Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:49

s1993 de marathon van Hilvarenbeek is in september.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:09

s1993 schreef:
Weet ik nog niet SV, het voorjaar durf ik niet echt aan ivm de temperaturen vorig jaar (zoals enschede en Leiden waar het ineens zo warm was). Wil het liefst een in september lopen, dan ben je iig al een beetje aan warmte gewend omdat de zomer al is geweest :D Maar zag op de hardloopkalender nog niks staan voor september 2019 (wil wel in NL). Leuk de 10EM, die heb ik ook weleens gelopen :) Heb je een bepaalde eindtijd in gedachten?

Laura wanneer had je voor het laatst gegeten? Ik krijg soms steken als ik te kort op het lopen heb gegeten... Wel heel naar altijd!

Ik had ongeveer 1,5 uur van te voren gegeten (ontbijt). En dat was 1,5 hard broodje. Dus niet gek veel.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:58

Steken komen vaak voor als je onvoldoende uitademt of te wel te oppervlakkig ademhaalt. Even wat gas terug nemen, je romp strekken zodat het middenrif kan ontspannen en bewust goed uitademen dan gaat het meestal na even weer over.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 18:38

Van steken in de zij heb ik nagenoeg nooit last.

Vandaag ben ik samen met mijn broer eerst gaan zwemmen en daarna kleine trailrun gedaan. Heerlijk hoor.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:36

Dank voor de tip Greetje, klinkt als een mooie marathon :) Alleen 2x hetzelfde rondje lijkt me mentaal wel heel zwaar.

Jnien train je voor triathlon of was het gewoon toeval zwemmen en lopen? Ik vind zwemmen ook altijd wel lekker! Vind t alleen erg duur...

Gister heb ik een lekkere tempotraining gedaan en wilde vandaag mn lange duurloop doen maar die loop ik altijd buiten de bebouwde kom (kan ik ff langs de paarden en naar de wc, ik moet altijd zo nodig op die lange afstanden) en vandaag leek dat me niet zo handig want t waait daar zo enorm door. Dus 12km rondje hier door het park gelopen en was wel blij met mijn beslissing :) Zeiknat en de wind was al flink genoeg op dit stuk :P
Volgende week donderdag ga ik naar de podotherapeut. Als kind had ik altijd platvoeten en met een zooltje was dat opgelost maar heb het idee dat het weer erger wordt en mijn schoenen slijten ongelooflijk scheef af. Dus wil dat even nagekeken hebben voordat ik mijn lichaam om zeep help door verkeerde belasting :)

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:22

s1993 schreef:
Dank voor de tip Greetje, klinkt als een mooie marathon :) Alleen 2x hetzelfde rondje lijkt me mentaal wel heel zwaar.

Jnien train je voor triathlon of was het gewoon toeval zwemmen en lopen? Ik vind zwemmen ook altijd wel lekker! Vind t alleen erg duur...

Gister heb ik een lekkere tempotraining gedaan en wilde vandaag mn lange duurloop doen maar die loop ik altijd buiten de bebouwde kom (kan ik ff langs de paarden en naar de wc, ik moet altijd zo nodig op die lange afstanden) en vandaag leek dat me niet zo handig want t waait daar zo enorm door. Dus 12km rondje hier door het park gelopen en was wel blij met mijn beslissing :) Zeiknat en de wind was al flink genoeg op dit stuk :P
Volgende week donderdag ga ik naar de podotherapeut. Als kind had ik altijd platvoeten en met een zooltje was dat opgelost maar heb het idee dat het weer erger wordt en mijn schoenen slijten ongelooflijk scheef af. Dus wil dat even nagekeken hebben voordat ik mijn lichaam om zeep help door verkeerde belasting :)

Trainen voor triathlon, maar ook voor aanvulling op mijn hardlopen.

Goede beslissing dan!
Wel zo belangrijk idd om naar een podotherapeut te gaan om even te checken.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:16

s1993 Oh dat is nog maar sinds kort dat het twee rondes zijn. Voorheen waren het lussen. Kwam je wel een paar keer door op de markt maar liep je dan steeds een andere lus. Zie dat het nu inderdaad verandert is.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 23:17

Bruggenloop Rotterdam 15 km gelopen met eindtijd 1:33:55. Ik ben best wel een beetje trots op mezelf :D voelde niet alsof ik het heel zwaar had. Genoten!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 00:36

Super gedaan!

