Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:52

Ah thanks, dan ga ik hem terug kijken.
Ik vind het echt heftig dat je man al een jaar bezig is en nog niet fit is. Bizar hoor, wat een effect het kan hebben en vooral hoe het zo kan verschillen per persoon.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:00

Ik vond het ook erg interessant, maar ik kon maar een half uurtje mee kijken voor de batterij bij mij op was. Ga hem ook doorsturen naar bv mijn ouders, krijgen zij ook wat meer inzicht in de situatie waar wij in zitten.

Bij mij op revalidatie zitten ook een aantal mensen die al zo’n jaar ziek zijn. Goede nieuws is dat ze al wel veel verder zijn dan ik, maar ik schrik er toch telkens weer van dat ze al zo lang bezig zijn.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:07

@bigone: ja fysiotherapie.
En dat ging goed, 2x per week en beetje opbouwen met werk (als postbezorger), maar door werk is hij weer overbelast, kon hij maar 1x per week fysio doen, want meer energie was er niet.

Op papier zou hij niet teveel werken, maar wat er op papier voor een wijk gerekend wordt, in die tijd kun je het niet eens fietsen zónder post te bezorgen, dus in de praktijk werkte hij geen 2 uur per dag maar meestal 4 of meer...

En toen zag je wat hij opgebouwd had, weer langzaam afbreken...
Dus vd week weer ziekgemeld, nadat een wijk van 3 kwartier op papier in werkelijkheid weer 3 uur op straat lopen bleek en hij daarna nog een tweede wijk had moeten doen...

En wat we nu merken, is hoeveel hij alweer had overbelast, hij is nu echt een aantal dagen aan het uitrusten, vanmorgen bij de fysio alleen ontspanningsoefeningen gedaan en deze week dus wél een tweede keer daar naartoe en even helemaal geen werk.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 01-03-21 22:15, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:08

Dan nu maar even nog langer opbouwen , hij moet nog langer mee.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:14

Ja, hij had op mijn aanraden vorige week zelf al met de bedrijfsarts gesproken, voor hij zich weer ziekmeldde en die vond ook dat 4 uur per dag écht veel te veel was en dat het onwenselijk was dat hij geen energie heeft voor de 2e keer fysio.

Na zijn ziekmelding heeft hij wel ook weer onmiddellijk een oproep van de bedrijfsarts gekregen voor een gesprek as donderdag (telefonisch ook), dus dan zal hij ook de bevindingen van de fysio weer met haar bespreken.
Maar vooralsnog leek zij vorige week al aan zijn kant te staan, dus idd, langzaam en met kleine stapjes weer terug opbouwen, en zich niet weer laten afbreken op het werk :n

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:21

Ik heb net de huisarts gesproken, omdat ik toch last blijf houden van mijn longen of zo voelt het bij inspanning zoals werken en langere stukken wandelen. Morgen even een longfoto laten maken. Gaan er vanuit dat het niks met mijn longen is en dat het mijn spieren zijn die verkrampen. Dat zou goed op te lossen zijn met fysio. Dus even afwachten morgen..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 19:41

Spannend. Ik ga ook morgen voor een longfoto, ben benieuwd.

Ik ben gisterochtend en vanmorgen op mijn werk geweest en ben meteen weer flink kortademig. Dat maakt me dan ook weer extra moe en ik had vandaag weer pijn op mijn borst. Ondanks dat het fysiek en conditioneel beter gaat blijft dit gewoon kak.
En ik wil zo graag werken!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:05

Ik heb vandaag weer de bedrijfsarts gesproken. Hij was blij om te horen dat er enige vorm van vooruitgang in zit. Blijkbaar heeft hij ook veel patiënten waar het helemaal niet verbeterd. En ik mag nog niet verder opbouwen dan de 4-5 uur die ik nu werk. In ieder geval fijn dat hij het serieus neemt.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:09

Ik open die webinair van 1 maart om terug te kijken, zie ik mijn fysio voorbij komen op de foto. Zie wel dat ik hem pas vanaf 8 maart kan terug kijken. Zal donderdag is vragen of hij hem heeft.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:55

Net de uitslag van mijn longfoto gehad, deze is gelukkig helemaal goed. Is dus een combi van mijn spieren en de nasleep van Corona. Fysio vroeg nog of ik naar de webinar had gekeken van het longfonds, hij zei ook dat deze vandaag of morgen op de website komt, hij had een mail gekregen. Morgen weer voor het eerst om 7:00 beginnen tot 10 en ook weer de zorg in, zie er best tegen op eigenlijk..

