Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:26

Jeeee *\o/* , mijn activity tracker is er!
Hij is alleen geclaimed door mijn vriend -O-

Suuszels

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:34

Welke activity tracker heb je :) ?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 16:35

Een Denver BFH-14 :).

Kon hem uitkiezen bij de Menzis. Wilde er heel graag 1, maar durfde niet zo goed. Maar hij kan prima met de draadloze oortjes en vriendje gaat m zo uittesten met hardlopen :).

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:56

Sporten jullie omdat jullie het leuk vinden? Of omdat het echt noodzakelijk is vanwege ziekte/aandoening?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 20:58

ItsMe2 schreef:
Sporten jullie omdat jullie het leuk vinden? Of omdat het echt noodzakelijk is vanwege ziekte/aandoening?

Om m’n hoofd leeg te houden en lekkerder in m’n vel te zitten :j

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:04

Hier volgens mij ook geen regels omtrent koptelefoons of tanktops bij mannen. Dit laatste snap ik ook niet?

Ik sport zowel voor mijn gezondheid (Ik heb astma en zo blijven mijn longen het beste).
Ook afvallen/op gewicht blijven als het feit dat ik het heerlijk vind :j

Hier betaal je €39 per maand voor onbeperkt. Is een particulier.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:13

Dank voor jullie antwoorden. Voor mij zal het “helaas” noodzakelijk worden/zijn. Niet alleen om wat af te vallen, maar ook vanwege de hypermobiliteit.
En ik zal het heel rustig moeten opbouwen.(Waarschijnlijk zelfs met revalidatie-traject vooraf)
Maar ik ben zo géén sportschool type.. dus ik moet mij er echt toe gaan zetten.

Hebben jullie tips om het wat leuker te maken?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 00:56

Ik vond sporten ook niet echt leuk :o
In het begin had ik een strippenkaart, toevallig vandaag even met de trainer over gehad. 2x per week een groepsles leek mij meer dan prima. Inmiddels baal ik als ik niet 4x red :))
Voor mij maakte het leuk om samen met iemand te gaan, dan stond zij voor de deur.
Inmiddels gaat zij bijna nooit meer mee maar ga ik lekker alleen en maakt de voortgang die ikzelf zie en merk (maar ook complimenten van anderen) het ook motiverender.
Het is ook lekker "meetbaar" ik ben qua de gewichten die ik pak in bijna alles verdubbeld :j

Eerst was het echt meer een soort tijdsinvulling ipv netflixen en wat ruimte opvullen na drukke periodes (afstuderen, nieuwe baan, verhuizing ja en dan?) Nu haal ik er veel plezier uit! Maar een sportschool die bij je past is dan wel belangrijk :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 01:16

Bij ons wel iedereen met mouwtjes in de fitness. Wel zo fris als je zweet daarop komt. Handdoek bedekt toch niet heel het apparaat vaak.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 07:32

Het sporten viel me erg mee. Er hangt een hele fijne gemoedelijke sfeer daar. De eigenaar heeft een begin schema gemaakt en zei dat ik de basistechnieken goed onder de knie had. Ik had lekkere energie toen ik thuis kwam dus al met al wel positief.

Voor mij was sporten altijd iets wat bij me hoorde. Ik heb altijd paard gereden, gevoetbald, hard gelopen en zo nu en dan gebootcampd. De laatste 4 jaar eigenlijk nauwelijks meer iets gedaan en het is erg lastig om weer te beginnen. Maar mezelf kennende gaat het snel weer in mijn ritme zitten als ik een paar weken verder ben. Toen ik drie kwart jaar niks kon door een knieblessure werd ik gewoon depri

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:41

In het begin vond ik er geen bal aan. Maar later kreeg ik er meer lol in en merkte ik ook verschil in mijn lichaam enzo. Ben fitter, eet bewuster en begin er ook wel echt de lol er van in te zien :).

