Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DubbelDun schreef:Ik vind wel dat er erg afwachtend gereageerd wordt.
Bijv. door mensen zonder symptomen niet te testen (die een paar dagen later wél ziek blijken te worden).
Bijv. door mensen zonder symptomen niet te testen (die een paar dagen later wél ziek blijken te worden).
Iemand hierboven schreef dat we 'in de staart zitten'... en dat geloof ik dus niet. We zijn er nog lang niet, mede door die afwachtende houding.
Photograph schreef:Ik ben nu vanaf het begin van het virus tot het nu alles aan het noteren wat er bekend is. Zo komen er verschillende wetenschappers in te staan etc. die denken te weten wanneer het stopt etc. Ook een uitgebreide uitleg over dit virus. Een update hoe het virus zich is gaan verspreiden over de hele wereld, op volgorde. Vanaf het begin gewoon alle dagen genoteerd met updates, de stijgingen, dalingen, aantal doden. Ik vind dit zelf wel erg handig, want ik leer zelf ook wel weer wat bij en vind het zelf ook erg interessant.
als iemand interesse heeft in het document laat het maar weten
fokfanaat schreef:DubbelDun schreef:Ik vind wel dat er erg afwachtend gereageerd wordt.
Maar stel je dan voor om "iedereen" te testen? En hoe vaak wil je dat dan doen? En waar moet het geld/ mankracht vandaag komen.
fokfanaat schreef:Maar stel je dan voor om "iedereen" te testen? En hoe vaak wil je dat dan doen? En waar moet het geld/ mankracht vandaag komen.
Aroha schreef:Ik kom even binnenvallen met een vraag; mijn ouders zitten in de categorie voor wie Corona dodelijk zou kunnen zijn. (Leeftijd x ernstige gezondheidsproblemen). Ze zouden vandaag naar Frankrijk gaan waar ze een klein huisje hebben op het platteland, ver weg van mensen. Nu durft mijn vader niet meer door Corona. Ik heb juist het idee dat ze veiliger zitten in hun huisje op een berg met vrijwel geen buren dan in de Nederlandse randstad?Ze gaan daar met de auto heen, dus geen gedoe met volle treinen of vliegvelden.
Naast angst voor besmetting is hij ook bang dat de ziekenhuizen in Frankrijk op slot gaat voor ouderen, zoals in Italië. Nu lijkt me dat nog niet perse aan de orde en ook iets wat in Nederland zou kunnen gebeuren.
Ik zoek nu even pros en cons zodat ik ze kan helpen met een keuze maken waar ze achter staan.
Edit: Ik heb me niet dusdanig ingelezen, misschien zijn er hier mensen in het topic die er meer vanaf weten.
Whale schreef:Ze zouden waarschijnlijk met alle liefde iedereen die getest wilt worden willen testen. Maar als dat niet mogelijk is, dan is dat nou eenmaal niet mogelijk.
Astorga schreef:Aroha schreef:Ik kom even binnenvallen met een vraag; mijn ouders zitten in de categorie voor wie Corona dodelijk zou kunnen zijn. (Leeftijd x ernstige gezondheidsproblemen). Ze zouden vandaag naar Frankrijk gaan waar ze een klein huisje hebben op het platteland, ver weg van mensen. Nu durft mijn vader niet meer door Corona. Ik heb juist het idee dat ze veiliger zitten in hun huisje op een berg met vrijwel geen buren dan in de Nederlandse randstad?Ze gaan daar met de auto heen, dus geen gedoe met volle treinen of vliegvelden.
Naast angst voor besmetting is hij ook bang dat de ziekenhuizen in Frankrijk op slot gaat voor ouderen, zoals in Italië. Nu lijkt me dat nog niet perse aan de orde en ook iets wat in Nederland zou kunnen gebeuren.
Ik zoek nu even pros en cons zodat ik ze kan helpen met een keuze maken waar ze achter staan.
Edit: Ik heb me niet dusdanig ingelezen, misschien zijn er hier mensen in het topic die er meer vanaf weten.
Ik denk dat ze zelf die afweging moeten maken Aroha. Hoeveel covid komt er voor in de streek waarin ze willen verblijven? Hoe zit het daar met bezoeken supermarkt/apotheek? Spreken ze vloeiden Frans voor het geval ze toch een arts/ziekenhuis nodig hebben?
Persoonlijk zou ik bij twijfel in NL blijven, ook omdat de gezondheidszorg hier echt heel erg goed is.
Miepmiept schreef:Pepperrr schreef:Nee, verplicht ook niet. Maar neem bijv. Dinsdag mn rijexamen. Dat kan verzet/geannuleerd worden, maar ik krijg dan wel gewoon de rekening. Nou heb ik al gedoe met geld, dus in dat opzichte ben ik bijna verplicht te gaan. Tenzij de ha wel een verklaring zou geven. Zo zijn er nog meer gevallen van mensen die wel 'moeten'.
Qua werk blijf ik voorlopig inderdaad nog lekker thuis, en zolang het niet nodig is ga ik de deur ook niet uit. Maarja, dit zijn wel lastige kwesties..
Edit: Voor mij heeft het ook geen meerwaarde om te weten wat voor ziekte ik heb, maar vind het vreemd dat rivm, ggd etc niet snapt hoe het virus zich zo extreem verspreidt is NB, maar niet testen op de echt zieke mensen.
https://www.cbr.nl/nl/over-het-cbr/over ... avirus.htm
Met het oog op de eerste besmettingen met het coronavirus in Nederland neemt het CBR preventieve maatregelen op zijn locaties. Dat doen we voor uw en onze veiligheid.
Wij vragen klanten die ziekteverschijnselen hebben die op het coronavirus kunnen duiden, om onze locaties niet te betreden. De ziekteverschijnselen zijn hoge koorts (meer dan 38 graden) met luchtwegklachten (hoesten of kortademigheid). Ook vragen wij alle klanten om de handen te wassen voor het examen en vermijden we fysiek contact, zoals het schudden van de hand. Als een CBR-medewerker een klant treft met ziekteverschijnselen die op het virus kunnen duiden, dan kan hij of zij de klant of opleider ook verzoeken niet binnen te komen. Ook kan hij of zij dan besluiten het examen niet door te laten gaan. Als een examen niet kan doorgaan vanwege deze preventieve maatregelen, dan kan de examenkandidaat dat op een later moment inhalen. Het CBR brengt hiervoor geen kosten in rekening.
Aroha schreef:Ik kom even binnenvallen met een vraag; mijn ouders zitten in de categorie voor wie Corona dodelijk zou kunnen zijn. (Leeftijd x ernstige gezondheidsproblemen). Ze zouden vandaag naar Frankrijk gaan waar ze een klein huisje hebben op het platteland, ver weg van mensen. Nu durft mijn vader niet meer door Corona. Ik heb juist het idee dat ze veiliger zitten in hun huisje op een berg met vrijwel geen buren dan in de Nederlandse randstad?Ze gaan daar met de auto heen, dus geen gedoe met volle treinen of vliegvelden.