Goof hoe ging jou longfoto ?

Esther wat fijn dat de bedrijfsarts je serieus neemt ! Ik merk helaas anders op mijn werk..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:59

Oh wat fijn!
Ik krijg maandag de uitslag. Vond die ademoefeningen echt wel intensief, was doodmoe daarna. Ben benieuwd.

Kom net terug van de fysio, het gaat weer minder deze week en hih sprak over inschakelen van een ergotherapeut om een betere balans te krijgen per dag.
Ik ben maandag- en dinadagochtend op mijn werk geweest en ben er nog steeds moe van. Alle prikkels, alle vragen, nadenken, handelen, het sloopt me. Concentratie is slecht, er komt echt niks uit mijn handen joh.

Edit: ik werk in het onderwijs en heb nog steeds geen les gegeven. Dat lukt gewoon niet qua benauwdheid. En zelfs al mijn werk op de achtergrond valt me dus al zo zwaar

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:22

Fijn dat de longfoto’s goed zijn!

Ik merk ook dat 5 uur (thuis) werken achter de pc best intensief zijn. Mijn collega is weg, dus momenteel doe ik het werk van 2 personen in 5 uur.
En ook mijn fysio heeft mij aangeraden om contact te zoeken met een ergotherapeut. En volgende week ook een afspraak met de diëtist om te kijken of we nog ergens qua voeding mijn spieren kunnen ondersteunen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 00:14

Ik heb zelf gelukkig geen corona , maar mijn oma , opa en tante zijn door elkaar besmet geraakt met waarschijnlijk de Britse variant. Maar het gaat met mijn oma heel slecht en ik heb er geen goed gevoel bij het ziekte verloop gaat nogal raar , en ik herken er amper Corona meer in dat we ons erg veel zorgen maken.

Donderdag 18 februari hebben ze een praatje gemaakt met de buurman , wiens zijn vrouw naar huis was gestuurd vanuit een ziekenhuis waar op die afdeling een mega uitbraak was begonnen met de Britse variant. Zij lag daar voor een bepaalde operatie was niet corona gerelateerd was. Mijn opa en oma wisten dit niet en de buurman kwam hier halverwege mee ( in mijn ogen had hij de deur dicht moeten houden , ik ben daar best een beetje pissig om). Dit gesprek viel buiten plaats , was kort en toch besmet. Ik denk dat ze toch niet voldoende afstand hebben gehouden.

Maandag 22 februari kreeg mijn opa hoest en koorts klachten. Hij is nooit ziek dus ik voelde de bui al hangen en inderdaad positief getest. Na 2 dagen eigenlijk alweer klachten vrij was nogal bijzonder was. Woensdag 24 februari oma begon klachten te ontwikkelen. Mijn tante had inmiddels ook hoest klachten.

Mijn oma begon met heel erg moe voelen , hartstikke verkouden en geen eetlust. Tot zover viel het nog mee. Nu beginnen er toch wel symptomen bij te komen wat in mijn ogen echt gewoon niet goed kan zijn. Na een paar dagen viel ze al weg ( dit heb ik vaker gehoord dat dit kan gebeuren). Inmiddels is ze zo extreem moe dat ze amper nog kan praten. Vanavond belde mijn moeder en ze wist even niet meer wie mijn moeder was ( geheugenverlies is mij ook bekend). Ze heeft een mega hoge infectie waarde in het bloed en daar maken we ons juist zorgen om omdat ze wondroos heeft. Maar we zijn me name wel een beetje bezorgd om het geheugenverlies. Op wondroos na is mijn oma compleet gezond nog en fit ze wonen ook nog zelfstandig. Heel veel klachten weten we niet zo goed omdat ze warrig is en het lijkt wel of ze acuut dementerend is , en dat is niks voor mijn oma. We hebben ook het idee dat ze niet alles verteld omdat het eigenlijk erger is dan dat ze toe wil geven. Ze krijgt wel een antibiotica kuur maar waarvoor weet ik niet zo goed. Als er maar iets verslechterd volgt er een ziekenhuis opname. Mijn moeder is het daar wel mee eens en dat mag wat haar betreft nu al wel.

