Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:21

Oh, die laatste foto vind ik heel sfeervol <3

Wil ik ook wel eens heen, de Biesbosch. Wat zou leuker zijn, een boottochtje of wandelen?

Hilary

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:26

Iets andere backdrop bij die koeien van Faringo en het is net of je in het wilde westen bent, de koeien komen door Main Street onderweg naar de markt :))

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:32

Bedankt voor jullie antwoorden! En prachtige foto's komen hier voorbij!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:23

Gaucho en Mgango zoo mooi, prachtig. <3
Het is zo tof om mijn zoon hier te hebben!!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 07:14

Mooie sfeervolle foto's Mkango!

Cilli96, op route.nl kun je aan de hand van wandelknooppunten routes maken.

Hilary, die koeien was een lucky shot. Ze liepen zo ver weg dat we niet konden zien of het koeien of paarden waren haha. Maar het resultaat is erg leuk geworden.

Gaucho ik heb in de Bieschbosch wel eens een combi gedaan. Erg leuk!

Ik heb zaterdag naast shoppen ook een stadswandeling door Den Bosch gemaakt. Sfeervolle stad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren nog 16.000 stappen gezet in Safaripark Beekse Bergen. Was ik nog nooit geweest. Erg leuk opgezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:59

Leuke foto's Faringo en aaaaah Den Bosch, mijn studentenstad <3 . Mijn opleiding was vlak achter de St Jan en ik ken alle plekjes van je foto's. Als mensen naar Den Bosch gaan kan ik de boottocht over de grachtjes aanraden. Dat is echt zooo mooi (althans toen).
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 14-09-20 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:14

Den Bosch ziet er inderdaad gaaf uit, nog niet eerder geweest. Beekse Bergen wel, samen met Burgers mijn favoriete dierenpark in Nederland. Hoog tijd om er weer eens heen te gaan.

Weekend veel gewandeld, vandaag dagje op kantoor en vanavond BBQ dus minder tijd om te wandelen. Heb wel gympies meegenomen om tijdens de lunch te kunnen wandelen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:37

pien_2010 schreef:
Leuke foto's Faringo en aaaaah Den Bosch, mijn studentenstad <3 . Mijn opleiding was vlak achter de St Jan en ik ken alle plekjes van je foto's. Als mensen naar Den Bosch gaan kan ik de boottocht over de grachtjes aanraden. Dat is echt zooo mooi (althans toen).

Leuk dat je daar hebt gestudeerd. Wij wilden ook het boottochtje doen maar nu met Corona mogen er maar 4 mensen in een bootje dus alles zat al helemaal vol.

Gaucho, mocht je in de buurt zijn is een bezoekje de moeite waard. Echt een hele leuke stad. Werkze vandaag en veel plezier bij de BBQ vanavond.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:47

Prachtige foto's weer. Veel echt hollandse platen <3

Leuk dat je zoon er is Pien. Veel plezier!
Prachtige boom trouwens!

Gisteren met een vriendin op pad geweest. Beetje afwisselend landschap.
Best natte paden,want zaterdag was er hier en daar een flinke wolkbreuk.
Nala heb ik lekker los laten rennen en die was helemaal blij :D
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:04

Jee, wat gaat het hier hard, ik kan het niet bijhouden :') .

Mooie foto's van oerhollandse landschappen, luchten en steden, en Noorwegen natuurlijk! Leuk, ik hou op zich ook wel van wandelen in een stad, maar verhard lopen vinden mijn knieën zo rot, dus ik doe het eigenlijk nooit.

Veel plezier met je zoon pien_2010!

Ik kwam erachter dat kroondomein het Loo vanaf morgen een paar maanden grotendeels dicht is, dus ik moet daar vandaag nog even heen fietsen! Zo stom vind ik dat -O- , het is 100 dagen dicht per jaar zodat de koninklijke familie kan jagen, terwijl het onderhoud betaald wordt door de overheid, de belastingbetaler dus.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:51

Ach 100 dagen dicht is toch goede deal, het is immers hun bezit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:35

Grappig, die stadswandelingen zo tussendoor.
Mkango, grappig dat je in Dordt was. Ik ben hier in de omgeving opgegroeid en krn Dordt op mijn duimpje. Was er toevallig gisteren nog om een rondje te lopen en een terrasje te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:39

pien_2010 schreef:
Ach 100 dagen dicht is toch goede deal, het is immers hun bezit.

Nee, het is niet hun bezit. Het is door koningin Wilhelmina aan de staat geschonken. Ze hebben vruchtgebruik, maar de staat betaalt :+ .

