3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:14

Heel veel sterkte Sanne!! :(:) dikke Knuff! Ik hoop dat je er snel weer beetje bovenop komt, eten is nu wel t minst belangrijk!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:32

Wat ontzettend ruk Sanne, heel veel sterkte :(:) Op je eten letten komt wel weer!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:49

Dat is knap waardeloos, sterkte meis :(:)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:00

Oh wat naar zeg Sanne! Heel veel sterkte!

Mijn lijstje:
O: 2 sneetjes zelfgebakken speltbrood met een dun laagje roomboter, kaas en een gekookt eitje(554 kcal).
Thee en een glas water
T: -
L: 2 crackers met hummus en thee of water
T: -
A: vanavond personeelsfeestje met allemaal hapjes. Zullen wel veel kcal zijn, vandaag dus bewust geen tussendoortjes en een karige lunch.
B: 1,5 uur paardrijden(strandrit), 15 minuten fietsen. Vanmiddag nog even de honden van mijn ouders uitlaten, even een mooi lange route maken. En nog 20 minuten wandelen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 15:09

Sterkte Meis! Idd wat Linoleum zegt, even tijd voor jezelf nemen. Op eten letten komt wel weer als je je weer wat beter voelt :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:40

Oh lieve Sanne :(:) :(:) Heel veel sterkte lieverd, en zoals de rest al zeg, let even goed op jezelf. Laat afvallen even los want je hebt nu wel andere dingen aan je hoofd :* :*

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:16

Veel sterkte Sanne, ik hoop dat je voldoende afleiding kan vinden de komende tijd :(:)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:38

Oh nee Sanne :(:) heel veel sterkte. Dikke knuffel..

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:12

Vandaag lekker bezig, morgen maar weer eens een keer op de weegschaal :j

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, lijnzaad, lepeltje vijgenjam en banaan
B; buitenrit 2 uur
T; 2 chocotoff
L; rågkaka met chili pindakaas
A; erwtensoep met roggebrood en kaas
T; mandarijnen

Dat waren mijn laatste rågkaka van de 4 zakken die we afgelopen zomer mee terug hebben genomen -O- Ik moet nodig terug naar Zweden....
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 07-01-18 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:20

Lekker lijstje black_kelpie!

Ik heb voor mezelf voor volgende week deels een planning gemaakt. Ik merk dat als ik dat niet doe, ik veel meer eet dan ik eigenlijk denk.

O: twee boterhammen met hagelslag en vruchtenhagel en een kop thee. (274)
L: drie boterhammen met room paté, hagelslag en vruchtenhagel en een beker melk. (507)
T: twee slagroomsoesjes, een stukje banketstaaf, een handje Japanse borrelmix, een chocolademelk crème en een half glas cola. (Nieuwjaars borrel op stal)(342)
A: volkoren spaghetti met gehaktballetjes in tomatensaus, een couscoussalade en een stuk frittata. (1045)
T: denk kop muntthee.
B: 20 minuten fietsen, paard verzorgen, 4882 stappen.
Totaal kcal: 2168. Ongeveer 130 te veel dus.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:42

Ik zal ook nog mijn lijstje van afgelopen twee dagen plaatsen.

Gisteren:
O: Skyr vanille, cruesli chocolade, whey crispy (323)
T: bonbon (69)
L: volkorenwrap met philadelphia light, kipfilet en sla (217)
A: rijst met chili con carne en vanille kwark (734)
T: 3 melba toast met hoemoes (113)

Totaal 1456 kcal. Even een balansdagje tussendoor.

Vandaag:
O: Skyr vanille, cruesli chocolade, whey crispy (335)
T: stukje banketstaaf (204)
L: 2 gebakken eieren op 2 plakken tarwebrood (386)
A: Domino's pizza americana, halve cinnastix (1186)
B: drie kwartier paardrijden

Totaal 2112 kcal

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:28

Dankjewel allemaal <3

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:33

Sanne sterkte, dat is nogal wat om even te verwerken.. heel begrijpelijk dat afvallen dan niet op een staat.

Ik heb vandaag mn fitbit weer een keer opgehad. En kwam er achter dat ik dus op een normale werkdag (vandaag was relatief rustig) makkelijk 18.000 stappen zet en dus meer dan 3.000 cal verbrand.
Ik heb vandaag een keer niet ontbeten om te kijken hoe dat voor mij werkte, dat werkte dus precies niet. Dus ik denk dat ik ook wel 3000 cal gegeten heb uiteindelijk wat dus echt super zonde is. Morgen weer verder. Ik ga proberen rond de 1900cal te gaan zitten deze week en ben dan heel benieuwd of ik dan ook echt goed afval.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:11

Ai Sanne, dat is niet niks. En dan ben je ook nog zo ver van huis, hopelijk kun je tot je weer naar nl gaat steun vinden bij je collega's of via skype bij je fam/vrienden in nl. Veel sterkte en een grote knuffel. Sporten en calorien kan altijd, nu eerst goed voor jezelf zorgen!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 08:44

Goedemorgen! Nieuwe week, nieuwe kansen!