Opa heeft ook weer klachten gekregen en is moe en niet fit , maar hij is bang dat we wat met mijn oma gebeurd en durft haar niet alleen te laten... Hij kan daardoor ook slecht herstellen.

Tante is vooral erg moe en niet fit maar heeft gelukkig lichte klachten. Om haar maak ik mij niet zoveel zorgen ze is nog jong en verder ook gezond. Wel denk ik dat het herstel bij haar lang gaat duren in combinatie met een burn-out.

Aangezien hier veel mensen zitten met ervaringen vindt ik het wel prettig om een beetje mee te lezen want veel klachten wat ik nu hoor vindt ik behoorlijk heftig! Ook vandaag weer iemand van mijn leeftijd die ook behoorlijk ziek was en wat geheugenverlies had. Ik ben super blij met mijn vaccinatie maar dat neemt mijn zorgen niet weg dat het zo heftig verloopt bij mijn oma....

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 00:25

Zebrastreep schreef:
Ik heb zelf gelukkig geen corona , maar mijn oma , opa en tante zijn door elkaar besmet geraakt met waarschijnlijk de Britse variant. Maar het gaat met mijn oma heel slecht en ik heb er geen goed gevoel bij het ziekte verloop gaat nogal raar , en ik herken er amper Corona meer in dat we ons erg veel zorgen maken.

Donderdag 18 februari hebben ze een praatje gemaakt met de buurman , wiens zijn vrouw naar huis was gestuurd vanuit een ziekenhuis waar op die afdeling een mega uitbraak was begonnen met de Britse variant. Zij lag daar voor een bepaalde operatie was niet corona gerelateerd was. Mijn opa en oma wisten dit niet en de buurman kwam hier halverwege mee ( in mijn ogen had hij de deur dicht moeten houden , ik ben daar best een beetje pissig om). Dit gesprek viel buiten plaats , was kort en toch besmet. Ik denk dat ze toch niet voldoende afstand hebben gehouden.

Maandag 22 februari kreeg mijn opa hoest en koorts klachten. Hij is nooit ziek dus ik voelde de bui al hangen en inderdaad positief getest. Na 2 dagen eigenlijk alweer klachten vrij was nogal bijzonder was. Woensdag 24 februari oma begon klachten te ontwikkelen. Mijn tante had inmiddels ook hoest klachten.

Mijn oma begon met heel erg moe voelen , hartstikke verkouden en geen eetlust. Tot zover viel het nog mee. Nu beginnen er toch wel symptomen bij te komen wat in mijn ogen echt gewoon niet goed kan zijn. Na een paar dagen viel ze al weg ( dit heb ik vaker gehoord dat dit kan gebeuren). Inmiddels is ze zo extreem moe dat ze amper nog kan praten. Vanavond belde mijn moeder en ze wist even niet meer wie mijn moeder was ( geheugenverlies is mij ook bekend). Ze heeft een mega hoge infectie waarde in het bloed en daar maken we ons juist zorgen om omdat ze wondroos heeft. Maar we zijn me name wel een beetje bezorgd om het geheugenverlies. Op wondroos na is mijn oma compleet gezond nog en fit ze wonen ook nog zelfstandig. Heel veel klachten weten we niet zo goed omdat ze warrig is en het lijkt wel of ze acuut dementerend is , en dat is niks voor mijn oma. We hebben ook het idee dat ze niet alles verteld omdat het eigenlijk erger is dan dat ze toe wil geven. Ze krijgt wel een antibiotica kuur maar waarvoor weet ik niet zo goed. Als er maar iets verslechterd volgt er een ziekenhuis opname. Mijn moeder is het daar wel mee eens en dat mag wat haar betreft nu al wel.

