Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 22:36

Gewoon doen Quir!

Dan weet je vrij zeker dat je over een paar jaar kan genieten van jouw gefokte dier in de ring.
Welliswaar niet bij jou, maar jij fokt ondertussen gewoon nog een paar toppers!
Bovendien kan er zo vreselijk veel mis gaan met stoeiende hengsten tussen de 1 en 3 jaar, je hebt wel genoeg zorgen op dit moment.

Gewoon al je pijlen op de verhuizing zetten.

Anoniem

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:03

Een wijs advies Alice, verkoop!
Als ik vooraf had geweten wat er allemaal kan gebeuren, had ik nooit het veulentje (nu twenter) gekocht denk ik.
Verschrikkelijk duur, gelukkig zijn we verzekerd maar een hoop zijn dat niet!

En het staat mooi op ke CV..

Rustig aan beslissen, zeker nu er zoveel aan je hoofd gebeurd (letterlijk)..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:06

Ik ga met sizzle mee hierin.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 23:38

Het Quir, ik heb net je topic helemaal doorgelezen. Wat heb jij veel meegemaakt zeg! Gelukkig zijn nu eindelijk de ontstekingswaarden gedaald. Ik duim voor je dat de druk in je hersenen straks ook stabiel blijft en je niet meer zo veel pijn hebt! Dat heb je wel verdient na alle ellende.

Klinkt goed zo een bod voor je veulen maar lastige keuze als je hem eigenlijk wilt houden. Is dit je eerste zelf gefokte veulen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 04:31

Quir, ik snap heel goed dat je gevoel anders zegt, maar ik zou in deze je verstand volgen en voor verkoop gaan. Sizzle heeft hele goede argumenten en als jij dan die brave pony kan kopen waar je wel op kan straks, dan moet je dat echt doen!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 07:35

De merrie is nu toch weer drachtig?
Ze geeft prachtige veulens en heeft een goed papier.
Haar veulens zullen altijd wel gewild zijn denk ik.
Maar de eerste is altijd heel speciaal en ik snap dat het een moeilijke keuze is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 08:26

Ik ga ook mee met Sizzle. Eerst alles op jou richten en de verhuizing.
Het is ook nog maar de vraag of jij straks het paardje kan trainen enzo,en het zou zonde zijn van zo'n prachtdier als dat niet kan vanwege jou gezondheid.Bij verkoop kan het diertje straks goed getraind worden en kan jij later trots zeggen dat het jou zelfgefokte veulen was.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 09:14

Jullie maken t wel weer een stuk makkelijker.

Liefst geef ik hem alle kansen, want het is zeker een dier dat het heel goed kan gaan doen. Hij heeft alles mee.

Maar inderdaad, kan ik hem over drie jaar geven en bieden aan kansen die hij nodig heeft en ook verdiend? Ik durf dat nu niet te zeggen, maar ik denk niet dat ik m als 3 jarige voor dat geld kan verkopen... of hij moet wel heel bijzonder gaan worden. (Wat ik uiteraard wel verwacht natuurlijk. *D Hahaha ;) )

Hoe dan ook, ik ga hem sowieso niet de kansen kunnen geven die een gp ruiter hem wel kan geven...

En inderdaad de risico's, voordat hij 3 jaar is. Moet hij ook nog wel helemaal heel zijn natuurlijk. Investeren in hem is geen probleem, hij krijgt wat hij nodig heeft.

Voor hem dan misschien wel zo eerlijk om hem te verkopen. Maar t is wel mn eerste echte eigen veulentje en hij is voor mij extra bijzonder, door de tijd waarin hij geboren is. Echt een lichtpuntje.

Merrie gaat vast en zeker nog een hoop andere knappe veulens geven. Helaas is ze nu niet drachtig.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:19

Ik sluit me bij de rest aan dat je het moet doen hoor Alice, ook al is het een klote beslissing!

Wij hebben op stal ook eens een mooi bod op een veulen gehad, niet gedaan, beestje is uiteindelijk nog geen jaar geworden, er zitten zoveel risico's aan! Succes met je beslissing!

Zonde dat ze dit jaar niet drachtig is! Is ze inmiddels al weer onder het zadel ivm sportpredikaat?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:54

Alice, je hebt het geld van Livano niet nodig, je gevoel zegt houden en Livano is wel je één van je lichtpuntjes om naar uit te kijken. Ik heb er net ook eentje aan een GP ruiter verkocht maar dat was een heel ander verhaal. Zoals ik je bericht lees probeer je je verstand te laten spreken maar verkocht is verkocht. je zegt dan wel dat je over drie jaar nooit dat geld krijgt, who cares, voor hetzelfde geld word je merrie niet weer drachtig en een makke pony is er altijd wel te koop.
Normaal zeg ik ook, weg ermee voor een goed bod maar in dit geval, gewoon houden, denk je dat het Livan ook maar één bal uitmaakt of hij nu over de zweedse vlaktes rond hobbelt met een blijde baas of zijn kunstjes moet laten zien tussen de hekken, echt niet.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:17

Ook als hij niet van jou is kan hij een lichtpuntje blijven.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 10:38

Belker schreef:

En dat is precies waarom ik nu neig naar wel verkopen. Als hij t goed gaat doen, is hij misschien nog wel een groter lichtpuntje voor mij dan dat ik m zelf hou en hem niet de kansen kan geven.