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:46

ItsMe2 schreef:

Beide, permanente blessure waarbij sterke spieren helpen en omdat ik ervan ontspan, m'n hoofd leeg maak :)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:06

Voor mij moest het voor revalidatie en ik had de hoop dat ik het wel leuk zou vinden. En ja, het is wel leuk elke keer dat je in gewicht omhoog kunt. Maar ik beleef er weinig plezier aan. Jaren geleden vond ik het wel leuk, maar toen ging ik niet alleen. Nu heb ik niemand om mee te gaan of vragen en ben recent ook nog eens verder weg gaan wonen van de sportschool :')

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:31

Eske_B schreef:
ItsMe2 schreef:

Beide, permanente blessure waarbij sterke spieren helpen en omdat ik ervan ontspan, m'n hoofd leeg maak :)

Hier hetzelfde.

Begonnen met spinning, omdat dat voor mij een onbelaste sport was. Na een go van de fysio, na een half jaar mocht ik ook krachtsport gaan doen om de spieren sterker te houden.

Maar ik vind het nu ook echt leuk. Het grenzen verleggen, de strijd aan met jezelf, de variatie en ik vindt het ook heerlijk om even een moment voor mezelf te hebben. Anders zou echt alles in het teken van de kinderen en werk staan.

Mijn sportmaatjes haken altijd na verloop van tijd, de laatste is verhuisd maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het heerlijk vindt alleen. Ik ben nu veel fanatieker!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 23:26

ItsMe2 schreef:
Dank voor jullie antwoorden. Voor mij zal het “helaas” noodzakelijk worden/zijn. Niet alleen om wat af te vallen, maar ook vanwege de hypermobiliteit.
En ik zal het heel rustig moeten opbouwen.(Waarschijnlijk zelfs met revalidatie-traject vooraf)

Hier ook hypermobiel en na 3 maanden sporten en 3 maanden daarvoor opbouwen met fysio... ben ik fysiek beter dan ooit.

Dat is dus mijn motivatie, naast sterker worden en 20 kilo afvallen.

Dus ook een hele gave sportlegging gekocht. XL zat beter maar L pastte ook al maar zat heel strak. Dus heb L gekocht voor als ik de eerste 7 kilo oid kwijt ben. :P

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:31

Ik ben begonnen met sporten omdat ik dingen aan mijn lijf wilde veranderen. Maar het lukte me niet echt om me er toe te zetten om structureel ermee aan de slag te gaan. Mijn deelname aan de Mongol Derby is nu mijn doel, mezelf conditioneel en fysiek zo sterk mogelijk te maken in de hoop dat ik de 1000 km te paard pijnloos door kom :D

Vandaag loop ik 15 km hard en morgen weer bikkelen in de sportschool. Ik hoop alleen dat mijn beginnende keelpijn niet gaat doorzetten.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:02

Ik heb vandaag een nieuw schema aangevraagd. Ben toe aan iets nieuws.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:05

Gaaf dat je dat gaat doen linda_fleur. Goeie motivatie

Vandaag samen met mijn vriend wezen sporten lekker vroeg. Wel een beetje afleidend als hij met die gewichten aan het gooien is :') weer nieuwe oefeningen gedaan en ik denk dat ik deze training wel ga voelen overmorgen

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 20:57

MarlindeRooz schreef:
ItsMe2 schreef:

Hier ook hypermobiel en na 3 maanden sporten en 3 maanden daarvoor opbouwen met fysio... ben ik fysiek beter dan ooit.

Dus ook een hele gave sportlegging gekocht. XL zat beter maar L pastte ook al maar zat heel strak. Dus heb L gekocht voor als ik de eerste 7 kilo oid kwijt ben. :P

Dit geeft mij wel een positief gevoel. Dat iemand met hypermobiliteit zich daadwerkelijk beter/fitter gaat voelen door het sporten.
Ik wacht nu eerst even af of het revalidatie-traject vergoed gaat worden. Dan zal dat mijn ‘opstap’ naar de sportschool zijn.
Anders moet ik zelf (onder begeleiding van fysiotherapie/sportschool?) zelf weer voorzichtig gaan opbouwen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 21:54

ItsMe2 schreef:
MarlindeRooz schreef:
[

Dit geeft mij wel een positief gevoel. Dat iemand met hypermobiliteit zich daadwerkelijk beter/fitter gaat voelen door het sporten.
Ik wacht nu eerst even af of het revalidatie-traject vergoed gaat worden. Dan zal dat mijn ‘opstap’ naar de sportschool zijn.
Anders moet ik zelf (onder begeleiding van fysiotherapie/sportschool?) zelf weer voorzichtig gaan opbouwen.