Ik heb alleen gisteren 5km gelopen. Echt zwaar verkouden, dus even rust gepakt. Hoop dat ik woensdag weer lekker het bos in kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 01:13

Goed bezig!!

Ik heb gisterochtend 6,5 km gelopen. Dit was weer de derde keer hardlopen na de zomerstop. Het tempo was niet heel hoog maar ik ben blij dat ik weer langzaam kan opbouwen. De wind gisteren speelde gisteren natuurlijk ook mee. Ik loop altijd richting het bos en door het veld. Daar pakte de wind mij flink van voren. Dat maakte het wel even zwaar.
Waarschijnlijk gaat vanaf 1 januari mijn hardloopmaatje weer mee waardoor ik ook savonds in het donker kan lopen. Alleen loop in in het donker echt niet dus ik ben beperkt tot de zaterdag en zondag.

Zijn jullie nu ook oplettender nadat een hardloper en een fietser zijn neergestoken door een passerende auto? Mijn vader zei gisteren al voorsat ik ging dat ik uit moest kijken. Merk zelf dat ik ook oplettender ben geworden en bij een passerende auto toch sneller de berm in ga.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 01:28

Nee ik niet eigenlijk. Ik loop gerust in het donker, maar niet op hele rustige wegen. Mijn zusje deelt altijd haar locatie met mij als ze 's avonds gaat lopen. Ik doe dat soms met mijn vriend als ik alleen in het bos loop.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:19

Supervixen, dat is altijd balen die verkoudheid! Ik stond gisterochtend op met keelpijn, maar gelukkig tijdens mijn 15 km geen last van gehad.

Ik trek mij ook weinig aan van dat soort nieuwsberichten. Als je overal extra maatregelen voor moet nemen heb je geen leven meer. Loop ook gerust in het donker door de polder, laat altijd even iemand weten wanneer ik wegga en weer terug ben.

Heb ik mijn tijd hier gewoon verkeerd opgeschreven, het was 1:32:55 haha. Nooit verwacht omdat ik de 15 km vorige keer (en tevens mijn eerste keer) in 1:41 liep, ging ik meer uit van 1:45. Vond het ook echt leuk om met zoveel mensen te lopen, af en toe zigzaggen om in te halen en vervolgens weer een tijdje blijven plakken bij mensen met een fijn looptempo. Volgens mij heb ik een nieuwe verslaving :+

Nog wel last van mijn rechterheup, knieschijven daarentegen voel ik niets meer van. Vrijdag even goed bespreken met de fysio wat ik hiermee moet en of er nog specifieke oefeningen voor zijn. Tijdens het rennen heb ik er geen last van, vooral achteraf en de dagen erna.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 17:14

Ik ben niet oplettender geworden en vind de verkeers veiligheid sowieso een veel grotere uitdaging dan een eventueel kwaadwillend persoon. Of te wel ik acht de kans dat ik onbedoeld wordt aangereden vele malen groter en dat is dus wel iets waar ik bewust goed op probeer in te spelen. Dus in het donker zoveel mogelijk over fietspaden en goed zichtbaar. Ik ga dan niet over 60 of 80km wegen lopen zonder fietspad. En dan is vanuit huis mijn mogelijkheden aardig beperkt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:48

Linda_fleur, ik heb vorig jaar ook heupklachten gehad. Na het lopen had ik er last van en als ik lang in een bepaalde houding op een stoel zat en dan weer bewoog. Tijdens het lopen geen last.
Pas ermee op, ik had een geïrriteerde peesaanhechting en ben hier een half jaar zoet mee geweest. Het blijft wel een zwakke plek.
Laat de fysio het even goed bekijken.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:48

Linda_Fleur schreef:
Bruggenloop Rotterdam 15 km gelopen met eindtijd 1:33:55. Ik ben best wel een beetje trots op mezelf :D voelde niet alsof ik het heel zwaar had. Genoten!