Jeetje Sanne, wat heftig, ik wil je heel veel sterkte wensen en hopelijk kom je snel in rustiger vaarwater...

Ik haal uit jullie lijstjes erg veel inspiratie, vooral qua combinaties! Iemand al ervaring met Breakfast muffins met ei? De vorige had ik gebakken met blauwe bessen en havermout, waren ook erg lekker. En wat is jullie ervaring met matcha?

Mijn lijstje van gisteren:
O: Skyr vanille met pindakaas + banaan
L: geklutste eieren (3), met boerenkool gebakken in
kokosolie met humus
T: handje ongezouten cashewnoten
T: Campina kwark kokos met een appel en een peer
A: voorgerecht: broodje kaas (Ka brood + jonge kaas), daarna steak du boeuf, zoete aardappelfriet, sla
Het dessert was kwark, maar na m'n training van gisteren was ik kotsmisselijk en kreeg ik geen schepje whey of kwark meer weg. Wel spijt van, dat betekent dat ik vandaag als een pinguïn loop (morgen en overmorgen overigens ook).

Vandaag wil ik graag extra eiwitten, dus in mijn planning voor vandaag maar even rekening gehouden.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:07

Dankjewel voor alle lieve berichtjes. Doet me erg goed <3

Je lijstje klinkt echt superlekker Saaaaash!

Wat is Ragakata Black_Kelpie?

Nu bezig mijn vliegticket boeken. Heb echt een super fijne dag gehad vandaag en mezelf heerlijk verwend met nieuwe kleding, nieuwe nagels en lekker in bad. Qua eten gaat het nog steeds ruk. Heb 2 wicked wings en 5 patatjes gehad om een uur of 2, en nu net (het is hier 6 uur) een ciabatta met lekkere cashew/tomaat/feta dip. Niet echt iets om over naar huis te schrijven. Maaaar, vanavond drankjes doen in de bar bij mijn werk, dus aan kcal zal ik vast wel genoeg komen haha.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:34

Wat ontzettend vervelend sanne, ik hoop dat je je snel beter gaat voelen :(:)
Fijn dat je wat afleiding hebt kunnen vinden in het shoppen en jezelf verwennen.

Hier gaan we weer streng op rantsoen! Veel ongezonde, maar wel lekkere dingen gegeten afgelopen weekend. Vandaag maar een balans dag. Gisteravond nog uit eten geweest, m'n buik is nu de hele tijd al aan het rommelen.

M'n lijstje voor vandaag ben ik nog mee aan het schuiven, maar ik ga dus ietsje minder eten vandaag :)

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:01

Succes Kelly! Voor mij werkt het om helemaal niets slechts te eten, met een snoepje/wijntje/chipje kan ik me gewoon niet beheersen...

Vandaag (nog in de maak)

O: 3 gekookte eieren, energy ball (home made met whey, dadels, noten en meer) en mijn medicijnen + fatburners
T: peer en banaan
L: kwark met bakje fruit van de groenteman
T: komkommer met humus
A: nog geen idee, ik denk een poke bowl met rijst, sojabonen, sesamzaad, kip, mango en een lekkere dressing!

Beweging: twee paarden rijden en wellicht nog even hardlopen!

Edit: iemand nog een idee voor meer calorieen?
Laatst bijgewerkt door Saaaash op 08-01-18 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:03

Heb ik ook heb ik gemerkt.. Had zo het idee om er heel erg op te letten enzo. Maar ik vind dat mega moeilijk.. Ook omdat er dan anderen bij zijn enzo. Ik kan dan ook beter helemaal niks lekkers nemen. Dat gaat door de week ook het beste!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:05

_KellyAV schreef:
Heb ik ook heb ik gemerkt.. Had zo het idee om er heel erg op te letten enzo. Maar ik vind dat mega moeilijk.. Ook omdat er dan anderen bij zijn enzo. Ik kan dan ook beter helemaal niks lekkers nemen. Dat gaat door de week ook het beste!