Hier ook hypermobiliteit (eds) en doet mijn lijf enorm goed. Gaat wel 3 stappen voorwaarts, 2 stappen terug, maar in lange tijd niet zo'n goede winterperiode gehad met zo weinig zware pijnstillers :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:36

Goed om te horen Gianti!
Ik ben echt blij met deze positieve ervaringen van MarlindeRooz en Gianti. Dat geeft mij wel het gevoel dat het dus niet voor niks is.

De andere keren dat ik ging sporten, was (begon) ik veel te fanatiek. Daardoor hield ik het een paar maand vol, en dan stopte ik er mee omdat ik er na zo oververmoeid was, dat ik twee dagen echt moest bijslapen :oo

En nu weer on-topic. Ik wil niet dit topic naar mij toe trekken :o.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 16:11

Voor mij helaas echt bittere noodzaak en vind het nog steeds echt niet leuk :n Als ik er eenmaal ben wil het wel en als ik klaar ben voelt het ook echt wel goed, maar mijn hobby zal het niet worden. Het is ook maar goed dat ik een mega stok achter de deur heb in de vorm van mijn PT..
Ik sta helaas nu al een poos stil, deels doordat ik zelf niet zo'n lekkere periode had en deels omdat ik de motivatie kwijt was (wat natuurlijk wel verband hield met elkaar)
Ik ben 3 weken geopereerd, hierbij is mijn halve schildklier en daarmee een grote cyste verwijderd. Deze drukte tegen mijn luchtpijp en hier had ik met sporten veel last van qua ademhaling. Hierin merkte ik vorige week gelukkig meteen een enorme verbetering.
Volgende week op vakantie en dan in het nieuwe jaar weer knallen. In januari/februari 2 drukke maanden op het werk, dus wil dan proberen om om 7.00 uur te gaan sporten en daarna naar het werk.. Dan hoef ik niet na een drukke dag nog te sporten, want dat gaat toch niet gebeuren :+

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:53

Ik weet niet of ik het hier kan vragen maar wie niet waagt... :D

Kent iemand hier misschien een goede personal trainer omgeving den haag? :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:21

Nee helaas Lau, omgeving Utrecht wel, maar in Den Haag ben ik echt niet bekend. Misschien één van de andere meiden.

Gisteren na 3u slaap nog heerlijk 2u getraind. Vandaag aan het nieuwe schema begonnen. Het bestaat uit 3 delen. Voor elke dag eentje, maar ik kan er echt nog niks mee.

Ik heb daar altijd zo'n moeite mee. Ik heb de stagiaire maar gemaild of ze vrijdag toch nog wat dingen kan laten zien, zodat ik het kan uitschrijven. En ik hoop dat ze het kladje van mijn trainer nog heeft, dat vindt ik toch handiger uitgeschreven.

Woensdag schema 2 en als ik er niet uit kom, maak ik een combi met schema 3 van de dingen die ik wel herken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:29

Ik ben begonnen noodgedwongen bij revalidatie maar altijd al sportief geweest. Lijf heeft me teruggefloten en ik ben blij dat trainen nu wel lukt soort van bij tijd en wijle. Moet me aanpassen aan hoe ik me voel. Heb er lol in maar soms ook totaal geen zin maar ga toch dan (vanmorgen was zo n moment, zo geen zin in bed lag wel erg lekker)

Omdat mijn linkerbeen dit weekend flink dwars lag geen benen vandaag. Heb rug/triceps/biceps en buik gedaan met meer gewicht en minder herhalingen. Was ook wel genoeg. Deze week hooguit donderdag trainen als schhoorsteenveger beetje vroeg is, anders volgende week weer. En daarna vakantie