Super gedaan!!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 22:55

Ook ik ven niet oplettender dan anders. In het donker loop ik alleen door bebouwde kom waar het genoeg verlicht is.
Ik werd wel laatst bijna omver gefietst door een oude man die vond dat ik daar niet mocht lopen. Bizar vind ik zoiets. Ik bedoel, als hij toch zelf een smakker maakt, komt hij er denk ik niet ongeschonden vandaan. Snap dat ‘politie-agentje’ spelen nooit zo goed.
Anyway.. had natuurlijk he-le-maal niks met bovenstaande berichten te maken, maar viel me opeens in haha

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 09:39

Ik ben ook niet oplettender geworden tijdens het lopen zelf. Wel zet ik, als ik in het donker ga lopen, altijd mijn locatie op whatsapp aan voor het thuisfront.

Linda_Fleur, echt netjes gelopen joh!!

Mijn sportweken zijn een beetje saai op het moment. Doe niks bijzonders, 3/4 keer per week bootcampen en de rest aanvullen met hardlopen. Maar doordat het al zo vroeg donker is, ga ik meestal maar voor een kort rondje.
Verder doet mijn horloge sinds een week erg raar en doet hij mijn trainingen ineens niet meer uploaden. Geen idee wat er mee aan de hand is. Maar irritant vind ik het wel.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 12:00

Goed gedaan met de bruggenloop!

Hoe is het ermee supervixen? Weer in het bos kunnen lopen?

Ik ben ook niet oplettender geworden eigenlijk, wat anderen ook zeggen in het donker loop ik alleen op verlichte stukken (dat is wel irritant want ik begin graag vroeg aan een lange duurloop buiten de bebouwde kom en dat kan nu niet) maar dat is altijd al zo. En natuurlijk zorgen dat ik zichtbaar ben :)

Vervelend Arzil! En dan die regen erbij maakt het ook niet echt aantrekkelijker.... Maargoed het wordt vanzelf weer zomer.

Hier vanochtend alweer heel vroeg een tempoloopje gedaan, mijn vriend moest vroeg op en ik kan niet meer slapen als ik 's ochtends eenmaal wakker ben -.- Dus maar opgestaan en gaan lopen :P

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 15:09

Ja ik heb heerlijk in het bos en over de hei gelopen, 15km :)

Twee km vanaf de parkeerplaats niemand meer tegengekomen. Heerlijk.

Afbeelding

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 16:43

Ik ben weer aan het opbouwen na een longontsteking, en dat gaat eigenlijk best fijn. :)

Ik ben ook niet meer of minder oplettend als voorheen. Ik woon in een wijk die niet bijzonder positief bekend staat hier in het dorp en omgeving, maar ik weet gelukkig welke hoeken ik moet vermijden en ben zo de wijk uit. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:33

Wauw mooi uitzicht!

Ik kan trouwens alleen maar lopen op slecht verlichte paden. Woon in een super klein dorpje.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 21:39

Gaaf uitzicht!

_lauraaa_: en ergens met de auto naartoe rijden en daar een stukkie lopen, waar het wel verlicht is?

Ik was gisteren na het werk gaan hardlopen, het was al schemer, dus lampje om. Uiteindelijk toch stuk door het bos, maar was eigenlijk al flink donker. Maar dat is een stuk bos langs een spoorlijn en eigenlijk doorgaand fietspad naar ander dorp, dus niet helemaal spooky zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 22:48

@jnien: dat is inderdaad een optie. Volgende week ga ik verhuizen naar een groter dorp 2 kilometer verderop. Daar zijn beter verlichte paden om te lopen!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 16:58

_lauraaa_ schreef:
@jnien: dat is inderdaad een optie. Volgende week ga ik verhuizen naar een groter dorp 2 kilometer verderop. Daar zijn beter verlichte paden om te lopen!

Top!

Gisteren wederom gaan zwemmen en daarna een stukje trailen. Ik was met mijn broer en helaas kreeg hij na 3,5 km wederom last van zijn knie. Ik ben doorgehobbeld en heb de auto gehaald. Uiteindelijk maar 4,5 km gerend, maar goed, in combi met het zwemmen, toch wel wat beweging gehad, maar geeft toch net niet genoeg voldoening.
Morgen maar een stuk gaan rennen ;)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:16

Ik had gisteren normaal een klein wedstrijdje (amper 3 km), maar zo'n anderhalf uur voor starttijd begon het te regenen, en met bijna-vriestemperaturen ben ik maar thuisgebleven, was zo al verkleumd van buiten te werken in die kou. Maar ik moet me toch dringend wat herpakken. De voornemens voor 2019 komen eraan, ik weet nu al dat ik weer te veel wil en combinatie van alles geen haalbare kaart wordt.