wie brand er een kaarsje voor mij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:45

Belachelijke situatie. Alsof je iets aan iemand hebt die zo komt werken. Marcel kan toch niet goed functioneren zo op zijn werk?

Aan de andere kant snap ik dat het lastig is. Je weet niet hoelang iemand vrij moet nemen natuurlijk.

Het verandert wel snel in Nederland. In 1996 toen mn vader ziek was, zeiden ze; U kunt naar huis als daar het bed is aangekomen. Thuiszorg hadden we ook niet gekozen, omdat mijn man en ik waren ingetrokken bij mn ouders en broer. Maar toen bleef je in zkh tot thuis alles geregeld was.

Doe maar rustig aan overdag en geen gekke dingen of toch iets doen wat niet kan. Heb je wel lekkere ijsjes nu?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:50

Is het een optie dat Marcel zich ziek meldt?
Als ik zijn werkgever was dan had ik hem niet eens willen zien op het werk nu..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:50

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... zorgverlof

Heb je deze regels al eens doorgelezen. Ik weet dat veel bazen zich graag niet houden aan de zorgverlof regels omdat mensen vaak al overbelast zijn door de stress en alles dan maar snel ok vinden. Anders laat hem zich ziekmelden. Geen bedrijfsarts die dit niet accepteerd. Het is niet goed werken met een stervende partner,

En hebben jullie nagedacht over paliatieve vrijwilligers voor ondersteuning. Die kunnen ook overdag bijspringen. Bij ons in het dorp zitten ze zelfs. Zij kunnen zorg uit handen nemen, gewoon bij je zijn of wa je maar wilt zolag het geen medische handelingen zijn, gewoon er zijn voor jullie.

Heel grote knuffel

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:52

superpony schreef:
Het verandert wel snel in Nederland. In 1996 toen mn vader ziek was, zeiden ze; U kunt naar huis als daar het bed is aangekomen. Thuiszorg hadden we ook niet gekozen, omdat mijn man en ik waren ingetrokken bij mn ouders en broer. Maar toen bleef je in zkh tot thuis alles geregeld was.

Nee hoor, zo was het vorig jaar toen mijn moeder terminaal was en zo is het zelfs vorige week nog gegaan bij een bekende.

Ik heb ts meerdere malen aangeboden voor haar in de telefoon te willen klimmen voor zorg maar dat er dan wel duidelijkheid moet zijn qua prognose maar helaas geen reactie. Maar misschien is eroverheen gelezen,wat natuurlijk prima zou kunnen.

Aan de andere kant heb ik nog nooit een terminaal iemand gezien die op de laatste krachten taart ging bakken dus misschien is te wel die ene speciale persoon waar de zorg niet voor te regelen is.

Helaas heb ik wel ervaring met niet meewerkende werkgevers en ik zou me zoals eerder gezegd ook ziekmelden.

Sterkte ts, als ik iets kan doen hoor ik het graag.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:56

Jeetje wat belachelijk!
Ik ben er helemaal stil van, in wat voor een k*tland leef je dan eigenlijk....
Het is verdomme toch niet normaal dat marcel aan het werk moet terwijl jij eigenlijk gewoon dood aan het gaan bent.... 8)7
Zijn er geen collega's die even met hun hand over hun hart kunnen strijken en marcel zn werk overnemen?
Zijn er vrienden of familie in de buurt die jou een beetje werk uit handen kunnen nemen en je een beetje in de gaten houden? (+voor gezelligheid zorgen)
Man ik wou dat ik in de buurt woonde, dan gingen we lekker de hele dag taarten bakken en met de poesjes knuffelen en gezellig doen...
Ik heb zo verschrikkelijk met jullie te doen, en het lijkt er allemaal niet beter op te worden zo, wat een strese -O-

Cinnepin

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:11

Oef wat naar dat je nu alleen bent en snap goed dat je samen wilt zijn.

Die taart ziet er wel verrukkelijk uit

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:15

Polly, het is heel lastig. Destijds kreeg mijn vader 3 weken tot 3 maanden. Mijn moeder en ik hadden een eigen zaak, mijn man een vaste baan en mijn broer was zwaar gehandicapt en ging naar dagbesteding. Wij gingen dus werken, maar probeerden enkele dagen wel dat er iemand thuis was. Dat lukte gewoon niet altijd, maar 3 maanden sluiten konden wij echt niet opbrengen.

Mijn vader heeft op 3 dagen na zijn 3 maanden volgehouden. Helaas moest hij wegens hoge morfine naar een verpleeg tehuis, omdat ze dat thuis niet wilden en konden geven. Daar is hij nog 2 nachten geweest.

