Het corona vaccin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:57

94%?! Dat kan toch bijna niet beter?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:58

Goede vraag Nikass. Ik zou denken van wel. Als in UK 95% minder naar het zkh gaat, een land waar men toch wel heel lang en snel nog instuurt, dan betekend dat toch best wel wat lijkt me...

sureido schreef:

De vraag van Nikass is meer of die kwetsbaren niet ook overlijden aan milde varianten denk ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:17

En AZ heeft waarschijnlijk niet voldoende werking tegen de zuid Afrikaanse variant. Hopen dat er snel voldoende gevaccineerd word zodat die niet echt voet aan de grond krijgt in Europa .

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:19

bigone schreef:
En AZ heeft waarschijnlijk niet voldoende werking tegen de zuid Afrikaanse variant. Hopen dat er snel voldoende gevaccineerd word zodat die niet echt voet aan de grond krijgt in Europa .

In Oostenrijk is die volgens mij al flink aan het rond gaan? Maar daar hebben ze wel echt ook harde maatregelen er tegen genomen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:22

Ik kan me voorstellen dat iedereen die nu met AZ gevaccineerd wordt straks alsnog een pfizer krijgt als daar voldoende van is.
Voor nu helpt ook AZ iig om de last te verlichten dus ik ben blij dat we die wel blijven gebruiken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:23

Alleen kan dat? Die vaccins beide combineren? Is daar onderzoek naar gedaan?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:25

sureido schreef:

Dat vraag ik me ook af.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:26

Beide combineren wordt nu sowieso onderzocht meen ik. Om de effectiviteit van AZ te verbeteren.
Maar ik zou niet weten waarom je na een vaccinatie met AZ niet opnieuw gevaccineerd kan worden met pfizer?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:27

sureido schreef:

Als je je vaccinatie met AZ hebt afgerond na 3 maanden en in het najaar is er 'n pfizer/moderna beschikbaar tegen de nieuwste mutaties dan staat dat gewoon los van elkaar lijkt me.

Net als dat je vroeger elk jaar een HepA moest halen en opeens was er een versie beschikbaar die 20 jaar tot levenslang bescherming biedt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:38

elnienjo schreef:
sureido schreef:

Als je je vaccinatie met AZ hebt afgerond na 3 maanden en in het najaar is er 'n pfizer/moderna beschikbaar tegen de nieuwste mutaties dan staat dat gewoon los van elkaar lijkt me.

Net als dat je vroeger elk jaar een HepA moest halen en opeens was er een versie beschikbaar die 20 jaar tot levenslang bescherming biedt.

Alleen dat mRNA is wel nieuw, dus denk dat dat wel goed onderzocht moet worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:40

sureido schreef:
Alleen dat mRNA is wel nieuw, dus denk dat dat wel goed onderzocht moet worden.

Ik zou het gewoon zien als een nieuwe vaccinatie als ik nu eerst een AZ kuurtje krijg en eind dit jaar een Pfizer/Moderna (eventueel ook middels 2 shots)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:26

Gezien de succesverhalen uit Schotland en Israël, wordt er hier in Belgie nu ook gedacht aan het 2e vaccin uit te stellen en zoveel mogelijk mensen een 1e dosis te geven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:28

Ik was heel erg tegen dat uitstellen maar ik vraag me af met de golf die er aankomt, het afgenomen draagvlak en de gunstige berichten uit UK of het voor NL niet ook verstandig is dat te doen ja.
Ik vind hem heel lastig, mijn weerstand er tegen is iig voor een groot deel gezakt.

Israel biedt wel volgens richtlijn aan toch? Of ook uitgesteld?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:29

Bij AZ maakt uitstellen niet zoveel uit toch? Dan zoek ik ook zeggen prik maar door, geef desnoods nooit die tweede en maak er dan Pfizer van.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:50

Pandora2 schreef:
Gezien de succesverhalen uit Schotland en Israël, wordt er hier in Belgie nu ook gedacht aan het 2e vaccin uit te stellen en zoveel mogelijk mensen een 1e dosis te geven.

Hoelang willen ze die 2e prik uitstellen?

