GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:55

Goed bezig Koekie!

Tirza kijk ook naar de centimeters, niet alleen naar de kilo's. Meet jezelf op zodat je dat ook kunt zien als succes.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:37

Goed resultaat hoor 5 kilo in 12 weken toch??

Ik verwonder me wel eens over hoeveel mensen per week willen afvallen en er trots op zijn als ze 2,5 a 3 kilo per week afvallen.

Ik denk dan 1 dat kan helemaal niet zoveel in 1 week afvallen, dan moet het veel vocht zijn dat je bent kwijt geraakt en 2 het is helemaal niet gezond om zoveel per week af te vallen, want je spiermassa kan dit helemaal niet aan!

Ik wil eigenlijk niet meer dan 1 kilo per maand afvallen! En dat lukt aardig, ik neem zo'n 1700 calorieen per dag tot me en loop tussen de 12 en 15 duizend stappen per dag!

Ik moet zeggen dat het me tot nu toe goed afgaat, ben er al 10 kwijt, ben in mei begonnen met Ozempic, maar was daarvoor al op wilskracht bezig, maar met de Ozempic gaat het een stuk relaxter en voor mij zonder noemenswaaridige bijwerkingen! Nog 10 te gaan +:)+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:23

tirzasarah10 schreef:
Ik lees al een tijd mee onder mijn mee leessteen. En zie zulke prachtige resultaten voorbij komen! *\o/*
Zelf ben ik 12 weken terug met mounjaro begonnen en nu nog geen 5kg kwijt en toch wel bijwerkingen. Moet zeggen ik ben wel teleurgesteld.. er moet nog minimaal 25kg af en zie niet in hoe ik dat ooit nog voor elkaar moet krijgen. Wel een grote side note: ik heb een probleem lichaam waar artsen hier weinig kennis van hebben. Ik wist dat juist daarom afvallen wel heel lastig zou zijn en de vraag of ik er mee zou afvallen maar toch maakt het mij op de 1 of andere manier wel verdrietig. Het is daar toch ook wel prijzig voor :o

Zijn er hier misschien nog tips? Ben mij bewust dat mijn lichaam anders reageert als overgrote deel maar wie weet..
Mag ook via pb :)

Ik was eigenlijk niet van plan hier te plaatsen maar hoop dat het toch wat brengt

Je gaat sneller dan ik.
9 kg in een half jaar. Bij mij zit de winst ook in het feit dat ik met hoge doseringen prednison niet aan kom.
Woensdag ga ik met de internist bespreken of ik door ga. Wat mij betreft wel.
Maar misschien heeft ze een ander goed idee.

Ik at al heel weinig, meer bewegen zit er heel vaak niet in. Dus ik zie dit wel als winst.
Maar ik vind het ook wel duur, het is het me alleen wel waard.
Ik hoop ook dat ik wat fitter wordt als ik nog meer kwijt ben en get steeds opnieuw opbouwen van conditie dan ook steeds makkelijker gaat....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:37

Ik heb hier gemerkt dat het water drinken wel echt verschil maakt. Als ik een week slechter gedronken had dan was ik amper afgevallen. Dus probeer echt veel water te drinken. En eiwitten te eten zoals ei, kipfilet, kwark etc.
En het is geen sprint maar een marathon. Bij de ene gaat het sneller dan bij de ander. Maar trust the proces!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:00

Als je een moeilijk lijf hebt is -0,4 kg per week zo gek toch niet?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:03

Zonnetje81 schreef:

Al je geen moeljk lijf hebt is -0,4 ook helemaal goed.

0,5 kg is 3500 kcal, je moet dus om 0,5kg af te vallen elke dag -500kcal eten dan de hoeveelheid die je nodig hebt om op gewicht te blijven.

Dat is , tenzij je heel veel overgewicht hebt best lastig.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:12

Die 0,5 per week is hartstikke prima en een stuk beter dan 1-3 kilo per week als je duurzaam af wilt vallen. Ik ging vorig jaar met voedingsconsulent soms maar 0,3 per week. Best frustrerend ja, maar die 6 kilo die ik daarmee kwijt raakte over ruim 16 weken bleef er wel af. Met de ozempic ging ik veels te snel, dus na 2 x opgehoogd naar 0,5 dosering, ben ik weer teruggegaan naar de startdosering. Nu op vakantie overigens al 8 dagen op 1 injectie, dus benieuwd hoe dat gaat. Komen woensdagnacht terug, dus ik spuit dan pas weer zaterdag en heb er dan 14 dagen tussen gehad.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:02

Eleeke schreef:
Zonnetje81 schreef:

Al je geen moeljk lijf hebt is -0,4 ook helemaal goed.

0,5 kg is 3500 kcal, je moet dus om 0,5kg af te vallen elke dag -500kcal eten dan de hoeveelheid die je nodig hebt om op gewicht te blijven.

Dat is , tenzij je heel veel overgewicht hebt best lastig.

