen!!
Dat zou de mijne ook super vinden Haha!

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:46

Jose22 schreef:
En jij weet dan zeker dat je die kanker hebt door de pil??
Er kunnen geen oorzaken genoemd worden bij mensen die kanker krijgen, en tegenwoordig lijkt je van bijna alles kanker te kunnen krijgen. Wil je dan ook gewoon helemaal stoppen met eten? Maïs en sinasappels zijn bv ook niet veilig. En heb je een mobiele telefoon? Of een mast in de buurt? Lig je wel eens in de zon in de zomer?

Zo kan ik nog wel even door gaan.
Ik denk niet dat je met de pil moet stoppen omdat je bang bent kanker te krijgen, want als je de aanleg hebt krijg je het toch wel Verdrietig

Overigens deel ik wel een angst met jou. Ik slik de Diana pil, al vanaf mijn 15de, tegen puistjes. Ik ben 1 keer gestopt (op mijn 20ste) en kreeg toen direct weer puistjes, dus ben ik er maar weer mee begonnen.
Volgend jaar ga ik stoppen met de pil om zwanger te worden en ik ben ook heel bang dat de puistjes terug komen...

Ik ben wel benieuwd of dat iemand hier ervaringen mee heeft.

niet persoonlijk maar vriendinnen van mij kregen juist een hele mooie huis van de zwangerschapshormonen !
persoonlijk geen ervaring verder
ik gebruik zelf nuvaring en ben erg erg tevreden over. Spiraal zou ik nooi nemen omdat naaste familileden onvruchtbaar zijn geworden nadat dingen mis waren gegaan met spiraaltjes. ik zou wel een spraaltje nemen als mijn kinderwens vervuld is, mocht er dan iets mis gaan met plaatsen heb ik in elk geval al kinderen

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:54

Ik heb ook de nuvaring en vindt hem echt ideaal. Ik ben er op dit moment nog niet over uit of ik wel of geen kinderen wil. Op dit moment zou het voor mij totaal niks toevoegen. Mijn vriend roept al regelmatig: "ik heb morgen nog wel een gaatje vrij, laat ik dan mijn leidingen wel doorknippen" Haha!. Maar dat vind ik toch iets te definitief. Ik ben erg tevreden over de Nuvaring en moet inderdaad ook 20 euro eigen bijdrage betalen. Dat heb ik er wel voor over. Mijn vriend voelt tijdens de seks mijn ring niet zitten trouwens.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:11

heyitsme schreef:
Ik had nooit zin in seks, en nu wel, bijna elke dag Tong uitsteken nog erger dan mijn vriend

dat klinkt goed!!!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:48

Nog even iets van 3 pagina's geleden:

germie schreef:
Het is overigens heel goed om niet zo vaak te menstrueren. Gisteren stond er een stuk over in de krant. Vrouwen van nu menstrueren te vaak omdat ze niet meer continu kinderen krijgen.
Dus voor degenen die niet durven doorslikken: gewoon doen.

Waarom is het dan goed? Dat kan ik nergens vinden, daar ben ik wel benieuwd naar.

Ik merk het trouwens ook wel als ik in de buurt kom van mn stopweek/die heb bereikt. Mn vriend geeft me veel meer mijn gelijk, omdat ik veel volhardender ben! Tot vervelend aan toe!
Maar van minder zin in sex heb ik geen last. Eerder af en toe mijn vriend Ziek

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:49

Niet menstrueren omdat men vroeger vaker zwanger was vind ik toch wel ff iets anders als gewoon de pil doorslikken Nagelbijten / Gniffelen

Het eerste is natuurlijk en het 2de zeker niet Clown

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 10:47

Ik ben het helemaal met je eens Cyntje! Ja

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:38

Ik heb in de 7 jaar dat ik de pil heb gebruikt misschien 2 keer doogeslikt ivm een vakantie, maar ik vind het alles behalve natuurlijk Ja

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:48

germie schreef:
Het is overigens heel goed om niet zo vaak te menstrueren. Gisteren stond er een stuk over in de krant. Vrouwen van nu menstrueren te vaak omdat ze niet meer continu kinderen krijgen.

