[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 13:54

Ik heb vorige maand bijna volle flessen Yari shampoo en conditioneer weggegooid :+ Ik kreeg zo'n droge hoofdhuid en roos ervan..

Gaaf dat roze kleurtje! Ik ben benieuwd hoe het zal uitdraaien! Wel een foto posten dan hé :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 15:37

Ik gebruik de shampoos van ogx als sukfaatvrije shampoo. Zijn echt enorm fijn en zacht haar

Ik heb ook dik en lang haar, dat snel droog word

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 15:49

Farjen schreef:
Ik heb vorige maand bijna volle flessen Yari shampoo en conditioneer weggegooid :+ Ik kreeg zo'n droge hoofdhuid en roos ervan..

Gaaf dat roze kleurtje! Ik ben benieuwd hoe het zal uitdraaien! Wel een foto posten dan hé :D

Oh wat zonde, ik had ze wel willen hebben :P Ik heb een gevoelige hoofdhuid en er geen last van.

Ik ben nog ff verder aan het kijken. Ik laat het ook krulknippen maar ik wil het ook wat korter. Dus dan zoiets (Zij heeft ook weer een donkere ondertoon in haar haar, maar voor het idee van het model.)
Afbeelding

Qua kleur blijf ik toch naar dit soort tinten neigen. Dit is wel overigens weer richting paars.
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:07

leeslampje schreef:
Dank voor de tips, daar kan ik al wat mee! Toch meer beschermen met goede producten dus (ik ga IVY eens opzoeken). Ik gebruik nu Andrélon, geen idee of daar sulfaten in zitten... ga ik opzoeken. Het voelt wel alsof het idd alle vet uit mijn haar trekt, dus ik verwacht dat het er volop in zit :Y)

Wassen zonder shampoo doe ik liever nog niet. Eerst deze tips eens een tijdje uitproberen :j

Ik hoor niet altijd even positieve verhalen over Andrelon. Ik was er zelf ook nooit zo van dat gezever over shampoos, maar nu ik dus die Ivy gebruik merk ik wel echt verschil. Hiervoor gebruikte ik ook een merk van een kapper maar daar kreeg ik ook jeuk van op mijn hoofdhuid, dus het moet je wel echt passen :)
Bij Ivy spreekt het me ook wel aan dat het echt van natuurlijke ingrediënten komt, zoals vlas. En het recyclen van je flesjes, is toch weer korting :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:11

Yari conditioner is wel zwaar, dus voor slag ipv krullen kan het wel verkeerd uitpakken

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:12

Kinke schreef:
Yari conditioner is wel zwaar, dus voor slag ipv krullen kan het wel verkeerd uitpakken

Ik gebruik het ook niet elke keer. En goed uitspoelen en niet te lang laten zitten doet wonderen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 22:22

Leuk dat roze, had dat 5 jaar geleden, maar was er zo uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:33

Ik heb de shampoo en conditioner van Yari gekocht, wat ruikt dat lekker <3.

Ik denk stiekem dat ik van mezelf dus wel licht krullend haar heb :=.

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 16:47

Hi! Ik zou graag mijn nu nog geblondeerde haar donkerrood (liefst maroon of burgundy) willen verven maar ik zie door de bomen het bos niet meer :+ Is dit mogelijk met mijn huidige haarkleur en zo ja, waar kan ik het beste deze kleur haarverf kopen?

Niet de meest duidelijke foto maar dit is hoe ik het nu heb. Mijn uitgroei loopt dmv van highlights over in het geblondeerde deel.
Afbeelding

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 16:54

martine096 schreef:
Hi! Ik zou graag mijn nu nog geblondeerde haar donkerrood (liefst maroon of burgundy) willen verven maar ik zie door de bomen het bos niet meer :+ Is dit mogelijk met mijn huidige haarkleur en zo ja, waar kan ik het beste deze kleur haarverf kopen?

Niet de meest duidelijke foto maar dit is hoe ik het nu heb. Mijn uitgroei loopt dmv van highlights over in het geblondeerde deel.
[ [url=m/wOwmGr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op pagina 167 zie je 2 posts van mij met mijn orginele haarkleur, en hoe het was na het verven (bordaux). Mijn haar was een stukje donkerder, dus denk dat dat bij jouw haar prima gaat lukken

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 17:04

Ik heb het ook gedaan en t wou prima, ik heb t mahonie geverfd. Maar door mijn geblondeerde basis vervaagt t wel mega snel maar dat viel te verwachten

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:47

Iemand een goede tip voor een föhnborstel? Mijn haar heeft van nature weinig volume en is enigszins pluizend. Ik zou dus graag wat volume toevoegen en wat pluis wegenemen met de föhnborstel.