Het is dus echt niet te voorspellen hoe iemand is en wat nog wel of niet kan. Familielid van mn man ging het weer compleet anders bij.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:59

superpony schreef:
Polly, het is heel lastig. Destijds kreeg mijn vader 3 weken tot 3 maanden. Mijn moeder en ik hadden een eigen zaak, mijn man een vaste baan en mijn broer was zwaar gehandicapt en ging naar dagbesteding. Wij gingen dus werken, maar probeerden enkele dagen wel dat er iemand thuis was. Dat lukte gewoon niet altijd, maar 3 maanden sluiten konden wij echt niet opbrengen.

Mijn vader heeft op 3 dagen na zijn 3 maanden volgehouden. Helaas moest hij wegens hoge morfine naar een verpleeg tehuis, omdat ze dat thuis niet wilden en konden geven. Daar is hij nog 2 nachten geweest.

Het is dus echt niet te voorspellen hoe iemand is en wat nog wel of niet kan. Familielid van mn man ging het weer compleet anders bij.

Onlangs bij een kennis is binnen zeer korte tijd thuishulp en hulp bij ondersteuning van de patient geregeld. De partner van deze kennis was gewoon elke dag thuis en toch was het met een vingerknip geregeld. Tijdje terug bij moeder van een vriendin van me ook. En daar waren zowel de partner als de dochter constant thuis. Ook daar was het zo geregeld.

Maar wellicht waren die beiden al veel verder in het proces dan TS, want van beiden heb ik niet gehoord dat ze op dat moment nog in staat waren om verjaardagen te vieren of een kleinkind te laten overnachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:02

Mijn kaarsjes branden weer :*
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:07

Eigen bijdrage van de thuiszorg hangt af van inkomsten, kan dus best zijn dat die bij TS heel hoog ligt en het financieel gezien niet haalbaar is om wat voor reden dan ook.

Zullen we geen uitspraken gaan doen over hoever iemand wel of niet zal zijn? Ik vind het een beetje (eigenlijk heel erg) respectloos om op basis van dingetjes die TS wel of niet doet dat soort uitspraken te doen.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:16

Rocamor schreef:
Onlangs bij een kennis is binnen zeer korte tijd thuishulp en hulp bij ondersteuning van de patient geregeld. De partner van deze kennis was gewoon elke dag thuis en toch was het met een vingerknip geregeld. Tijdje terug bij moeder van een vriendin van me ook. En daar waren zowel de partner als de dochter constant thuis. Ook daar was het zo geregeld.

Maar wellicht waren die beiden al veel verder in het proces dan TS, want van beiden heb ik niet gehoord dat ze op dat moment nog in staat waren om verjaardagen te vieren of een kleinkind te laten overnachten.

Over waar ze in het proces zit kunnen wij inderdaad niet oordelen.
Het is inmiddels al wat jaren geleden maar mijn oma heeft een week voor haar laatste levensdagen op vakantie doorgebracht en had daar voor al thuiszorg. Daarnaast is ze zelfs toen het al slecht ging nog bij een concert geweest, aangepast uiteraard maar ze deed het wel en ik heb daar niets dan respect voor.
De oordelen die ik hier lees over wat een terminaal persoon op laatste krachten zou kunnen lijken mij niet heel fijn voor TS. Maar ik kan het misschien ook verkeerd opvatten..

Edit: ik bedoel hier dus ook niet mee te zeggen dat iemand die dit niet kan geen respect verdient. Het is en blijft gewoon een hele nare en heftige situatie dus ik wil daarbij niet over mensen oordelen.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:36

Jeetje lieve spice!
Wat wou ik graag dat ik je kon helpen!
Ik vind het maar een naar idee sat je alleen thuis zit

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:41

En familieleden/vrienden??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:43

Geen idee wat eraan ten grondslag ligt waarom TS geen hulp krijgt/wil maar in Nederland is het zo geregeld dat als men thuiszorg nodig heeft en er geen andere oplossingen mogelijk zijn, men binnen 24 uur alle hulp kan krijgen die maar nodig is.
TS heeft duidelijke grenzen gesteld zo te lezen en helaas zijn er maatwerk oplossingen niet altijd mogelijk.
Heb erg met TS te doen. Zij voelt zich erg in de steek gelaten door BV Nederland maar ik raad TS en echtgenoot aan toch het een en ander uit te proberen. Vooroordelen kunnen misschien door ervaring weggenomen worden. Maar ik ken de situatie niet voldoende, daarvoor is onze informatie die we van TS krijgen te summier.