De tweede kamer heeft een motie aangenomen om het gebied het hele jaar open te stellen voor wandelaars, maar de minister zegt de beheerder ( de koning) niet te kunnen dwingen. Het is een rare situatie, zo'n groot mooi gebied een groot deel van het jaar afgesloten voor het plezier van een paar mensen. Ik ben daar geen voorstander van. Ze hebben genoeg geld om ergens nog een mooi landgoed te kopen als ze willen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:29

Ach als je dit als staat als cadeau krijgt hoeft het toch niet gelijk afgepakt te worden. Marie Anne ik snap je ergernis wel hoor, maar heb die totaal niet. Dat komt omdat het laatste in mijn leven wat ik zou wensen is om zo'n leven te hebben. Dus van mij mogen ze al die extra dingen hebben, ik zou voor geen goud met ze willen ruilen, mijn vrijheid is me veel te belangrijk en die gouden kooi is niets voor mij. Dus die privileges vind ik helemaal Ok. In Nederland zijn niet veel landgoederen meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:06

Vandaag dus poging 2 gedaan om in het kroondomein te komen (in juli vanaf de zuidkant al een een poging gedaan, toen mislukt ivm dreigend onweer).

Vandaag weer mislukt, het is me niet gegund :') . Dit keer omdat er geen ingang was waar ik was :+ . OsmAnd, de route-app, liet me echt in de steek vandaag, die liet allerlei paden zien die er dus niet (meer?) waren. Toen ik ook nog op werkzaamheden in het bos stuitte en van het pad werd gereden door allerlei grote machines en vrachtwagens, heb ik het opgegeven en ben ik maar de andere kant op gegaan. Evengoed een supermooie wandeling gehad met afwisselend bos en hei.

Ik vind het wel echt jammer, ik wilde vnl naar het kroondomein omdat men zegt dat de kans op wild zien daar echt groot is. Anoeska77 zag daar ook vaak van alles dacht ik. En vandaag was dus mijn laatste kans dit jaar. Volgend jaar beter.

Afbeelding
Bij een wildscherm op de terugweg nog wel even dit kadootje! Schattig <3 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En dit weekend nog met heel donkere lucht op de hei:

Afbeelding

Afbeelding

En dan opeens weer ee zonnetje:

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:56

Mooi hoor <3 Marie_Anne, ook al is het dan niet wat je zocht.

Marie_Anne schreef:
Veel plezier met je zoon pien_2010!
Dank je en alle anderen, ik ben zo gelukkig dat ik mijn jonkie in de buurt heb. Ik loop de hele dag met een grote grijns rond :D
Noordje, toch wel mooie omgeving hoor, ook al is het anders als anders. Ik kan daar wel van genieten.

Vandaag wat gerelaxt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:08

Gaucho: voor mij was het de eerste keer in de Biesbosch, maar volgende keer zou ik denk ik een combinatie doen van wandeling en boottocht. Het is hier en daar behoorlijk dicht begroeid, waardoor je eigenlijk weinig anders ziet dan het pad voor je. :P Aan dat zwarte huisje hing een affiche voor een wandel- en vaartocht vanuit Lage Zwaluwe met nadruk op de historie van de griendwerkers. Ik heb er een foto van gemaakt, dus kan hem hier wel posten als er liefhebbers voor zijn. :)

Veel plezier bij de barbecue! :D

Faringo: Den Bosch is mooi hè? :D Wij zijn er een aantal jaar geleden een dagje geweest met mijn dispuut, en het heeft me heel positief verrast! Leuk ook je wandeling door de Beekse Bergen; hyena's zijn altijd goed. <3

noordje: Wat een kleuren! :wow: En Nala is zo mooi. <3

Marie_Anne: Net als Pien begrijp ik je ergernis wel, maar ik deel hem ook niet. We zien natuurlijk al het moois en alle privileges, maar vergeten soms inderdaad ook dat ze er ook een hoge prijs voor betalen: hun vrijheid. Laatst met dat gepiep over Eloise die een sigaret rookte, werd dat ook weer eens pijnlijk duidelijk, dus ik vind het niet zo erg dat ze drie maanden per jaar ongestoord kunnen doen en laten wat ze willen op hun landgoed. :P

Desondanks wel balen dat het je niet gelukt is om er een wandeling te maken! Wellicht lukt het de derde keer wel? ;) Je alternatieve wandeling ziet er ook niet verkeerd uit, en leuk die hertjes!

Goof: We wonen er niet eens zo gek ver bij uit de buurt, maar ik kom er eigenlijk nooit. :+ Het is wel een onwijs leuke stad! Ik heb mezelf ook voorgenomen om voorlopig meer van Nederland en Europa te ontdekken voordat ik weer ver op pad ga (na corona). Er is hier ook gewoon zoveel moois waar we eigenlijk zelden bij stilstaan.

