Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:31

Ik krijg een allergische reactie van bijna alle soorten fruit, dus dat eet ik ook niet veel haha. Ik eet genoeg groentes bij het avond eten, maar als tussendoortje ben ik er gewoon geen fan van. :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:35

Ik hou ook niet van rauwe groente.
Muv cherrytomaat en komkommer.
Komkommer doe ik dan vaak met tonijnsalade, klein blokje kaas of filet american. Of zonder iets erop

Ben ook geen fruit eter.
Af en toe banaan door de kwark, paar aardbeien of watermeloen.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:35

gaucho schreef:
Ik denk daarom dat het zo belangrijk is om niet een bepaald dieet te volgen, maar om de producten te kiezen die bij je passen / wat je lekker vind. Anders wordt het echt een straf. Ik vind rauwe groente met bv hummus of een dip op basis van kwark / yoghurt echt heerlijk, eet het ook vaak als lunch met bv falafel er bij.

Ja precies! Havermoutpap is bij de meeste ''fitgirls'' ook echt heilig als ontbijt, maar ik vind het echt niet lekker dus dan ga ik er ook echt niet aan beginnen. Rauwe groenten met hummus vind ik ook heel lekker :j . Voor mij is dat echt een traktatie, en niet omdat het moet zeg maar.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:37

Overnight oats vind ik best lekker.
Heb nog een hele pot havermout staan, vergeet het steeds klaar te zetten :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:38

Ik heb een app gevonden waarbij je moet wandelen / hardlopen om het te spelen. :') Je speelt een verhaal en op sommige momenten word je achterna gezet door zombies en dan moet je je ze ontwijken door harder te lopen / wandelen. _O- Ondertussen haal je ook items binnen en zo. Ik ga het morgen eens proberen. Het heet: Zombies, run. :+

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:39

Oh havermout, gruwel :D
Ik heb net ontbeten met kwark en 200 gram verse aardbeien, jumm! :9

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:42

Ik heb ook kwark op, met noten, beetje superfruit, cacaonibs en aardbeien :9

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:45

Ik ontbijt ook altijd met kwark en dan de protein muesli chocolade van Foodspring. Die is zo lekker! :9

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:46

Ik heb de havermoutpap een paar dagen geleden ontdekt en ik vind het heerlijk! Zit er alleen niet zo goed vol van. Ik vraag me ook af waarom het zo gezond moet zijn?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:58

Havermout pap en overnight oats is aan mij ook niet zo besteed :o

Havermout als meel door de bananenbrood of pannenkoeken vind ik dan wel weer lekker.

Ik houd echt van ontbijt :j Wat ik vaak eet is:
- kwark / fruit / muesli of andere ontbijtverrijker
- pannenkoeken op basis van havermout, eiwitpoeder, sojamelk (met fruit erbij)
- smoothie met vers fruit, eiwitpoeder, amandel- of soja melk en ontbijt verrijkers
- gebakken ei (met allerlei groente er in, zoals tomaat, prei, champignons)
- tasty basic cracker met kaas + tomaat, gekookt eitje, radijs, komkommer, rucola
- gezonde versie van zelfgebakken bosbessen muffins

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:03

Ik kots ook echt van havermout, kan soms van havermelk ook al misselijk worden haha. Ik eet in de ochtend brinta met amandelmelk en agave siroop. Of zoals net chocoladecake. Maar heb het weggezet vond het niet eens lekker. :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:06

Is er iemand die mij even gerust wil stellen mbt een lichamelijk probleem en afvallen? Ik heb weer iets in mijn hoofd gehaald wat waarschijnlijk onzin is, maar mijn hoofd gelooft het nog niet helemaal :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:09

Zertab schreef:
Is er iemand die mij even gerust wil stellen mbt een lichamelijk probleem en afvallen? Ik heb weer iets in mijn hoofd gehaald wat waarschijnlijk onzin is, maar mijn hoofd gelooft het nog niet helemaal :')

Stuur maar hoor

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:14

Zertab schreef:

Tuurlijk! :j

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:23

Goed dat je om hulp vraagt zertab!