Hoe dan ook blijft hij bijzonder voor mij, maar dat blijft hij ook als ie niet meer van mij is.

Voor Livano maakt het natuurlijk niet uit of hij zijn kunstjes tussen de hekjes laat zien of niet, maar voor mij wel. :)

Voor mij is het wel een must dat ik hem een beetje in de gaten kan blijven houden en ook eens bij hem kan komen kijken. Hoeft echt niet wekelijks of maandelijks, maar wel zo af en toe eens. Als ze daar niet mee akkoord gaan, houdt t sowieso op...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:44

precies wat Belker zegt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:43

Quir schreef:
Belker schreef:

En dat is precies waarom ik nu neig naar wel verkopen. Als hij t goed gaat doen, is hij misschien nog wel een groter lichtpuntje voor mij dan dat ik m zelf hou en hem niet de kansen kan geven.

Hoe dan ook blijft hij bijzonder voor mij, maar dat blijft hij ook als ie niet meer van mij is.

Voor Livano maakt het natuurlijk niet uit of hij zijn kunstjes tussen de hekjes laat zien of niet, maar voor mij wel. :)

Voor mij is het wel een must dat ik hem een beetje in de gaten kan blijven houden en ook eens bij hem kan komen kijken. Hoeft echt niet wekelijks of maandelijks, maar wel zo af en toe eens. Als ze daar niet mee akkoord gaan, houdt t sowieso op...

Maar als mensen er zoveel in zien dat ze je nu geld bieden dan is hij dat op zijn derde ook nog wel waard, ik snap jouw kant heel goed maar je weet hoe het in paardenland gaat, net niet goed genoeg of er word een smak geboden en dan zijn beloftes aan oude eigenaren echt niets meer waard.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:52

bigone schreef:
Alice, je hebt het geld van Livano niet nodig, je gevoel zegt houden en Livano is wel je één van je lichtpuntjes om naar uit te kijken. Ik heb er net ook eentje aan een GP ruiter verkocht maar dat was een heel ander verhaal. Zoals ik je bericht lees probeer je je verstand te laten spreken maar verkocht is verkocht. je zegt dan wel dat je over drie jaar nooit dat geld krijgt, who cares, voor hetzelfde geld word je merrie niet weer drachtig en een makke pony is er altijd wel te koop.
Normaal zeg ik ook, weg ermee voor een goed bod maar in dit geval, gewoon houden, denk je dat het Livan ook maar één bal uitmaakt of hij nu over de zweedse vlaktes rond hobbelt met een blijde baas of zijn kunstjes moet laten zien tussen de hekken, echt niet.

Exact!

Het gaat niet om de prijs, maar om de waarde...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:59

Quir schreef:

Precies hierom zou ik 'm wel verkopen, al blijft het natuurlijk een lastige beslissing :(:)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:17

Fijn dat je het kaartje leuk vind!

Ik zou qua livano je geen advies kunnen geven, is echt iets persoonlijks. sterkte en succes met de moeilijke beslissing. De gp ruiter, vind jij zijn manier van rijden/trainen fijn, zou jij livano daar kunnen zien lopen later.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:34

Moeilijke beslissing van Livano. Als je zelf neigt naar verkoop, dan gewoon doen. Het is ook een enorme eer dat zon mooi veulen/paardje naar een internationale ruiter gaat.

Verder hoop ik gewoon dat je je snel weer wat beter voelt, het is idd zo dat meestal de mensen die iets met hun gezondheid hebben de dingen zo waarderen. Gezondheid is echt een zo´n kostbaar iets...

Dikke virtuele knuffel weer van deze kant!! :(:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:43

Ik zou het niet voor het geld doen, maar omdat jij idd de komende tijd zoveel energie voor jezelf nodig gaat hebben.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:57

Lielle schreef:
Ik zou het niet voor het geld doen, maar omdat jij idd de komende tijd zoveel energie voor jezelf nodig gaat hebben.

Idd vanuit die gedachte. En ook op afstand is het leuk om te volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 15:00

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn..

Sterkte met deze zware beslissing

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 17:11

Ga er gewoon nog eens goed over nadenken. Het bod is inderdaad niet alleen t geld, maar ook wat zij hem kan gaan bieden. Hengstenkeuring en goede opleiding oa.

Ik heb er wel een heel goed gevoel bij. En sowieso zou hij ooit verkocht worden, maar dan pas over jaar of 6/8.
Echter, mijn situatie is niet super en het is en blijft een jonge hengst. Wel een fantastische.

Maar goed, ik hoef niet nu te beslissen. :)

Uit een van de kweken is vandaag een bacterie gekomen, een vleesetende. :+
De wond blijft verder wel redelijk droog vandaag, dus dat is al wat. Hopelijk blijft dat zo.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:31

Een vleesetende bacterie? :oo
Dat kan er ook nog wel bij _O-

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:31

Dat kan er ook nog bij.
Een bacterie die trek heeft in een hapje Alice
wel fijn dat je een redelijke dag hebt vandaag
Op naar nog veel betere dagen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:37

Ah oh!
Wat houdt een vleesetende in?
Kwa "gedrag" , risico en oorzaak van dat ding?