Pien: Zelfs via geschreven tekst klink je als een ontzettend lieve, warme moeder. <3 Je zoon boft maar! :D Geniet ervan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:03

Ik vind het koningshuis al jaren niet meer van deze tijd, ik zie helemaal geen moois en privileges :D . Hoewel ik wel de voordelen zie voor een land, omdat ze boven de partijen staan en in het buitenland Nederland kunnen vertegenwoordigen. Ik vind het barbaars om dat meisje Amalia zo op te laten groeien, in de wieg was al voorbestemd wat ze gaat worden. En ja, ze kan daar natuurlijk onderuit als ze echt wil, maar haar hele leven is er op ingericht dat ze koningin zal worden. Dat mag je een mens, en zeker een kind, niet aandoen vind ik, de vrijheid afnemen om te zijn wat ze wil. Nog even los van wat ik vind van een staatshoofd door erfopvolging in een democratie.

Maar dat verandert niets aan mijn mening hierover. Ze barsten van het geld, dus ik zie werkelijk niet waarom ze drie maanden per jaar privégebruik moeten hebben van een enorm natuurgebied dat betaald wordt door de belastingbetaler. Ze kunnen overal ter wereld iets kopen.

Maar dat is allemaal wel heel erg off topic :') .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:33

Citaat:
Maar dat is allemaal wel heel erg off topic  .
daarom laat ik het ook daarbij.

Morgen ga ik een van mijn lievelingswandeling doen. Eerst zou 1 vriendin meedoen vd groep van mijn zoon. Toen 2, mijn zoon wil nu ookmee en volgens mij wandel ik morgen met iedereen _O- . Dus dat worden foto's maken

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:05

Mooie foto's Marie_Anne als was de ingang dan verdwenen. Ik heb ook wel eens ergens met m'n gps gelopen dat het pad verdwenen was. Best banketstaaf....

Wat leuk Pien je lievelingswandeling vandaag. Ben benieuw naar de foto's.

Mkango, ik ben wel benieuwd naar die combi in de Bieschbosch.

Ik ga aankomend weekend weer drie dagen verder op het Pieterpad. Moet me nog even inlezen want ik weet niet eens meer welke etappes en afstanden het zijn :'). In m'n lunchpauze straks dus even het boekje erbij pakken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:21

Goedemorgen! Veel plezier vandaag Pien!

Ik wil dat leaflet ook wel zien Mkango.

Vanochtend hier in de polder, jammer dat het alweer steeds later licht wordt:
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:40

Mkango bedankt :o
Faringo Pieterpad is mooi. Leuke plannen.
Gaucho ik vind het juist een hele mooie foto zo met het licht.
Ik heb zin in onze wandeling!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:43

Ha ha, ik ook hoor, maar moest nu wachten totdat het buiten licht was en nog even en het lukt niet meer voor werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:13

Wat een mooie zonsopgang, Gaucho.

Leuk dat je weer verder gaat met het Pieterpad, Faringo. Ben benieuwd naar je foto's weer daarna.

Ik hoop dat je een mooie wandeling hebt gehad pien_2010.

Ik heb vandaag ondanks de warmte een leuke route gedaan, uitgezet door de gemeente Nunspeet, "ommetje door het bos".
Erg leuk, heb de omgeving wat beter leren kennen.

Afbeelding
Afbeelding
Mooi licht de hele dag:
Afbeelding
Grafheuvel:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze stoere mier was heel druk aan het trekken en duwen aan dit enorme takje om het te verplaatsen :(:) . Met succes +:)+ . Ik vind mieren fascinerend, kan er uren naar kijken B-) .
Afbeelding
Afbeelding
Grappig vogelhuisje:
Afbeelding

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:17

Hai, ik volg al geruime tijd en volgens mij heb ik zelfs ooit iets gepost maar dat weet ik niet meer zeker. :o Nu heb ik een vraag die off topic is maar waar ik nergens antwoord op kan vinden en aangezien hier veel mensen zitten die graag outdoors en in de natuur zijn is er misschien iemand die me verder kan helpen. Ik heb een oude kajak via via gekregen maar deze heeft bovenop aan een uiteinde een gat van 2cm doorsnee waar een plug in kan/moet. De plug heb ik helaas niet, weet iemand waar zoiets te krijgen is en of het eigenlijk wel nodig is op rustige ondiepe watertjes...
Compleet of topic maar ik heb alles al afgezocht en wil naast het wandelen ook wat anders in de natuur doen. Ik hoop dat iemand wat weet.

Sorry voor mn lange verhaal.