Ik eet ook eigenlijk nooit meer chips oid, maak zelf gezonde alternatieven zoals bounty's en die energy balls!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:22

En we beginnen er weer aan!
Vandaag een hele dag op de trein, en kom deze avond laat thuis, dus dat wordt waarschijnlijk pizza bestellen maar wil wel even kort nog gaan lopen daarvoor.

Lijstje
O: müsli met yoghurt, stukje stokbrood met boter en kaas, cappuccino, chocolaatje
T: chocolade koek
L: tonisteiner, broodje eiersalade van de exki.
T: notenreep/banaan, afhankelijk van wat ik kan vinden.
A: pizza of kebab en proteïne drink (neen, niet samen :+ )

B: een kmtje of 3-4 lopen

Niet echt een gezonde dag dus, maar morgen inkopen doen.

Hier gaat het ook beter als er niets in huis is. Maar met even een tijd helemaal niets van snoep te hebben gehad lijkt het wel wat ‘afgekicked’ waardoor inhouden gemakkelijker gaat. Maar nog steeds teveel op sommige momenten.
En net verjaard dus was moeilijk om nee te zeggen tegen een ijsje en chocolade, maar dat moet ook kunnen!

Sanne, vooral even je gevoel volgen! Goed om te horen dat je het toch leuk had. Dat zijn de belangrijke momenten.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:26

Saaaash schreef:
_KellyAV schreef:

Ik eet ook eigenlijk nooit meer chips oid, maak zelf gezonde alternatieven zoals bounty's en die energy balls!

Ik ga er vanuit niet de chocoladereep bounty?

maar vertel... want het snoepen 's avonds blijft echt mijn zwakke punt.

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:45

Nee zeker geen echte bounty haha! Gewoon zelf maken, dadels, honing, pure chocola...

Even receptje uitgezocht:

Wat heb je nodig?

120 gram kokosrasp
1 el kokosolie
4 el honing
12 ontpitte dadels
pure chocolade (minstens 70% cacao)

Omdat de honing in dit recept niet verhit wordt, behoudt het al zijn gezondheidsvoordelen. Maar eerlijk is eerlijk, ook deze pure Snickers blijven een snack natuurlijk. Genieten met mate dus.
Zo ga je te werk

Mix de kokosrasp, kokosolie, honing en dadels in je keukenmachine.
Hier maak je vervolgens bolletjes van die je even aandrukt. Of gebruik siliconen vormpjes.
Deze zet je een kwartiertje in de vriezer.
Nu kun je de chocolade au bain marie gaan smelten.
Haal de kokosballetjes door de gesmolten chocolade totdat ze helemaal bedekt zijn.
Zet je homemade bounty’s nu nog een klein half uurtje in de vriezer totdat de chocolade helemaal hard is.
Bewaar de bounty’s in de koelkast.

Bron: https://www.eatpurelove.nl/recepten/zelf-bountys-maken/

Ik wilde er alleen niet zo veel, dus ik heb van alles de helft gedaan en van de honing zelfs maar een halve eetlepel (en dan vond ik de honing nog veeeeeeel te veel overheersen), zelf een beetje kijken hoe en wat dus en creatief zijn want je mist natuurlijk wel de stickyness door die honing. Kwartiertje in de vriezer was voor mij te kort, ik heb een half uurtje gedaan. Qua chocola heb ik geloof ik maar 6 blokjes gedaan van die paarse delicata puur reep en dat was net goed!

EDIT: op die website staat ook recept voor snickers en lion, een van de twee wil ik van de week maken. Gisterenavond heb ik whey energy bounty balls gemaakt met ongeveer +- 70 cal en letterlijk bomvol energie! En nog een bounty in de vriezer dus eerst even die op eten :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:13

Oh dat klinkt wel erg lekker! En niet erg moeilijk om te maken!
Dankje, ga ik eens uitproberen. Ik heb enkel zo een klein vriezertje in een mini ijskast, dus dat zal wel meer dan een half uurtje nodig hebben :+

En Riddershow, gewoon niets in huis hebben :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:22

Tja, manlief knabbelt ook graag iets en de kids... :/

Hoe zat dat nou met sporten en eten? Heb vanavond weer bootcamp. Maar eten ik deed er eerst altijd na. Maar ergens gelezen dat je het beter ervoor kunt doen? En wat dan? Eitwit/koolhydraten? Ik moet het nog kopen (en kom niet thuis), dus zal wel kant en klaar worden :\

Ik kan tuurlijk nu skyr of zo, halen en mijn resterende 2 boterhammen straks voor de bootcamp eten? (en de rest van de skyr erna?) en worteltjes... :Y)