Daarom dus met een moeilijk lijf helemaal dikke prima.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:54

De berichten doen mij goed!! Bedankt iedereen! :)
Ik snap de duurzaam afvallen zeker hoor en denk dat die berichten vooral een trigger waren van mensen die dan +1 per week konden afvallen.

De bijwerkingen zijn vooral extreme hoofdpijn aanvallen, zo extreem dat ik gewoon niet meer kan functioneren. En ik ben gewoon vrijwel niets waard. Ik ben altijd al uitgeput maar nu is het echt vreselijk, ik denk zelf doordat er gewoon echt weinig brandstof binnen komt. Ik drink echt meer dan genoeg, tussen de 4 en 5 liter per dag. Mijn beweging is helaas vrij beperkt, probeer wel echt zo veel als lukte te doen.
Als ik het zo lees valt het dus allemaal wel mee en gaat het nog prima :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:24

tirzasarah10 schreef:
Ik snap de duurzaam afvallen zeker hoor en denk dat die berichten vooral een trigger waren van mensen die dan +1 per week konden afvallen.

De bijwerkingen zijn vooral extreme hoofdpijn aanvallen, zo extreem dat ik gewoon niet meer kan functioneren. En ik ben gewoon vrijwel niets waard. Ik ben altijd al uitgeput maar nu is het echt vreselijk, ik denk zelf doordat er gewoon echt weinig brandstof binnen komt. Ik drink echt meer dan genoeg, tussen de 4 en 5 liter per dag. Mijn beweging is helaas vrij beperkt, probeer wel echt zo veel als lukte te doen.

4-5 liter per dag??? Dan neem ik mijn woorden over veel drinken terug. Voor mij is veel drinken 1,5 - 2 liter.
Je kan ook teveel drinken hè? Daar kan je ook hoofdpijn van krijgen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:26

Als je zoveel drinkt daalt je natrium gehalte en daar krijg je verschrikkelijke hoofdpijn van weet ik uit ervaring :=

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:33

Dat is bizar veel.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:06

2 liter lijkt mij voldoende. Daar zou ik eerst maar mee minderen, hopelijk helpt dat.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:19

Wauw, 4-5 liter is echt heel veel! Dat zou ik ook nooit weg krijgen.
Zoals hierboven genoemd wordt klopt ook wel dat als je natrium te ver daalt, je ook extreem veel hoofdpijn kan krijgen.

Ik heb vrijdag voor het eerst gespoten.
Gisterochtend ging ik boodschappen doen en ging bijna over mn nek van de geur van versgebakken broodjes in de winkel. Heel raar want normaal vind ik t lekker ruiken en krijg ik er honger van.
Vandaag merkte ik dat ik wel honger krijg op de normale tijdstippen, maar als ik maar een half pita broodje met kaas op heb, ik vol zit.
Verder is de blauwe plek op mn buik nog goed blauw, maar doet geen zeer.

Gelukkig nog geen hoofdpijn gehad.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:02

Ik drink ook gemakkelijk 4 liter weg hoor. Als je lijf dat gewend is is dat niet zo erg, als het niet in een kort tijdsbestek is

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:35

Hier ook zeker 4 liter.

Je nieren kunnen tot 1 liter per uur verwerken. Dus zolang je het verdeelt over de dag, is dat helemaal goed.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:39

4 liter red ik niet :D
Zit met water snel op 1,5 liter. Dan nog 1 a 2 glazen 0 kcal drinken en dan nog een literpot thee in de avond.

Van te weinig ig drinken bij deze medicatie kom je in de problemen. Ik werd echt heel ziek van de uitdroging verschijnselen.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:02

tirzasarah10 schreef:

je hebt ook nu eenmaal trage responders en snelle responders. Zolang je zakt zou ik zeker daar blij mee zijn. Niet te snel willen ook, is inderdaad slecht voor de spiermassa, en die wil je echt niet kwijt!
Ik zit ook makkelijk aan 4 liter per dag, maar dat is dan ook bv koffie, cola zera, collageen drankje.. enz mee inbegrepen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:10

Ik blijf het een bijzonder middel vinden.
Hier bijna 15 weken bezig en bijna -13 kg op de teller.
*\o/* *\%/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:17

Zonnetje81 schreef:
Ik blijf het een bijzonder middel vinden.
Hier bijna 15 weken bezig en bijna -13 kg op de teller.
*\o/* *\%/*

Geweldig! Ga zo door.
Ik vind het ook geweldig spul.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:21

Ik kreeg via pb ook al een fijne tip dus daar was ik ook blij mee, drinken lijkt veel maar hoort helaas bij het ziekte beeld. Als je dacht dat veel honger hebben vervelend is, probeer eens de hele dag dorst die niet te stillen is :=
Heb ook vreselijke zweetaanvallen, echt langleven hormonen.. maar drinken zit wel goed :)
Voordeel wel door vele drinken voel je je de hele dag vol!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 39 min geleden

Heb je diabetes insipidus? Daar is goede medicatie voor (tegen, eigenlijk), werkt dat onvoldoende?