Voor ongeveer 10 euro per maand is toch een alarmsysteem mogelijk bijvoorbeeld. Ook zijn er via een hospice vrijwilligers in huis te krijgen wanneer er een terminaal verklaring aanwezig is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:46

Oh ja, zo'n alarmsysteem had ik nog niet aan gedacht! Lijkt me nu enorm handig voor TS en een hele opluchting voor Marcel?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:48

Lieve TS, ik hoop dat je snel de hulp vindt die je nodig hebt. Ik hoop dat je het netwerk in dit topic gebruikt om dit te regelen. Vele willen je hier helpen en kunnen snel contacten voor je leggen. Maak hier gebruik van Spice! Liefs, Riel :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:51

Wat een ellende met het zorgverlof.. Kan hij ook geen beroep doen op langdurig zorgverlof ipv kort? Dat bestaat ook..

Ik heb hier de kaarsjes aangedaan en ik denk aan jullie.
Afbeelding

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:04

Ts, waar kom je vandaan.
Er is al meerdere keren aangeboden om voor je t bellen.
Ik wil ook gerust wel t een en ander voor je uitzoeken.

Edit, je man kan zich beroepen op calamiteiten verlof en dan gelijk inzetten op langdurig verlof.

Uit je posts begrijp ik dat hij de enige is die je hulp kan geven, en dat recht heeft hij dan.
Bron: rijksoverheid

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:08

slimmerik schreef:
Geen idee wat eraan ten grondslag ligt waarom TS geen hulp krijgt/wil maar in Nederland is het zo geregeld dat als men thuiszorg nodig heeft en er geen andere oplossingen mogelijk zijn, men binnen 24 uur alle hulp kan krijgen die maar nodig is.
TS heeft duidelijke grenzen gesteld zo te lezen en helaas zijn er maatwerk oplossingen niet altijd mogelijk.
Heb erg met TS te doen. Zij voelt zich erg in de steek gelaten door BV Nederland maar ik raad TS en echtgenoot aan toch het een en ander uit te proberen. Vooroordelen kunnen misschien door ervaring weggenomen worden. Maar ik ken de situatie niet voldoende, daarvoor is onze informatie die we van TS krijgen te summier.

Voor ongeveer 10 euro per maand is toch een alarmsysteem mogelijk bijvoorbeeld. Ook zijn er via een hospice vrijwilligers in huis te krijgen wanneer er een terminaal verklaring aanwezig is.

Hier sluit ik me zeker bij aan.
Thuiszorg, en dan dus zorg voor TS (niet huishoudelijk) kan binnen een dag geregeld zijn..
Een alarmsysteem lijkt me ook een goede optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:21

Ik hoop dat je de geboden oplossingen en adviezen hier met beide handen aanneemt!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:40

*steekt kaarsen aan*

Inclusief 'een kaars in de hoop voor een oplossing'.

De situatie is sowieso "belabberd" (stevig understatement) en ik word niet blij van de gedachte die ik vanmiddag even had: 'dan is Marcel werken en treft thuis een dode vrouw aan' (dat "is al helemaal niets", understatement voor vreselijk verdrietig)
maar het idee dat je niet eens ordentelijk op bed/ bank zou liggen maar onderaan de trap - nee.
"Ik ben tegen".

Linksom of rechtsom, hospice, terminale thuiszorg, langdurig zorg/calamiteiten verlof - "please", hier moet *iets* te verzinnen zijn.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:54

Ik denk ook echt dat er wel opties zijn, maar daar zal ts dan wel voor open moeten staan. Kan me best voorstellen dat ze sommige daarvan helemaal niet zo ziet zitten, maar dit kan zo ook niet.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:06

Zullen we dat lekker aan spice en haar familie overlaten? Lijkt me dat zij en haar familie (en huisarts eventueel) de opties echt al wel bekeken hebben. Vind het een beetje opdringerig over komen om het aan te blijven bieden. TS gaat niet op het aanbod in, dat is ook een antwoord toch?

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:09

Lieve Spice, wat je in ieder geval wel kunt doen, ook met een prehistorische telefoon, is een voorgeprogrammeerd telefoonnummer onder een sneltoets zetten. Zodat mocht er iets zijn je maar op 1 toets hoeft te drukken en Marcel gebeld wordt. Al ben je niet meer in staat iets te zeggen dan weet hij wel dat hij per direct naar huis moet.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:11

Ik snap je reactie Mavelle, ik heb zelf ook hulp aangeboden.
Dat is alleen maar aardig bedoelt hoor.
Ik ben mijn schoonmoeder aan die rotziekte verloren. Hulp,in welke vorm dan ook, hebben wij als fijn ervaren
al was t maar een keer extra eten koken, een wasje draaien of er gewoon zijn