Ik vind het meeste fruit echt lekker. Maar genoeg groente eten vind ik heel moeilijk, altijd al. Vind het meeste gewoon niet lekker. Heb nu wel 50 gram komkommer/ paprika aan m’n lunch kunnen toevoegen. Dat probeer ik vaker en bevalt wel goed.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:26

Bedankt dames! :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:44

Ik doe ook met heel Nederland beweegt mee, lekker oubollig maar ach dan heb ik toch weer 15 minuten wat gedaan. Gisteren eerste keer mee gedaan en vandaag lichte spierpijn. Helaas vandaag echt geen tijd voor gehad, vraag me af hoe iedereen toch de tijd ervoor vind haha.

Rauwe groenten vind ik erg lekker, ook lekker door de cottage Cheese of met een beetje hummus. Verder lust ik ook graag galia Meloen dus die weer gehaald.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:13

Ik begin steeds minder groente lekker te vinden helaas. Maar alsnog genoeg keuze: bloemkool, broccoli, doperwten met wortelen.. en sla met vanalles er doorheen. Rauwkost vind ik ook lekker. En fruit ook! Alleen mango en meloen niet, de rest gaat er allemaal zo in.

Ik las dat een dieet geen straf moet zijn, dat is weer even een eye opener. Ik heb net een heerlijke brownie gegeten en echt van genoten. Het past goed in mijn schema en heb nog 180 over voor de avondsnack.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 18:33

Doe je goed. Ik had gisteren 's avonds ook nog veel calorieën over dus een mini magnum genomen :-)

Ik ontdek eigenlijk steeds meer groente. Net salade met venkel en sinaasappel, bij kabeljauw en gebakken aardappel.

Afbeelding

Ik vind tijd maken om te bewegen soms ook best moeilijk. Ik probeer iig de dingen die ik toch moet doen te lopen. Naar stal is 5 minuten met de auto en een kwartier lopen, dan ga ik toch maar lopen. Vaak loop ik in de lunch break een rondje, of doe een workout in de tuin. Vanochtend om 6.30 hardgelopen :-)
Afbeelding
was mooi en beviel eigenlijk ook wel prima in mijn schema, daarna lekker relaxed ontbeten en gedouched en zat om 8.00 achter mijn laptop.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:00

Oooh venkel! :9 Ook lekker met granaatappelpitjes in de salade!

Hier niet zo'n lekkere dag. Veel napijn van de behandeling van de fysio, hopelijk is dat morgen minder.

Goed idee om mee te doen aan NL in beweging! Nu ik toch thuis werk is dat best een plan! Eens kijken of dat in de planning past.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:09

Het is wel belangrijk om lekkere groenten en fruit te kopen.

Wij kopen mandarijnen, aardappels, tomaten, aardbeien, frambozen, bij een lokale boer.
Spullen zijn goed van smaak.
Aardbeien en frambozen uit de winkel eet ik zelfs niet meer.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:21

Ik heb courgetti ontdekt. Wat is dat lekker joh! Deze keer met kip, broccoli, champignons en pijnboom pitjes. Als 'saus' had ik philadelphia kruidenkaas. Zat er echt goed vol van!

Ik ga dit weekend eentje proberen met vegatarische balletjes en tomatensaus.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:40

Ik vraag mij af of m'n werk al voldoende beweging zou geven. Ik werk gemiddeld 3 tot 4u per dag als schoonmaakster dus redelijk intensief. Verder doe ik 3 tot 5x per week grondwerk met m'n paard waarbij ik veel loop. Volgens de stappenteller zit ik aan de ruim 6600 stappen vandaag (werk, grondwerk en boodschappen gedaan). Of is dit niet voldoende?
Verder kreeg ik de melding dat ik niet voldoende calorieën binnen zou krijgen van de app, gisteren had ik iets meer dan 800 calorieën over. Maar is dat zo erg dan? Als ik verder voor mijn gevoel genoeg heb gegeten?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:42

Haal je dan van dat voorgesneden uit de winkel of snijd je zelf Neverland?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:47

Hier iets te veel avondeten op. Maar voel me ontzettend poedersuiker en even een attitude van: wat boeien die kilo's eigenlijk? Dus zal nog wel meer snoep in gaan.