Klopt, dat zei mijn HA ook Ja

Hij zei dat je met de pil het best 1 a 2x per jaar ongesteld kunt worden, het is allemaal fake. Ik slik altijd 3 strips na elkaar en las dan een stopweek in Lachen

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:54

Dan ben ik maar eigenwijs maar ik kan me niet voorstellen dat het goed is, echt niet.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:05

Mijn huisarts zegt dat het voor een paar keer per jaar niet uitmaakt maar altijd of heel vaak doorslikken is niet goed

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:22

Het is geen menstruatie en zolang je je pil doorslikt wordt er ook geen menstruatie gefaked, want er komt nooit een eitje vrij, dat wordt voorkomen door de pil. Dus de bloedingen zijn geen menstruaties.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:24

germie schreef:

Quellian schreef:
Het is geen menstruatie en zolang je je pil doorslikt wordt er ook geen menstruatie gefaked, want er komt nooit een eitje vrij, dat wordt voorkomen door de pil. Dus de bloedingen zijn geen menstruaties.

Oke, geen menstruaties dus...
Waarom zou je dan doorslikken???? (afgezien van het feit dat je "menstruatie" een keertje niet uitkomt)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:50

Omdat een 'echte' menstruatie (wanneer je dus een eisprong hebt gehad) je lichaam reinigt en als je geen eisprong hebt dan hoeft er ook niets gereinigd te worden Lachen

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:10

Zou kunnen idd.
Maar ik merk wel dat de meningen hierover nogal verdeeld zijn. Ik heb "gelukkig" nooit doorgeslikt. Misschien raar. Maar ik heb zulke negatieve ervaringen met de pil dat ik ervan overtuigd ben dat doorslikken niet goed kan zijn....

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:16

sonjim schreef:
Ik slik al 15 jaar de pil en merk ook dat er in de laatste jaren veel klachten bijgekomen zijn die ik eerder niet had en die ik niet heb in mijn stopweek.

Ik hoorde hier iemand zeggen dat ze al 15 jaar aan de pil was... Dit is erg gevaarlijk. Ook in Nederland adviseren huisartsen om na maximaal 10 jaar over te gaan op een ander conceptie middel.

Wat mij opvalt is dat vooral in Nederland ontkent word dat de pil een van de grootste oorzaken is dat borstkanker zo veel voorkomt en voor de jaren 60 (uitvinding van de pil) borstkanker nooit voorkwam.
In het buitenland zijn ze over het algemeen veel verder met de erkenning van de risico's van de pil op borstkanker en daar geven ze het wel aan als reden van het "fenomeen" borstkanker van deze tijd.

Dit is een artikel over het risico van de pil in Belgie:

http://www.gezondweb.be/GezondWeb/Rubri ... de-pil.htm In Belgie vind ik ze er een stuk eerlijker over. In Nederland krijg ik altijd het idee dat iedereen probeert te beweizen dat het vooral niet door de pil komt, inplaats dat de mensen voorgelicht worden.

Filmpje waarom de pil borstkanker verhoogd:
http://www.youtube.com/watch?v=rukym4a1jXQ

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:31

Ik ben al een tijdje met de pil gestopt. Dit in verband met allerlei klachten die ik ineens kreeg tijdens mijn stopweek (misselijkheid, echt goed ziek enz.).

Daarna ben ik over gegaan op de Nuvaring, maar helaas had ik nog steeds last van klachten tijdens mijn stopweek.

Nu heb ik een Mirena spiraal. En echt, ik vind het geweldig!
- De komende 5 jaar verminderd ongesteld (in mijn geval 1 druppeltje).
- Na sterilisatie het veiligste anticonceptiemiddel.
- Geen klachten of last van de hormonen, dit natuurlijk door een minimale hoeveelheid hormonen.

Echt geweldig! Haha!