Opa heeft ook weer klachten gekregen en is moe en niet fit , maar hij is bang dat we wat met mijn oma gebeurd en durft haar niet alleen te laten... Hij kan daardoor ook slecht herstellen.

Tante is vooral erg moe en niet fit maar heeft gelukkig lichte klachten. Om haar maak ik mij niet zoveel zorgen ze is nog jong en verder ook gezond. Wel denk ik dat het herstel bij haar lang gaat duren in combinatie met een burn-out.

Aangezien hier veel mensen zitten met ervaringen vindt ik het wel prettig om een beetje mee te lezen want veel klachten wat ik nu hoor vindt ik behoorlijk heftig! Ook vandaag weer iemand van mijn leeftijd die ook behoorlijk ziek was en wat geheugenverlies had. Ik ben super blij met mijn vaccinatie maar dat neemt mijn zorgen niet weg dat het zo heftig verloopt bij mijn oma....

Wat rot zeg
Wat je oma heeft heb ik al vaker gehoord van corona bij oudere mensen
Hopelijk komt het goed

Waren die buren ook pos getest? Mss had je tante het wel en heeft ze opa en oma besmet
Buiten is best bijzonder als je besmet wordt door iemand die mss niet besmet was

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 00:50

tokedri schreef:
Zebrastreep schreef:

Wat rot zeg
Hopelijk komt het goed

Waren die buren ook pos getest? Mss had je tante het wel en heeft ze opa en oma besmet
Buiten is best bijzonder als je besmet wordt door iemand die mss niet besmet was

Heel rot! Fijn dat je zegt dat je er toch wat van herkend.

Ja de buurvrouw was positief getest en is daarom vanuit het ziekenhuis naar huis gestuurd. De buurman zat in quarantaine toen hij de deur open deed. De buurman lag na een paar dagen aan de beademing. Daarna kreeg mijn opa klachten , en mijn oma en tante vrijwel gelijk op dezelfde dag ( dacht woensdag , maar kon ook al wel eerder begonnen zijn)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:09

[
tokedri schreef:
Zebrastreep schreef:

Wat rot zeg
Hopelijk komt het goed

Heel rot! Fijn dat je zegt dat je er toch wat van herkend.

Ja de buurvrouw was positief getest en is daarom vanuit het ziekenhuis naar huis gestuurd. De buurman zat in quarantaine toen hij de deur open deed. De buurman lag na een paar dagen aan de beademing. Daarna kreeg mijn opa klachten , en mijn oma en tante vrijwel gelijk op dezelfde dag ( dacht woensdag , maar kon ook al wel eerder begonnen zijn)[/quote]

O wat erg ook van die buren
Bizar dat ze buiten zijn besmet
Sterkte

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:26

Zebrastreep, ouderen kunnen ook een delier krijgen door een ontsteking/koorts dus het kan ook bij oma het geval zijn. Onbegrijpelijk dat ze nog thuis is en niet in het ziekenhuis.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:32

bigone schreef:
Zebrastreep, ouderen kunnen ook een delier krijgen door een ontsteking/koorts dus het kan ook bij oma het geval zijn. Onbegrijpelijk dat ze nog thuis is en niet in het ziekenhuis.

Daar had ik nog niet aan gedacht , maar nu je het zegt daar heb ik inderdaad wel eens van gehoord.

Mijn oma is behoorlijk eigenwijs , toen met een gevaarlijke wondroosinfectie heeft ze ook heel lang mee rondgelopen want volgens haar was het absoluut niet nodig om naar de huisarts te gaan. Mijn moeder benoemt het wel elke keer dat ze als er maar iets verslechterd ze moet bellen. Maar ik ken haar al wel langer dan vandaag....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:10

Ik dacht bij het lezen van jouw verhaal ook direct aan een delier, Zebrastreep!

Ik hoop dat je opa en oma en tante er weer vlot bovenop komen, maar kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt.
Sterkte.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:59

Zebrastreep, hoe is het met je oma?

