Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
sureido schreef:94%?! Dat kan toch bijna niet beter?
bigone schreef:En AZ heeft waarschijnlijk niet voldoende werking tegen de zuid Afrikaanse variant. Hopen dat er snel voldoende gevaccineerd word zodat die niet echt voet aan de grond krijgt in Europa .
sureido schreef:Alleen kan dat? Die vaccins beide combineren? Is daar onderzoek naar gedaan?
elnienjo schreef:sureido schreef:Alleen kan dat? Die vaccins beide combineren? Is daar onderzoek naar gedaan?
Als je je vaccinatie met AZ hebt afgerond na 3 maanden en in het najaar is er 'n pfizer/moderna beschikbaar tegen de nieuwste mutaties dan staat dat gewoon los van elkaar lijkt me.
Net als dat je vroeger elk jaar een HepA moest halen en opeens was er een versie beschikbaar die 20 jaar tot levenslang bescherming biedt.
Pandora2 schreef:Gezien de succesverhalen uit Schotland en Israël, wordt er hier in Belgie nu ook gedacht aan het 2e vaccin uit te stellen en zoveel mogelijk mensen een 1e dosis te geven.
Pandora2 schreef:In Israël doen ze een studie met 1 prik onder gezondheidswerkers lees ik. Lijkt gunstig uit te pakken.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210219_97941683
secricible schreef:Goede vraag Nikass. Ik zou denken van wel. Als in UK 95% minder naar het zkh gaat, een land waar men toch wel heel lang en snel nog instuurt, dan betekend dat toch best wel wat lijkt me...sureido schreef:94%?! Dat kan toch bijna niet beter?
De vraag van Nikass is meer of die kwetsbaren niet ook overlijden aan milde varianten denk ik.