Hier in Nederland doen ze de 2e prik van Pfizer nu uiterlijk na 6 weken ipv 3.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:55

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 09:57

Pandora2 schreef:
In Israël doen ze een studie met 1 prik onder gezondheidswerkers lees ik. Lijkt gunstig uit te pakken.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210219_97941683

Dat zeg ik al weken, er in met die spuiten, eerst zorgen dat het virus uitdooft en tegen de tijd dat er weer gevaccineerd moet worden zijn er veel meer vaccins.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:27

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:29

Ik vind het sowieso gestoord. Maar ik vraag me af hoeveel provaxx-clienten zo iemand nog heeft.
Als je in de reguliere wetenschap geloofd blijf je toch niet bij een arts met zo'n sterke alternatieve visie?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:38

Ik denk inderdaad ook dat die man nog zo goed als enkel cliënteel heeft dat zich toch niet zal laten vaccineren. Die enkelingen die dan dit papier onder de neus geschoven krijgen, gaan dan vast ook wel elders voor het vaccin.

In elk geval dient zo'n verklaring tot niks want als er iets grondig fout gaat door de vaccinatie, kan er niemand aansprakelijk gesteld worden. Schiet je dus niks mee op :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:57

Iig geen dokter sowieso. Tenzij de beste man verkeerd vaccineert.

@ravellie: over HCQ als geneesmiddel bij corona is echt heel veel onderzoek gedaan. Echt heel veel. En het werkt niet en heeft inderdaad forse bijwerkingen.
Genezen is relatief natuurlijk. Als ik een ontstoken oog heb en ik neem 2 rennies en morgen is mijn oog beter, ben ik dan genezen door de rennies? Of ben ik gewoon genezen en nam ik toevallig rennies?
Daarvoor is dubbelblind onderzoek nodig en dat laat zien dat HCQ dus niks doet. Deze mensen die hij zegt genezen te hebben zijn dus genezen en namen toevallig HCQ. Maar zijn niet genezen door HCQ.

Over de bijwerkingen van de vaccins is volgens mij juist heel veel gezegd? Ik heb iig aan alle kanten wel gehoord dat de tweede prik aardig bijwerkingen kan hebbben. Onschuldige weliswaar, maar wel vervelend. Meerdere klanten van ons houden een schema (weliswaar vrijwillig, want je mag het niet verplichten) wanneer medewerkers zich laten vaccineren om zo de bezetting beter rond te krijgen omdat veel mensen idd een paar dagen van de leg zijn na het vaccin. En ik weet ook al instellingen waar ze iemand extra op de afdeling hebben gezet de 2 dagen na de vaccinaties van de bewoners.

Edit: oh ravellie is alweer weg :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:00

Dat malariamiddel is levensgevaarlijk. Ik snapte nooit waarom het werd gebruikt want bij een groep mensen zal het zorgen voor ernstige hartproblemen. Ik zou het middel namelijk weigeren als ik het ooit zou moeten hebben.

Even over de cliënten weet niet welke doelgroep je bedoeld maar ik werk met mensen met een verstandelijke en lichamelijke beperking en ook wel met heftige ziektes. Ze zijn gisteren gevaccineerd met welk middel is mij even onbekend. Maar geen allergische reacties in ieder geval. Natuurlijk is het hartstikke spannend maar om straks weer wat vrijheid en lucht aan ze te geven is wel heel erg fijn! Deze doelgroep zit al een jaar binnen en komen alleen buiten voor een wandeling of met klusjes doen.

De bijwerkingen zijn voor iedereen vervelend maar als je in je hoofd hebt dat de bijwerkingen die je dan voelt bij corona nog veel erger zijn, valt het echt reuze mee als je het daarmee moet vergelijken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:04

De post was al verdwenen zebrastreep :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:04

secricible schreef:
De post was al verdwenen zebrastreep :D

Helaas haha zag ik ook pas met toen het geplaatst was :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:44

secricible schreef:
Goede vraag Nikass. Ik zou denken van wel. Als in UK 95% minder naar het zkh gaat, een land waar men toch wel heel lang en snel nog instuurt, dan betekend dat toch best wel wat lijkt me...

sureido schreef:

De vraag van Nikass is meer of die kwetsbaren niet ook overlijden aan milde varianten denk ik.

Dat was inderdaad mijn vraag. Dank voor je antwoord :)