Ik had vanmorgen de longarts aan de telefoon; uitslag was goed. Mijn longfunctie is zelfs boven gemiddeld.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:49

Goof schreef:
Zebrastreep, hoe is het met je oma?

Ik had vanmorgen de longarts aan de telefoon; uitslag was goed. Mijn longfunctie is zelfs boven gemiddeld.

Enorm lang verhaal moet ik wel zeggen , maar ze gaan het gelukkig beide halen. Het is wel echt kantje boord en het besef hoe heftig Corona is en dat het alles behalve een griep is is nu goed binnen gekomen binnen de familie. Zelf waarschuwde ik iedereen al zo vaak , maar nu heeft iedereen het ook met eigen ogen gezien dus het komt goed binnen hoe erg gevaarlijk deze ziekte is.

Het is een beetje een warrig verhaal maar zo verliep de hele situatie ook.

Afgelopen vrijdag kregen we een berichtje van mijn oma dat ze beide naar het ziekenhuis werden vervoerd want het was goed mis. Mijn oma kon niet meer staan en mijn opa was zich ook weer zieker gaan voelen. We waren ze dus ook nog even kwijt want waar ze heen gingen was dus niet bekend en natuurlijk had de huisarts ook nog pauze dus al met al pas na 2 uur wisten we pas waar ze waren.
Ik heb maar met het ziekenhuis gebeld omdat verder niemand beschikbaar was. Vond het best wel eng ik wist welke kant dit op kon gaan dus met hart in de keel bellen.

Eerst waren ze best positief erover. Mijn opa leek afgezwakt door puur niet te eten en te weinig drinken. Mijn opa kan niet koken dus hij had gewoon niks gegeten omdat mijn oma niet in staat was te koken. Hij was ook wat verward en had lichte koorts. Maar zijn longen waren schoon en ook het bloed was goed. Dus dat was eigenlijk heel positief!
Oma was toen ik belde nog wel goed. Ze had een lichte daling in het zuurstof en kreeg ook wat zuurstof toegediend. Ze had nog geen eens een test gehad dus dat kreeg ze ook nog. Ze had al een prikje gehad in de slagader voor zuurstof dacht ik en kreeg nog een longfoto. Het hart was verder in orde maar ook zij was enorm afgezwakt door niet te eten. Tot zover nog niet echt iets zorgwekkend.

Rond 17:00 kregen we een zeer verontrustend telefoontje. Oma was eigenlijk helemaal fout. Er was zeer veel Covid aangetroffen in het bloed , en ook in de longen zagen ze al iets zitten van een beginnen ontsteking. Er werd direct afgeraden om een IC opname te doen als het nodig was. Op de IC aan de beademing zou zo zwaar zijn dat het eigenlijk al dan verkeerd af zou lopen. Ook moesten ze ter plekke vertellen dat als er gereanimeerd moest worden , dat ook niet meer ging gebeuren. Ze werd bestempeld als ernstig ziek.... Mijn oma beweerde nog steeds dat ze niet ziek was en dat het allemaal wel meeviel. Maar de arts heeft gelukkig wat dat betreft nu heel duidelijk gezegd dat ze ernstig ziek was , en we wel rekening moesten houden met.
Opa was dan weer beter nieuws hij moest naar een verpleeghuis om aan te sterken en is direct nog overgeplaatst. Oma was ook overgeplaatst maar wanneer dat precies is gebeurd is nog onduidelijk. Dus we gingen echt met een rotgevoel de nacht in met eigenlijk in ons achterhoofd dat ze het niet ging halen.