Zelf totaal geen ervaring mee verder, vandaar dat ik hard op zoek ben naar ervaringen en tips :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:51

Ik heb van drie merken roterende föhnborstels gehad en alle drie gingen ze binnen een half jaar tot een jaar kapot... Ondanks dat mijn haar er supermooi en glanzend door werd, begin ik er niet meer aan. Ik heb nu een Airwrap en die heeft een die borstel zit vast, als in draait niet, werkt net zo makkelijk als een roterende. Dus zelf zou ik dan naar zoiets kijken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:54

Ik had trouwens een borstel van Babyliss (na een maand kapot), Remmington (na ca 4 maand kapot) en van UFOnogwattes, die heeft het met 10 maand het langst uitgehouden :+.

En dan gebruikte ik ze netjes volgens de handleiding, dus alleen op 80-90% droog haar. De draaiende delen zijn het zwakke punt.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:59

Hoi dames,
Mag ik even bij jullie inbreken?

Ik ga wo na jaren weer mn haar rood met zwart verven maar nou heb ik de ervaring dat mijn haar enorm snel terug loopt met name de rode kleuren.

Welke shampoo en conditioner kan je het beste gebruiken om de kleur langer te behouden?

Ik heb nu gewoon al jaren Andrelon keratine repair en heb haar tot aan mn kont en nooit problemen mee,heb wel veel duurdere shampoos geprobeerd vroeger maar ben geloof ik een beetje een zeikerd.
Mn haar moet er niet droog en stug van gaan aanvoelen want dan worden klitten een hel >;)

Wie heeft de gouden tip?! :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:49

Ga je het zelf verven? Want mijn kapper gaat morgen mijn haar roze verven en ik krijg dan een haarmasker mee om de kleur langer te behouden.
Ik vind het wel heel spannend, maar ik heb er zin in :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:07

Earth schreef:
Ga je het zelf verven? Want mijn kapper gaat morgen mijn haar roze verven en ik krijg dan een haarmasker mee om de kleur langer te behouden.
Ik vind het wel heel spannend, maar ik heb er zin in :D

Nee ga ik zelf niet aan beginnen.
Heb ik ooit in mn puber jaren gedaan bij mn ouders thuis en door mn lange haar was dat geen succes :')

Haarmasker ga ik wel halen voor rood haar maar wil echt ook om te wassen met zoveel mogelijk kleur behoud.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:20

Dan zou ik even aan je kapper vragen of je een haarmasker mee kunt krijgen. Mijn kapper maakt die dus op maat met mijn kleur.

Het is lastig om een voorstelling te maken van hoe dit op blond haar met laagjes eruit gaat zien, maar deze kleuren kom ik toch steeds op terug.
Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:22

Jezus ik wil dat ook <3.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:34

_San87_ schreef:
Jezus ik wil dat ook <3.

Nou doe dan :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:37

Earth schreef:
_San87_ schreef:
Jezus ik wil dat ook <3.

Nou doe dan :P

Dat kost met mijn lengte echt heel veel centjes ;(.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:16

Ik wilde het, ik had het, maar kon t niet onderhouden. Hoop dat t is en blijft zoals je wilt.

Voor geinteresseerde heb ik nog haarmaskers voor rood, koper en blond onderhoud.
Met een goede kleurshampoo en geen warm water houd je je kleur het langste goed. Icm een kleurmasker.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:20

Hier ook roze gehad. Geweldig! Wel naar dat je maar 1x per week je haar nat kunt maken want anders wast het er te snel uit. En je druppelt overal roze. :') Best een tijdje gehad. :j

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:33

Heeft iemand trouwens nog tips voor goede kleurshampoo?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:57

Earth schreef:
Heeft iemand trouwens nog tips voor goede kleurshampoo?

Wat ik vaak deed is een verf bijv directions verdunnen met conditioner tot het de kleur is die het was en dat een kwartiertje laten intrekken. Dit 1x de week zo bleef het bij mij mooi.