Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:27

Wie weet slaat het helemaal op met het overleg de 28e en gaat het door!
Mijn dochter zou in maart naar boksbeugel krijgen, is uiteraard verzet, maar zij sluit gewoon achteraan straks nadat iedereen geweest is. Vervelende tijd, zeker als je wacht op iets.

Prairy bedankt. Sorry voor late reactie. Ik ben er blij mee. Is gedaan door Dr. Scheerlink een Belgische kc. Aardige vent

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:18

Beste van maken maar denk ik. Ik had intake op 20 april. Heb nog niks gehoord, stiekem hoop ik dat ie het tel doet. Afspraak bij hem duurt 8 weken zo'n wachttijd was er al... duimen maar

ik ga voor je duimen, tussen eerste consult en operatie zat bij ons nog best een poos, kind had het bijna opgegeven zelfs. nu was dit ook een beste verbouwing, als het bv alleen boven was geweest had ze er veel eerder tussen gepast, en echt t is het wachten waard geweest

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:30

Afbeelding

Boven is voor operatie, paardrijden zonder paardengebit

Sassii

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:31

Jeetje, je neus lijkt ook gelijk heel anders.

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:39

Neus lijkt inderdaad anders, maar zo ziet het er niet heel echt uit. Bij zat er voor de coronatijd 2 mnd tussen intake en operatie. Dit ivm foto's, happen, passen, narcotiseur en meer gesprekken. Nu vrees ik echt dat het lang gaat duren. Alles staat mooi bij mij dus na de operatie is het zaak om alles op elkaar te laten aansluiten en dan zijn we klaar.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:57

Sassii schreef:
Jeetje, je neus lijkt ook gelijk heel anders.
. t is mijn dochter :D

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:58

Zoe26 schreef:
Neus lijkt inderdaad anders, maar zo ziet het er niet heel echt uit. Bij zat er voor de coronatijd 2 mnd tussen intake en operatie. Dit ivm foto's, happen, passen, narcotiseur en meer gesprekken. Nu vrees ik echt dat het lang gaat duren. Alles staat mooi bij mij dus na de operatie is het zaak om alles op elkaar te laten aansluiten en dan zijn we klaar.
. neus is ook beetje bijgewerkt, kin korter, lipspier veranderd, echt superknap gedaan

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:03

Ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de echte fotos, hoeft niet herkenbaar erop hoor. Als zijn ook haar neusnheeft laten doen, hadden ze daar ook watten in gedaan? Ik durf om die reden niet neus en onderkaak tegelijk e laten doen. Lijkt me zo benauwd en ik heb vorige enorm bloed gespuugd dus dat is nog minder met kaken op elkaar en dichte neus.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:46

heb je pb tje gedaan

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:09

Vanaf 20 april weer reguliere mondzorg door tandartsen en orthodontisten blijkbaar! :)

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:20

Meen je? Heb je een bron?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:28

Sassii schreef:
Meen je? Heb je een bron?

Het staat op nu.nl, wel nog met veel onduidelijkheden en onbevestigde berichten zie ik nu...

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:28

Oke, ik ben benieuwd...

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:33

Oh ben zo benieuwd. Ik heb een los blokje beneden en heb erover gemaild en kreeg terug dat ze het niet mogen en enkel helpen met pijnklachten. Die receptionisten is zo'n oud chagrijnig kreng.. sorry... Klasgenoot van mijn dochter gaat gewoon naar de ortho, zit in een traject wat ze moeten bijhouden zeggen ze ofzo. Nou een los blokje zet mij maanden terug, ik zie mijn tanden onder nu al uit de lijn gaan. Baal er enorm van.

Ik had trouwens 20 april de intake bij de kc. Heb nog niks gehoord dat het niet doorgaat ofzo... geen idee wat er nu gebeurt .

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:38

Jeetje wat vervelend dat je daar niet mee heen kan.
Ik hoop ook dat ik 1 mei terecht kan bij mijn ortho, dan zou mijn beugel worden geplaatst.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:51

Heb 23e een afspraak die al een maand verzet is en moet eigenlijk in juli geopereerd worden... hoop zo dat alles nog door kan gaan. Anders kom ik enorm in de knoei met examens en studie

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:56

Maar ze gaan toch pas 21 april overleggen of ze de maatregelen zoals horeca en scholen gaan versoepelen. Lijkt me ergens sterk dat daarvoor de ortho wel al mag.

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:42

Ik ben gisteren bij de kc geweest. 1 laatste kies stond nog te hoog. Hij wil dat eigenlijk alles mooi staat voor de operatie en aangezien ik nu toch moet wachten hebben de tijd. Hij heeft zijn bevindingen gemaild naar mijn ortho. Vanmiddag werd ik gebeld dat ik 7 mei een afspraak heb. Het is iig weer een start. Jullie al iets gehoord verder?

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:56

Oh wat super dat het bij jou weer loopt.
Ik twijfel morgen om even de ortho te bellen met de vraag of mijn afspraak 1 mei doorgaat. Enerzijds heb ik zoiets van dan heb ik duidelijkheid, dan weet ik of ik mijn beugel krijg.
Anderzijds zijn er genoeg mensen die nu voor dit soort vragen bellen en zullen ze er wel gek van worden.

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:00

Anders gewoon een mail sturen. Hier zijn de receptionisten enzo gewoon aanwezig.

De chirurg gaf aan dat alle uitgestelde operaties eerst gaan en ik als het ware weer achteraan sluit. Dus horsiegek ik hoop dat jouw afspraak blijft staan.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:00

Ja mijn operatie is nog niet ingepland, moet nog 1 andere draad krijgen en dan mocht ik gaan plannen. Zit te denken om gewoon de KC te bellen en in te plannen want zal verwacht ik toch al uitgesteld worden.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:48

Ik ben vandaag gebeld door de tandarts over mijn afspraak 1 mei.
Omdat ze geen mensen meer in de wachtkamer willen hebben, gaan ze tijdelijk ook op zaterdag open. Hun vraag was dan ook of ik 2 mei kan komen ipv 1 mei. Helemaal prima! :j

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:20

Ik heb boven al stalen draad, onder moet nog veranderen ivm die ene kies die moet zakken. Sowieso zeggen ze hier na het intake gesprek wat je heb met je kc, duurt het minimaal 6 weken tot de operatie. Dit door alle dingen die gemaakt worden, bitjes, rontgen en alles. Ze zeiden tegen mij dat ik nog een keer of 6 moet komen voor alles te passen en meten. Ik zou gewoon bellen, misschien kunnen ze wat duidelijkheid geven.
Door de periode waar we in zitten is alles uitgesteld en toch onzeker allemaal.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:06

Gisteren bij de ortho geweest en stalen draden erin, de laatste voor de operatie. Meteen de KC gebeld voor een afspraak. Maar ik mag over 2-3 weken weer bellen om het te proberen een afspraak voor consult te maken. Eerst moeten ze alle uitgestelde afspraken inplannen.
Over 4 weken happen om de gebitsmodellen mee te kunnen nemen naar een afspraak.
Ik baal er wel van, had alles nu zo gepland dat het in mijn zomervakantie kan plaatsvinden. Nu schuift die operatie echt maanden op, precies als het academiejaar weer gestart is en ik verplicht aanwezig moet zijn...

Zoe26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:06

@Horsiegek, ja was er al bang van vorige keer. Balen he, heel dat corona gooit de boel in de war. Ik had hetzelfde, ook mezelf vastgepind op juni.
Hoop voor je dat het uiteindelijk nog redelijk snel kan gaan.