Ik weet niet wat er in die nacht is gebeurd maar de volgende ochtend worden we gebeld met het nieuws dat ze naar huis mocht ( dit was zaterdag). Wij waren zo verbaasd en hebben nog zeker geprobeerd of ze niet naar een verpleeghuis mocht. Maar de arts gaf groen licht om naar huis te gaan. Alleen het grote probleem mijn moeder moest haar ophalen.... Het is veilig maar goed het kan nog zo zijn dat mijn moeder nog corona gaat krijgen ( heel zuur!). Ze hoeft niet in quarantaine maar ik hou wel afstand en was liever zelf wel in quarantaine gegaan maar van stage kreeg ik ook toestemming om gewoon te komen. Opa mocht nog niet naar huis was logisch is hij weigert nog steeds wel wat te eten. En omdat hij ook wat in de war is vindt ik dat absoluut geen probleem dat hij daar blijft. Af en toe heeft hij nog wat lichte koorts.

Inmiddels is oma weer op de benen en scharrelt alweer wat rond in huis en is gelukkig weer goed gaan eten. Beide hebben ze het ergste gehad lijkt het. Alleen ze zijn zo eigenwijs en dat heeft ze bijna hun leven gekost. Het niet eten en weinig drinken heeft meer invloed gehad dan corona zelf. Maar alsnog mega geschrokken natuurlijk.

Ook mijn tante begint weer op te krabbelen. Heeft gisteren sinds 1,5 week een dag niet in bed gelegen dus is ook heel positief natuurlijk.

Maar jemig wat een rot ziekte is dit zeg..... Ik heb het zelf ook nog wel iets onderschat dan moet ik zeggen. En mijn oma voelde zich nog niet eens extreem ziek. Ze kon ook nog praten en was er wel goed bij. Eigenwijze oudjes en corona is ook geen goede combinatie!

Beetje verwarrend verhaal maar zo verliep het hele weekend een beetje. Zelf ben ik al kapot en ik heb geen eens corona. Nu komt daar bovenop ook nog de 5 dagen dat mijn moeder ziek kan worden. Na deze week zal de ergste spanning wel wegvallen maar jemig voor mijn idee is er een week voorbij gegaan in 1 weekend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:42

Sommige mensen moeten het op de harde manier leren Zebrastreep ,gelukkig lijkt het goed af te lopen met je familie.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:12

Goed nieuws goof!

Vandaag mijn eerste afspraak met de ergotherapeut gehad. Diep vanbinnen wist ik het al, ik steek teveel energie in mijn werk en te weinig of verkeerde energie in mij herstel. Tijd om dit om te draaien, ben benieuwd of dit gaat lukken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 17:18

Esther_ schreef:
Goed nieuws goof!

Vandaag mijn eerste afspraak met de ergotherapeut gehad. Diep vanbinnen wist ik het al, ik steek teveel energie in mijn werk en te weinig of verkeerde energie in mij herstel. Tijd om dit om te draaien, ben benieuwd of dit gaat lukken.

Interessant om te weten! Heb je nu een nieuw plan?

Mijn fysio heeft me doorverwezen naar een psychsomatische fysiotherapeut. Dit omdat ik na activiteiten, maar bovenal nadat ik op mijn werk ben geweest, zo moe ben. Ik heb last van al die prikkels, de vragen, de gesprekken, alles regelen en onthouden etc. Mijn concentratie is slecht. Deze gaat ook kijken waarom ik er zo op reageer en hoe daar meer balans in kan komen.
Kan morgen meteen langskomen, ben benieuwd.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:31

Volgens de ergotherapeut hoort gebrek aan concentratie, overprikkeling etc bij corona. En hoe minder energie er is hoe slechter dat wordt.

Ik moet nu weer gaan bijhouden wat ik op een dag doe, hoe lang ik dat en doe en hoe de energie daarna is.
En het gebruik van schermen etc verminderen, activiteiten zoeken die energie geven. Ik vind bijv. Lezen leuk, maar dat vergt wel concentratie, dus levert niet perse energie op.
En voor de rest proberen te achterhalen wat de symptomen zijn voor het oranje gebied. Ik herken momenten alleen het groene en rode gebieden...

Ze had nu 16 vrouwen met Corona onder behandeling en geen enkele man, waarschijnlijk omdat vrouwen altijd vanalles van zichzelf moeten en dus teveel doen. Het begint dus zoals we allemaal wel weten met zorgen dat we niet teveel doen, en als dit goed gaat, heeeeel langzaam opbouwen.

Ben benieuwd...